Pawshake topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dabiscui

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:49

Hoe doen jullie dat met dagelijkse foto updates? Via pawshake of gewoon via WhatsApp? Vind het een beetje omslachtig om die foto's via pawshake te sturen terwijl eigenaren vaak toch liever via WhatsApp contact houden.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:52

Dabiscui schreef:
Hoe doen jullie dat met dagelijkse foto updates? Via pawshake of gewoon via WhatsApp? Vind het een beetje omslachtig om die foto's via pawshake te sturen terwijl eigenaren vaak toch liever via WhatsApp contact houden.

Ik doe het altijd via Whatsapp :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:43

Ik doe ook altijd via Whatsapp. Heb nu een hond waarvan de baasjes geen Whatsapp hebben maar die lijken ook niet echt behoefte te hebben aan een update. Dus die zal ik eens in de zoveel dagen even een update sturen.

Hond heeft nu sinds gisterenavond niet willen eten. Normaal gesproken maak ik me dan 1. Niet zo druk over dat het nog maar één dag is maar het is een mager oudje en 2. Ze heeft een erg gevoelige maag en krijgt speciaal dieetvoer. Ik weet dus ook niet of ik er konijnenoren of wat pens in kan stoppen...

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 16:56

Kaus, misschien heb je het al gedaan hoor, maar hier werkt het altijd goed om de brokjes 1 voor 1 te voeren, uit de hand of op de grond leggen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:13

Nee dat wil ze ook niet helaas :n En ze moet er natvoer doorheen hebben dus kan het ook niet in een snuffelmat of ander speelgoed stoppen. Ik kijk het sowieso nog wel even tot morgen aan en dan zal ik de baasjes ook vragen. Die hadden het er namelijk wel als aandachtspunt bijgezet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:23

Ik kijk altijd welk voer het is en waar voor en dan doe ik er bv een paar ministukjes vlees door. Door de geur denken ze dat er veel vlees door heen zit en dan eten ze het vaak wel op. Ik stuur als nieuws heb of foto,s via wats app, ik vraag altijd van te voren of dat ze dat willen. Er zijn er namelijk die hun hond zo missen dat ze liever geen foto,s krijgen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:44

Cayenne schreef:
Ik zou als baasje niet zo blij zijn wanneer wensen genegeerd worden, hoe goed bedoeld ook.
Wat als het wel fout gaat en een andere (logeer)hond grijpt?

Dit dus.. daarom twijfel ik of ik het wel moet doen, door dit soort dingen.
Ik wil niet dat mijn honden met andere honden contact hebben, ook al zijn ze vriendelijk ;) Ik wil niet dat ze zonder lijn lopen en GEEN moment!! alleen in de tuin zonder toezicht.. want ik weet dat mijn takkie anders wel gaat zoeken of er nog een uitweg is ergens.

En dan kom je straks bij iemand die denkt ooh kunnen wel lekker loslopen joh met andere honden;) En kan ook, maar ik wil het niet, want ik ken die andere honden niet. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:04

Wat zouden jullie min/max vragen om zes weken op een hond te passen van directe familie?

Hond is enorm groot, geen schoot hondje. Kan goed alleen thuis zijn maar wel erg waaks, verder erg lui en hoeft niet zo nodig drie keer per dag op wandeling. :Y)

Volgens normaal tarief zou dit op ongeveer 840€ uitkomen, nu wil ik best korting geven omdat het familie is en voor zo'n lange periode. Maar nu was hun voorstel 200€... -O-

Als het nou niet mijn werk was soit, maar nu verdien ik er toch wel grotendeels mn brood mee en dan is nog geen 5€ per dag wel erg weinig.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:47

Ianthe schreef:
En dan kom je straks bij iemand die denkt ooh kunnen wel lekker loslopen joh met andere honden;) En kan ook, maar ik wil het niet, want ik ken die andere honden niet. :+

Dit dus, ook precies waarom ik het niet zou durven.

Niet eten vind ik wel eng dan, hopen dat de baasjes reageren!

Hangt er vanaf waarvoor directe familie en watvoor hond. Mijn tante met haar moeilijke hond zou ik wel 5 euro per dag vragen (maar niet meer, je bent er toch een beetje voor elkaar), maar als bv m'n moeder een hond had, dan had ik niks gevraagd. Opvoeding kost ook genoeg, hoef ik ook niet te betalen :').

Ik doe updates via pawshake, maar tot nu toe alleen baasjes gehad die lekker op vakantie waren en het wel goed vonden zo :P.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:00

Ligt er idd aan hoe dierbaar de familie je is. Voor mijn broertje doe ik het gratis. En mijn neven en nichten die me dierbaar zijn zou ik ook geen geld vragen. Maar ik weet dat ze mij ook zouden helpen als het nodig is. Andere familie zie ik ons niet zo snel vragen omdat we met hen niet echt een band hebben. Maar als ze dat wel doen zou ik sowieso korting geven. Ik wil niet het idee hebben dat ik over de rug van familie geld pak. Ook al zouden ze ergens anders wel het volle pond moeten betalen. Ik zou een beetje in het midden gaan zitten rond de 400. Dan hebben ze een hele nette korting denk ik zo

Als baasjes iets verlangen wat we niet diervriendelijk vinden dan zeggen we dat ze beter een ander adres kunnen zoeken. We gaan niet zomaar iets tegen de wens van de eigenaar in doen. Als we denken dat iets anders zou kunnen dan bespreken we dat. Vindt de eigenaar het niks dan gaan we niet op eigen houtje aan de slag. Dat zou ik idd ook niet chill vinden als ze dat met onze dieren zouden doen.

Updates doe ik meestal via wa.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 19:05

Kaus schreef:
Wat zouden jullie min/max vragen om zes weken op een hond te passen van directe familie?

