Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:13

marrlinde schreef:
Paar vriendinnen van me die in 2014 afgesturdeerd zijn van de PABO hebben wel beide gelijk een fulltime vaste baan gevonden waar ze na de zomervakantie konden beginnen, verbaasde me! Een daarvan heeft eerst SPH gedaan en is daarna nog verkorte route PABO van 2 jaar gaan doen, die heeft nu dus geluk gehad.

Ik doe geen Pabo. :) In regio Utrecht is het overigens ook erg lastig om een baan in het basisonderwijs te vinden.

Kirsha, wat een goed nieuws!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:24

Mag ik hier ook meekletsen? :) Ben op dit moment ook aan het afstuderen. Doe de opleiding HRM! :)

Moeten jullie ook bij een organisatie een opdracht doen of gaat dat bij jullie anders?
Sinds dit jaar (of het jaar daarvoor) moeten wij alleen afstuderen ipv met z'n tweeën. Op zich niet heel erg maar vind het wel een beetje saai. :+

Zit nu ook in mijn eentje op kantoor bij mijn opdrachtgever.

Kirsha

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:29

Welkom M_aaike!

Wij moeten ook een opdracht doen voor een organisatie. Behalve de major Ondernemerschap, die mogen een bedrijfsplan voor een eigen bedrijf schrijven. Wij moeten sinds dit jaar ook alleen afstuderen, ben er alleen maar blij mee, maar er was dan ook niemand met wie ik überhaupt had willen afstuderen.

Zojuist mijn eindgesprek gehad, mijn stage is met vlag en wimpel goedgekeurd *\o/*

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:34

Gefeliciteerd! Dat is altijd fijn nieuws. Ik moet eind deze maand mijn scriptie inleveren -> Stresssss

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:37

Welkom Maaike. Ik moet ook een opdracht doen voor een organisatie. Ik moet ook alleen afstuderen. Aan de ene kant vind ik het fijn omdat je precies kan doen wat je zelf wil, maar aan de andere kant is het ook fijn als je de taken een beetje kunt verdelen.

Kirsha gefeliciteerd!

Silversomali: spannend hoor, succes :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:40

Thanks beide :D

Ik ben nog geen fluit opgeschoten vandaag. Het is echt zo'n lukt-niet-dag. Zo nog maar even proberen en anders morgen weer een dag...

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:43

Herkenbaar :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:47

Ik ben ook bezig aan school, had wekelijks reflectieverslagen moeten schrijven voor een vak maar heb ik niet gedaan. Dus ben dat nu aan het maken, maar wil niet echt lukken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:18

1 van de 2 cijfers heb ik terug... Een 7,5 voor het tentamen. Nu wachten op de andere...

Wij moesten ook alleen afstuderen. Vond het wel fijn, dan ben je niet afhankelijk van een studiegenoot. En er was idd ook niemand waar ik mee af had willen studeren :P

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:24

Gefeliciteerd Kirsha!

M_aaike welkom :)
Wij mogen ook samen afstuderen maar dit willen ze liever niet, vandaar dat je, als je met z'n tweeën bent, echt 3x zoveel moet doen :')
Toch zijn er afstudeerduo's bij ons, maar ik doe het wel alleen.

Silversomali, spannend! Gaat het lukken?
Kayleigh gefeliciteerd met je cijfer. Nu nog wachten op de ander.

Ik heb morgen mijn eerste interview voor mijn onderzoek. Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:51

Spannend Anna! Succes alvast!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 18:18

Gefeliciteerd Kirsha!

Anna, waar gaat je onderzoek over? Ik moet nog zoveel interviews uittypen. Echt niet leuk meer. :=

Kayleight, mooi cijfer. Gefeliciteerd!

Welkom Maaike.

Ik ben ook bezig met mijn onderzoek! Woehoeee!! *\%/*

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:22

Ik doe onderzoek naar een methodiek die door mijn oude stage al voor de hele grote doelgroep 'jongeren met problemen' werd gebruikt en nu ingezet wordt voor een nieuwe meer specifieke doelgroep. Ik ga kijken in hoeverre de hulpverleners en jongeren het als effectief hebben ervaren :)

Dat uittypen zie ik ook tegenop... hoeveel interviews moeten jullie? Onze eis vanuit school is 10 interviews, en eerst zei ik heel enthousiast dat ik er wel 30 deed zodat de betrouwbaarheid groter werd, tot ik hoorde dat ik alles letterlijk uit moet typen :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:20

Wat veel SPH-ers hier! :) Ik doe Pedagogiek, dus dat zit wel een beetje in dezelfde richting. :)

Anna; 10 interviews!?? :wow: Dat zijn er veel! Geloof niet dat er bij ons een eis aan gesteld is..

