Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:40

O ja? Ik niet. Kreeg dan de opmerking dat de managers ook met korte mouwen liepen.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:50

In Duiven mag je het allemaal zelf weten :P Als het maar netjes is :P

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:03

finnens schreef:
DPTomboy schreef:
Ik kom me ook melden!

Gisteren te horen gekregen dat ik ben aangenomen in Steenwijk en nu net terug van een rondleiding/kleding/enz..
Volgende week woensdag eerste training, ben erg benieuwd!

Hoe zit dat bij jullie met schoenen?
Ik moest na mijn training (dus na 3-4x) maar bestellen via een formulier dat ik daar kan krijgen ofzo. Enig idee hoeveel die dingen kosten?

Gefeliciteerd!
Grappig dan worden we collega's, ik ben nu ook net bij Steenwijk :)

Heb gister mn eerste training gehad en was best leuk, ik raakte alleen echt door de war van al die afkortingen :') sta achter de kassa haha!

Leuk! Ik heb morgenavond mijn eerste training, ben erg benieuwd! ook counter
Was het te doen op gewone schoenen of ben je vaak bijna onderuit gegaan?
Daar zie ik mezelf nog wel voor aan namelijk :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:11

Ik snap het wel... Je moet toch voor een beleving, en vermaak zorgen voor de gasten. Als ze iedereen op gewone schoenen laten rondhuppelen is dat een zekere zaak :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:24

friendly schreef:
Ik snap het wel... Je moet toch voor een beleving, en vermaak zorgen voor de gasten. Als ze iedereen op gewone schoenen laten rondhuppelen is dat een zekere zaak :P

:') :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:31

Hahahaha. :')
Gewone schoenen kan wel voor even hoor. Zeker als je nog niet zo snel bent. Maar als je wat harder kan werken dan is het wel fijn als je goede schoenen aan hebt..

Managers hebben hier ook allemaal lange mouwen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:17

DPTomboy schreef:

Dan staan we straks misschien samen achter de kassa :P
Het is best wel heel erg glad en ik moet echt oppassen als ik loop, maar ben ook niet super voorzichtig :')
Ik ga in ieder geval snel andere schoenen aanschaffen want is wel echt nodig!
Trouwens, heb ik jou niet al eens ontmoet op een fotomeeting in Havelte?

Had vandaag m'n tweede train dagje en ging echt goed, ze hebben me eigelijk helemaal niet hoeven te helpen.
Het was wel echt heel rustig, heb maar 7 mensen hoeven te helpen in 3 uur :') Maar ik kon helpen bij de Drive en met schoonmaken.
Enn heb echt leuke collega's :D

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:48

finnens schreef:
DPTomboy schreef:

Dan staan we straks misschien samen achter de kassa :P
Het is best wel heel erg glad en ik moet echt oppassen als ik loop, maar ben ook niet super voorzichtig :')
Ik ga in ieder geval snel andere schoenen aanschaffen want is wel echt nodig!
Trouwens, heb ik jou niet al eens ontmoet op een fotomeeting in Havelte?

Had vandaag m'n tweede train dagje en ging echt goed, ze hebben me eigelijk helemaal niet hoeven te helpen.
Het was wel echt heel rustig, heb maar 7 mensen hoeven te helpen in 3 uur :') Maar ik kon helpen bij de Drive en met schoonmaken.

Enn heb echt leuke collega's :D

Ja klopt, daar hebben we elkaar al een keer ontmoet volgens mij! Zou leuk zijn als we een keer samen staan!

Ik zal het morgen allemaal meemaken, tussen 8 en 11 's avonds valt het vast ook wel wat mee met de drukte. Eens zien of ik er wat van kan zonder onderuit te gaan (en ik ben al zo goed in blijven staan altijd :+ ) en dan maar eens naar een formulier vragen om schoenen te bestellen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:39

Moeten jullie vaak 3 uur werken?
Bij ons is voor -18 de standaard 4 uur en voor +18 5 uur. Maar vaak werk je langer.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:47

Trainingen 3 en daarna diensten van 4 uur voor iedereen.
Langer dan 4 is uitzondering werd mij verteld...

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:07

Jup bij mij werd hetzelfde verteld, en op feestdagen werk je vaak niet langer dan 2/3 uur zeiden ze. Vrijvragen voor feestdagen mocht niet voor feestdagen vertelde ze mij, tenzij je een echt goede reden had of iemand wil ruilen..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:49

Purrrdon? Wij werken gewoon diensten van 8 uur := met een half uurtje pauze en met geluk 2 breaks.

Schoenen hebben wij van sfc idd, wordt dertig euro van je loon ingehouden. Mouwen mogen ook gewoon lang :) sinds deze week mooie zwarte vesten met vorm die we aan de counter en drive aan mogen. Niet in de keuken. Ook het gestreepte shirt hebben wij :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:29

Sommige mensen werken bij ons zelfs maar twee uurtjes. 15 jarigen doordeweeks maar anderhalf uur...

Maar wij hebben ook heel veel fulltimers. Ik draai bijvoorbeeld meestal gewoon acht, of acht en een half uur. Soms in wat rustigere weken 5 of 6 uurtjes. Maar moet ook wel, heb het geld hard nodig.

