Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:38

Wow, dat is gaaf zeg!! Gefeliciteerd, Connepon! (trouwens, je handtekening is heel slecht te lezen met dat groenachtige op blauw...)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:41

Fijn georgette! :)

Gefeliciteerd Connepon! Dat is gaaf! :):)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:45

Dat is wel heel leuk nieuws Connepon!!
Hier gaat het ook goed met de zaken, erg druk op het moment! Vandaar dat ik miss wat stil ben maar ik lees nog wel met jullie mee!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:22

Super Connepon, heel erg leuk. Krijgen alle pagina's een bepaald thema? Ik film overigens 'gewoon' met mijn spiegelreflex camera die op HD kan filmen.

Zie hier een eerste opzet http://www.youtube.com/watch?v=DnYIsrTBpXM&feature=plcp. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Dit filmpje is nog onbewerkt, ik wil eerst even bij jullie peilen wat jullie van het idee vinden voordat ik helemaal aan de slag ga met een openingslogo en verdere bewerking.

Spreekt een dergelijk filmpje aan als je op zoek bent naar meer informatie over zand en wat vinden jullie van de opzet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:42

@Georgette: Wat super fijn zeg! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent, wat een gedoe om zoiets simpels voor elkaar te krijgen...

@Connepon: Super gaaf, gefeliciteerd!

@Mellis86: Ik kan het verschil tussen de 2 soorten zand niet zo heel goed zien, door alle druppels op het ruitje en door het na lekken. Naar mijn idee laten ze het water praktisch even goed door, de linker ietsje beter, maar het is gewoon niet goed te zien (althans, voor mij dan hoor). Misschien kan je later zien hoeveel water je er in giet en hoeveel er daadwerkelijk in de bak terecht komt ofzo? Een makkelijkere optie is misschien om de 2 soorten zand tegelijk met water te begieten, zodat je duidelijk ziet hoeveel er links en rechts naar beneden komt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:46

Eerste gedachte: wat een smeerboel. ;)
Heb jij niet ONDER gehangen na de filmsessie? :D

Het idee is zeker wel goed, maar dan zou ik het meer aanpakken als wasreclame, nl goed laten zien welk product het is (eigenschappen, zand eerst droog laten zien), dan zeggen dat je er water door gaat gieten om het verschil te zien (je kan dat dmv een tekstveld), laat dan ook telkens een maatbeker met 1 l of 2 liter water zien, en giet dan in beide soorten zand tegelijkertijd. Dan zie het effectief meteen het verschil in weg-eb-tijd. Ik zou er ook voor opteren 2 aparte bakken te nemen, nu loopt de modder bijna in elkaar over

Edit: Joyce is me al voor
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 14-11-12 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:48

Misschien dat het idd een beter idee is wat Joyce aangeeft, om een gieter te gebruiken omdat dit een bredere straal heeft, zodat het minder spettert. Ik vind het nu flink vies worden omdat de druppels overal heen spetteren bij het rechtse zand...
Daarnaast denk ik dat tekst erbij beter werkt, eventueel gewoon ingesproken... Nu snap ik niet wat waar ik precies naar kijk en wat het voor een nut heeft. Je laat zien hoe goed het water verwerkt (probeer het trouwens met droog zand te doen, dat oogt ook al mooier), maar wat heeft het als nut? Waarom is het ene beter als het andere voor een bepaalde situatie... Dat stukje mis ik nu.

Edit: Ben het met Foxy eens!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:50

Volgens mij zou ze het filmpje nog verder uit gaan werken met info en was dit een eerste opzetje, zodat ze weet of ze een nieuw filmpje moet maken, of dat ze deze verder kan uitwerken met tekst en uitleg. Althans, zo had ik het begrepen ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:52

Het is wel duidelijk qua kleuren en zo, ik zie wel goed wat er gebeurt, maar als het zo spettert verdwijnt dat effect natuurlijk weer wel.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:53

Maar ze vroeg ook feedback, dus geef ik die ;) Ik snap ook wel dat het een eerste opzet is en wellicht snap ik het niet goed omdat ik er totaal niet mee bezig ben en zo, maar dit was mijn bevinding.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:55

Tekst komt er uiteraard bij, zoals ik zei heb ik de 'ruwe versie' laten zien zonder dat deze bewerkt is. Om evt. tips gelijk mee te nemen, ipv eerst bewerken en daarna weer alles opnieuw te doen.

