't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:03

patpen schreef:
Ja, ik vind het wel jammer want je kunt soms zo lekker afreageren/je frustraties kwijt hier! Maar als "hun" hier ook zijn.... Blijf wel meelezen hoor!

Ik ben het helemaal met je eens. Dat is weer het nadeel van een open forum.
Succes met je vacature!

blacknorton

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:20

snap je helemaal patpen!
ik vond het ook fijn om zo met wat lotgenoten te praten. maar nu voel ik me bespioneerd.....(ookal hou ik van eerlijkheid had ik nu toch liever gehad dat ze niet zichtbaar mee lezen etc, nu maar hopen dat ze dingen op pakken, behalve simpel antwoord geven ;) dan hebben we er nog wat aan)

succes met de sollicitatie patpen!!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:38

Ja, ik ben ook van eerlijkheid! Maar had dit dan niet overlegd kunnen worden? Dit is toch "ons" topic :?. Blijkbaar is er wel overleg geweest met moderator (zag zoiets geloof ik voorbijkomen) maar vind het toch een beetje flauw. Want reken maar dat er nu meegelezen wordt. Tenslotte zullen de meeste hier wel een mailtje krijgen dat er een nieuwe reactie is. Wie weet het u.w.v. dus ook! Dus we kunnen niet meer klagen over het u.v.w. :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:43

Wil je het meeste bereiken dan moet je zorgen dat je op twitter zitten en veel volgers hebt. Of dat je tweet geretweet wordt.
Dan springen ze heel gauw op de berichten af, zeker als ze negatief zijn.
Heb inmiddels aardag wat meegekregen over hoe een web.care team werkt.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:04

handige info annastasia! ze werken toch sneaker dan ik dacht :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:08

Ik heb geen twitter en wil daar eigenlijk ook niet aan :o.
Vraag me trouwens af of dat voor het "dat" bedrijf ook zo werkt; snel op berichten reageren als ze negatief zijn. Ze zijn nergens snel mee :D.
Oké, en nu hou ik er over op!

Ben iig wel blij dat ik alles zo veel mogelijk afgeschermd heb (ook op FB), ben ook niet te vinden via Google. Maar wel weer iets bijgeleerd dankzij annastasia ;)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:13

Zo, nou ik wordt er ook niet vorlijk van. Ik zit hier op een paardenforum nota bene. Maar ik ben er gruwlijk op tegen al dat soort dingen. In de stad hoef ik het ook niet dat ze op me afkomen.

Als ik eht bewust wil weten van de betreffende instantie. Zoals het '' UWV '' dan kom ik daar dan zelf wel om vragen en dan op de website. Dan hoef ik zoiets hier echt niet als post...ookal is het goedgekeurd...nee...bah :n Ik walg hier stiekem een beetje van...en dat ze dat dan ook even lezen...en snappen dat het niet gewaardeerd word...wat patpen zegt, je valt niet zomaar even binnen. Ookal is het een openbaar forum. Dus gewoon doorblijven gaan met klagen, UWV zuigt en dat zal het ook nog wel een tijdje blijven doen :')

We moeten hier al zo gruwelijk opletten met alles wat we zeggen, en dan komt er zoiets ook nog bij...
*zo, frustratie modus uit*

Ik las dat het goed gaat met banen zo! Ik ben vandaag weer benaderd door het bedrijf waar ik tijdens mijn studie gwerkt heb. Kan daar de aankomende maandjes nog opvullen tot ik kan beginnen met mijn andere baan. Erg super dus.

Patpen, succes!

En de rest waarvan ik de naam even kwijt ben!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:22

Lolleke: precies! Wat zoeken ze op een paardenforum????? Er is idd al genoeg censuur zonder dat het u.w.v. komt "snuffelen" hier. "Schoenmaker blijf bij je leest"
Goed dat je de komende maanden kunt opvullen!

Ben trouwens wel blij dat ik blijkbaar niet de enige ben die het vervelend vind en er gewoon van baal.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:24

Wat een "agressie" zeg, dat vind ik eigenlijk om van te walgen..

Wat voor geheimen heb je? En als je dit niet wil, dan ben je erg goed gelovig er lezen namelijk nog veel meer mensen mee...

UWV reageert hier vooralsnog alleen maar als er vragen zijn, om uitleg te geven. Mooi toch ?
Ik heb overigens alleen maar goede ervaringen met het UWV. Maar zelfs als je die niet hebt is dat toch niet iets om dat hier op een openbaar forum uit te vechten ?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:46

Babsiej schreef:
Wat een "agressie" zeg, dat vind ik eigenlijk om van te walgen..

Wat voor geheimen heb je? En als je dit niet wil, dan ben je erg goed gelovig er lezen namelijk nog veel meer mensen mee...

UWV reageert hier vooralsnog alleen maar als er vragen zijn, om uitleg te geven. Mooi toch ?
Ik heb overigens alleen maar goede ervaringen met het UWV. Maar zelfs als je die niet hebt is dat toch niet iets om dat hier op een openbaar forum uit te vechten ?

Ik interreseer me er niet voor dat mensen meelezen. Dat snap ik, vandaar dat ik ook al op mijn woorden moet letten, ook dat is logisch hedendaags. Waar ik me vreselijk aan frustreer is het feit dat ze dan even antwoord komen geven. Ik vraag daar absoluut niet om. Ik vraag dat aan de mensen op bokt en niet een medewerker van het UWV. Als ik die wil spreken ga ik wel naar het uwv zelf.

En of het nou het uwv of iets anders is, ik walg daar van ja. Wat ik al zei, kan er in de stad ook niet zo tegen als ze op me af komen lopen. Dat 'in your face' gedoe moet ik niet. Ik vraag er niet om, ik wil het niet en hou het ook bij me weg.

Dus nee geheimen heb ik niet, irritaties naar bedrijven die denken da tze hier beter van worden wel. Stuur zo iemand dan een PB ofzo...moet het goed over komen dat ze het online neer zetten en netjes op je reageren? Roept bij mij het tegenovergesteld op.

En ik vecht het ook niet uit, ik meld dat ik het strontvervelend vind. En in dit geval mag het uwv daar lijsttrekker in zijn aangezien zij reageren, was het een andere instantie geweest had ik daar de pis over in gehad :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:57

Ook hier geen geheimen hoor! Wat ik niet kwijt wil, schrijf ik hier heus niet neer.
En ik vecht toch niets uit? Dat doe ik wel buiten dit forum om. Als arbeidsongeschikte heb ik echter (meer dan) genoeg met het uwv te maken en dan niet in de goede zin. Net als Lolleke vind ik het ook vreselijk irritant om zomaar aangesproken te worden op straat voor een of andere enquête of zo. Of dat bellen door bedrijven rond etenstijd, ook zo walgelijk.
Ik blijf van mening dat het uwv hier geen vragen hoeft te beantwoorden of mee te lezen. Als je info wilt hebben, neem je toch zelf contact met ze op? Dat hoeft toch niet hier geplaatst te worden? En áls ze dan zo goed willen overkomen, bied dan passende banen aan waar we wat aan hebben :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:12

Tjonge,
big brother uwv is watching you...
en dan noemen ze dat ook nog service.... _-:(
Ik vind het werkelijk van de zotte.
Nu UVW, straks bijstandsteams, belastingdienst, scholen, etc.
Heel erg dat Bokt hier toestemming voor geeft....of moet geven???

Maar goed, het was ook wel te verwachten. Wist alleen nog niet dat het al zover was.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:15

wel blij te lezen dat ik niet de enige was, die het vervelend vond om het antwoord te lezen.

meelezers heb ik ook geen problemen mee. dat weet je op een forum. en daar houden we allemaal rekening mee. dat ze op google zoeken etc dat wist, maar dat ze zo specifiek kunnen zoeken dan weer niet. maar dat was weer een wijze les.

het gaat me meer om het binnenvallen (zonder voorstellen en vragen wat de meesten doen) en dat dit bedrijf hier niet echt thuis hoort. zou wat zijn als dadelijk alle uitzendsbureaus al hun vacatures hier zitten. fijn dat ze willen helpen, maar daarvoor is het forum toch niet?

ik dacht dat het normaal was als je echt iets wilde weten dat je dan naar de juiste persoon/bedrijf/instelling je vraag stelt. als dat lastig omdat het niet open is of geen duidelijk vraagbaak hebben dan vraag je in forum naar meningen/ervaringen/tips, maar iedere situatie is uniek dus dan weet je nog niks zeker.

