Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:20

Sure_lee schreef:
Gaat automatisch

+:)+
Gelukt inmiddels

Ik zag ineens dat ik ook een volger heb :o?
Kan je daar nog wat mee?

Nadir

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:05

Weet iemand of je ook weer een paar niveau’s terug kunt gaan? En zo ja hoe? Ik heb een aantal jaar geleden mijn Turks geoefend maar er is best veel weggezakt. Alleen onthoudt Duolingo het niveau waar ik gebleven was en dat is nu echt te moeilijk… :')

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:44

Nadir schreef:
Weet iemand of je ook weer een paar niveau’s terug kunt gaan? En zo ja hoe? Ik heb een aantal jaar geleden mijn Turks geoefend maar er is best veel weggezakt. Alleen onthoudt Duolingo het niveau waar ik gebleven was en dat is nu echt te moeilijk… :')

Taal verwijderen en opnieuw toevoegen, dan begin je weer op nul.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:58

Je kan toch ook weer gewoon vanaf les 1 gaan oefenen?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:36

Hoe verwijder je een taal?
Ik heb NL,Duits en engels er in staan die weg kunnen. Dat doe ik toch nooit.

Ik heb maandag (expres) en dinsdag (vergeten) niet geoefend, maar als nog zit ik nu in zo een actieve poul. Dacht juist dat het dan wat minder fanatiek was.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:49

JMJ schreef:
Taal verwijderen en opnieuw toevoegen, dan begin je weer op nul.

Ik wilde eigenlijk niet helemaal opnieuw beginnen maar gewoon een paar stappen terug gaan. Zal eens kijken of het lukt wat elnienjo zegt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:57

:D *\o/* :)) Ilja Gort over de grens is in Spanje. En zowaar ik versta er soms wat van. Muy emocionado. Tambien, pan con tomate. Consigo. :D Muy alto y nuevo.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:08

En ik kan daaruit nu lezen brood met tomaat :') van de week ging het over boter maken dus kwam het woord Leche ook veel voorbij en ik hoorde Bonito regelmatig langskomen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:00

En vamos en que tal? De schrijfwijze worstel ik wat mee. Dat kennelijk meer gebruikt wordt dan como estás.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:24

Ik ben nu ca. 2,5 week bezig en worstel nog wel met het Griekse alfabet. Sommige klanken en tekens passen voor mij nog niet bij elkaar.

Maar wel leuk. Ik keek vandaag even op Google maps en kon zowaar een paar namen/plaatsen ontcijferen. Dat lukte vorige week nog niet.
Leuke motivatie *\o/*

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:15

Roodvos schreef:
Ik ben nu ca. 2,5 week bezig en worstel nog wel met het Griekse alfabet. Sommige klanken en tekens passen voor mij nog niet bij elkaar.

Maar wel leuk. Ik keek vandaag even op Google maps en kon zowaar een paar namen/plaatsen ontcijferen. Dat lukte vorige week nog niet.
Leuke motivatie *\o/*

Leuk hè, dat Grieks! In het begin ben je net een kind uit Groep 3 dat leert lezen. Eerst zijn het losse letters/klanken, maar daarna worden het woorden :+ Gewoon stug doorgaan, dan wordt het wel wat :D

Hier 2 pagina's uit een Grieks leerboek (Dat is Grieks voor mij). Misschien helpt het je:
Afbeelding
Afbeelding

Van dezelfde auteur uitlegvideo's over het alfabet, hoe je de letters schrijft: http://datisgrieksvoormij.nl/audiovideo ... eg-videos/
En de uitspraak van de letters (ook dezelfde auteur): https://www.grieksonline.nl/gratis/over ... moduleid=2

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:59

Wat leuk dat je de boeken van Petra hier aanhaalt. Die ken ik al van heeeel lang geleden toen ze nog ander werk deed :D

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:14

Fitzroy schreef:
Wat leuk dat je de boeken van Petra hier aanhaalt. Die ken ik al van heeeel lang geleden toen ze nog ander werk deed :D
Grappig dat jij haar persoonlijk kent! Ik heb haar boek ooit besteld omdat ik niet goed werd van het ongestructureerde lesboek dat we destijds gebruikten. Ik houd van schema's schema's, regels en structuur, duidelijke uitleg. Dat doet Petra goed en dat andere boek niet :+ dat andere boek heeft ook nog eens het Grieks in een onduidelijk lettertype staan |(

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:14

Nou mijn moed is echt helemaal weggezakt moet ik zeggen. Ik ben mijn 60 dagen streak ook kwijt geraakt en toen stopte mijn plus abonnement ook nog eens!

