Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:57

Meteen ook een vraag voor jullie. Ik heb op dit moment 3 "baantjes" en vrijwilligerswerk. Echter is bij 2 banen heb ik een 0-uren contract en de andere is mijn eigen praktijk waar ik maximaal 7 uur in de week voor werk. Daarnaast mijn vrijwilligerswerk voor 2 uur in de week.

Maar nu heb ik dus bij alle vier staan dat ik er nog steeds werk. Echter wil ik als ik een vast contract krijg stoppen bij mijn 2 bijbaantjes. Ik solliciteer nu regelmatig op parttime banen en de dame van het uitzendbureau zij dat mijn CV hierdoor misschien ook terughoudend werkt. Aangezien het lijkt alsof ik er nog een baan bij wil waardoor het lijkt dat ik straks 4 banen heb.

Wat zegen jullie? Dit in de brief vermelden of is het logisch dat ik niet eerst een baan opzeg voordat ik nieuw werk heb?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:57

BIG registratie zegt me niets Anneert, dus kan je niet zo goed adviseren.

Nou ik heb ook wat zeg, was de sfeer tot nu toe weer redelijk goed op mijn werk. Hebben "we" vandaag een afscheid van mijn collega (al in sept gestopt, sindsdien doe ik ook haar werk). Ik heb 6 jaar met haar samen gewerkt - vanaf andere vestiging en laatste maand op de hoofdvestiging. In de agenda van iedereen (2 directeuren en account manager) stond lunch met haar gepland, ik dacht dat ie ook in mijn agenda stond (want heb hun agenda's standaard aan staan om goed te kunnen plannen) blijkt om 12 uur dat ik niet genodigd ben voor de externe lunch. Ik heb hier net gewoon in mijn eentje een potje zitten janken.. WAT een eikels. En nu staat dus ook mijn profiel en beschrijving op FB .. dit is de druppel .. Ben gewoon zo gekwetst en teleurgesteld.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 14:15

gomir schreef:
@Dimple: sommige dingen kun je prima op je cv zetten :j Zou iig de websites erop zetten, school is beetje afhankelijk van wat je daar doet.

o.a. luizencontrole _O-

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:16

Het BIG register is een databank waarin een aantal officieel erkende gezondheidswerkers staan geregistreerd, zoals artsen, verpleegkundigen etc. Volgens mij kan ik me als orthopedagoog daarin niet inschrijven..

Wat een rotstreek zeg Fargo! Snal dat je het helemaal hebt gehad nu! :(:)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:17

Lijkt me een enige toevoeging aan je CV :D
Weet je wel direct of ze hem goed gelezen hebben...:P

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:18

Orthopedagoog zou ik idd niet zeker weten, gezondheidspsychologen iig wel.
Anders even contact opnemen via de site (www.bigregister.nl), als je je niet kunt registreren hoef je ook geen sollicitatiebrief te schrijven als het een vereiste is.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:20

Nu is het punt dat mijn oud-collega ook helemaal niet BIG geregistreerd is, máár wel aangenomen. In de functie vragen ze mensen met de studie pedagogische wetenschappen, die heb ik gedaan, maar dan kun je dus niet BIG registreren, beetje dubbel allemaal. Denk dat ik ze maandag gewoon ga bellen. En idd contact opneem met het register :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:22

Klinkt idd als een telefoontje waard dan!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 14:23

Gabbe, top meid! Blij voor je. Heel veel plezier met je nieuwe baan!!! *\o/*

Fargo, thx voor de tip. Ik vroeg me al af hoe ik het beste zou kunnen omschrijven, maar nevenactiviteiten klinkt goed.
Ga er meteen mee aan de slag!

Deau, is het op dit moment niet heel erg lastig om te starten als dietiste? Ik kan me zo voorstellen met veel doe het zelf goeroe's en Sonja Bakker (met LOI opleiding......) het lastig is.
Hoe is de markt daar nu? Ook vanwege het feit dat zorgverzekeringen niet meer vergoeden?

En misschien je parttime banen niet vermelden op je CV? Ik kan me voorstellen dat het een verkeerde indruk geeft. Of een einddatum in je CV vermelden van een maand ervoor. (zeg nu december 2014) Snap je wat ik bedoel? (zelfde trucje als die sabbatical van mij :+ )

Fargo, wat een kuutstreek zeg!!! :(:) Ik kan me voorstellen dat je je enorm gepasseerd voelt.
En wat bedoel je met 'profiel en beschrijving op FB' ?
Hou je taai! :(:)

Ik wacht geduldig af of ik wat hoor vandaag..........vreet mezelf gelukkig helemaal niet op........ :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 14:25

Anneert, ik zou ook gewoon bellen. Misschien is het simpel op te lossen.

Gomir.......goed idee. Eens testen of ze wel goed lezen }>

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:27

@ DIMPLE
Heb een foto met een omschrijving van wat ik ben en zoek op mijn FB tijdlijn gezet, met link naar mijn linkedin profiel en dat gedeeld met IEDEREEN

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:31

Proficiat Gabbe!

