Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:18

Morris schreef:
Ik deed twee en half uur over woordelijk transcriberen, bij een opname van nog niet een half uur.
Levert wel een mooi resultaat op.

Yvanka hoeveel tijd/gesprek moet je nog doen?

Edit: ik had ook een interview met twee mensen tegelijk, die was lastiger te transcriberen

Mijn gesprekken zijn ook gemiddeld een half uur. Heb er nu 4 af, nog 6 te gaan (waarvan ik 1 interview nog moet doen). Maar ik ben zo lang bezig met het transcriberen doordat ik heel snel afgeleid wordt omdat het zo hersenloos werk is..

Morris

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:32

Ehhh ja, het is saai en gaat langzaam.....ik heb er maar drie getranscribeerd. Vond ik meer dan genoeg :+
Je kan het ook tegen betaling laten doen he, heb ik naar gekeken. Maar 30 euro per interview, heb ik toch maar zelf gedaan. Ik hoorde dingen die ik anders echt gemist had :))

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:28

Ik moet er nog 6, dat wordt dan wel een duur grapje := Misschien dat ik mijn vriend zover krijg om er 1 voor me te doen als ik hem heel lief aan kijk

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:26

Gelden daar regels voor, voor dat transcriberen? Ik hoef mijn patiënten etc. gelukkig niet te interviewen... Half uur gebries is wel makkelijk te transcriberen, dat dan weer wel.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:32

Gisteren cijfer terug gehad voor onderzoeksvoorstel... een 3 ;(
Wel goede feedback gekregen waar ik iets mee kan, maar als ik naar de feedback kijk vind ik het niet 3 waardig.
Ik denk dat ze een statement proberen te maken dat het serieus genomen moet worden :+

Maar goed. Komende tijd behoorlijk wat deadlines en weinig tijd om aan school te zitten -O- Dus nu gauw mezelf weer bannen van bokt. :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:42

Een 3?!
Wat is dat nou weer... Is dat uit 10 of uit 5?

Ik had net even een crisismoment... zag dat ik totaal het verkeerde (incomplete) verslag had gemaild naar iemand die ik had geïnterviewd. En zij heeft niet gezegd dat 't niet af leek, dus ik opende het ding vandaag om eens naar haar feedback te kijken. Ook niet opgevallen blijkbaar dat haar gegeven antwoorden helemaal niet in het verslag verwerkt waren? :')

Maar ik kon dus het complete verslag nergens vinden.

Stond het achteraf gewoon in een andere map onder een andere naam omdat Word vindt dat ie soms in "eerder gebruikte mappen" iets wil opslaan, maar holy oliebol.

Ik denk dat ik net 10 jaar ouder ben geworden.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:49

Oef ja nummus dat is schrikken :oo Ik werk in OneDrive dus alles wordt na elke typ opgeslagen en kan het overal openen dus dat is wel fijn.

Je hebt verschillende vormen van transcriberen, ik doe de vorm dat ik alles letterlijk overneem, maar bijvoorbeeld de stiltes niet benoem.

Heb online een website gevonden waar je als je je aanmeld een half uur gratis krijgt, dus met 4 verschillende e-mailadressen (wel van verschillende personen :+ ) hoef ik er nog maar 2 helemaal zelf te doen *\o/* Nu moet ik het nog wel het en der wat aanpassen, maar scheelt me wel 1.5/2.5 uur per interview werk.
Dan volgende week analyseren en coderen en dan valt het mee met mijn achterstand.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:16

Oh dat is goed nieuws!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:52

Jeetje Blingh een 3... dat is wel heel ‘overdreven’ -O-

Omg Nummus ik zou ook spontaan grijze haren krijgen :wow:

Goed opgelost zo Yvanka _O-

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:14

Yvankaxx schreef:
Oef ja nummus dat is schrikken :oo Ik werk in OneDrive dus alles wordt na elke typ opgeslagen en kan het overal openen dus dat is wel fijn.

Je hebt verschillende vormen van transcriberen, ik doe de vorm dat ik alles letterlijk overneem, maar bijvoorbeeld de stiltes niet benoem.

Heb online een website gevonden waar je als je je aanmeld een half uur gratis krijgt, dus met 4 verschillende e-mailadressen (wel van verschillende personen :+ ) hoef ik er nog maar 2 helemaal zelf te doen *\o/* Nu moet ik het nog wel het en der wat aanpassen, maar scheelt me wel 1.5/2.5 uur per interview werk.
Dan volgende week analyseren en coderen en dan valt het mee met mijn achterstand.

Ik heb deze ook gebruikt maar het aanpassen kostte me bijna net zoveel werk als het uittypen zelf :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:21

Fireheart ja ik had 1 grijze haar maar het zijn er nu 2... :+

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:20

Nummus schreef:
Een 3?!
Wat is dat nou weer... Is dat uit 10 of uit 5?

Ik had net even een crisismoment... zag dat ik totaal het verkeerde (incomplete) verslag had gemaild naar iemand die ik had geïnterviewd. En zij heeft niet gezegd dat 't niet af leek, dus ik opende het ding vandaag om eens naar haar feedback te kijken. Ook niet opgevallen blijkbaar dat haar gegeven antwoorden helemaal niet in het verslag verwerkt waren? :')

Maar ik kon dus het complete verslag nergens vinden.

