Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:52

Pfoe, hoe nemen jullie al die boeken allemaal mee naar school?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:12

dreamheart schreef:

Ik heb een Herschel retreat rugtas gekocht. Stevige tas waar mijn laptop in past, lunchtrommel, mijn 2 wettenbundels (750 pagina's per boek :')) en nog 2 schoolboeken. Je sjouwt je wel suf...

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:35

Ik heb ook een herschel tas, zo'n grote. Is vol (en mega zwaar) met m'n 2 wettenbundels, boek (1of 2 per dag), laptop, agenda, en nog wat dingen als bril, drinken e.d.

Voor dagen zonder wettenbundels heb ik een eastpak, niet een standaard model; maar wel compact.

Beide zijn heerlijke tassen

Edit; welke wettenbundels heb je grumpycat?

Eunomia

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 11:44

Ik zit vandaag tot 19.00 op school, :O, maar we hebben een lezing en die lijkt me wel erg interessant dus het is vast de moeite waard.

Verder ben ik nu weer redelijk bij met m'n huiswerk, maar ik moest ook even wennen dat ik ineens weer wat moest doen na drie maanden vakantie.

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:15

Zo vandaag ook mijn eerste dagje school, eerst begonnen met informatica en daarna genetica, allebei erg leuk gelukkig :) Wel zit ik vandaag helaas tot half 6 op school omdat we brand blus training hebben of zoiets...

Pfff Nuray dat is wel extreem lang :( Sterkte!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:21

Hoi ik meld me hier even :D ik zit nu nog op het mbo (grafische vormgeving laatste leerjaar) maar ik wil hierna nog hbo gaan doen, ik ben wel benieuwd hoe anderen die overstap ervaren! En of er ook mensen zijn die dezelfde opleiding hebben gedaan en naar hbo zijn overgestapt. Ik twijfel nog of ik verder wil in dit vak, of dat ik juist iets heel anders wil gaan doen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:02

Iselda schreef:

Ik heb speciale SJD wettenbundels van de SDU, en jij?

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:35

dreamheart schreef:

Welke boeken? Ik heb dit blok geen boeken maar ik gebruik gewoon een eastpak met apart laptopvak.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:34

GrumpyCat schreef:
Iselda schreef:

Ik heb speciale SJD wettenbundels van de SDU, en jij?

Ik heb dezelfde :)
Zware pokkedingen :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:41

Vorig jaar moest ik ook met die stomme dingen slepen en wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben _/-\o_

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:11

IsaCalixa schreef:
Hoi ik meld me hier even :D ik zit nu nog op het mbo (grafische vormgeving laatste leerjaar) maar ik wil hierna nog hbo gaan doen, ik ben wel benieuwd hoe anderen die overstap ervaren! En of er ook mensen zijn die dezelfde opleiding hebben gedaan en naar hbo zijn overgestapt. Ik twijfel nog of ik verder wil in dit vak, of dat ik juist iets heel anders wil gaan doen.

Ik heb de overstap gemaakt vanaf het mbo grafische vormgeving niveau 4 naar het CMD op 't HvA. Moet zeggen dat alles mij erg bevalt. Merk ook dat ik een veel grotere voorsprong kwa ervaring heb dan de mensen die vanaf het havo komen :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:02

mnka schreef:
IsaCalixa schreef:

Ik heb de overstap gemaakt vanaf het mbo grafische vormgeving niveau 4 naar het CMD op 't HvA. Moet zeggen dat alles mij erg bevalt. Merk ook dat ik een veel grotere voorsprong kwa ervaring heb dan de mensen die vanaf het havo komen :D

Ja precies, dat had ik de docenten van het Minerva hier in groningen ook al horen zeggen. Maar heb je het idee dat het echt wat toevoegt aan je huidige kennis? Veel nieuwe dingen die je als vormgever ook verbeteren? Want ik heb zo'n gevoel dat ik dan weer 4 jaar hetzelfde zou gaan doen, maar dan misschien wat meer theorie en wat moeilijker. Daar heb ik dan weer niet zo'n zin in :') (ik wil er wel echt wat aan hebben)

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:04

IsaCalixa schreef:
Ja precies, dat had ik de docenten van het Minerva hier in groningen ook al horen zeggen. Maar heb je het idee dat het echt wat toevoegt aan je huidige kennis? Veel nieuwe dingen die je als vormgever ook verbeteren? Want ik heb zo'n gevoel dat ik dan weer 4 jaar hetzelfde zou gaan doen, maar dan misschien wat meer theorie en wat moeilijker. Daar heb ik dan weer niet zo'n zin in :') (ik wil er wel echt wat aan hebben)

Op het mbo was het bij mij meer printmedia dat je werd geleerd. Hier leer ik meer over interactieve media en ga ook echt leren websites bouwen etc. Heb ook al gezien dat ik les krijg in jquery en andere codeer talen. Mijn opleiding is ook erg gericht op UX Design (user experience design). Dus ik heb er zeker wat aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:05

Ik hoef gelukkig geen boeken mee te nemen naar school, ben ik erg blij mij, want we hebben ook geen eigen kluis o.i.d.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 20:09

Ik heb ook niet super veel boeken om mee te nemen, op maandag zelfs geen boeken. :P

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:12

Vandaag had ik boeken van een tweedejaars gekregen, plus nog wat boeken van mezelf plus m'n laptop maakten me echt een schildpad. En die tas was zwaaaaar! Studeren zorgt voor ernstige rugklachten :').

