VWO 6 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:03

NoorW schreef:
Mijn Nederlands docente is een grote chaoot en ondertussen ook nog conrector, dus ik ben benieuwd hoe het bij ons gaat lopen :')

Ik zit momenteel vooral ernstig in de stress over mijn pws. Ik ben net over de helft denk ik, en ik heb vandaag gehoord dat we het eigenlijk over 2/3 weken af moeten hebben, omdat we dus niets weten over hoe lang de school nog bestaat en het handig is om het af te hebben vóór we naar een andere school gaan :( Dus mijn mentor echt zo: "Jongens, maak allemaal je profielwerkstuk héél snel af! Maar het mag niet ten koste gaan van de kwaliteit natuurlijk!" 8)7

Profielwerkstukstress heb ik ook :( ben echt benieuwd hoe dat gaat lopen. Maar moet jij hem al over een aantal weken inleveren? Dan is mijn school wel erg laat denk ik haha. Wij hebben deze week de kick-off voor de profielwerkstukken gehad, dus we zijn nu ingedeeld en hebben een onderwerp enzo.

Ik schrik trouwens echt van jullie roosters, behalve in de derde heb ik eigenlijk nooit echt verschrikkelijke roosters gehad. Mijn rooster ziet er nu zo uit:
maandag: 8.15 tot 13.55 (ben wel geblesseerd dus hoef hopelijk niet naar gym, dan ben ik 9.55 uit :D )
dinsdag: 9.05 tot 14:45
woensdag: 8.15 tot 13:55
donderdag: 8.15 tot 14:45
vrijdag: 8.15 tot 10:45

Ik heb wel op dinsdag en donderdag nadat ik uit ben toetsuren, maar als het goed is hebben we niet zo heel veel toetsen meer :)

Melisjeee

Re: VWO 6 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 20:26

Wat een chaooooooos. Site waar we gym moeten invullen ligt plat, denk dat we met zo'n 700 leerlingen een poging doen om in te vullen dus voorlopig gaat die site niks doen vrees ik :+

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:40

ik ben echt jaloers op praktisch elk rooster dat hier voorbij komt :')

Balen jullie ook wel eens als je favoriete vak uitvalt? Vandaag viel mijn blokuur muziek uit waardoor ik twee uur eerder uit was, maar nu heb ik weer een week alleen saaie theorie -O-

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:42

X_anne23, wat een superrooster heb jij! Ik vraag me dan wel echt af hoe het kan dat jij zo weinig uren hebt. Als dat geen probleem is, waarom voeren ze dat dan niet in op meer scholen?

En wij zijn vorig jaar al begonnen aan pws, dus vandaar dat het sneller af moet. De meeste scholen doen het in de zesde, dat is normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:42

jilinda schreef:

Balen jullie ook wel eens als je favoriete vak uitvalt? Vandaag viel mijn blokuur muziek uit waardoor ik twee uur eerder uit was, maar nu heb ik weer een week alleen saaie theorie -O-

Eigenlijk nooit. O:)

En wij moeten nooit meer uren op school verschijnen ofzo.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:47

Jeetje wat een fijne roosters komen er weer voorbij! Als ik die heb ben ik zooo blij. Helaas is mijn rooster nog niet bekend, denk dat ik hem dinsdag pas krijg :(

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:54

jilinda schreef:

Ja heel erg! Drama is mijn enige vak waarbij ik even niet in de boeken zit maar het valt zo vaak uit. Al heb ik daardoor vrij, vind het echt jammer -O-

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 21:08

JAAAA eindelijk! Een uur later dan gepland konden we inschrijven voor gym! Heb als het goed is waterskiën in de pocket, ga wel mijn eigen wakeboard dan meenemen want waterskiën is te saai :Y) En de laatste periode ga ik skiën of snowboarden in Snowworld! Heerlijk om op deze manier gym te doen hoor! Lekker doen wat je zelf leuk vindt!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:25

Wij mogen ook zelf kiezen! Ik ga sowieso zelfverdediging toen :D

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:27

Jaa sportproject is echt zo leuk! Wij hebben lekker veel keus, iedereen heeft altijd wel iets wat ie leuk vindt :) ik heb me aangemeld voor roeien, beachvolleybal, klimmen en boogschieten.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 21:30

Boogschieten? Gaaaaaf! Dat zou ik ook wel eens willen doen met school! Al heb ik het wel een keer voor elkaar gekregen om school mee te nemen naar de schietclub waar ik destijds luchtgeweer schoot. Beviel erg goed in de klas om dat eens een keer te doen met gym!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:31

Waarom hebben wij dat niet -O-

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:51

NoorW schreef:
X_anne23, wat een superrooster heb jij! Ik vraag me dan wel echt af hoe het kan dat jij zo weinig uren hebt. Als dat geen probleem is, waarom voeren ze dat dan niet in op meer scholen?

En wij zijn vorig jaar al begonnen aan pws, dus vandaar dat het sneller af moet. De meeste scholen doen het in de zesde, dat is normaal.

Ik heb geen idee haha, ik heb niet heel veel tussenuren (4 in totaal, waarvan er waarschijnlijk drie wegvallen omdat ik niet naar gym hoef) en daarnaast heeft onze roostermaker altijd wel lekkere roosters op de een of andere manier :)

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:53

Ja wij zijn een cultuur- en sportprofiel school ofzo. Dus wordt veel met creatieve vakken en veel met sport gedaan. Hebben ook elk jaar een wintersportweek, elk jaar een grote theaterproductie, allemaal excursies enzo. Best leuk :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:56

Wauw, wat een extra opties! Wij komen niet verder dan muziek (welgeteld 2 mensen in V5, in de onderbouw verplicht) en kunst. Geen drama, geen filosofie, geen Spaans, gewoon standaard.Oke, wel BSM, das voor de sporters onder ons.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:41

Wat een opties inderdaad! Hier ook muziek en kunst. Gym moeten we wel kiezen maar zijn gewoon echt de standaard sporten zoals voetbal, volleybal etc., zo stom. Ook geen Spaans, drama, filosofie of wat dan ook..