Stond het achteraf gewoon in een andere map onder een andere naam omdat Word vindt dat ie soms in "eerder gebruikte mappen" iets wil opslaan, maar holy oliebol.

Ik denk dat ik net 10 jaar ouder ben geworden.

3 uit 10 -O- Gisteren nog met mijn begeleider erover gesproken die hetzelfde vak geeft en die vond het ook wat overdreven. Nu het allemaal een beetje bezonken is en ik het nog eens bekijk dan kan ik er wel inkomen. Ik ben gewoon bijna overal vergeten bronnen neer te zetten -O- _-:( Dus ja dan gaat het ineens hard met een cijfer. Gelukkig kan ik hem nog herkansen en gelden de cijfers niet voor mij :+ Vak is al gehaald maar ik doe vrijwillig mee.

Oh my, ik zou ook helemaal gek geworden zijn. Gelukkig dat je de goede versie nog terug hebt kunnen vinden.

Yvankaxx schreef:

Fijn dat je zo'n website hebt weten te vinden! Succes met het verdere werk!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:39

*\o/* Ik kan door met het laatste hoofdstuk van mijn scriptie (conclusie + aanbevelingen). Dat wil ik morgen doen, en dan nog het voorwoord en de samenvatting (NL+ ENG). Die Engelse gaat nog een dingetje worden, maar gaat vast goed komen. Ik wil het zeker wel zelf maken, maar zou het fijn vinden als iemand het na kijkt voordat ik het officieel inlever.. maar ik heb geen idee wie dat zou kunnen..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:08

Je doet vrijwillig mee? :+ Waarom?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:44

Nummus schreef:

Omdat tijdens deze lessen de eerste 3 hoofdstukken van je scriptie worden gemaakt.
Alles wordt nu door 2 mensen nagekeken waardoor ik extra feedback krijg op de geschreven stukken.
Daarnaast raadde de opleiding mij aan om dit vak te volgen omdat veel mensen die een hoog cijfer voor het vak halen ook een hoog cijfer voor scriptie halen.
Daarnaast als langstudeerder vind ik het wel prettig om mijn gezicht te laten zien zodat zij ook zien dat ik ervoor ga om af te studeren :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:57

Ik meld me hier ook weer. 4 weken geleden mijn eindverslag ingeleverd, na de feedbackronde alles aangepast. Mijn vader (docent Nederlands geweest) heeft het bekeken, klasgenoot heeft het bekeken ik heb het nog eens bekeken. En Bam, onvoldoende. ;( Nu dus nog niet afgestudeerd.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:19

Flying_Angel schreef:
Ik meld me hier ook weer. 4 weken geleden mijn eindverslag ingeleverd, na de feedbackronde alles aangepast. Mijn vader (docent Nederlands geweest) heeft het bekeken, klasgenoot heeft het bekeken ik heb het nog eens bekeken. En Bam, onvoldoende. ;( Nu dus nog niet afgestudeerd.

Dat is balen! Wanneer zou je nu kunnen afstuderen?

Is het dan ook echt op het taalgebruik/spelling afgekeurd? Of is het inhoudelijk ergens op afgekeurd?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:21

Wat klöte flying angel! Kun je je vinden in de feedback? Wanneer kun je het weer inleveren?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:28

Wat balen! :(:) :(:)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:35

De feedback gaat vooral over samenhang. Alleen ik vind dat heel moeilijk. Zeker als het verslag drie hoofdstukken is. Waarvan hoofdstuk 2 uit 6 paragrafen bestaat en het maximaal aantal woorden totaal is 2000. :oo

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:07

xU_Blinghx schreef:
Nummus schreef:

Omdat tijdens deze lessen de eerste 3 hoofdstukken van je scriptie worden gemaakt.
Alles wordt nu door 2 mensen nagekeken waardoor ik extra feedback krijg op de geschreven stukken.
Daarnaast raadde de opleiding mij aan om dit vak te volgen omdat veel mensen die een hoog cijfer voor het vak halen ook een hoog cijfer voor scriptie halen.
Daarnaast als langstudeerder vind ik het wel prettig om mijn gezicht te laten zien zodat zij ook zien dat ik ervoor ga om af te studeren :+

Ooooh wat goed zeg! :j Dan snap ik het ook ja.

Flying_Angel: Neeeeeeeej hoe kan dat nou weer?!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:54

Jaa, echt heel moeilijk. Wat wel opvallend is, wij studeren in groepjes af. Elke docent begeleidde twee groepjes. Een aantal docenten hield zich ook niet aan officiële regels (deadlines en feedbackmomenten). Bij onze docent heeft geen enkele student het gehaald, terwijl er in andere groepjes achten en negens zijn gehaald.

Het verslag was trouwens wel individueel!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:45

Neeeejoh Flying Angel wat kútttt |(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:45

Hmmm dat is ook echt verdacht ja... :(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:49

ENNNNNN alles is ingeleverd! Nu is het niet meer aan mij. :+ Kan ik lekker vakantie gaan vieren, ik ga zondag lekker een weekje naar Tenerife.

En de outfit voor de diploma-uitreiking is gescoord. En het bespreken van mijn mogelijkheden op de arbeidsmarkt heeft me lekker optimistisch gestemd, dus hee.

(Mijn huid is niet dik genoeg om ook daadwerkelijk in een paardenpraktijk te gaan werken, vandaar.)