Feestdagen mogen wij wel vrij vragen. Maar bijvoorbeeld nu, is het óf Kerst óf oud en nieuw en niet allebei. Tenzij je een heel goede reden hebt.
Ik vraag eigenlijk altijd standaard Kerst vrij. Nieuwjaarsdag vind ik heerlijk om te werken. Lekker druk, dus gaat de tijd lekker snel. :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:09

Bij ons mocht je geen vrij vragen, je mocht wel een voorkeur geven. Maar het was dan hoe dan ook 1 van de kerstdagen en OF oudjaarsdag OF nieuwsjaarsdag. En dan was je beschikbaarheid hoe dan ook de GEHELE dag. Dus iedereen liep het risico dat ze niks meer konden doen op die dag omdat je moest werken. En sommige hadden geluk, werden helemaal niet ingeroosterd. Maar ik snap wel waarom ze dat deden, anders heb je wellicht maar 5 mensen die WILLEN werken en zijn die altijd de sjaak. Maar werken met deze dagen was altijd wel enorm gezellig dus vond het nooit zo erg.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:40

Ik sta nu steeds tussen de 4 en 6 uur ingeroosterd, vind het wel prima. :D
Alleen vijf uur wat minder, da's toch wel iets lang zonder pauze (dorst!). :o

Ik weet niet hoe het bij ons zit met de feestdagen, volgens mij kon je gewoon voorkeur opgeven. Als het goed is heb ik 2e Kerstdag en Oudjaarsdag vrij. Nieuwjaarsdag vind ik nooit zo erg om te werken, liever dat dan de hele familie langs moeten om gelukkig nieuwjaar te wensen... :')

Lange mouwen mag bij ons volgens mij wel, de managers hebben dat ook en ik zie sommige collega's bij de Drive en zo ook met de mouwen omlaag werken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:26

Mandarijn schreef:
Ik sta nu steeds tussen de 4 en 6 uur ingeroosterd, vind het wel prima. :D
Alleen vijf uur wat minder, da's toch wel iets lang zonder pauze (dorst!). :o

Ik weet niet hoe het bij ons zit met de feestdagen, volgens mij kon je gewoon voorkeur opgeven. Als het goed is heb ik 2e Kerstdag en Oudjaarsdag vrij. Nieuwjaarsdag vind ik nooit zo erg om te werken, liever dat dan de hele familie langs moeten om gelukkig nieuwjaar te wensen... :')

Lange mouwen mag bij ons volgens mij wel, de managers hebben dat ook en ik zie sommige collega's bij de Drive en zo ook met de mouwen omlaag werken.

wij mogen gewoon drinken tijdens werk? ieder uur handenwassen, personeelsbekertje mee en even wat drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:57

Wij hebben nu het nieuwe kassasysteem.. maar bij de drive piept hij soms als je de bestelling naar het andere scherm ordert. Waarom piept hij?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:06

Dan heeft het 2 minuten (of langer) geduurt tussen de vorige bestelling en de nieuwe.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:00

Bij ons is de mac alleen 1e kerstdag gesloten. Kerstavond zijn we tot 19:00u open, net als oudjaarsavond en 1 januari zijn we om 12:00u pas geopend. Hebben jullie ook aangepaste openingstijden dan??

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:04

Wij hebben wel aangepaste openingstijden ja. Weet niet precies wat. Maar sowieso oudjaarsdag tot 20.00 uur en nieuwjaarsdag om 11.00 uur open.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:01

Ik heb vandaag mijn 3e (en laatste) training.
Hoelang duurt het normaal gesproken voor dat je na je trainingen echt aan de slag kunt? Ik heb hier namelijk (nog) niet echt duidelijkheid over gekregen. Ik krijg wel steeds elke week een rooster toegestuurd van over 3 weken, maar ik sta aankomende 3 weken sowieso niet ingeroosterd en ik heb nergens gelezen/gehoord wanner ik wel zou kunnen beginnen. Of laten ze mensen die in december nieuw komen meestal gewoon in het nieuwe jaar beginnen?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:27

Gewoon even vragen wanneer je weer moet werken. Misschien zijn ze dat vergeten te vertellen. Nieuwe mensen schrijven wij de eerste week gewoon bij in het rooster, zodat er in principe een man te veel is en de nieuwe dus nog hulp krijg, wanneer dit nodig is.
Zo laat je ook zien dat je je graag wil inzetten en het leuk vind om te komen werken.

Je nu weer een paar weken niet te laten werken lijkt mij niet handig. Merk dat mijn trainees veel regelmaat nodig hebben. Als je na drie weken pas weer begint, kan je eigenlijk weer helemaal opnieuw beginnen, omdat je nog niet de ervaring hebt om het drie weken te 'onthouden'.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:46

Dat ga ik inderdaad vanavond eventjes doen! Ik krijg steeds een rooster waarop staat dat ik over de week 0 uur hoef te werken, maar misschien wordt ik er inderdaad bij geschreven. Dat zou wel fijn zijn.

Een paar weken niet werken lijkt mij ook niet zo handig nee, dan ben ik alles alweer vergeten :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:28

Zoals Fee_ zegt werkt het meestal met nieuwe medewerkers inderdaad. Dus maak je maar geen zorgen hoor, gewoon even vragen en dan je uren even opschrijven. Ze hebben je waarschijnlijk al een paar keer ingedeeld en dus erbij geschreven.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:44

Bij ons is het minimum aantal uren 3..
Omdat veel mensen van best ver moeten komen en dan niet voor een uurtje werken ruim een uur (of langer) heen en weer gaan fietsen.
Als je diensten overneemt mag het korter zijn maar dit is bij het inplannen zo..

Wij hebben met kerst en oud&nieuw ook aangepaste openingstijden, ik dacht hetzelfde als bij Fee_.
Wel zo fijn als je met de feestdagen moet werken:)