Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:50

Cer schreef:
Nou het gaat erom dat stel, je geeft op dat je per 1 januari 2013 werkeloos bent. Dan volgt er daarna de vraag: "hoeveel uur heeft u gewerkt in de periode van 7 tm 14 januari"

En dat kan gewoon niet.. :+

Juist, zelfde als met de kerstdagen die er ook tussen zitten :=

Lieszje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:16

Stomme vraag misschien hoor :o
Maar wat zouden jullie doen als jullie een sollicitatiegesprek hebben en er heel erg veel sneeuw ligt?
Ik heb morgen in de middag een gesprek een halfuur rijden verderop (voor een filiaal 5 minuten van mijn huis).
Als het zoals nu is en blijft wil ik de weg nog wel op, maar als het nog erger wordt zoals voorspeld dan weet ik niet of het verstandig is om de weg op te gaan..
Heb sowieso (nog) geen winterbanden omdat nieuwe te duur zijn (ben aan het kijken voor tweedehandse) en heb nog geen twee maanden mijn rijbewijs.
Zou het raar zijn om te bellen voor een andere afspraak als er teveel sneeuw ligt?
En ja ik weet dat ik ook moet leren rijden in de sneeuw, maar doe dat liever eerst op bekend terrein :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:19

Ik zou genoeg tijd uittrekken en alsnog gaan. Nu niet door de sneeuw willen gaan kunnen ze ook opvatten als "oh die komt ook niet naar werk als er sneeuw ligt"

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:21

ik zou er alle tijd voor uit trekken en toch gaan.. maar dat ben ik.. er zijn zat mensen die ook gewoon naar hun werk moeten door de sneeuw. Op tijd vertrekken en rustig aan rijden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:24

Ruim op tijd vertrekken en toch gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:24

wat voor motivatie moet je schrijven bij de vacature: verkoopster gezocht voor erotische winkel?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:26

Alja schreef:
wat voor motivatie moet je schrijven bij de vacature: verkoopster gezocht voor erotische winkel?

_O- :')
Dat je ervaring hebt?
En dat je over veel vakinhoudelijke kennis beschikt?

:')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:32

*komt even om de hoek kijken*

Voor de mensen uit het oosten van het land:

In Dagblad Tubantia kun je jezelf presenteren :j
Wellicht voor iemand interessant?
Meer info via economie@tctubantia.nl of bel met 0534842493 :Y)

*kruipt weer in de meeleeshoek*

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:15

Wij zijn voor onze vestiging in Apeldoorn (uitzendbureau) op zoek naar een (ervaren) intercedent.

Meer info? Graag pm!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:15

Lieszje schreef:
Stomme vraag misschien hoor :o
Maar wat zouden jullie doen als jullie een sollicitatiegesprek hebben en er heel erg veel sneeuw ligt?
Ik heb morgen in de middag een gesprek een halfuur rijden verderop (voor een filiaal 5 minuten van mijn huis).
Als het zoals nu is en blijft wil ik de weg nog wel op, maar als het nog erger wordt zoals voorspeld dan weet ik niet of het verstandig is om de weg op te gaan..
Heb sowieso (nog) geen winterbanden omdat nieuwe te duur zijn (ben aan het kijken voor tweedehandse) en heb nog geen twee maanden mijn rijbewijs.
Zou het raar zijn om te bellen voor een andere afspraak als er teveel sneeuw ligt?
En ja ik weet dat ik ook moet leren rijden in de sneeuw, maar doe dat liever eerst op bekend terrein :P

Ik denk dat je dan een slechte indruk maakt. Alleen is het niet handig om zonder winterbanden door de sneeuw te gaan rijden. Maar dat is niet het probleem van je werkgever. Ik zou ook niet uitleggen waarom je geen winterbanden hebt. Dat geeft misschien de indruk dat je ongeorganiseerd te werk gaat.

Kun je geen auto lenen met winterbanden van iemand die morgen de weg niet op hoeft?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:20

Wellicht met het ov?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:00

ik ga gewoon zonder winterbanden de sneeuw in...
heb er nog nooit echte problemen mee gehad en heb maar 1 keer vast gestaan, dat was niet eens mijn schuld (iets met parkeren en daarna een sneeuwschuiver die langs was geweest :+ )

Ik heb vooor morgen wel geregeld dat ik bij een zuster bedrijf kan gaan zitten werken als er morgen ochtend echt 10 cm sneeuw ligt. 76 km enkelereis in dikke file schiet niet echt op. Bedrijf op 15-20 km is dan handiger :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:44

Goed geregeld Mri!

Ik ben mn CV aan het oppimpen met behulp van Splash dr CV ;). Maar nu zoek ik eigenlijk een ander woord voor Perfectionistisch als term... Lijkt te negatief, maar ben het wel :P. Iemand een idee?

