Trimsalon eigenaren gezocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 11:57

Ik heb een kunststof bad maar niet zo een met hoge rand. Vreselijk. Rugpijn joh.
Ook een doucheruimte op de grond vind ik niet fijn.
Bad op hoogte verstelbaar is ideaal.
Spatwand achter, lage rand voor.

Afbeelding

mellamoshan

Re: Trimsalon eigenaren gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 20:32

Voorheen had ik een soortgelijk bad als hierboven maar die was vrij diep, in de zin van breed. Die honden gaan allemaal achterin staan vaak waardoor je alsnog voorover gebogen stond. Vond dat niet ideaal.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 20:46

Bij kleine honden heb ik een krat met mn shampoos erin staan, scheelt een boel.
Deze is 70cm diep. Heb daar geen last van, dat ze te ver weg staan.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 21:35

Afbeelding

Dit is mijn bus, super basic maar meer heb ik niet nodig. Ik doe max 2 honden achter elkaar dus ik neem gewoon water op de juiste temperatuur mee. Ik hoop begin volgend jaar budget te hebben om het netjes te laten betimmeren maar ze doen het er maar even mee.

En in de vaste trimsalon heb ik een rvs bad wat in hoogte verstelbaar is.

Ik vind het in de bus fijn dat alles wat kleiner is, in de vaste trimsalon heb ik ook een grote tafel en ze gaan altijd achter tegen de muur aan zitten. Ik heb er bij het inrichten van de bus ook opgelet dat de honden als ik mijn moeilijke kant moet knippen met het hoofd naar de uitgang staan. Daar heb ik bij de salon niet op gelet waardoor de stopcontacten eigenlijk voor het mooie precies andersom zouden moeten zitten. Dat vind ik makkelijker werken.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 06:13

Ik kom even binnenvallen met een vraag om jullie mening.

Ik ben opgeleid en heb 4 jaar als trimmer in salons gewerkt in Engeland.
Hier heb ik altijd geleerd dat het trimmen van een drachtige hond een no-go is, ivm stress en mogelijk aborteren/absorberen. Ondanks dat ik me toen al afvroeg hoe het dan met het comfort en welzijn van de moeder hond zou zijn, als het trimmen lange tijd niet zou gebeuren, was het simpel: de regel is nee en ik ben alleen maar werknemer, dus "niet mijn probleem".

Nu werk ik sinds mei 2024 als trimmer in Nederland. Tot begin deze maand ben ik aan huis gekomen met een inklaptafel en een trolley met al mijn spullen.
Sinds begin deze maand heb ik een salon geopend.

Nu is 1 van mijn klanten vanaf het begin een labradoodle die bij de eigenaar woont, maar waar de fokker een aantal keer een nest mee gaat fokken.
Ik heb al vaak aangegeven dat ik mijn twijfels heb, het lastig vind, etc.
Maar nu is het dus zo ver, de hond is drachtig.. en we hebben een afspraak als ze 5 of 6 weken ver is.
En ik twijfel zooooo erg waar ik goed aan doe!
De fokker zegt dat het geen probleem is. Het teefje is relatief relaxed tijdens het trimmen, maar ze heeft zeker leukere hobbies.. ze heeft een onwijs dikke vacht, dus ben van begin tot eind n kleine 3uur bezig.
Ik ken de fokker dus niet. Ik heb dus ook geen idee hoe deze zou reageren, mocht het wel fout gaan..
Maar het hondje niet trimmen tot half december, als de pups er af zijn, is ook echt niet goed voor haar eigen welzijn!

Hoe is jullie kijk hierop?
Waar doe ik goed aan? Het laat me niet los :+

Edit; mijn oud collega's in Engeland zijn echt heel duidelijk: NIET DOEN!!
Evt alleen met een ondertekende verklaring van de fokker dat ik niet verantwoordelijk gesteld wordt voor een evt abortus door stress tijdens trimmen

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 06:34

Als ze relaxed is op tafel zeg ik; snelle trim met ongeveer 5/6 weken dracht. Desnoods niet wassen maar lekker 13/16mm scheerkop erover. Dan kan ze er tegen tot het moment dat de pups weg zijn.

Ik fok zelf ook (golden retrievers) en mijn drachtige teven gaan met 6 weken altijd nog even in bad, en een vlugge trim (oren, voeten, staart en broek lekker inkorten). Maar alleen als ze er niet teveel stress van hebben

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 09:25

Ik zelf trim mijn Labradoodle ook op 6 weken dracht. Ik kies dan vaak voor opzetkam 19 mm, maar als deze hond in kwestie een erg dikke vacht heeft zal ik idd de 13-16 mm scheerkop gebruiken en geen opzetkam. Dan ben je veel sneller klaar.
Buik scheer ik gelijk helemaal kort. (3.2 mm of 1.5)
Mocht de hond erg vies zijn, kunnen ze haar de avond ervoor eventueel al wassen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 13:11

Ik zou het niet doen. Niet omdat ik geloof dat het kwaad kan, maar wel omdat ik het iets te vaak heb zien gebeuren dat alles wat er ook maar kan gebeuren met een hond in de schoenen van de trimmer geschoven wordt. Beetje eigen keuze of je dat risico wel of niet wil lopen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:32

Afgelopen zondag deed Amigo met een collega trimmer mee met de jackpot klasse tijdens groomania
Ze deden het echt geweldig!!

Afbeelding
Afbeelding

En in het hotel haha
Afbeelding

En afgelopen woensdag mocht hij onder het mes om de talgbult op z'n rug weg te halen.
En gelukkig heeft de dierenarts zo weinig mogelijk haar weggehaald waar ik erg dankbaar voor ben!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding