Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:00

Nee hoor, maar wel iets dat ze leuk vinden om te lezen omdat ze anders gaan rellen :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:30

Hoe lang enzo?

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:34

Ik wil over 3 jaar docent engels gaan studeren, eerst nog 3 jaar onderwijsassistente. En k vroeg me af wat de opleiding inhoud en of het heel zwaar is. Natuurlijk staat er veel info over op het internet maar k vind het leuk om van bokkers te horen :).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:40

mayniac_val schreef:
Hoe lang enzo?

Niet zo heel lang? Ik heb nu een aantal artikelen van nu.nl, die lengte zeg maar.

ElenaJuna schreef:
Ik wil over 3 jaar docent engels gaan studeren, eerst nog 3 jaar onderwijsassistente. En k vroeg me af wat de opleiding inhoud en of het heel zwaar is. Natuurlijk staat er veel info over op het internet maar k vind het leuk om van bokkers te horen :).

Ik doe Nederlands, maar ik heb de didactische vakken met de studenten Engels. Bij ons is 2/3 in het eerste jaar uitgevallen omdat ze het te pittig vonden. En samen met nog 3 andere meiden heb ik in het eerste jaar mijn P gehaald, op een groep van 45 mensen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:44

Ik heb me dood geschaamd vandaag :+
Setting: een gastles in de raadszaal van het plaatselijke stadhuis, met de meest kinderachtige derde klas ter wereld.

In al mijn onschuld dacht ik dat de klas in kwestie zich eens van haar allerbeste kantje zou laten zien en lief & gedwee naar de aardige meneer die hard zijn best deed voor ze zou luisteren.
Mooi niet dus :+
Ze stalen elkaars tas, zaten constant met elkaar te ouwehoeren en maakten -tot overmaat van ramp- keiharde scheet geluiden: gedroegen zich dus net zo kinderachtig als gewoonlijk. Ben twee keer uit mijn plaat gegaan en ze hebben twee keer op hun flikker gekregen van de gastsprekers.

Ik heb met hun mentor gepraat, maar die wist ook niet wat hij er mee moest, want hij geeft ze geen theorie vak en zodra er iets praktisch te doen is, is de klas lief. Heeft iemand hier tips? Dat met die tassen (ze worden constant van voor naar achter en weer terug doorgegeven onder de tafels door) ga ik oplossen door de tassen onder mijn bord te laten leggen, maar ik heb echt geen idee wat ik verder moet met dat gedrag.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:46

lieveli schreef:
mayniac_val schreef:
Hoe lang enzo?

Niet zo heel lang? Ik heb nu een aantal artikelen van nu.nl, die lengte zeg maar.

Dit soort dingetjes?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:47

Nee... Geen tips. Maar wat een vreselijke klieren, keiharde sancties al geprobeerd?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:49

Het is echt een verschrikking :+ Alsof je voor een kleuterklas staat, zo erg. Laat ze nakomen/tijd inhalen omdat ik niet over hun gedoe heen ga schreeuwen maar gewoon wacht tot ze uitgekloot zijn, maar het moet nog maar wat strenger denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:50

Ik zie trouwens geen dingetjes :')

Wat een hardnekkige etters dan... Ik zou inderdaad gewoon strenger zijn, schop je ze er ook wel eens uit?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:58

Oh link kopiëren, dat is ook handig :')
http://www.ze.nl/p/149652/herfst-haartrends_2013

Ja, sowieso. Niet dat zulke dingen ze veel interesseren :+ Het is ook geen nijd of gemeen ofzo, ze zijn gewoon ontzettend veel met elkaar bezig. Als het een kleinere groep was, kon ik ze allemaal apart zetten maar ze zijn met iets teveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:08

Wat voor een niveau is het? Ik heb precies zo'n zelfde klas gehad, ook 3e klas. Dat was basis kader en ik heb ze eens even flink laten weten dat ze volgend jaar toch echt eindexamen moesten doen en dat als ze dat wouden halen dat ze niet op deze manier door moesten gaan. Als je niet aan je lesstof toe komt in de les een keer een onverwachtse S.O geven of iets in die trant. Het is misschien gemeen, maar dan moeten ze maar normaal doen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:12

Kader... Cijfermatig doen ze het nog niet eens zo heel slecht -uit mijn hoofd- en er zit wel een leerling of vijf, zes in die heel lief zijn, dus die wil ik ook niet te erg benadelen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:25

mayniac_val schreef:
Kader... Cijfermatig doen ze het nog niet eens zo heel slecht -uit mijn hoofd- en er zit wel een leerling of vijf, zes in die heel lief zijn, dus die wil ik ook niet te erg benadelen.

Zou je ze niet in tweetallen een stuk les kunnen laten voorbereiden. Die les moeten ze dan geven/presenteren.
Dan zien ze hoe het is om voor de klas te staan en wat de invloed van de klas is. Zet ze misschien aan het denken?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 07:47

Lijkt me wel pittig om met zulke klassen de werken als ik dit zo hoor.. poeh!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:27

Avalon_ schreef:
Lijkt me wel pittig om met zulke klassen de werken als ik dit zo hoor.. poeh!