@ Lieszje: Zou kijken of je toch kan gaan... Dan maar wat eerder weg en wat langer bezig :).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:46

precies, nauwkeurig, gezet

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:49

Mri schreef:
nauwkeurig

*\o/* Tnx :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:46

Lieszje ik zou gewoon gaan, heb ik vandaag ook gedaan. :j

Vandaag een inhousedag gehad en er 3 keer zo lang over gereden dan normaal. Maar het was leuk! Wel een lange dag (9.30-18.30) waarvan de hele dag luisteren en praten.
Sting schreef:
Ik ben mn CV aan het oppimpen met behulp van Splash dr CV ;). Maar nu zoek ik eigenlijk een ander woord voor Perfectionistisch als term... Lijkt te negatief, maar ben het wel :P. Iemand een idee?

Fijn dat je er iets aan hebt :D
Ik heb perfectionistisch eraf gelaten, want ik ben het zelf ook heel erg.

Nauwkeurig en perfectionistisch vind ik wel iets anders, maar klinkt wel beter!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:50

Ja, het dekt niet helemaal de lading Splash, maar ik vind hem wel goed :).

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 01:12

Het gaat mij niet om de langere reistijd die ik door de sneeuw heb..
Maar om de veiligheid voor mezelf en andere mensen omdat ik nog niet zoveel rijervaring heb.
Daarnaast ben ik gewoon bang om mijn auto total loss te rijden, dan ben ik mijn huidige baan ook kwijt..
Had ook niet verwacht helemaal naar Gouda te moeten voor een sollicitatie gesprek, vind het niet erg hoor maar baal gewoon van die weersvoorspelling :')

Ben sowieso wel benieuwd of ik met mijn lichte motor en 14 inch wielen van de parkeerplaats af kom _O-
Ik ga morgen in ieder geval kijken of ik redelijk normaal tot de volgende plaats kom.
Dan heb ik de ergste wegen denk zo'n beetje wel gehad.
Verwacht dat een grote weg wel een stuk beter is gestrooid dan een paar boerenweggetjes :P

@ SplashIsLief
Ik vond het vandaag nog best wel mee vallen.
Maar wat ik eruit begrepen heb is dat er voor morgen 10 tot 20 cm ofso voorspeld wordt :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:36

ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal wel mee vind vallen vanochtend.
Ik heb net op buienradar gekeken en er wordt ook niet veel meer sneeuw verwacht.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:32

Ik weet niet waar jij zit, maar hier in Arnhem was het zicht om 7.00 uur op de scooter niet echt goed :+ Veel slippartijen en gevaarlijke situaties.. Doe er normaal met de scooter 15 minuten over maar nu 45 minuten :Y)

... en rond 12 uur weer naar huis, daar zie ik wel tegenop

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:25

Lieszje schreef:
Het gaat mij niet om de langere reistijd die ik door de sneeuw heb..
Maar om de veiligheid voor mezelf en andere mensen omdat ik nog niet zoveel rijervaring heb.
Daarnaast ben ik gewoon bang om mijn auto total loss te rijden, dan ben ik mijn huidige baan ook kwijt..
Had ook niet verwacht helemaal naar Gouda te moeten voor een sollicitatie gesprek, vind het niet erg hoor maar baal gewoon van die weersvoorspelling :')

Ben sowieso wel benieuwd of ik met mijn lichte motor en 14 inch wielen van de parkeerplaats af kom _O-
Ik ga morgen in ieder geval kijken of ik redelijk normaal tot de volgende plaats kom.
Dan heb ik de ergste wegen denk zo'n beetje wel gehad.
Verwacht dat een grote weg wel een stuk beter is gestrooid dan een paar boerenweggetjes :P

@ SplashIsLief
Ik vond het vandaag nog best wel mee vallen.
Maar wat ik eruit begrepen heb is dat er voor morgen 10 tot 20 cm ofso voorspeld wordt :+

Is er niet iemand die je kan brengen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:47

Randstad ;)
Om kwart voor 7 lag er maximaal 1 cm natte prut en regende het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:51

Ik kon zo doorrijden op de A2. Wel gladdig maar goed te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:01

Nou hier is het echt een ramp nu hoor. Mega sneeuw en harde wind. Ligt al een flink pak. Satelliet tv is er al mee opgehouden hier, geen tv dus..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:03

Suzanne F. schreef:
Nou hier is het echt een ramp nu hoor. Mega sneeuw en harde wind. Ligt al een flink pak. Satelliet tv is er al mee opgehouden hier, geen tv dus..

heb je mooi de tijd om brieven te schrijven :+