Sure_lee schreef:Gaat automatisch

Gelukt inmiddels
Ik zag ineens dat ik ook een volger heb

Kan je daar nog wat mee?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadir schreef:Weet iemand of je ook weer een paar niveau’s terug kunt gaan? En zo ja hoe? Ik heb een aantal jaar geleden mijn Turks geoefend maar er is best veel weggezakt. Alleen onthoudt Duolingo het niveau waar ik gebleven was en dat is nu echt te moeilijk…
Roodvos schreef:Ik ben nu ca. 2,5 week bezig en worstel nog wel met het Griekse alfabet. Sommige klanken en tekens passen voor mij nog niet bij elkaar.
Maar wel leuk. Ik keek vandaag even op Google maps en kon zowaar een paar namen/plaatsen ontcijferen. Dat lukte vorige week nog niet.
Leuke motivatie
Fitzroy schreef:Grappig dat jij haar persoonlijk kent! Ik heb haar boek ooit besteld omdat ik niet goed werd van het ongestructureerde lesboek dat we destijds gebruikten. Ik houd van schema's schema's, regels en structuur, duidelijke uitleg. Dat doet Petra goed en dat andere boek nietWat leuk dat je de boeken van Petra hier aanhaalt. Die ken ik al van heeeel lang geleden toen ze nog ander werk deed
Albertina71 schreef:Roodvos schreef:Ik ben nu ca. 2,5 week bezig en worstel nog wel met het Griekse alfabet. Sommige klanken en tekens passen voor mij nog niet bij elkaar.
Maar wel leuk. Ik keek vandaag even op Google maps en kon zowaar een paar namen/plaatsen ontcijferen. Dat lukte vorige week nog niet.
Leuke motivatie
Leuk hè, dat Grieks! In het begin ben je net een kind uit Groep 3 dat leert lezen. Eerst zijn het losse letters/klanken, maar daarna worden het woordenGewoon stug doorgaan, dan wordt het wel wat
![]()
Hier 2 pagina's uit een Grieks leerboek (Dat is Grieks voor mij). Misschien helpt het je:
[ [url=m/mOMxNn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eUzO1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van dezelfde auteur uitlegvideo's over het alfabet, hoe je de letters schrijft: http://datisgrieksvoormij.nl/audiovideo ... eg-videos/
En de uitspraak van de letters (ook dezelfde auteur): https://www.grieksonline.nl/gratis/over ... moduleid=2
Charlottemv schreef:Nou mijn moed is echt helemaal weggezakt moet ik zeggen. Ik ben mijn 60 dagen streak ook kwijt geraakt en toen stopte mijn plus abonnement ook nog eens!
Ik hoop die moed toch wel weer snel terug te vinden want ik ga vanaf 12 september 4 of 6 weken intensieve taalcursus doen in Italië dus het zou wel super handig zijn als ik alvast een voorsprong heb.
Fitzroy schreef:Bij mij levert dat al tijden maar 20 XP op