Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:00

Mensen die bij de LOI vrijstelling hebben aangevraagd: hoe snel kregen jullie een reactie hierop? Ik heb gistermiddag mijn vrijstellingen aangevraagd en wil zo graag beginnen met de opleiding. :’)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:12

Ik heb ook die NHA tablet, echt niet doen, je hebt er niks aan.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:58

marley93 schreef:
Mensen die bij de LOI vrijstelling hebben aangevraagd: hoe snel kregen jullie een reactie hierop? Ik heb gistermiddag mijn vrijstellingen aangevraagd en wil zo graag beginnen met de opleiding. :’)

Ik wacht nu sinds het op de post doen een week of 2. Kan je niet alvast beginnen met de vakken waar je zeker géén vrijstelling voor hebt? Die motivatie moet je lekker uitnutten nu je het nog hebt :P

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:20

RoosvanBlue schreef:
marley93 schreef:

Ik wacht nu sinds het op de post doen een week of 2. Kan je niet alvast beginnen met de vakken waar je zeker géén vrijstelling voor hebt? Die motivatie moet je lekker uitnutten nu je het nog hebt :P

Ik heb het via de mail aangevraagd. Maar wordt dat geen gedoe wat betreft aangepaste betalingen? Ik weet namelijk van één vak dat ik het zeker niet hoef te volgen ivm een certificaat van hoger niveau wat ik al op zal heb daarvoor, alleen de andere vakken zijn even afwachten.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 07:57

Het ligt er ook aan hoelang je het al hebt.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoelang ik moest wachten.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:24

marley93 schreef:

dik twee maanden, uiteindelijk wel gekregen.

Hier weer volop aan t leren, 19 en 26 april( dacht ik) examen in Leiden.
In april nog twee keer naar Utrecht voor scholing, 1 keer Zeist voor Symposium en 1 keer Leiden LUMC voor school.
Drukke maand dus.
Leren lukt wel weer, in t begin schiet dat niet op maar als je t een paar keer gelezen hebt begint het te dagen gelukkig.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:41

Ik volg sinds oktober 2016 een klassikale opleiding bij de LOI voor Paraveterinair.
Ik wilde perse klassikaal omdat ik alleen thuis echt niet zag zitten. Ik vind het super leuk. Ik ben 32 en nu dus aan het omscholen ik werk al 11 jaar als pedagogisch medewerkster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:32

Benieuwd of je daar werk mee vindt ( hele sector is al zo verzadigd..)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:30

Heb je het tegen mij? Nou het stikt hier in de buurt van de vacatures.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:50

Jep. Lees overal dat je als dierenartsassistente vrijwel geen werk vindt.
Maar dat er bij jou veel vacatures zijn is positief.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:54

Ik heb een vast contract op mijn huidige werk en werk er nog steeds met plezier kan gewoon wachten op de juiste vacature.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:49

marley93 schreef:
Ik heb het via de mail aangevraagd. Maar wordt dat geen gedoe wat betreft aangepaste betalingen? Ik weet namelijk van één vak dat ik het zeker niet hoef te volgen ivm een certificaat van hoger niveau wat ik al op zal heb daarvoor, alleen de andere vakken zijn even afwachten.

Oh, ik dacht dat je al betaald had en toegang had tot het portal. Maar je zit natuurlijk nog in het proces daarvoor. Sorry, bij mij was dat net even anders. Ik zit in dat vrijstelling-proces i.v.m. extern examen dat je moet halen om het vak af te ronden. Dan ben ik bang dat je toch nog wel even geduld moet hebben. In dat geval; geniet nog maar even van je vrijheid ;)

Ik moet nog 1 opdracht indienen en daarna nog 1 opdracht maken. Laatste loodjes, pfff...!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:50

Tooske schreef:
Ik heb een vast contract op mijn huidige werk en werk er nog steeds met plezier kan gewoon wachten op de juiste vacature.