Ik hoop die moed toch wel weer snel terug te vinden want ik ga vanaf 12 september 4 of 6 weken intensieve taalcursus doen in Italië dus het zou wel super handig zijn als ik alvast een voorsprong heb.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:52

Albertina71 schreef:
Roodvos schreef:

Leuke motivatie *\o/*

Leuk hè, dat Grieks! In het begin ben je net een kind uit Groep 3 dat leert lezen. Eerst zijn het losse letters/klanken, maar daarna worden het woorden :+ Gewoon stug doorgaan, dan wordt het wel wat :D

Hier 2 pagina's uit een Grieks leerboek (Dat is Grieks voor mij). Misschien helpt het je:
[ [url=m/mOMxNn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eUzO1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van dezelfde auteur uitlegvideo's over het alfabet, hoe je de letters schrijft: http://datisgrieksvoormij.nl/audiovideo ... eg-videos/
En de uitspraak van de letters (ook dezelfde auteur): https://www.grieksonline.nl/gratis/over ... moduleid=2

Dank hiervoor! Dit is echt heel erg handig! *\o/*

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:41

Charlottemv schreef:
Nou mijn moed is echt helemaal weggezakt moet ik zeggen. Ik ben mijn 60 dagen streak ook kwijt geraakt en toen stopte mijn plus abonnement ook nog eens!

Ik hoop die moed toch wel weer snel terug te vinden want ik ga vanaf 12 september 4 of 6 weken intensieve taalcursus doen in Italië dus het zou wel super handig zijn als ik alvast een voorsprong heb.

Als je je streak nog maar nèt kwijt bent, krijg je toch zo'n aanbieding om je streak te repareren door een Plus abonnement (Super heet dat nu) te nemen? Of is dat verdwenen nu Plus veranderd is in Super? Met een Plus abonnement kon je in keer in de maand of zelfs week (???) een Streak Repair doen.

Maar goed, die streak is natuurlijk niet het belangrijkst. De talenkennis die je bij elkaar geharkt hebt, die ben je niet kwijt en daar gaat het om :(:) en die streak kun je ook vanaf 1 weer opbouwen. Dat heb ik zelf al een keer of 4 gedaan :+ maar ik probeer hem nu wel heel te houden, hahaha

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:09

Meelezer hier :D Ik kreeg deze week een update van het uiterlijk van Duolingo maar het lijkt ook opeens of ik minder xp kan halen. Hard practice van mijn legendary levels nog maar 15 xp ipv 45 en hij telt punten ook niet meer mee rechtsboven. Ook niet bij gewone lessen. Normaal staat dat naast de hartjes.
Iemand ook dit gemerkt? Man heeft het namelijk niet..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:01

Ik heb nu ook Super duolingo ipv Plus en inderdaad krijg ik sinds vandaag veel minder XP. Het heel maken van de gebroken lessen leverde me normaal 98 xp op. nu maar 30 ofzo. -O-

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:18

Sure_lee schreef:
Ik heb nu ook Super duolingo ipv Plus en inderdaad krijg ik sinds vandaag veel minder XP. Het heel maken van de gebroken lessen leverde me normaal 98 xp op. nu maar 30 ofzo. -O-

Wat gek! Ik speel wel op de gratis variant maar heb dus hetzelfde :(

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:56

Bij mij levert dat al tijden maar 20 XP op

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:46

Fitzroy schreef:
Bij mij levert dat al tijden maar 20 XP op

Mij ook. Ik heb ook al een tijdje dat de hard practice anders is dan voorheen. Veel meer mijn eigen fouten maar dan op verschillende manieren. En bij de eerste lessen zitten er ineens woorden tussen die ik niet gehad heb bij het afronden van de les.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:26

Ik ben uit de Diamond league gedegradeerd :7 Met zo weinig xp per les moet ik zeggen dat ik het ook bijna niet de moeite waard vind om perse erin te willen blijven :')

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:59

Ja, een beetje jammer dat het niet meer makkelijk punten scoren is.

Ik kan nog wel, als ik een beetje oplet en tijd maak 2x per dag dubbele punten verdienen. 's Morgens een lesje doen geeft 's avonds recht op de Night Owl Chest. Als ik die tussen 18.00 en 24.00 uur aanklik krijg ik 15 min. 2x XP. Doe ik dan één of meer lesjes, krijg ik 's ochtends de Early Bird Chest voor 2x XP tussen 6.00 en 12.00 uur. Doe ik dan een lesje, mag ik 's avonds weer de Night Owl Chest openen voor alweer 2x XP, enz, enz.
Helaas niet meer zoveel XP's als voorheen, maar het telt toch lekker aan als je steeds voor dubbele punten speelt.

Helaas denk ik er 's ochtends meestal niet aan 8)7

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 06:58

Zo doe ik het vaak ook! Met dubbele Xp gaat het lekker hard.

Ben ik sochtens vergeten, dan doe ik 2 lesjes engels. Met 2 lessen heb je daar vaak een kroontje en dan ook dubble XP.
Ik heb Engels er alleen opstaan daar voor haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:23

Night Owl Chest heb ik nog nooit gezien :? Ik vind het bijzonder dat Duolingo per persoon heel anders werkt en ook qua puntentelling.