Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:47

Lessie schreef:
Eulogy schreef:
Mag ik hier even komen binnenvallen en vragen of iemand hier accountancy gaat doen? :D

Jij zou toch naar het buitenland gaan?

Haha ja, maar accountancy komt overal redelijk op hetzelfde neer. Ik ga of in 2015-2016 in Engeland studeren, of in September beginnen met een School Leavers programma :)

En DaisyDarling: vond het te abstract, te soft en te weinig toekomstperspectief. Vind het nog steeds heel interessant maar niet wat ik voor de rest van m'n leven wil doen, haha. Kwam er bij onderzoeksmethoden achter dat ik juist analytisch denken e.d. leuk vind :D

Idooltje

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:13

1.
Kluwer collegebundel
2013-2014 Aantal: 1 € 45.00 Regelreferentie: Recht en Leren
2.
Inleiding in het Nederlandse recht
Auteur: Verheugt, J.W.P. Verheugt
17e druk Aantal: 1 € 56.05 Regelreferentie: Recht en Leren
3.
Juridische methoden : casusoplossen, jurisprudentie-analyse en argumenteren
Auteur: Kloosterhuis, H.T.M. Kloosterhuis
2e druk Aantal: 1 € 22.80 Regelreferentie: Recht en Leren
4.
Leidraad voor juridische auteurs; voetnoten, bronvermeldingen, literatuurlijsten en afkortingen in Nederlandse publicaties
Auteur: Schuijt
7e druk Aantal: 1 € 12.35 Regelreferentie: Recht en Leren
5.
Met recht begrepen!; oefeningen in tekstbegrip, samenvatten en woordenschat voor juristen
Auteur: Febre, Arnold Febre
Aantal: 1 € 30.88 Regelreferentie: Recht en Leren
6.
Schrijfdelicten : Hoe spoor je spel-, formuleer- en interpunctiefouten op?
Auteur: Dhont, Jantien Dhont
1e druk Aantal: 1 € 16.63 Regelreferentie: Recht en Leren

Dit zijn de boeken die ik op 19 juni besteld heb. Ik heb toen via fontys een brochure gehad via de mail met dat mijn inschrijving voltooid was en hoe nu verder.

Ik kan nu op de site van rechtenleren.nl ook niet verder dan het inlogscherm en dan kan ik de boeken ook niet meer vinden. Dus de link kopiëren hoe ik het toe gedaan hebt lukt me helaas ook niet...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:19

In ieder geval bedankt! Ik ga ze morgen gewoon even bellen met de vraag hoe of wat.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:34

DaisyDarling schreef:
Eulogy schreef:
Mag ik hier even komen binnenvallen en vragen of iemand hier accountancy gaat doen? :D

Je kunt in het topic zoeken :j :D
Blanket & ikzelf onder andere, allebei aan de Hogeschool van Amsterdam.

Inderdaad, in september begin ik ook met Accountancy op HvA. Dus DaisyDarling en ik worden studiegenootjes, hoogstwaarschijnlijk geen klasgenoten hihi. Ga jij, Eulogy, ook deze studie doen en waar? :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:29

Eulogy schreef:
En DaisyDarling: vond het te abstract, te soft en te weinig toekomstperspectief. Vind het nog steeds heel interessant maar niet wat ik voor de rest van m'n leven wil doen, haha. Kwam er bij onderzoeksmethoden achter dat ik juist analytisch denken e.d. leuk vind :D

Ah, okay. Toekomstperspectief was ook iets waar ik een beetje mee zat.. lesgeven zou ik nooit willen en niet iedereen wordt natuurlijk diplomaat :+

Jij gaat dan Accountancy doen op HBO niveau doen? Of kan het in het buitenland op WO niveau, omdat je ook van WO af komt :j
Als je in 2015 naar het buitenland gaat, doe je dan dit jaar een tussenjaar?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:54

Nou net wederom geprobeerd mijn boekenlijst in te zien en ineens doet ie het! Yes

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:00

Zo, ik ben een stap verder gekomen..
Omdat ik ga studeren moest ik een moeilijke beslissing nemen, ik heb m'n paard te koop gezet.
Gisteren zijn er kijkers geweest en die nemen haar mee binnenkort.
Een dubbel gevoel, ik kan nu op kamers, maar m'n maatje gaat wel weg..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:58

Ik gebeld... Kan alleen bezwaar in dienen.

Heb alle mails van voor 1 mei zowel van digid als de hva door gestuurd met daarnaast een heel verhaal dat dit de perfecte studie voor mij is en ik mij wel voor 1 mei wilde aanmelden en eventueel nog een nieuwe test wil doen oid

Nu maar afwachten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:24

_sharonnn schreef:
Omdat ik ga studeren moest ik een moeilijke beslissing nemen, ik heb m'n paard te koop gezet.

Sterkte! Vervelend dat soort dingen :) Maar je krijgt er nu wel wat 'moois' voor terug :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 11:26

_sharonnn schreef:

Dat is een moeilijke keuze... Sterkte!

Lienek, ik duim voor je dat ze je toch willen aannemen!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:32

Weten jullie hoe het zit als ik nu 1 jaar een andere opleiding ga doen en volgend jaar die opleiding ga doen kwa studie financiering?
Ik wil namelijk niet gaan lenen..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:35

Als je volgend jaar een nieuwe opleiding start, moet je indd lenen.

Edit;

Ik hoop dat je alsnog aangenomen wordt op de opleiding, zou zuur zijn dat door gepruts van digid het nu niet meer mag -O-

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:36

Jiskaa schreef:
Als je volgend jaar een nieuwe opleiding start, moet je indd lenen.