Met de gieter heb ik geprobeerd, maar dan gaat het nog veel erger spetteren, dat komt 'te hard neer' (dat klinkt een beetje raar, maar het wordt er dus niet mooier op). Droogzand gaat niet, omdat het eerst moet 'inklinken' om het effect goed te laten zien, maar dat is iets wat bij de uitleg van de video hoort. Wel is het een idee om eerst droog zand te filmen, zoals het eruit ziet en dan uit te leggen dat we met nat zand werken in de video ivm de gelijkwaardige inklinking. Het spettert overigens zoveel omdat Ophoogzand dus beperkt water doorlaat en het daarom dus terug omhoog komt. Het spetteren zie je veel minder aan de linkerkant bij het drainzand.

Twee aparte bakken is wel een idee, kun je inderdaad ook beter laten zien hoeveel water er nu in het bakje terecht komt en inderdaad vooraf laten zien hoeveel water ik er in giet. Bedankt voor de tips, zitten weer goede dingen tussen, ben blij dat ik mijn probeersel even online heb gezet, geeft toch weer beter richting waar ik heen moet mijn 'sand the movie' :p. (dat is een grapje he, voordat jullie straks denken dat dat mijn nieuwe slogan wordt). Thx dames!

Edit: de video's vormen een onderdeel van een blog. We krijgen veel vragen over de verschillende soorten zand en ik wil visueel maken waarom je bijvoorbeeld ophoogzand niet kunt gebruiken in je paardenpaddock. Want ophoogzand is vele malen goedkoper dan Drainzand, maar zoals je kunt zien laat Ophoogzand dus geen water door, iets wat zeer belangrijk is in bv een paardenpaddock (om het toch maar even in het thema paard te houden).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:01

Maar je hebt bij gieters toch ook zo'n extra stuk met kleinere gaatjes? Dat spettert toch niet zo erg, of is dat alleen mijn idee? Ik heb dat namelijk nooit getest, maar dat zou ik denken :D

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:03

Ja dat zou wellicht kunnen, ik heb gewoon de 'tuingieter', wel met spreidkop (of hoe noem je dat) gebruikt en uiteindelijk de overstap gemaakt naar onze kleine gieter uit het huis. Maar ik denk dat ik nav jullie tips overstap naar gewoon een maatbeker en die dan ook in beeld laat zien. Doordat ik de gieter nu ook uit beeld heb komt het water ook van veel hoger (ruim 50 cm) en door het 'vallen' maakt het ook meer lawaai. Als ik gewoon met mijn hand in beeld water giet geeft het ook al een ander beeld (en minder spetters).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:31

Zeker heel fijn dat ik m'n centen binnen heb :D

Connepon, wat leuks nieuws, super gaaf ook!

Joyce, een collegaatje van me gaat zaterdag z'n kitten ophalen, dus heb hem even doorverwezen naar jou ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:52

Georgette schreef:
Joyce, een collegaatje van me gaat zaterdag z'n kitten ophalen, dus heb hem even doorverwezen naar jou ;)

Sinds anderhalve maand hebben wij ook een kater, en gek genoeg heb ik er ook aan gedacht om ook op Fuzzylicious te kijken. Maar na net nog even echt doelgericht rondgesnuffeld te hebben, denk ik dat ik over een paar weken zeker een bestelling ga plaatsen. Hij is denk ik helemaal gek op de Play-N-Squeak :D Alhoewel, hij is hartstikke bang voor geluidjes die uit speeltjes komen..

Georgette, erg fijn dat je je geld terug hebt! Kan je dat gedoe ook weer achter je laten.

Mellis, wat gaaf om ook van zand filmpjes te maken +:)+ Tips heb je al genoeg gehad zie ik, kan daar ook niet veel aan toevoegen...