Wij mogen niet meer samen afstuderen. Dit jaar voor het eerst niet meer. Vind het niet zo erg. Was wel iemand waarmee ik het wel samen had willen doen, maar vind alleen ook meer dan prima. Nu hebben we wel beide ons eigen onderzoek (heel ander onderwerp), maar werken we nog steeds wel 'samen' in de zin van feedback geven aan elkaar enz. :)

Vandaag bij mijn begeleidster langs geweest en ik heb wel een beter beeld gekregen en weet wel een beetje welke kant ik op zou willen nu. Vrijdag op school inbrengen en hopen dat ze het er daar ook mee eens zijn. :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:16

Ik vond 10 echt heel weinig eigenlijk :')
Maar inderdaad, als je bedenkt dat je alles uit moet typen...
Als je met z'n tweeen bent moet je er 20. Vroeger ook gewoon 10, maar nu loont het niet meer zo om het dus samen met iemand te doen.

Waar doe je Pedagogiek Saskia?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 20:16

Ik heb ook meerdere leerlingen met elkaar geïnterviewd. Maakt het voor mij net iets beter behapbaar. :+ Er zijn geen eisen gesteld wat betreft de hoeveelheid interviews die wij moeten afnemen.

Saskia, fijn dat je nu weet welke kant je een beetje op wil.

Anna, dat is wel interessant. Eigenlijk een soort meetmoment dus.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:26

Dat is ook een goeie ja, meerdere leerlingen met elkaar :j Hoeveel heb je er nu uiteindelijk geinterviewd?
Bij ons mag dat niet :')
Zijn echt allemaal eisen aan gesteld aan alles waar je maar eisen aan kan stellen -O-

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 20:42

Ik heb nu twee docenten geïnterviewd en een stuk of 11 leerlingen, maar ik ben nog niet klaar. Ik moet trouwens ook nog een referent vinden vóór 5 maart. :+

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:56

Doen jullie dan een heel of half schooljaar onderzoek? Ik een half en ik weet niet hoe realistisch ik het vind om er zoveel in die tijd te moeten doen. Weet ook niet waar ik de mensen dan vandaan zou moeten halen. Leerlingen zou wel kunnen. Moeten ze wel op school komen. En laat day nou net zijn waar het hem in zit. :+

Anna, ik zit op Windesheim, Zwolle. :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:11

Officieel in een heel jaar, hoewel we het eerste half jaar combineren met een minor en er dus nog maar iets van 2 uur per week voor staat en dat is voor je onderzoeksvoorstel.
Vlak na de kerstvakantie werd deze goedgekeurd (of niet :') ) en dan mocht je beginnen.
In feite doe ik mijn onderzoek dus ook in een half jaar.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 21:21

Ongeveer een half jaar ook. Richtlijn is +/- 240 uur.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:48

Maar 240 uur voor je afstudeeronderzoek en scriptie? :=

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:00

Zo te zien is dat erg weinig? Ik vind het nog veel hoor. :o Ik krijg er maar 10 studiepunten voor (1 studiepunt is 24 uur). Wij mogen het trouwens geen scriptie noemen. Het heet bij ons het eindonderzoek. In welke vorm je dat wil gieten staat vrij. Wel moet je uiteraard literatuuronderzoek hebben gedaan.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:05

Dat vind ik ook niet veel! Ik krijg er 18 punten voor (1 punt = 28 uur)

Dat er zo'n verschil in zit zeg.. Mijn onderzoek is een half jaar. En in dat half jaar moet je dus ook je plan van aanpak schrijven.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:11

240 uur maar? Jeetje :P
Mijn voorbereidende vak op afstuderen neemt al 140 uur in beslag :=
(Waarin we het afstudeerplan moeten maken)

Het afstuderen zelf neemt bij ons gemiddeld 672 uur in beslag.. :+ En bij mij ook een half jaar :P