Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:42

Wauw, gaat goed Brit! (dat was het toch?)

Ik word er zo enthousiast van dat ik bijna mee zou willen kijken. :')

Vandaag ook vroeg opgestaan om te leren, maar goed dat ik ruim gepland had om wakker te worden. Want dat heb ik zeer zeker nodig, ken mezelf ondertussen wel. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:01

Britt met dubbel T :Y)

Ik ga maar eens aan de wiskunde en programmeren. Is het al bijna 3 uur? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:06

Ik zat al te twijfelen ja. :')

Nee. :+ Succes hahaha. Ik ga ook even aankleden en kamer opruimen en dan aan de slag. Drukkkkeee planning. :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:10

Ik heb voor vanavond ook wat school op de planning staan, wil even een inleiding schrijven voor een lessenpakket, en even een deel leren voor een practicum tentamen voor dinsdag...
Succes allemaal!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:29

Spannend Britt! :) Veel plezier alvast zondag.

Succes met je planning Desiree! Wat staat er allemaal op de planning?

Ik ga vandaag nog een dagje leren. Stond netjes om 7 uur op en om half 8 zat ik gedoucht en al te leren. Hopelijk ben ik vanmiddag een beetje vroeg klaar dan kan ik tenminste nog even rustig zitten en even iets voor mezelf doen.

Succes allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:31

Bedankt Carrera!

Respect dat je zó vroeg bent opgestaan én begonnen. :oo Ik ben 8 uur opgestaan, en op de planning nú te beginnen. Dus zo maar naar beneden lopen en écht beginnen. :')

Werken aan economie 9:30-11:30
Naar de paarden 11:30-14:00
Scheikunde leren 14:15-16:30
Uitloop/herhalen 16:30-17:30
Hardlopen 17:30-18:15
Eten 18:15 – 19:00

Nederlands woordjes leren
Nederlands overzicht opdrachten
Wiskunde overzicht opdrachten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:46

Frummels, hoe ging je tentamen?

Welkom voor de nieuwelingen!
Iedereen weer succes vandaag!

Ik ben onderweg naar school om daar te gaan leren. mijn zus is vandaag bij ons met haar kinderen, dus kan me thuis niet concentreren. Dus dan maar leren op school met een paar klasgenoten. Laptop expres thuis gelaten dus dat kan me ook niet afleiden :')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:51

CCCCC, laptop thuislaten (en mobiel geen wifi haha) scheelt al zo veel! Succes!

Ik heb gisteravond nog lang doorgewerkt, maar daardoor ben ik nu al wel over de helft met het leren voor mijn tentamen *\o/* Nog vier hoorcolleges, ik hoop ze voor het werken (17u) af te hebben, zodat ik vanavond nog eens alles kan doornemen en dan moet het goed zijn voor morgen.

Succes allemaal vandaag met leren, zet 'm op! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:44

Vandaag een uitje met wat klasgenoten en leraren. Ik kan het me niet veroorloven om niks te doen dus heb toch schoolwerk meegenomen :=

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:37

Ik heb een schop nodig morgen tentamen bioanalyse tis alleen zooo saai.....

Iedereen succes vandaag!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:02

Ik moet vooral even mijn ei kwijt en misschien is wat advies.
Ik zit in het 4e jaar van mijn opleiding SJD en heb een half jaar studievertraging opgelopen voor mijn stage (3e jaar). Hierdoor zou ik in de normale volgorde in februari een minor volgen en in september mijn scriptie moeten doen. De minor die ik wil volgen wordt alleen in september gegeven en met goedkeuring van de examencommissie mocht ik dit wisselen. Ik ben nu dus bezig met mijn scriptie zodat ik in september de minor kan doen. Nu wou ik me inschrijven voor de minor maar deze zat na 2 minuten al vol. Ik heb de coordinator een mail gestuurd en de situatie uitgelegd maar zij vertelde mij dat er geen wachtlijst is en ze dus niks voor me kon doen. Ik was even helemaal verti*fd van dit gebeuren. Ik heb vorig jaar al contact met de coordinator opgenomen omdat de minor van een andere opleiding is en ik me voordat de minor begon wou inlezen. Daarna heb ik nog moeite moeten doen om mijn scriptie en de minor om te wisselen, maar uiteindelijk dus voor niks. Nu zit ik in een dilemma..
* Een minor kiezen die ik totaal niet leuk vind, andere 'leuke' minoren zitten of vol of daar had je voor eind maart toestemming voor moeten vragen, maar wel me diploma in februari 2016 krijgen.
* Een half jaar vertraging oplopen (sept-feb 2016) dan een minor kiezen (erg beperkte keus)
* Een jaar vertraging oplopen en inschrijven voor de minor (en hopelijk ben ik dan wel sneller dan dit jaar) en dan de minor volgen die ik echt wil doen maar in februari 2017 pas me diploma krijgen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:24

Wat ontzettend balen Nathalie :( Welke studie doe je? Degene die je hebt gemaild, was dat de coördinator van de minor of van je studie? Ik zou sowieso vragen of er wel eens uitval is in de minor (mensen die hun verplichte vakken toch niet halen en zodoende niet aan de minor kunnen starten) of om welke reden dan ook niet beginnen zodat er nog een plekje vrij komt.

Verder ben ik niet helemaal bekent met minors omdat wij gewoon zelf vakken kunnen kiezen in onze vrije ruimte. Is dat bij jou ook zo? Want dan kun je proberen om zoveel mogelijk overeenkomende (of zelfs dezelfde) vakken als de vakken uit die minor te doen.