maarja denk dat het duidelijk is. laten we het maar weer ontopic houden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:39

uwv_webcare schreef:
xDramaQueen schreef:
Wat is uwv toch lekker behulpzaam :+

5 september loopt mijn contract af, ik weet bijna met 100% zeker dat die niet word verlengd, dan krijg ik 2 a 3 maanden een uitkering dat dus natuurlijk minder is dan je salaris (ik werk 24 uur dus ben al niet de rijkste) en als dat word omgezet in een zwangerschapsuitkering (in november) dan gaat daar de eerste 2 maanden nog wat van af vertelde ze mij (75% krijg je de eerste 2 maanden)

Goh wat is het toch op dit moment leuk om zwanger te zijn.. geen hond neemt je aan..

Ik lees nu op de site dat je de eerste 3 maanden een basisuitkering krijgt als je aan de 26 weken eis voldoet ongeacht hoeveel uur je werkte en vervolgens staat er bij zwangerschapsuitkering dat het 100% is van mijn dagloon.. ik snap er geen ruk meer van.

Iemand die mij kan helpen?

Beste xDramaQueen,

Thanks, maar met google was het al opgelost :')

patpen schreef:
:o?
Zou het niet beter of handiger zijn als het U.WV de zaken beter regelt ipv hier op dit topic mee te praten? Er gaat zó veel fout dat ze beter hun tijd kunnen verdoen om de boel eens op orde te brengen....

dat dus..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:59

senna21 schreef:
Tjonge,

Maar goed, het was ook wel te verwachten. Wist alleen nog niet dat het al zover was.

Ze mogen/moeten controlen hoor, krijg je ook te horen als je ww hebt...
Ze mogen bij je thuis komen, bij je huidige werkgever (bij evt deeltijd ww) en dus ook op internet en social media controleren.

Het is allemaal gratis geld, en ja daar staat controle tegenover. Rechten en plichten noemen ze dat bij uwv.

En Drama Queen jij vraagt hier of iemand kan helpen, die iemand was het UWV ... Wil je het nog makkelijker hebben ?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:06

opzich ben ik het eens met de rechten en plichten die je hebt wanneer je een w w uit kering krijgt.
Echter is het u w v niet altijd even goed in het verstrekken van informatie aan de uitkeringsgerechtigden
Mijn ervaring is dat het fijn is dat ik recht had op W W, maar dat ik aan de instantie zelf erg weinig heb gehad

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:06

Babsiej, ik kan me de reacties van de anderen wel voorstellen. Ik had zelf ook zoiets van: he?! Maar ik wist al dat ze hier rondzwierven want in een ander topic had ik al een bericht van ze gezien.
Controle is prima maar je hebt ook nog zoiets als privacy.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:15

Babsiej schreef:
senna21 schreef:
Tjonge,

Ze mogen/moeten controlen hoor, krijg je ook te horen als je ww hebt...
Ze mogen bij je thuis komen, bij je huidige werkgever (bij evt deeltijd ww) en dus ook op internet en social media controleren.

Het is allemaal gratis geld, en ja daar staat controle tegenover. Rechten en plichten noemen ze dat bij uwv.

En Drama Queen jij vraagt hier of iemand kan helpen, die iemand was het UWV ... Wil je het nog makkelijker hebben ?

Ik heb met u.wv met 3 knorrige mensen aan de lijn gehangen aan een 0900 nummer, ik vind dat ze een fantastische service hebben *kuch* dus ik ben alles zelf gaan opzoeken op internet want zelfs na deze bel actie was mij nog steeds niets duidelijk door de o zo vrolijke telefonistes die daar zitten en onverstaanbaar zuchtend door de hoorn lopen te hijgen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:24

Babsiej: breek me de bek alsjeblieft niet open over de controle van het UWV!
Ja, je hebt rechten en plichten tijdens WW. Dat is maar goed ook. Maar in de praktijk komt het neer op: plichten maar weinig rechten, laat staan hulp... Linkerhand weet niet wat de rechterhand aan het doen is en MIJN ervaring met UWV werk is kastje-muur verhaal.
En gratis geld? Ik heb daar ook al >20 jaar voor gewerkt hoor. Alle wijzigingen altijd keurig doorgegeven maar de administratie daar is niet altijd helemaal bij.

