Hbo 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Re: Hbo 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:21

Ik heb het cijfer terug van mijn tentamen.. en dit had ik niet aan zien komen. Een 8,3! *\%/* *\%/*

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:35

Top cijfer! Goed gedaan!

Pff praat me niet over onderzoeken.. bij ons is dat dan evidence based practice maar mijngod wat is dat drooge stof B-)
Maar goed, waarschijnlijk als je het onder de knie hebt dat het wel leuk is.

Nu weer nwe periode dus weer allemaal andere vakken en groepsopdrachten.

Ik wacht nog steeds op 2 laatste cijfers, duurt langggg!!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:39

Ohh dat EBP wat is dat taai zeg. Echt niet te doen gewoon. Die les waar ze dat ook telkens gebruiken is sowieso onwijs taai. Ben blij als het weer voorbij is

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:49

daphne_xxx schreef:
Ohh dat EBP wat is dat taai zeg. Echt niet te doen gewoon. Die les waar ze dat ook telkens gebruiken is sowieso onwijs taai. Ben blij als het weer voorbij is

EBP is echt heel saai tijdens de lessen...:(

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 07:20

Helaas zul je het je hele opleiding tegenkomen, wij iig wel hahaha!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 08:14

Yes het komt OVERAL in terug helaas. :}

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:07

Super goede cijfers zeg!

Mijn school begrijpt het echt niet... als je wilt dat de studenten zich voorbereiden, zet je zooi dan online. Nog geen 5 minuten werk lijkt me... Heb van een vak waar ik vandaag een hoor- en werkcollege van heb nog geen modulewijzer gezien, geen lesvoorbereiding of ook maar iets in de digitale leeromgeving. Hoe moet ik me dan in hemelsnaam voorbereiden?

En maandag opgeven dat vrijdag een grote deeltoets ingeleverd moet worden. Jammer voor de docent staat is ons OER dat zoiets uiterlijk 10 dagen van te voren bekend moet zijn in de digitale leeromgeving. Docent zegt dat het tijdens een college benoemd is en nadat een van mijn medestudenten pas gevraagd heeft hoe en wat heeft docent het online gezet met de mededeling dat dit er al heel lang op stond. Jammer voor de docent hebben we een foto waar het had moeten staan waar het niet staat. Dus ik heb gezellig namens mij en mijn medestudenten van mijn opleiding de examencommissie ingelicht en een verzoek ingediend. Moeten we in 4 dagen een mega verslag schrijven naast het leren voor herkansingen en de normale schoolzaken. Heb af en toe echt het idee dat mijn docenten denken dat wij geen leven hebben ofzo. Dingen voor het weekend opgeven die maandag ingeleverd moeten worden. Dingen slecht of niet online zetten, slecht reageren op vragen per mail of pas reageren wanneer het niet meer van toepassing is. Hoop dat het in de loop van het jaar wel echt verbeterd want dit levert zoveel onnodige stress op dat ik er weer migraine van krijg.

Zo, dat was even mijn zeurmomentje van vandaag :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:29

Lijkt me heel erg vervelend Taartje. Hoop dat de examencomissie er iets mee kan.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:34

__Sannne schreef:
Lijkt me heel erg vervelend Taartje. Hoop dat de examencomissie er iets mee kan.

Het is ook echt heel lastig. De betreffende docent zit "helaas" ook nog eens in de examencommissie dus ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Maar vind het misschien nog wel het vervelendste dat er gewoon niet goed gecommuniceerd wordt van docent naar student terwijl dat andersom wel van ons als studenten wordt verwacht

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:53

Oh jeetje dat zijn wel rare praktijken.. en ook bijna onmogelijk om op zo’n korte termijn dan dingen in te leveren..
Bij ons is de hele jaar planning al bekend en alles staat op BB.

Heb mn cijfer ook van de Mc toets een 7.6! *\%/*

LugeaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:56

Wat vervelend, taartje. Hopelijk bereiken jullie er iets mee.