Ik zou eerst even rustig alles op een rijtje zetten. Wat heb je aan die minor? Hoe erg is het om een andere minor te doen? Hoe erg is uitlopen? (Ook qua stufie e.d.). Je kunt een tussenjaar bijvoorbeeld ook gebruiken om stage te lopen en ervaring op te doen, dat staat goed op je CV en heb je altijd wat aan :) Ik zou zelf niet zo bang zijn voor vertraagd afstuderen, als je daardoor de vakken kunt volgen die je echt leuk vindt en de extra tijd gebruikt om je CV op te beuren. Maar als de kans groot is dat je er volgend jaar weer niet tussenkomt, dan is een plan B misschien de enige optie. Dat halfjaar vakken volgen die je net iets minder leuk vindt overleef je wel :)

Ondertussen heb ik als een idioot alle stof voor het tentamen van morgen er doorheen geknald :D Vanavond nog eens alle slides doorlezen, en dan moet het goedkomen. Hebben jullie een goede dag gehad en de planningen kunnen volhouden?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:25

Lief dat je t vraagt Corien: volgens mij wel redelijk! zowel gisteren als vanmorgen. Dus ben benieuwd. Heb jij er nog eentje gehad na Engels?
Ik heb morgen de laatsten, eentje om 9:00 en eentje om 18:30 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:32

Ik weet helaas niets over studies/minors etc..

Succes Frummels! Fijn dat het zo goed ging! :D

Vandaag ging 's ochtends wel oke, 's middags viel wat tegen. Ik ga nu hardlopen omdat ik 0,0 concentratie heb en moe ben, dus hopelijk daarna weer fit. :D

Enige wat ik nu nog moet doen: H4 van economie leren (laat me even overhoren, weet ik tenminste of ik het goed ken.) en daarvan de zelftest.
Daarbij nog even herhalingssommen/rekenopgave van H3 en H4
Scheikunde nog even 2 opgaven doornemen.

En dan nog wat andere kleine onzin dingen. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:35

Ik heb zojuist mijn leven gewaagd door in Amsterdam een fiets te kopen en naar huis te fietsen. Levensgevaarlijk hier man _O- Maar nu heb ik tenminste een fiets om ergens te komen haha.

Ik ben nog steeds ziek pff.. Hopen dat het morgen minder is omdat ik van 9:00 tot 17:30 moet werken := Vandaag was echt een poedersuiker dag, kon me echt niet concentreren.. de hele tijd hoofdpijn, snotteren en gewoon in z'n geheel niet lekker.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:49

Vandaag naar Amsterdam geweest. Heb bijna iemand aangereden :=
Maar goed nu weer verder met Frans en AK helaas :\

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:06

Frummels schreef:
Lief dat je t vraagt Corien: volgens mij wel redelijk! zowel gisteren als vanmorgen. Dus ben benieuwd. Heb jij er nog eentje gehad na Engels?
Ik heb morgen de laatsten, eentje om 9:00 en eentje om 18:30 :=

Dat is mooi! Ondanks je geheugenverlies haha.

Ik heb vrijdag pas weer een tentamen, namelijk marketing. De andere (4) heb ik volgende week woensdag t/m vrijdag!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:16

Lastige situatie Nathalie. Ik ben zelf pas eerstejaars en weet er dus weinig vanaf, maar voor nu ga ik mee met de post van xIrlijn.

Ik ben inmiddels vanaf half 8 bezig en nog steeds bezig. Ik had gedacht dat marketing veel makkelijker zou zijn, maar helaas :\ Zo snel even wat eten en dan doe ik na het eten nog 3 hoofdstukken. Dat moet lukken in een uurtje denk ik.

Edit: alweer 1 hoofdstuk klaar. Nog 2 te gaan.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:36

Ik doe de opleiding SJD en ik heb inderdaad de coordinator van de minor gesproken. Die vertelde me ook dat een eventuele wachtlijst ook geen zin had omdat ze wel 50 mensen had die zich daarop zouden willen zetten. Dus dan zou er 50 man uitval nodig zijn.
Ik denk dat ik uiteindelijk gewoon een jaar vertraging neem.. Mits ik me kan uitschrijven en ik geen collegegeld hoef te betalen. Door mijn half jaar vertraging vorig jaar heb ik vanaf september dit jaar toch al geen recht meer op stufi dus die stopt dan sowieso.
Het enige wat me dan wel in me maag steekt is dat ik geen garantie heb dat ik volgend jaar die minor kan volgen omdat je je gewoon moet inschrijven..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:21

Nou.. ik heb eigenlijk vandaag mijn tweede werkdag maar ik ben nog zieker dan gisteren -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:33

Vervelend Britt! -O- Beterschap, hpoelijk wordt je snel weer beter!

Ik vandaag 2 toetsen.. Weet niet goed wat ik er van moet denken, heb ik wel of niet goed geleerd? Kan ik het wel of niet? Pff..... En dan ook nog zo'n Nederlands Cito toets. |o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:16

Succes vandaag Deetjeeuh! Komt helemaal goed :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:41

Succes!

Mijn verslag is bijna af *\o/* !
Nu nog even nalezen en kijken of ik een nakijk slachtoffer kan vinden :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:43

Succes allemaal vandaag.

Ik heb straks m'n tentamen en daarna ga ik een avondje lekker rustig aan doen :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:43

Jeetje wat een naar verhaal Nathalie. Ik ben ook eerstejaars, dus geen idee hoe dat allemaal werkt! Maar ik zou denk ik dan voor een minder leuke minor gaan. Zeker omdat de kans dat je de leuke minor volgend jaar wel hebt best wel klein is!

Ik ga vandaag weer fijn marketing leren. Morgen tentamen! En even m'n deskplanner voor t komende weekend/week invullen!