Afstuderen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:53

Geslaagd! **\O/**

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:13

Gefeliciteerd topper *\o/*

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:16

Bubblewrap schreef:
Geslaagd! **\O/**


Yeahh *\o/*

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:24

Gefeliciteerd *\o/*

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:30

Dankjulliewel!

Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:01

Gefeliciteerd!!
Lekker gevoel neem ik aan

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 22:09

Woehoe gefeliciteerd!! :D :D *\o/*



@Montekarlo, ja ik zoek dus ook een plek om rustig te kunnen werken. Herken t gevoel heel erg. Alleen de school waar ik afstudeer kent niet echt een rustige plek zoals op kantoor :') ..... heb ik meer last van drukte dan thuis. Fijn dat je daar goed kan werken en dat de feedback mee valt.

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:08

Gefeliciteerd!! :)F :D

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:37

Ik word helemaal blij van jullie reacties! **\O/**

Arnon, zeker! Al voelt het nog niet 'echt'. Maar dat komt waarschijnlijk omdat gister leek op alle andere dagen. Achter de laptop videobellen ;)
Maar de vlag uit en alle toffe reacties doen mij echt beseffen dat ik afgestudeerd ben -:)

Ik blijf hier iig nog even hangen om jullie aan te moedigen! :)F

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:38

Ik heb gereageerd op 2 opdrachten!
1 voor m’n eigen school en 1 voor een ander bedrijf.
Ben benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 00:39

Ik duim mee!

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 10:50

Bubblewrap schreef:
Ik word helemaal blij van jullie reacties! **\O/**

Arnon, zeker! Al voelt het nog niet 'echt'. Maar dat komt waarschijnlijk omdat gister leek op alle andere dagen. Achter de laptop videobellen ;)
Maar de vlag uit en alle toffe reacties doen mij echt beseffen dat ik afgestudeerd ben -:)

Ik blijf hier iig nog even hangen om jullie aan te moedigen! :)F

Gezellig!

Es_ther, spannend :D Je zult nog wel niks gehoord hebben? Gezien het weekend is.

Ik zit best wel op tegen aankomende week. 12 interviews gepland staan. Ben bang dat het best een pittige week wordt, maar daarentegen vind ik het ook heel leuk om te horen wat de mentoren te vertellen hebben die ik interview. Bovendien ga ik zondag, vijf dagen naar Schiermonnikoog *\o/* Kan ik heel erg naar uit kijken.

Verder merk ik dat het verslag steeds meer eigen en duidelijk wordt :D Dat werkt een stuk fijner haha

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:01

Heb voor 1 opdracht al een afspraak staan :D !

12 interviews, veel zeg!
En veel plezier op Schiermonnikoog *\o/* !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:10

12 interviews! Tof :j
Dat zou ik ook even pittig vinden als ik het in mijn agenda zie staan ;) Ik zou vragen of je de interviews op mag nemen, dan kun je je richten op het gesprek en hoef je óók niet na te denken over wat je meeschrijft.

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:05

Hoe ga je de transcriberen?
Zelf?

Hoe lang duurt je interview?

Ik had vier interviews van een half uur. Ik heb ze zelf getranscribeerd, gewoon vanaf de iPhone. (Ik mocht ze dus opnemen)
Ik was twee uur per interview kwijt aan het transcriberen. Ik vond het intensief, maar het leverde hele mooie informatie op, waar ik echt wat mee kon.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:37

Felien_Kyra schreef:
Bubblewrap schreef:
Ik word helemaal blij van jullie reacties! **\O/**

Arnon, zeker! Al voelt het nog niet 'echt'. Maar dat komt waarschijnlijk omdat gister leek op alle andere dagen. Achter de laptop videobellen ;)
Maar de vlag uit en alle toffe reacties doen mij echt beseffen dat ik afgestudeerd ben -:)

Ik blijf hier iig nog even hangen om jullie aan te moedigen! :)F

Gezellig!

Es_ther, spannend :D Je zult nog wel niks gehoord hebben? Gezien het weekend is.

Ik zit best wel op tegen aankomende week. 12 interviews gepland staan. Ben bang dat het best een pittige week wordt, maar daarentegen vind ik het ook heel leuk om te horen wat de mentoren te vertellen hebben die ik interview. Bovendien ga ik zondag, vijf dagen naar Schiermonnikoog *\o/* Kan ik heel erg naar uit kijken.

Verder merk ik dat het verslag steeds meer eigen en duidelijk wordt :D Dat werkt een stuk fijner haha


Wauw 12! Wat goed! Heel veel succes, het zal wel even pittig zijn maar eind van de week geeft het vast een voldaan gevoel :j

En van dat verslag, dat herken ik inderdaad. Ik heb ook echt het gevoel dat het eind in zicht komt. Best spannend allemaal. Deze week ga ik nog wat literatuur toevoegen en de algehele samenvatting schrijven. Dan is het klaar en wacht ik op feedback zodat ik mijn poster op kan stellen.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:38

Es_ther schreef:
Heb voor 1 opdracht al een afspraak staan :D !

12 interviews, veel zeg!
En veel plezier op Schiermonnikoog *\o/* !