Connepon, gaaf! Gefeliciteerd! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:12

Bedankt Georgette, altijd leuk :D

@Szan: Ah joh, moet ie gewoon aan wennen ;) Als je wilt weten hoe hij op de geluidjes reageert, kan je het filmpje afspelen, daar hoor je ook het muizen geluid! Of als je naar deze link gaat: http://www.playnsqueak.com/ en dan iets naar beneden scrollen bij "squeak us" (en met dat ik erop druk, sprint de hond naar me toe, hahaha).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:38

Als wij weer katten nemen, wil ik heel graag het katteneiland met hangmat. Té leuk :D

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:40

Oh wat leuk dit topic!Sorry dat ik zomaar binnen kom storten. Dit topic was ik nog niet tegen gekomen. Mag ik er ook bij als eigenaar van www.paard-vandaag.nl ? Wij bieden elke dag een nieuwe deal voor paard en ruiter aan! Wat vinden jullie van de webshop?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 03:27

Leuke site heb je Blondie :) Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat je doet met de spullen die je niet verkoopt..? Het lijkt me lastig inschatten hoeveel je nou zal gaan verkopen van te voren? Of verkoop je via via, dat 'n ander bedrijf de spullen levert en verstuurt en jij het enkel verkoopt? Dat laatste lijkt me het logischt eigenlijk als je élke dag een andere deal hebt? :D Ik ben wel benieuwd naar de logistiek die erachter zit, als je het niet erg vindt om te delen natuurlijk. :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 07:29

Hoi Blondie, ik bekijk je site op mijn mobiel met zwaar verouderd besturingssysteem.
Ik zie bij je oude aanbiedingen maar 3 artikelen staan? Ben je pas net begonnen?

Ik vind het een leuk idee. Loopt het ook zo dat je er in de toekomst van kan leven?

Probeer trouwens je site in te stellen dat ergens diep in de nacht de nieuwe dagdeal verschijnt. Ik klik nu op je site, zie nog steeds dezelfde aanbieding (van woensdag) en je gaat op mijn vergeetlijst. Heb je dan al wat nieuws staan, dan blijf ik kijken. En als dat elke ochtend is, dan kijk ik elke ochtend.

Als ik dat in de loop van de dag elke keer moet gaan checken, dan kijk ik niet meer.

Vente-exclusive heeft ook een dergelijk concept en
elke ochtend staat er al wat nieuws. Is hier haast een automatisme om de app even aan te klikken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:23

Mellis86 schreef:
Ja dat zou wellicht kunnen, ik heb gewoon de 'tuingieter', wel met spreidkop (of hoe noem je dat) gebruikt en uiteindelijk de overstap gemaakt naar onze kleine gieter uit het huis. Maar ik denk dat ik nav jullie tips overstap naar gewoon een maatbeker en die dan ook in beeld laat zien. Doordat ik de gieter nu ook uit beeld heb komt het water ook van veel hoger (ruim 50 cm) en door het 'vallen' maakt het ook meer lawaai. Als ik gewoon met mijn hand in beeld water giet geeft het ook al een ander beeld (en minder spetters).

En als je toch het "regeneffect" wil: gewoon een keukenvergiet gebruiken :)*

Want zo' n sproeikop op een gieter, die is net ontworpen om water zo veel mogelijk in een boog rond te spetteren...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:25

Zooist schreef:
Vente-exclusive heeft ook een dergelijk concept en
elke ochtend staat er al wat nieuws. Is hier haast een automatisme om de app even aan te klikken.

Die jongens hebben echt het ei van colombus uitgevonden.
Heb je hun groeicijfers in hun persberichten op de site gezien :wow:
Uit onderzoek blijkt trouwens, dat ze het meeste verkopen voor 8 u ' s ochtends. Allemaal mensen die in de file of op de trein de nieuwe aanbiedingen checken en bestellen.
Deze morgen stond er Delvaux op (zeer bekend en vooral duur Belgisch ledermerk). Je moet eens kijken hoeveel er al van uitverkocht is op 4 u tijd :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:37

Ja joh, dat gaat als een speer! Laatst twijfelde ik over welke kleur schoenen ik wou bestellen, dus mn vriend zegt "Wacht even met bestellen, ik ben met een paar minuten thuis, dan kijk ik even met je mee". Dat had ik beter niet kunnen doen, want toen waren de schoenen dus uitverkocht ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:47

Ik bestel er ook wel eens wat .. Snapstore is gelijkaardig en vind ik qua service iets beter, de artikelen worden meestal sneller verzonden. Maar idd, beiden hebben volgens mij een bedrijf met heel veel potentieel..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:50

Snapstore ken ik niet, hebben die ook leuke verkopen?