Gym mogen ze wel afschaffen van mij, sport genoeg (paardrijden, fietsen naar school en paarden, en af en toe hardlopen), plus ik kan al die sporten echt niet :n Vind het echt vréselijk die gymlessen, bah -O-

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 22:43

Gewone standaard lessen ben ik ook totaal niet van, maar gelukkig hebben wij dus vanaf de bovenbouw zelf de keuze wat te gaan doen. Elke periode hebben we een paar standaard sporten maar ook dingen die je normaal misschien niet zou doen, hele leuke afwisseling! :j

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:19

Ik zou willen dat ik met gym mocht kiezen. Heb wel een andere docent, maar wij doen waarschijnlijk toch weer t hele jaar softbal en voetbal. (met als afwisseling coopertesten :+)

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:52

Wij hebben in de 6e het zogenaamde SOLO project, dat houdt in dat we sporten kunnen kiezen die je normaal niet zo snel zou doen. Bv: schermen,karate, duiken, squash,snowboarden en ook paardrijden :)
Als het goed is ga ik dit jaar paardrijden, snowboarden, boogschieten en schermen.
Ik heb er zoo veel zin in! Ik ben ook totaal niet van de normale gymlessen maar dit lijkt me toch wel erg gaaf.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:38

Ik wil ook paardrijden! |o

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 06:45

Ik kon vorig jaar ook paardrijden kiezen, had ik ook gedaan maar dat was absoluut niet de moeite helaas. We gingen 3 lessen naar de manege, maar doordat je natuurlijk ook met onervaren mensen bent heb ik denk totaal 15 minuten gereden terwijl we er toch dik 4 uur aanwezig zijn geweest. Verder veel uitleg gehad over omgang met paarden en noem het maar op. Vond ik erg jammer dus heb hem dit jaar maar overgeslagen!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:18

Dat zal inderdaad wel zo zijn ja! Maar vind ik zelf nog altijd beter dan al die andere stomme sporten :') Schaf gym maar gewoon af dan ben ik gelukkig :))

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:45

Eerder gingen ze bij ons met sportoriëntatie altijd klimmen enzo maar er werd te weinig betaald dus blijven we in de school -_-
Al schijnen we wel te gaan schermen, wat dus wel leuk is.

Dat PWS ja. Dit jaar is onze biologieleraar ermee gestopt, dus we zijn vorig jaar met hem als begeleider begonnen en hebben dit jaar een nieuwe, die ook nieuw op school is. Dat belooft nog wat

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:13

Ik ben blij met m'n nieuwe stamklas! Het is een klas die in allemaal groepjes is verdeeld, maar bij 1 groepje kan ik me wel aardig aansluiten. Niet echt bevriend, maar het is al een hele vooruitgang op vorig jaar :D Ik zit iig niet meer zo snel alleen en dit is ook makkelijker met groepsopdrachten.

Nou ja, eerste lesdag zit er weer op... nu van weekend genieten.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:37

Hoe is het inmiddels bij jullie na de eerst week les?
Mijn PWS is bijna klaar, dat schiet dus heel erg op. Ik kan hem nog wel helemaal afkrijgen voor ik te horen krijg wanneer de school dicht gaat (1 oktober), dat is een kleine zorg minder.

Examengym heb ik praktisch niet. Ik mag van mijn gymdocent meedoen met de normale 6 VWO-klas, maar die gaan helemaal niet zulke leuke dingen doen. Verder heb ik nog tot de herfstvakantie iedere week woensdag de eerste twee uur gym. Was vandaag echt een drama, iedereen was gedemotiveerd.

En qua lessen loopt hier alles heel raar nu. We krijgen nog normale les, maar alle docenten plannen zoveel mogelijk in de eerste tijd van dit schooljaar (lees in 2 maanden tijd), omdat ze gewoon niet weten wanneer ze ons zullen moeten gaan overdragen aan een andere school... Het voelt nog steeds allemaal nogal onwerkelijk. Ik ga morgenochtend een speech houden bij de gemeenteraad van mijn stad, namens een hoop leerlingen van mijn school. Hopelijk wordt ernaar geluisterd. Een school sluiten middenin een jaar is namelijk nooit "in het belang van leerlingen", zoals Sander Dekker had geroepen. Dat bewijst de praktijk, die op dit moment voor iedereen dus enorm stressvol is, maar weer.

Ook ben ik er vandaag achter gekomen dat wij, leerlingen die dit jaar VWO examen doen, pechvogels zijn met het vernieuwde examenprogramma. Ik wist wel dat het verandert was, maar wat de specifieke veranderingen zijn, was ik me tot vandaag niet zo van bewust. Een heleboel vakken zijn kennelijk behoorlijk veel moeilijker geworden, er wordt strenger gerekend, we mogen geen grafische rekenmachine gebruiken behalve bij wiskunde, we moeten meer stof kennen (zeker voor natuurkunde is er echt veeeeel bij gekomen tov het vorige examenprogramma). Voor docenten zijn een aantal dingen ook geheel nieuw, dus moeten die hun weg vinden om het aan ons uit te leggen. Al met al, we hebben pech dat we de eerste nieuwe lichting zijn. Om iedereen hier maar even gerust te stellen :')