Hond is enorm groot, geen schoot hondje. Kan goed alleen thuis zijn maar wel erg waaks, verder erg lui en hoeft niet zo nodig drie keer per dag op wandeling. :Y)

Volgens normaal tarief zou dit op ongeveer 840€ uitkomen, nu wil ik best korting geven omdat het familie is en voor zo'n lange periode. Maar nu was hun voorstel 200€... -O-

Als het nou niet mijn werk was soit, maar nu verdien ik er toch wel grotendeels mn brood mee en dan is nog geen 5€ per dag wel erg weinig.

Poeh hee! Zes weken. Ik zou 100 euro per week vragen denk ik..ook van familie. Het is wel jouw werk!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:08

Ik ga niet benoemen welk familielid want dat zal de reacties nogal beïnvloeden := Zij zouden absoluut niet op mijn honden passen. Zelfs met een familieweekend toen mijn vriend en ik nog even een winkel in wilden wilden ze onze hond (toen nog eentje) niet even onder hun hoede nemen bij het huisje.

Het is in principe een beetje een vrijwillige werkvakantie dus ook geen hoge noodzaak. Als het iemand was die in het ziekenhuis terecht komt zou ik het uiteraard gratis doen!

Ik zou zo rond de 400€ ook helemaal prima vinden. Dat is meer dan 50% korting. Maar is het heel raar als ik voor 200€ nee zou zeggen...

Hond is in principe wel makkelijk maar wel groooot. Neem je dus niet zomaar even met de rest mee in de auto en verder is hij enorm waaks dus constant opletten dat hij niet gaat blaffen. Verder is het echt een enorme schat hoor <3

Over dingen doen die baasjes niet willen. Soms schat ik dingen anders in dan baasjes zoals de hondagressie van de herder die we nu hebben. Die slaapt lekker tussen de andere honden ipv alleen in de kamer wat de baasjes wem nodig dachten te achten. Maar als een baasje per se iets wenst ga ik daar niet tegenin tenzij het ver buiten mijn straatje is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:11

Gezien je toevoeging vind ik nee zeggen voor 200 euro niet gek. Het is 6 weken en hij houdt wel een ander plekje bezet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:31

Ik zou ook nee zeggen voor 200 euro, een grote hond is veel werk.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:56

Ik had voor je andere berichten gelezen te hebben gezegd 500 euro.

Nu ik lees dat hun niet op jouw honden willen passen oid zou ik toch eerder 100 euro per week vragen, 200 euro is echt een schijntje

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:01

Als zij normaal gesproken niet op jouw hond willen passen zou ik het ook echt niet voor 200 euro doen. Ik heb voor mijn zus altijd gratis opgepast op haar 3, 4, 5 of 7 honden of hoeveel ze er dan ook had omdat ze ook altijd veel voor mij deed.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:04

Dan zou ik ook nee zeggen tegen 200 euro, met zo'n houding tegenover eventjes op jullie hond passen. Familie past ook gerust op mijn honden, dus dan een beetje voor wat hoort wat.

Ik zou dan inderdaad ook met de benchhond in gesprek gaan met de eigenaar, zeker als deze zegt met KLEM in de bench, dat ik dat niet zal doen. Dan is het aan het baasje om te beslissen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:15

Voor honden die langere tijd komen maak ik een leuke momenten pot, grappige dingen schrijf ik op een strookje en dan vouw ik dat klein en gaat het in de pot. De eigenaar kan dan thuis steeds een strookje er uit halen en lezen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:55

Zitten jullie ook op Care.com?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:47

Bedankt voor jullie inzichten :D We zijn uiteindelijk akkoord gegaan met 50€ per week. Niet veel maar ik wil toch ook wel erg graag 'mijn' hond terug voor een paar weken en dan is 50€ ook wel een leuke tegemoetkoming.

Care.com ken ik niet. Ga ik eens bekijken :D

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 10:50

Nou fijn dat jullie eruit gekomen zijn Kaus!

Ik heb vandaag een Landsheer hond (zo een grote zwart witte). Ze is nog niet helemaal ontspannen, ze is er pas net en is nog echt op zoek van wat doe ik hier haha.
Minpunt: het kwijlspoor dat ze achterlaat overal waar ze komt.. Gelukkig is ze erg lief.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:59

Landseer ;) Leuke dieren, zie je niet zo veel. Wat bij mijn broer hun mastiff heel goed werkt is meteen een 'droog' routine er in slijten. Na drinken direct zit en snoet afvegen met een handdoek, en niets maar dan ook absoluut niets laten schooien. Eten gebeurt uit de bak en that's it.
Zij hebben nergens kwijl; echt fantastisch!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 12:12

Hoppit schreef:
Landseer ;) Leuke dieren, zie je niet zo veel. Wat bij mijn broer hun mastiff heel goed werkt is meteen een 'droog' routine er in slijten. Na drinken direct zit en snoet afvegen met een handdoek, en niets maar dan ook absoluut niets laten schooien. Eten gebeurt uit de bak en that's it.
Zij hebben nergens kwijl; echt fantastisch!

Hahaha ja die bedoel ik :')
Oke, ik zal dat eens doen dankjewel! Vanavond wordt ze ook weer opgehaald dus het is niet zo lang.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:47

Die zijn flink harig en hebben een lekkere kwijlvoorraad :=

Vind dat hier met de krullen en ruwharen al een beetje vies als ze na het drinken bij me komen _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:05

Laatst had ik ook een kwijlhond was wel even wennen. Ik sta ook op Marktplaats maar mijn advertentie is verlopen nu wil ik een nieuwe plaatsen maar de afbeeldingen doen het niet. Als ik druk dan gebeurd er niks.