Wat fijn! Ik hoop voor je dat snel een opdracht krijgt :)

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 13:22

Bubblewrap schreef:
12 interviews! Tof :j
Dat zou ik ook even pittig vinden als ik het in mijn agenda zie staan ;) Ik zou vragen of je de interviews op mag nemen, dan kun je je richten op het gesprek en hoef je óók niet na te denken over wat je meeschrijft.

Ja gelukkig wel verdeeld over 4 dagen.
Ben per ongeluk in de mailwisseling vergeten te melden dat ik het graag opneem, maar mijn collega's kennende is dit geen probleem. Zal het uiteraard even netjes vragen en vermelden dat het bij het vastleggen in het verslag anoniem is :)


Morris schreef:
Hoe ga je de transcriberen?
Zelf?

Hoe lang duurt je interview?

Ik had vier interviews van een half uur. Ik heb ze zelf getranscribeerd, gewoon vanaf de iPhone. (Ik mocht ze dus opnemen)
Ik was twee uur per interview kwijt aan het transcriberen. Ik vond het intensief, maar het leverde hele mooie informatie op, waar ik echt wat mee kon.

Hoe werkt dat via de iphone? Kun je daar wat meer over vertellen? :)
Ja zal wel even heel wat werk zijn. Interviews duren bij mij tussen de 30 en 45 minuten. Tenminste daar ging ik vanuit en heb vorige week een keer geoefend en toen zat ik inderdaad op 33 minuten.


@Esther Dankjewel en wat fijn zeg! :) Ben benieuwd, maar je laat vast wel van je horen haha.

@Montekarlo dank je wel! jij ook nog even succes. Dat het einde in zicht is, is toch super fijn *\o/* *\o/*

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:05

12 interviews in een week :wow: ik moet er 12-15 in totaal. Jij kan echt geen boe of baa meer zeggen als je klaar bent met deze week :=

Mijn interviews duren ongeveer een uur en een kwartier (met mensen die graag praten :D ). Hopelijk deze week 2, maar iig 1. Transcriberen doe ik echt wel 4uur over 1 interview. Waardevolle info idd, maar wel enorm intensief.

Esther: wat fijn! :D

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:40

Felien, heel simpel: ik nam het interview op. En thuis met oortjes in, stukje voor stukje luisteren en uittypen.
Wel gekeken naar betaalde transcripties, maar niet voor gegaan. Ik had toch al veel tijd in het onderzoek zitten, dan kon dit er ook nog wel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:02

Woow 12 interviews in een week :wow: Dat heb ik in totaal niet eens :')
Ik heb vanwege corona een aantal interviews via videoverbinding gedaan, dit opgenomen en aan de hand daarvan getranscribeerd. Voor een "fysiek" interview gebruik ik idd ook de opname op mijn iPhone.

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:09

Ik heb ook interviews gedaan maar was ook echt wel 4 uren kwijt per interviews transcriberen. Ik zette mijn dictafoon van de iPhone aan om alles op te nemen, inderdaad oortjes in en luisteren en typen maar. Heb het ook zelf getranscribeerd, betaald niet eens echt overwogen.. hoor daar ook lang niet altijd positieve verhalen over.. even een paar dagen bikkelen en dan was het gelukkig klaar.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 23:47

Gefeliciteerd bubblewrap! :)

Ik heb vandaag weer ervaren hoe behulpzaam mijn begeleider is :') Ik had wat vragen over mijn afstuderen vrijdag en hij kopt terug met "dit zou je toch wel moeten weten onderhand"
Ehh nee... daarom vraag ik het? Het gaat online zijn en er is precies 1 online verdediging geweest in onze groep sinds de TU dicht is. Dan is het toch niet zo gek dat je niet alles weet?
Het is ook zo vervelend dat je niet even iemands kantoor binnen kan lopen om wat vragen te stellen, ik heb niet het idee dat ik nu wat wijzer ben en wel dat zijn beeld van mij (een luie afstudeerder :') ) versterkt is. Lekker hoor.

Voor degenen die met publiek hebben gepresenteerd of dit vaker hebben bijgewoond: heb je het idee dat de presentatie meestal echt gericht is op de commissie of meer op het publiek? Ik wil namelijk het liefst dat tweede doen, de commissie heeft m'n verslag toch al gelezen en ik wil graag dat mijn vrienden en familie er ook wat van begrijpen.
Daarnaast wil ik eigenlijk ook vooral voor één keer een persoonlijke touch aan mijn presentatie geven maar dat zal wel weer niet geaccepteerd worden. Woensdag heb ik een proefrun. We gaan het zien. :')

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:22

Ik weet niet welke TU je zit, maar een vriend van mij is pas afgestudeerd aan de TU/E. Hij had een livestream opgezet voor vrienden en familie, maar wij mochten alleen zijn presentatie zien. De verdediging voor de commissie was prive ofzo. Zijn presentatie was wel heel technisch (dus ik weet nog steeds niet waarop hij nou precies is afgestudeerd :') )

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 08:28

Hier hbo, maar wij verdedigden puur voor de docenten. Mogen ook niemand meenemen, afgezien je bedrijfsbegeleider. Die moet ook voor je opkomen als ze over je gaan roddelen :+.