Bij mij op school vind ik het wat dat betreft wel goed geregeld. Ik vind BlackBoard soms nog wel een doolhof, maar het staat er wel op. Daarnaast is het een kleine school waardoor er korte lijntjes zijn met de docenten. :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:01

Het werkt ook niet echt mee dat wij de eerste zijn met het nieuwe programma, de vakken zijn omgegooid, het gehele programma vernieuwd, allemaal nieuwe boeken dus we zijn zeg maar het proefkonijn. Scheelt ook dat we lekker veel feedback mogen geven aan het einde van elk kwartiel voor ieder vak apart dus dat is wel fijn.
Ik zit ook wel op een zeer grote school en ondanks dat er met sommige docenten wat haperingen zijn, vind ik de school zelf wel heel fijn. Er is toch vaak erg veel te overleggen, studievereniging die aanwezig is regelt bijvoorbeeld bijlessen, maar ook leuke uitjes en bijzondere lezingen. Ben op de haperingen na wel echt ontzettend blij dat ik voor deze school heb gekozen en niet voor de HvA. Ook omdat amsterdam mij totaal niet trekt als dorpsmeisje :')

We gaan in ieder geval beleven hoe en wat, heb wel heel goed contact met de studentendecaan en die zou ook aankaarten bij de afdelingen dat het, zeker voor studenten met een functiebeperking, erg belangrijk is dat documenten op tijd op BB staan zodat er een planning gemaakt kan worden. Want ik had dus voor afgelopen weekend een complete planning gemaakt om deze hele week voor te bereiden. Heb er niets van kunnen doen omdat er geen modulewijzers online stonden, op 1 vak na.
Moet ook wel toegeven dat ik het extra lastig vind dat er op zo'n korte termijn dingen worden doorgegeven.
Heb zelf ADHD en vind het al erg lastig allemaal. Heb dagen dat mijn hoofd gewoon niet meewerkt en hoe hard ik ook probeer, ik kan dan op zo'n moment echt niets voor elkaar krijgen. Kan dezelfde zin wel 10 keer achter elkaar lezen en dan heb ik nog steeds geen idee wat er staat. Een goede planning is voor mij dus ook erg belangrijk maar het word me op deze manier flink lastig gemaakt :Y)
En het scheelt dat ik waarschijnlijk in het studiespreidingsprogramma kom, afspraak voor een gesprek is in de making en dat betekend dat ik in plaats van 51 vd 60 EC maar 42 vd 60 EC hoef te halen en ik pas aan het einde van het tweede jaar een verplicht aantal EC moet hebben wil ik door kunnen gaan met de opleiding. Haalt bij mij ontzettend veel stress weg aangezien ik mede dankzij de stress (en daardoor migraine triggerend) mijn complete eerste blok niet heb gehaald. Heb de eerste 6 of 7 weken iedere week minimaal 1 keer migraine door alle indrukken en stress waardoor ik een flinke achterstand heb opgelopen. Na zo'n aanval ben ik vaak toch wel 2 dagen niet in staat om echt actief aan school te werken.

Wat dat betreft is school echt ontzettend meedenkend en oplossingsgericht aan het zoeken naar iets wat voor mij het beste is. Dat vind ik echt een dik pluspunt voor mijn school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:33

Kak, vandaag eerste les van t nieuwe kwartiel maar ik ben zo ziek als een hond. Echt poedersuiker :(

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:08

@taartje wat fijn dat ze meedenken. Dat lijkt in jouw geval al heel erg te kunnen helpen. Het is niet allemaal goed geregeld maar blijf communiceren en dan ben ik, in ieder geval, ervan overtuigd dat het je gaat lukken!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:19

daphne_xxx schreef:
@taartje wat fijn dat ze meedenken. Dat lijkt in jouw geval al heel erg te kunnen helpen. Het is niet allemaal goed geregeld maar blijf communiceren en dan ben ik, in ieder geval, ervan overtuigd dat het je gaat lukken!

Communiceren vind ik gelukkig ook niet heel moeilijk, kan erg goed verwoorden hoe ik over dingen denk en dat is voor mijn decaan ook erg fijn. Zij weet heel goed hoe het met mij gaat op de opleiding en waar ik tegenaan loop waardoor zij ook met oplossingen kan komen die echt op mijn situatie gericht zijn. Wat betreft de opties voor studenten met een functiebeperking is het echt fantastisch geregeld. Wil een SLB'er zich ergens niet over uitlaten wat betreft de functiebeperking wordt er een afspraak met het afdelingshoofd gemaakt om toch de gewenste voorzieningen te kunnen aanbieden.

