Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Mirjam schreef:Koper schreef:Mirjam wat wilde je weten? Ben ik nou eigenlijk wel benieuwd naar
Ik kwam dezelfde insteek van de vreemde komma weer tegen in een vraag:
Ved du, om han kommer? - Hier geeft duolingo geen uitleg voor (in ieder geval kan ik die nergens vinden, ook niet in de commentaren) waarom er een komma in staat. Mijn vriend weet het ook niet of dit nou wel of niet echt zo hoort en waarom dan. Het komt op mij onlogisch over.
Sushilla88 schreef:Bij mij wordt het standaard zo verbeterd, met deze regel erbij. Ik heb niet gehoord van een optionele komma.
Wat zou er dan gecompliceerd aan zijn?
. Maar goed. We hebben de Memrise app nu en mijn vriend heeft twee disneyfilms (Alladin en Hercules) gedownload in het Noors (zonder ondertiteling of wat dan ook). En dat is wel heel leuk om te kijken en ook heel moeilijk, maar goed, ik hoop dat het helpt, nu zo samen met de app
. Als jullie nog plekken weten om Noors te luisteren/lezen enzo, dan hoor ik dat graag
. Lastig googelen als je nog maar weinig Noors kent.

musiqolog schreef:Mensen, dit moet ik even delen. Wie de vroege jaren negentig nog heeft meegemaakt, herkent dit meteen: het Pizzalied van André van Duin in het Chinees, Arabisch, Russisch, Spaans, Duits en het Schotse dialect. Met veel foute stereotypes, maar zo te horen wel door echte moedertaalsprekers gezongen. Voor de mensen onder de 25: dit was heel Nederland (alle generaties en sociale klassen) eind 1993 aan het zingen.
[ Video ]