Edit;

Ik hoop dat je alsnog aangenomen wordt op de opleiding, zou zuur zijn dat door gepruts van digid het nu niet meer mag -O-

Maar geld dat ook als je na een jaar de overstap maakt naar een andere studie?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:37

Ja. Maakt niet uit. Als je een nieuwe opleiding start, dus begint in jaar 1, val je onder het nieuwe systeem.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:39

Heel moeilijk!
Maar ik moet ook zeggen dat ik veel zin heb om te studeren! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:48

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-26 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:22

Eulogy schreef:
DaisyDarling schreef:
ogy"]

Ah, okay. Toekomstperspectief was ook iets waar ik een beetje mee zat.. lesgeven zou ik nooit willen en niet iedereen wordt natuurlijk diplomaat :+

Jij gaat dan Accountancy doen op HBO niveau doen? Of kan het in het buitenland op WO niveau, omdat je ook van WO af komt :j
Als je in 2015 naar het buitenland gaat, doe je dan dit jaar een tussenjaar?

Haha ja precies, diplomaat oid zag ik nog wel zitten maar daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan :+ Ik studeerde trouwens aan de UvA en dat was zelfs voor mij wel behoorlijk... rood.

Hm, in het buitenland hebben ze natuurlijk niet echt dat onderscheid, hoewel ik wel geloof dat het in Engeland een BSc is. Sowieso heet het dan Accounting & Finance maar volgens mij maakt dat niet ontzettend veel uit. Ik heb deze week me aangemeld voor programma's bij BDO en KPMG dus als ik daar word aangenomen begin ik al in September en ga ik niet studeren haha, anders ga ik inderdaad dit jaar A-levels (via internet, dus dan ga ik weer even thuis wonen) doen om m'n cijfers te verbeteren (ik wil naar Bristol) en dan in 2015 beginnen :j

Sharon, vervelende keuze zeg! Maar ik denk dat het wel een goede keuze is geweest, uiteindelijk. Sterkte!

Lienek, het zou inderdaad wel heel zuur zijn als je 4 jaar lang studiefinanciering misloopt door zoiets stoms... Volgens mij valt dat gedoe met die deadlines nog wel mee (bij de HAN kun je je geloof ik nog makkelijk daarna inschrijven maar dan is de studiekeuzetest verplicht oid) maar dat weet ik niet zeker.[/quote]

Valt niet mee.. Gelukkig net digid aan de lijn gehad en zij willen ook nog een schriftelijke bevestiging door sturen om aan te tonen dat ik echt op tijd alles heb aangevraagd

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:50

Wat vervelend om je paard te moeten verkopen Sharon, maar ik denk wel dat het een goede keuze is. Sterkte!

Lienek, wat fijn dat digid toch een schriftelijke bevestiging wil sturen, hopelijk kan je dan gewoon aan de opleiding beginnen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:17

Sharon, wat naar dat je je paard hebt moeten verkopen! Sterkte ermee.

Lienek, ga voor je duimen dat het je lukt! Zou mooi balen zijn als je volgens jaar pas kan beginnen..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:20

Als het volgend jaar pas kan begin ik sws niet ivm het leenstelsel

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:21

Lienek schreef:

Hoezo kan het dan niet meer?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:30

Nickyyyy schreef:
Lienek schreef:

Hoezo kan het dan niet meer?

Dan wordt het echt onbetaalbaar.. Kan ik alles gaan terug betalen. Nu is het tenminste nog een gift

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:32

Als 'noodoplossing' dan toch nu voor de zekerheid inschrijven voor dezelfde studie aan een andere hogeschool?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:34

Er is geen school in de buurt waar ik mij voor dezelfde studie kan inschrijven dus heb nu HRM gedaan maar of ik dat wil..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:34

Eulogy schreef:
Haha ja precies, diplomaat oid zag ik nog wel zitten maar daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan :+ Ik studeerde trouwens aan de UvA en dat was zelfs voor mij wel behoorlijk... rood.

Hm, in het buitenland hebben ze natuurlijk niet echt dat onderscheid, hoewel ik wel geloof dat het in Engeland een BSc is. Sowieso heet het dan Accounting & Finance maar volgens mij maakt dat niet ontzettend veel uit. Ik heb deze week me aangemeld voor programma's bij BDO en KPMG dus als ik daar word aangenomen begin ik al in September en ga ik niet studeren haha, anders ga ik inderdaad dit jaar A-levels (via internet, dus dan ga ik weer even thuis wonen) doen om m'n cijfers te verbeteren (ik wil naar Bristol) en dan in 2015 beginnen :j

Sharon, vervelende keuze zeg! Maar ik denk dat het wel een goede keuze is geweest, uiteindelijk. Sterkte!

Lienek, het zou inderdaad wel heel zuur zijn als je 4 jaar lang studiefinanciering misloopt door zoiets stoms... Volgens mij valt dat gedoe met die deadlines nog wel mee (bij de HAN kun je je geloof ik nog makkelijk daarna inschrijven maar dan is de studiekeuzetest verplicht oid) maar dat weet ik niet zeker.

Bristol, klinkt tof joh! Toevallig zijn mijn ouders daar nu op vakantie haha :D
Programmas bij KMPG? Om gelijk te gaan werken/leren oid? Doe je dat dan via Nyenrode?
Ik heb er ook lang over nagedacht om in het buitenland te gaan studeren, maar ik heb gekozen dat niet te doen ivm mijn pony. In tegenstelling tot Sharon dus, ik kon haar gewoon echt niet achterlaten.
Het verschil zit hem denk ik in de leeftijd, mijn pony is al 21.. En ik zou het mezelf nooit vergeven als ze overleed terwijl ik weg was -O-

Sterkte Sharon, moeilijke keuze sowieso.