Ik moet eerlijk zeggen dat die klassen mij (ook) niet zo aanspreken haha ;)
Hoewel mijn 3 vwo soms net zo kinderachtig is :=
Maar vind t super om te horen hoe bijv Mainiac en Lieveli daar wel goed mee om kunnen gaan!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:40

Dat is misschien nog wel een goed idee om te doen ja :j

In de derde klas die ik nu heb, zei eentje net heel nadenkend:
'Mevrouw, u moet wel veel onthouden!'
Mafketels _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:57

mayniac_val schreef:
Ik heb me dood geschaamd vandaag :+
Setting: een gastles in de raadszaal van het plaatselijke stadhuis, met de meest kinderachtige derde klas ter wereld.

In al mijn onschuld dacht ik dat de klas in kwestie zich eens van haar allerbeste kantje zou laten zien en lief & gedwee naar de aardige meneer die hard zijn best deed voor ze zou luisteren.
Mooi niet dus :+
Ze stalen elkaars tas, zaten constant met elkaar te ouwehoeren en maakten -tot overmaat van ramp- keiharde scheet geluiden: gedroegen zich dus net zo kinderachtig als gewoonlijk. Ben twee keer uit mijn plaat gegaan en ze hebben twee keer op hun flikker gekregen van de gastsprekers.

Ik heb met hun mentor gepraat, maar die wist ook niet wat hij er mee moest, want hij geeft ze geen theorie vak en zodra er iets praktisch te doen is, is de klas lief. Heeft iemand hier tips? Dat met die tassen (ze worden constant van voor naar achter en weer terug doorgegeven onder de tafels door) ga ik oplossen door de tassen onder mijn bord te laten leggen, maar ik heb echt geen idee wat ik verder moet met dat gedrag.

Omg, fijn. Zou me inderdaad doodschamen zeg met zo'n groep.
Werkt heel kort houden niet? Je krijgt 1 waarschuwing, bij de 2e blijf je op vrijdagmiddag een uur zittten. Ik zet dan, heel kinderachtig, meteen namen op het bord bij de 1e waarschuwing, is het meteen inzichtelijke.
Dat hanteer ik nu, mijn klassen moesten ook even een nieuwe doorstart maken ( :+ ) en het lijkt te werken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:08

Ga ik doen ja :j Namen op het bord maakt het wel lekker duidelijk meteen en met kinderachtig hebben ze dus geen problemen :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:09

mayniac_val schreef:
Ga ik doen ja :j Namen op het bord maakt het wel lekker duidelijk meteen en met kinderachtig hebben ze dus geen problemen :+

Whahaha ja dat is waar je :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:54

Mafketels :') Ik ga ook eens aan collega's vragen hoe zei er mee om gaan.

Goh wat hebben we toch saaie banen :') De jongens maken weer gigantische drama's waarbij de teamleider en directeur betrokken moeten worden, wat een gezelligheid.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:58

Ik adviseer ze altijd om klachten over me op papier in drievoud in te leveren bij de directie. En succes }>

Hebben jullie ook zulke drukke weken nog voor de boeg?
Cijfers inleveren, rapporten uitdraaien, leerlingbesprekingen, oudergesprekken etc?
Ik moet de eerste week van de vakantie even bijtanken denk ik.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:58

Geweldig om al die herkenbare verhalen weer te lezen :D

Hier ook drukke weken voor de boeg en ik ben met mijn tweede klas ook een nieuwe doorstart aan het maken. Toevallig gebruik ik dezelfde manier als jij goof: naam op bord, bij de volgende waarschuwing strafwerk en daarna terugkomen op vrijdag les 8 :P Er wordt wat over gemopperd en gemiept, maar ondertussen kan ik tenminste rédelijk fatsoenlijk mijn uitleg geven.

Denk dat de cijfers voor het volgende proefwerk ook wel het een en ander duidelijk gaan maken.

In de tussentijd is mijn brugklas aan het bikkelen op het proefwerk... <3 Heb afgelopen maandag een begin gemaakt met debatteren in de klas, echt een van mijn favoriete onderdelen :D Zo geweldig om te zien hoe sommige leerlingen zich ineens ontpoppen tot zeer vaardige (s)prekers 8-)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:18

Haha toevallig hier ook een doorstart op die manier gedaan in mn 2 havo, 1 waarschuwing op het bord, bij 2 vlieg je eruit ( dit hebben ze zelf verzonnen hoor hahaha :+ )
Ik heb van de week al al mn vergaderingen gehad, deze week verder vrij rustig en volgende week 2x ouderavond (als er ouders komen..) dus bij mij gelukkig wel redelijk verdeeld!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:33

Bij ons valt het wel mee, kids zijn wel heeeel druk. Vanmiddag ook weer met z'n honderden naar een gevecht. Niet dat iemand wist waar het over ging of waar het precies was :+

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:09

Bij mij ook drukke klassen, maar bij mijn vwo 3 klas werkt het om ze vooral positief te benaderen.
Alle docenten hebben moeite met de klas, dus ze krijgen veel crap over zich heen.
Laatste tijd gaat het stuk beter, veel leerlingen apart gezet en duidelijke afspraken gemaakt.
Ik hou ze kort, maar er is wel enige ruimte en benader ze positief