Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, maar we hebben een lezing en die lijkt me wel erg interessant dus het is vast de moeite waard.
Wel zit ik vandaag helaas tot half 6 op school omdat we brand blus training hebben of zoiets...
Sterkte!
ik zit nu nog op het mbo (grafische vormgeving laatste leerjaar) maar ik wil hierna nog hbo gaan doen, ik ben wel benieuwd hoe anderen die overstap ervaren! En of er ook mensen zijn die dezelfde opleiding hebben gedaan en naar hbo zijn overgestapt. Ik twijfel nog of ik verder wil in dit vak, of dat ik juist iets heel anders wil gaan doen.
IsaCalixa schreef:Hoi ik meld me hier evenik zit nu nog op het mbo (grafische vormgeving laatste leerjaar) maar ik wil hierna nog hbo gaan doen, ik ben wel benieuwd hoe anderen die overstap ervaren! En of er ook mensen zijn die dezelfde opleiding hebben gedaan en naar hbo zijn overgestapt. Ik twijfel nog of ik verder wil in dit vak, of dat ik juist iets heel anders wil gaan doen.
mnka schreef:IsaCalixa schreef:Hoi ik meld me hier evenik zit nu nog op het mbo (grafische vormgeving laatste leerjaar) maar ik wil hierna nog hbo gaan doen, ik ben wel benieuwd hoe anderen die overstap ervaren! En of er ook mensen zijn die dezelfde opleiding hebben gedaan en naar hbo zijn overgestapt. Ik twijfel nog of ik verder wil in dit vak, of dat ik juist iets heel anders wil gaan doen.
Ik heb de overstap gemaakt vanaf het mbo grafische vormgeving niveau 4 naar het CMD op 't HvA. Moet zeggen dat alles mij erg bevalt. Merk ook dat ik een veel grotere voorsprong kwa ervaring heb dan de mensen die vanaf het havo komen
(ik wil er wel echt wat aan hebben) IsaCalixa schreef:Ja precies, dat had ik de docenten van het Minerva hier in groningen ook al horen zeggen. Maar heb je het idee dat het echt wat toevoegt aan je huidige kennis? Veel nieuwe dingen die je als vormgever ook verbeteren? Want ik heb zo'n gevoel dat ik dan weer 4 jaar hetzelfde zou gaan doen, maar dan misschien wat meer theorie en wat moeilijker. Daar heb ik dan weer niet zo'n zin in(ik wil er wel echt wat aan hebben)
. badeendje schreef:Vandaag had ik boeken van een tweedejaars gekregen, plus nog wat boeken van mezelf plus m'n laptop maakten me echt een schildpad. En die tas was zwaaaaar! Studeren zorgt voor ernstige rugklachten.
IsaCalixa schreef:Hoi ik meld me hier evenik zit nu nog op het mbo (grafische vormgeving laatste leerjaar) maar ik wil hierna nog hbo gaan doen, ik ben wel benieuwd hoe anderen die overstap ervaren! En of er ook mensen zijn die dezelfde opleiding hebben gedaan en naar hbo zijn overgestapt. Ik twijfel nog of ik verder wil in dit vak, of dat ik juist iets heel anders wil gaan doen.
Iselda schreef:Ik heb een macbook air en ik ben groot fan![]()
Baal nu alleen weer dat ik geen iPhone heb haha, maatgoed, wacht wel tot ik een nieuwe telefoon bij m'n abonnement mag.
Air is gelukkig niet heel zwaar, tuurlijk, hij maakt je tas zwaarder, maar een andere laptop is nog veel zwaarder. Mag niet klagen en het werkt zo lekker handig
PeerAppel schreef:Iselda schreef:Ik heb een macbook air en ik ben groot fan![]()
Baal nu alleen weer dat ik geen iPhone heb haha, maatgoed, wacht wel tot ik een nieuwe telefoon bij m'n abonnement mag.
Air is gelukkig niet heel zwaar, tuurlijk, hij maakt je tas zwaarder, maar een andere laptop is nog veel zwaarder. Mag niet klagen en het werkt zo lekker handig
Hetzelfde hier hoor. Ik heb dan de Pro maar die weegt alsnog niets en past in bijna elke tas wel (13 inch). Stiekem vraag ik me het echt af waarom mensen het zichzelf aandoen om met een enorme laptoptas (speciaal aangeschaft omdat ze erachter kwamen dat hun 15,6 inch laptop niet in hun vorige tas past) zo'n zware grote laptop te gaan sjouwen? Ik bedoel je hoeft niet perse een Macbook, maar zoek ze erom uit ofzo. En die 2,6 inch mis je echt niet hoor.