Fargo, ah dus je hebt zèlf het op facebook gezet en gedeeld met iedereen zodat zij het ook kunnen zien? Dacht even dat zij jou erop gezet hadden...maar ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Als je zo close hebt samengewerkt al die jaren verwacht je toch een beetje meer betrokkenheid, desnoods een beleefd excuus waarom jij er vandaag niet bij zou mogen zijn...

Dimple, ik zou die dingen zéker vermelden op je cv :j . Gewoon om te tonen dat je niet helemaal hebt stil gezeten, dat word heel vaak gewaardeerd.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:41

Dimple schreef:
Deau, is het op dit moment niet heel erg lastig om te starten als dietiste? Ik kan me zo voorstellen met veel doe het zelf goeroe's en Sonja Bakker (met LOI opleiding......) het lastig is.
Hoe is de markt daar nu? Ook vanwege het feit dat zorgverzekeringen niet meer vergoeden?

En misschien je parttime banen niet vermelden op je CV? Ik kan me voorstellen dat het een verkeerde indruk geeft. Of een einddatum in je CV vermelden van een maand ervoor. (zeg nu december 2014) Snap je wat ik bedoel? (zelfde trucje als die sabbatical van mij :+ )

Jaa.. redelijk lastig om te starten is het nu wel. Maar ik merk wel dat mensen graag weer advies willen van een diëtiste. Maar wel met de theorieën van nu, dus terug naar de gezondere oer-voeding. Gelukkig past dat precies in mijn straatje. Daarnaast begeleid ik ook mensen met overgewicht door middel van eiwitrijke voeding. Ook dat slaat goed aan, aangezien je daar in een redelijk snel tempo gewicht mee verliest. Mét begeleiding van een diëtist inbegrepen. Helaas zijn de vergoedingen om te huilen, maar mensen investeren wel graag in hun gezondheid.
Het geluk is dat ik mijn praktijk aan het huis van mijn ouders heb gevestigd, hierdoor betaal ik geen huur en heb ik dus bijna geen vaste lasten.

Jaa ik heb je trucje gebruikt! Ik heb een bijbaan op beëindigt gezet. Hopelijk schept dat wat duidelijkheid. Bedankt! :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:42

@Kwanyin Wij waren allebei office manager, ik in Den Haag en zij in Bilthoven, Den Haag is nu dicht dus ik zit noodgedwongen nu sinds 1 september elke dag in Bilthoven, ben dus gewoon onderdeel van het kleine team dat is overgebleven en dan dit..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 14:50

Fargo, hebben ze er zelf ook niks over gezegd dan? Ook niet toen ze terugkwamen van lunch?

Deau, slim van je! Ik ben mijn CV ook weer aan het pimpen met jullie tips (en Linkedin Profiel want anders komt het weer niet overeen......)

En zouden jullie nog standaard een foto bij CV voegen? Of puur op verzoek sturen?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:00

Ik heb standaard een foto op mijn CV staan

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:07

Dimple schreef:
Fargo, hebben ze er zelf ook niks over gezegd dan? Ook niet toen ze terugkwamen van lunch?

Deau, slim van je! Ik ben mijn CV ook weer aan het pimpen met jullie tips (en Linkedin Profiel want anders komt het weer niet overeen......)

En zouden jullie nog standaard een foto bij CV voegen? Of puur op verzoek sturen?

Ze zijn nu nog lunchen ...

En directeur zei dat hij "echt" dacht dat mijn consultant in Den Haag en ik al in Den Haag met haar een afscheid hadden gevierd oid.. Wat dus echt nergens op slaat.. zij gaat niet zomaar naar Den Haag en bovendien stopte zij pas nadat Den Haag al dicht was. En mijn consultant heeft dus ook helemaal nog geen afscheid gehad of niets :-(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:09

Ik ook en ik krijg daar positieve reacties op. Ik ben ermee begonnen toen ik 3 keer achter elkaar reageerde op een vacature waar ze CV mét foto wilden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:15

Ik heb ook foto op CV, werd steeds vaker gevraagd en bovendien wil ik dat ik met mijn foto kan laten zien wat voor uitstraling ik heb (en dat ik echt nog niet zo heel oud ben ;-) )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 15:15

Balen Fargo......... }:0

Hoe hebben jullie de foto geplaatst?

Ik direct bovenaan rechts en daarnaast de tekst 'curri............'

En wat voor een soort foto? Profi foto? Vakantie foto?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:17

Wat stom Fargo :(:)

Ehm, een studiofoto. O:) Ik heb hem rechtsboven naast al mijn gegevens staan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:20

Die "leuke" zakelijke foto die ik hier heb laten zien en dan inderdaad rechtsboven geplaatst

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:23

Ik heb geen foto op mijn CV staan of er moet om worden gevraagd. Soms twijfel ik wel om hem toch wel te plaatsen. Je kan met een foto wel een bepaalde indruk achter laten zowel positief als negatief..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 15:23

Ik nu linksboven.........zal even kijken hoe het staat aan de andere kant.

edit: linksboven vind ik voor nu beter staan........

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:26

Ligt helemaal aan je layout, dus gewoon kiezen wat voor jezelf het beste voelt!!

Jemig wat een heerlijke spelfout ..