Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen09

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:29

:wave:

Dat klinkt goed Alja! :)

Ik heb hier maandag sollicitatie bij de post... 8-15 uur per week .. In ieder geval IETS. Alles beter dan een uitkering aanvragen voor mij! ;) Dus hop hop, aan de bak. Werktijden zijn ook fijn: 7-12 uur. Vanuit daar ga ik gewoon verder solliciteren, totdat ik iets 'op niveau' vindt!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:22

Gisteren weer drie sollicitaties de deur uit gedaan, was MBO niveau maar ach: wie niet waagt wie niet wint.
Ik had enkele weken geleden een sollicitatie gestuurd waar ik toch echt wel van had verwacht inmiddels reactie te hebben. Dat heb ik nog niet, en in principe zouden de gesprekken ongeveer nu gaan plaats vinden. Ik ben bang dat ik dus ook hier niet op gesprek mag komen helaas -O-

Nouja, met verse moed morgen weer verder kijken.
Vandaag lekker bloemschikken - toch jammer dat ik dat echt maar één dag in de week kan doen :)

Gefeliciteerd voor iedereen met positieve berichten!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:29

Alja, dat is fijn!! :) Klinkt goed

Fortitude, ik solliciteer nu ook 'beneden mijn niveau', puur omdat er niks anders is.. :n

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:33

Jans als je mij de hele dag op een stoel zet word ik gillend gek! Heb al eens op kantoor gezeten (directiesecretaresse met een super inkomen voor mijn doen met die leeftijd) maar ben daar binnen een half jaar mee gestopt. Kreeg overal pijn in mijn lijf en was diep ongelukkig haha. Lief dat je het doorstuurt trouwens!

Nancy, wat fijn dat je op gesprek kan! Heb je iig het idee dat je bezig bent... ik heb inderdaad nog niet echt op een rijtje gezet wat ik NIET wil. Dat is best een goede! Het liefst zou ik in een ruitersportwinkel staan ( of dieren-/sport- met ruitersport erbij) maar ik hou nu al een jaar of 2 de vacatures in de gaten hier in de regio en heb een beetje de hoop opgegeven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:35

Alleen maar zitten is ook niet goed voor je lichaam.. :n Je moet wel af en toe wat lopen, goed voor de doorbloeding :P
Maar ik begrijp dat het kantoorwerk voor sommigen een uitkomst is!

Bonnie, ik schreef laatst op wat ik absoluut niet wilde en toen ben ik gaan zoeken! :P
Best wel veel vacatures blijven over, maar toen nog geen positief bericht daarna..

En inderdaad, ik heb het idee alsof de molen nu een beetje gaat draaien := Al is het langzaam, maar ik kom vooruit!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:38

Ik solliciteer soms ook beneden mijn niveau, maar ik heb daarbij wel vaak de indruk dat ze het gevoel hebben dat je weer snel weg bent.
Straks een kenningsmakingsgesprek met een tussenpersoon die denkt dat ze een leuke vacature voor me heeft. (Ik weet nog niet of het wel iets is.. maar even kennis maken en horen wat het is kan geen kwaad) :D

Bonnie bij de decathlon in Amsterdam zoeken ze verschillende medewerkers. (kassa/klantenservice/verkoper)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:30

Beneden je niveau solliciteren kan een groot nadeel zijn, als er veel aanmeldingen zijn gaan ze echt kijken naar diegene die precies binnen de gestelde eisen past. Hoger opgeleiden vallen er dan ook automatisch buiten omdat je vaak in een hogere loonschaal zit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:47

Ik ben aangenomen bij de B.urger K.ing, das ook best beneden mijn niveau en sluit absoluut niet aan bij mijn diploma :+

Ik ben eigenlijk nog steeds aan het zoeken naar een geschikte vacature, net met Olympia gebeld of ze een vacature voor het d.ierenhotel krijgen op korte termijn, helaas krijgen ze wekelijks open solicitaties binnen en hebben ze het liefst mensen die een opleiding met dieren hebben gedaan. Ik heb dan wel 3 maanden in Amerika op een ranch gewerkt en draaiend gehouden om het maar zo te zeggen, dus ervaring is er. natuurlijk verzorgpaarden etc en ben dierenfotograaf wat ook zorgt voor de nodige situaties met dieren soms, maar ik gok dat het te weinig ervaring is om in aanmerking te komen voor een vacature als dat... Ik baal er wel heel erg van, leek me de perfecte baan! En om nou nog een MBO opleiding te doen zie ik niet zitten....

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:59

Joolien, klopt, maar proberen kan geen kwaad en in deze tijd moet je toch echt overal op reageren..

Gefeliciteerd lifaya! Alles beter dan geen werk toch ;)
Blijf je wel verder kijken of ben je nu even klaar??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:02

Je hebt ook gelijk hoor Nancy. Kennis van mij was WO afgestudeerd maar wilde meer richting HBO werk maar die komt gewoon niet aan de bak.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:02

:):) :):)

Weer een uitndoging voor een gesprek, voor een opleidingsplaats..
Wieehhh!!
Straks heb ik nog een luxe probleem :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:03

Haha t kan ook te gek he _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:04

Ik ben er al werkzaam sinds kerst :P Maar ik blijf absoluut doorkijken. Ik zie me dit echt niet nog een jaar doen ofzo, ik werk daar 4 dagen in de week, 5 tot 7 uur per dag en het is alleen maar staan en behoorlijk stressvol werk... Ik kan met stress omgaan zolang het maar op mijn eigen manier kan, ik moet niet opgefokt worden door managers dat ik nog sneller moet werken. Ik doe mijn uiterste best, dus dat hoeven ze niet te doen, haalt niets uit.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:06

Joolien schreef:
Haha t kan ook te gek he _O-

Inderdaad :')
Ik heb nu 2 postieve berichten voor opleidings plaats voor verzorgende (niv. 3).
En eentje voor verpleegkunde (niv. 4).