Wat een heerlijk uitgangspunt. Leuk dat je aan het omscholen bent!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:38

RoosvanBlue schreef:
marley93 schreef:

Oh, ik dacht dat je al betaald had en toegang had tot het portal. Maar je zit natuurlijk nog in het proces daarvoor. Sorry, bij mij was dat net even anders. Ik zit in dat vrijstelling-proces i.v.m. extern examen dat je moet halen om het vak af te ronden. Dan ben ik bang dat je toch nog wel even geduld moet hebben. In dat geval; geniet nog maar even van je vrijheid ;)

Ik moet nog 1 opdracht indienen en daarna nog 1 opdracht maken. Laatste loodjes, pfff...!

Bij mij gaat het ook om een extern examen (Cambridge Engels) die ik al heb. Ik kreeg een mail dat ik binnen 5 werkdagen reactie zou hebben op de mail, dus dan zal ik wel vragen hoe lang het duurt voor ik ook iets weet van de vrijstellingen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:31

RoosvanBlue schreef:
Tooske schreef:

Wat een heerlijk uitgangspunt. Leuk dat je aan het omscholen bent!

Ja klopt erg fijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:37

Hee zeg, zijn jullie allemaal gestopt met studeren nu ik mijn diploma heb?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:19

nee hoor nog steeds bezig :P

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:00

Haha nee! Ik heb zo weer een examen, Engels schrijven.

Rekenen heb ik een 6 voor gehaald :+

In mijn boek bij Engels schrijven (email) staat je begint direct met de kern, geen intro een email moet kort zijn blabla je valt gelijk met de deur in huis.
Nu staat er een live webinar van mijn leraar online. Gisteren zitten kijken, die zegt je doet hetzelfde als met een brief dus intro, kern, slot. Je valt niet meteen met de deur in huis.

Lekker duidelijk he? :=

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:00

Booooo schreef:
Haha nee! Ik heb zo weer een examen, Engels schrijven.

Rekenen heb ik een 6 voor gehaald :+

In mijn boek bij Engels schrijven (email) staat je begint direct met de kern, geen intro een email moet kort zijn blabla je valt gelijk met de deur in huis.
Nu staat er een live webinar van mijn leraar online. Gisteren zitten kijken, die zegt je doet hetzelfde als met een brief dus intro, kern, slot. Je valt niet meteen met de deur in huis.

Lekker duidelijk he? :=

Is het schrijven 2f ofzo? Dan staat er in je examenopdracht precies wat je wel en niet moet doen

Succes!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:58

Schrijven inderdaad.

Er stond niet in of je gelijk met de deur in huis moest vallen of niet :+ Heb het maar niet gedaan.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:30

ik ben ook nog druk bezig hoor, gaat wel al zag i vorige week even zwarte sneeuw. Je moet dan ook niet willen leren als je de griep hebt he......

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:32

Vandaag weer de hele middag aan school gezeten
de wetten worden wel steeds langer :+
vandaag 1 die bijna 3 pagina's in me boek nodig had..
Dan wordt het toch wel hele droge stof..

maar wel veel geleerd weer vandaag, morgen ochtend wil ik er weer aan
en donderdagmiddag heb ik ook tijd
(even een weekje meer tijd, ook wel fijn!)
Vorige week had ik een weekje vrij van me werk waardoor ik
andere dingen ben gaan doen, waardoor me school even niet uit kwam
Dus heb ook wel weer even wat in te halen nu :P

Hoe gaat het bij de rest?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:44

Goed bezig! Afentoe moet je jezelf ook even vrij gunnen.

Ik had vrijdag Engels mondeling examen (75 minuten erheen rijden :+ ), gisteren mijn laatste examen in Breda gehad op locatie. Ik moet in april alleen nog mondeling Nederlands (presentatie) doen en dan heb ik dat allemaal klaar.
Nog 1 stage opdracht en dan komen ze nog langs voor een interview en dan klaar :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:47

Wat lekker zeg!
Einde is dan dus ook in zicht voor jou?

75 minuten heen rijden is wel eventje een beetje lang he :+
Maar je hoeft gelukkig niet elke dag heen :P

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:49

Hey hoi!
Ik wil mij hier ook graag melden.
Ik ben ongeveer twee weken geleden gestart met the NHA thuisstudie/curses Stressmanagement. So far, is de motivatie er wel en ik vind het best interessant!