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 01:00

badeendje schreef:
Vandaag had ik boeken van een tweedejaars gekregen, plus nog wat boeken van mezelf plus m'n laptop maakten me echt een schildpad. En die tas was zwaaaaar! Studeren zorgt voor ernstige rugklachten :').

jaha had ik ook, voel me echt net zo'n brugpiepertje, haha
zit wel serieus te overwegen al me spaargeld op te offeren en een macbook air te kopen, bijna iedereen op me studie loopt ermee en ze zijn zooo mooi <3

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:53

Ik heb een macbook air en ik ben groot fan :D
Baal nu alleen weer dat ik geen iPhone heb haha, maatgoed, wacht wel tot ik een nieuwe telefoon bij m'n abonnement mag.
Air is gelukkig niet heel zwaar, tuurlijk, hij maakt je tas zwaarder, maar een andere laptop is nog veel zwaarder. Mag niet klagen en het werkt zo lekker handig :)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:35

IsaCalixa schreef:

Ik heb de overstap van grafisch vormgeven naar SPH gemaakt.. Ik heb nu pas 1 week achter de rug dus kan nog niet heel veel over de overstap zeggen maar tot nu toe valt het me heel erg mee, ik denk hier en daar toch wel een voorsprong te hebben ten opzichte van de mensen die van de havo komen

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:17

Iselda schreef:
Baal nu alleen weer dat ik geen iPhone heb haha, maatgoed, wacht wel tot ik een nieuwe telefoon bij m'n abonnement mag.
Air is gelukkig niet heel zwaar, tuurlijk, hij maakt je tas zwaarder, maar een andere laptop is nog veel zwaarder. Mag niet klagen en het werkt zo lekker handig :)

Hetzelfde hier hoor. Ik heb dan de Pro maar die weegt alsnog niets en past in bijna elke tas wel (13 inch). Stiekem vraag ik me het echt af waarom mensen het zichzelf aandoen om met een enorme laptoptas (speciaal aangeschaft omdat ze erachter kwamen dat hun 15,6 inch laptop niet in hun vorige tas past) zo'n zware grote laptop te gaan sjouwen? Ik bedoel je hoeft niet perse een Macbook, maar zoek ze erom uit ofzo. En die 2,6 inch mis je echt niet hoor.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:02

PeerAppel schreef:
Iselda schreef:

Hetzelfde hier hoor. Ik heb dan de Pro maar die weegt alsnog niets en past in bijna elke tas wel (13 inch). Stiekem vraag ik me het echt af waarom mensen het zichzelf aandoen om met een enorme laptoptas (speciaal aangeschaft omdat ze erachter kwamen dat hun 15,6 inch laptop niet in hun vorige tas past) zo'n zware grote laptop te gaan sjouwen? Ik bedoel je hoeft niet perse een Macbook, maar zoek ze erom uit ofzo. En die 2,6 inch mis je echt niet hoor.

Ik sleep ook wel eens met mijn grote laptop. Hier heb ik in photoshop gewoon veel meer overzicht en is een stuk sneller dan de meeste kleine laptops.. Voor hoorcolleges gebruik ik inderdaad ook een kleintje, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen de luxe van 2 laptops heeft :p

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:10

Ik heb een kolos, vorig jaar was windows een verplichting. Nu zou ik wel een macbook willen, maarja, ik heb deze en een mac kost een godsvermogen. Wie weet, ooit! Tot dan toe dromen :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:13

Maar niet alle Windows laptops zijn van die enorme 15,6 inch dikzakken toch?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:19

Je hebt daar volgens mij ook wel kleinere versies van. Ik heb ook MacBook air en dan die hele kleine. Wel met een goede processor ? zodat Photoshop etc er gewoon op kan. Maar ik heb gelukkig de luxe dat ik thuis een normale pc heb dus als ik echt wat moet maken oid met een groot scherm kan dat gewoon :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:19

Dit is 'm . Ah ben er wel blij mee hoor, heb altijd iPhones gehad en we hebben zelf ook een iMac thuisstaan maar deze doet het ook prima. Maar mocht ik ooit een nieuwe nodig hebben, dan wordt het wel een macbook :)

Afbeelding