Je kan wel invullen waar ik het liefst voor ga :')

Lifaya, ja burger king zal wel lekker druk zijn! Zeker in de weekenden..??
Je bent in ieder geval onder de pannen en je hebt een inkomen, dus lekker op je gemakje verder kijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:08

Ik werk gelukkig niet in het weekend, ik heb dat ook van te voren aan gegeven :) Ben blij dat ik wat heb, en ik gewoon kan doorzoeken naar iets geschikters... ik vind het echt moeilijk om te kijken wat wel bij me past. Ik heb een opleiding gedaar waar ik niet verder mee wil (Grafisch Vormgeving) omdat het te chaotisch is en ik wil liever met dieren verder maar dat wil iedereen :') Nu is mijn andere passie reizen dus ik ga kijken of ik eventueel stewardess kan worden... maar geen idee of ik daarvoor in aanmerking kom...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:10

ik denk dat het in de dieren moeilijk word, hoeveel mensen hebben daarin wel een opleiding en zitten ook thuis of doen compleet wat anders omdat er geen werk in is :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:11

Is er nog wel werk in de vliegwereld dan? Heel veel piloten zijn bijvoorbeeld al jaren werkloos / zoeken werk in Azië etc.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:12

Lukt dit werk goed Lifaya?
Fijn dat je wat hebt! Beter iets dan niets he.

Stewardess is een dure, lange, weinig baan-belovende opleiding.
Er zijn in deze tijd van het jaar veel open dagen! Ga eens langs bij een opleidingsinstituut die die opleiding bied.

Ik ben aan het kijken voor de opleiding als chauffeuse. Goederentransport.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:13

stewardess is best zwaar, wisselende roosters, weekenden, nachten, lange diensten.
Stressvol, veel lastige mensen, altijd vriendelijk moeten blijven, vaak ontevrede mensen, smerige dingen op moeten ruimen (denk maar aan iemand die naast de pot kotst of niet goed in het kotszakje mikt :x )

Daarbij zijn er heel veel mensen met een toeristische opleiding die graag stewardess willen worden en wordt er van je verwacht dat je meerdere vreemde talen spreekt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:14

Ja, er worden regelmatig stewards gezocht :j grondstewards. Dus ik hoop maar dat zoiets mogelijk kan zijn! Ik woon in de buurt bij schiphol, dus dat scheelt. Voor grondsteward hoef je niet een opleiding te hebben gevolgd :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:15

Mri schreef:
stewardess is best zwaar, wisselende roosters, weekenden, nachten, lange diensten.
Stressvol, veel lastige mensen, altijd vriendelijk moeten blijven, vaak ontevrede mensen, smerige dingen op moeten ruimen (denk maar aan iemand die naast de pot kotst of niet goed in het kotszakje mikt :x )

Daarbij zijn er heel veel mensen met een toeristische opleiding die graag stewardess willen worden en wordt er van je verwacht dat je meerdere vreemde talen spreekt.

Dan wil je de mensen bij mij aan de kassa niet meemaken :') ik heb soms echt met vrouwonvriendelijke mannen te maken die agressief worden omdat ik hun niet begrijp (spreken geen nederlands en engels ook niet goed) .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:17

Ook als grondsteward heb je zeer onregelmatige diensten, en ook in het weekend.
Denk niet dat het in jouw straatje zal passen. Of je moet ermee akkoord willen gaan.
T lijkt me een prachtig beroep. Ik heb de toeristische opleiding gedaan, dus zou zo die kant uitkunnen,maar k wil het niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:17

Voor zo'n baan zou ik best mijn weekenden op willen geven, geen probleem ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:20

lifaya schreef:
Voor zo'n baan zou ik best mijn weekenden op willen geven, geen probleem ;)

Maar dan heb je ook wat he!

Ga eens op zoek naar een opleiding, cursus, open dag! :D
En spring die droombaan in :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:23

lifaya schreef:
Mri schreef:

Dan wil je de mensen bij mij aan de kassa niet meemaken :') ik heb soms echt met vrouwonvriendelijke mannen te maken die agressief worden omdat ik hun niet begrijp (spreken geen nederlands en engels ook niet goed) .

Geloof mij, wat hij een burgerking komt valt nog mee in vergelijking met wat je in een vliegtuig tegen komt
Ik heb genoeg vluchten gemaakt, en wat die vrouwen te verduren hebben is niet weinig :n
Grond stewardessen precies het zelfde. Want 9 van de 10 keer komt net naar een grondstewardes omdat iets niet lukt of wanneer er stront aan deknikker is. Menen die pissed zijn, om wat voor reden dan ook.
Het is dat ik me er bewust van ben dat de grond stewardess er niks aan kan doen als het reisbureau een fout maakt. Maar als het een dame was van het reisbureau die daar zat dan had ik dr achter dr balie vandaan getrokken ongeveer :x