Joolien schreef:
Kak, vandaag eerste les van t nieuwe kwartiel maar ik ben zo ziek als een hond. Echt poedersuiker :(

Ahnee! Beterschap!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:29

Is er hier iemand die mij zou kunnen helpen met mechanica/natuurkunde? Heb dus geen lesboeken of iets voor dit vak, alleen de zelfbedachte opgaven van mijn docent en slides waar ik geen zak aan heb wat betreft de opgaven. Ben nu al zo gefrustreerd dat ik ieder moment in huilen kan uitbarsten...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 00:49

taartjee schreef:
Is er hier iemand die mij zou kunnen helpen met mechanica/natuurkunde? Heb dus geen lesboeken of iets voor dit vak, alleen de zelfbedachte opgaven van mijn docent en slides waar ik geen zak aan heb wat betreft de opgaven. Ben nu al zo gefrustreerd dat ik ieder moment in huilen kan uitbarsten...

Stuur maar door :)

Edit: mag ook via schoolmail, kan je mijn nr. wel even PB’en

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 09:09

Tweede tentamencijfer binnen: een 8 :). Eerste tentamenperiode dus goed doorgekomen

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 10:21

Plan van aanpak voor t ondernemingsplan is afgetekend ook voor een 7 :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:18

Goed bezig!
Hier oook voor alle tentames geslaagd!
Vpk rekenen ook binnen een 6
6 is voldoende 4 onvoldoende. Wel stom want als ik 0 fout had had ik liever een 10 op mn cijferlijst gehad.. maar ze werken met dit vak met V of O.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:03

Wat leuk, een HBO topic! Mag ik meelezen/praten? Ik ben in oktober begonnen met de Bachelor of Nursing, dus de HBO-V. Ik werd al geruime tijd als MBO verpleegkundige, nu via mijn afdeling dus aan de HBO begonnen.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 17:01

Hey wat leuk Bambelien. Op wat voor afdeling werk je?

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:56

Ja, heel leuk! Ik doe de opleiding in 2,5 jaar en vind het wel pittig. Ik werk op afdeling oncologie!

Jij doet ook verpleegkunde toch? Ben je ook al werkzaam in de zorg?

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:55

Bambelien schreef:
Ja, heel leuk! Ik doe de opleiding in 2,5 jaar en vind het wel pittig. Ik werk op afdeling oncologie!

Jij doet ook verpleegkunde toch? Ben je ook al werkzaam in de zorg?

Wauw dat is echt onwijs interessant. Wat verwacht je dat anders gaat zijn aan je handelingen nadat je hbo hebt gedaan?
Wat vind je precies zwaar?

Ja, ik ben net begonnen inderdaad.
Ik werk momenteel nog als flex pedagogisch medewerker (mbo onderwijsassistent afgerond). Tot nu toe vind ik het goed meevallen en moet ik alleen nog wennen aan de verslagen.
Mijn taalgebruik is ruim voldoende maar de stof zo opschrijven in een verslag is toch een beetje andere koek. Hopelijk gaat het mij lukken.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 01:10

Wat leuk! Wil je hierna ook een ander werkveld in? Ziekenhuis of een andere instelling?
Ja, het schrijven van verslagen is toch wel weer even anders dan MBO he!

De afdeling is inderdaad heel interessant. Veel psycho-sociale zorg en veel technische handelingen en ook veel verschillende zorg. Zowel curatief als palliatief. Daarnaast komen mensen op de afdeling voor de meerdaagse chemokuren. En hebben we regelmatig SIT-situaties. Heel afwisselend dus!

Qua handelingen zal er niets veranderen voor me. Ik hoop wel meer verdieping te krijgen in het werk op het gebied van klinisch redeneren en ebp werken. En ik wil kritischer worden in het werk.
Maar juist die EBP vind ik lastig. Het is zoveel en ook zulke taaie stof! Hoe is dat bij jullie?