DQ: amen, niets aan toe te voegen _/-\o_

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:32

Errrr...zo nou ik moet even spuien, bah ben echt even boos.. (voor babsiej...dit komt meer in de buurt van 'agressie')
Ik heb zo dat thuiswerkgebeuren. Stond vanavond ingepland van 18 tot 22. Heb dat openstaan op mijn kleine laptop zodat ik kan tv kijken, of lekker kan computeren op mijn grote laptop, beetje in bed liggen en tv kijken. Als er dan wat binnenkomt zie ik het meteen en kan ik reageren.

Internet is inmiddels stabiel dus voorzie daar niks in. Nou stond msn open op de vaste pc en zat ik lekker voor de tv met laptopje voor mijn neus. Kijk ik net om zie ik ineens wat berichten, en vervolgens kon ik niet meer in het programmatje. Ik kijk, heel verhaal over waarom ik niet aanwezig ben, niet reageer en niet reageer op inkomende berichtjes.
Mijn reactie was vooral :o?
Bleek ze me al, wat zal het zijn, kwartiertje? Proberen te bereiken, tzja ik zat lekker tv te kijken, geen berichtjes, zag niks gebeuren vond het wel goed. Was er dus uitgeflikkerd door haar.
Nu een verhaal over dat ik morgenochtend paraat mocht komen en dat ik zo neit te vertrouwen was.

Eerst dacht ik OMG...Lol! Wat heb je nu gedaan! Maar nu denk ik vooral...sodeflikker op! Als ik hier over het tapijt zou zijn gemieterd kan het ook gebeuren....dan was ik nog wel langer niet aanwezig geweest. Ben echt in mijn beste weten online geweest.
Krijg er een beetje nare bijsmaak van, snap dat ze is geschrokken, maar weet nou niet of zij overdrijft of dat ik even wat minder boos moet zijn.

Als dit meteen gebeurt na een keer, zie ik er weinig heil in -O- snap dat het om dienstverlening gaat maar ben ik nu zo op mijn tenen getrapt?

Zou het u.wv. dit ook lezen? Kunnen ze meteen vragen of ik weer de W....W in wil *-:)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:07

senna21 schreef:

Uh die lezen ook mee hoor, dus nooit je eigen naam enzo typen :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:09

Ik wil werk.. -:(- geen callcenter, verder vind ik het prima..!!!!!
Regio Arnhem/Nijmegen..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:28

thuis zorg is altijd wel wat te vinden :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:28

blacknorton schreef:
het gaat me meer om het binnenvallen (zonder voorstellen en vragen wat de meesten doen) en dat dit bedrijf hier niet echt thuis hoort. zou wat zijn als dadelijk alle uitzendsbureaus al hun vacatures hier zitten. fijn dat ze willen helpen, maar daarvoor is het forum toch niet?

Dat zou het zoeken naar een geschikte vacature toch een stuk makkelijker maken ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:21

Weird hoor, opeens UWV in ons topic, maar als ze daar blij van worden moeten ze vooral hun gang gaan. Overigens ben ik, in tegenstelling tot de meesten hier in het topic, wel altijd vriendelijk te woord gestaan door de telefonistes. En ik ben een aantal keer echt super goed geholpen, waar ik heel dankbaar voor ben (in een situatie toen ik in de ziektewet zat en mijn werkgever zich idioot ging gedragen).

Nu niet denken dat ik helemaal UWV fan ben, want er is ook zat gebeurd waar ik niet blij van werd ;) Wat voorbeeldjes:

- Verplicht worden om naar zo'n speeddate te komen met de uitzendbureau's. Helemaal prima, had netjes vrij houden en het leek me ook wel grappig. Vervolgens een paar dagen van tevoren gebeld worden dat het niet doorgaat, dan vraag je wanneer je dan op moet komen draven, ivm dat het verplicht was, krijg je als antwoord "U hoeft niet meer te komen hoor, want als UWV het afzegt vervalt het gewoon en ben je ook niet meer verplicht om deel te nemen aan de speeddates". Ik vond het wel prima, maar ik had verwacht dat er gewoon een nieuwe datum geprikt zou worden, want het is toch een verplicht onderdeel? Moet je eens kijk als jij niet zou kunnen, dan heb je de poppen aan het dansen! En die banenmarkt is dan weer niet verplicht...

- Moest me vroeg melden bij UWV voor het afronden van wat dingen, ivm het faillissement van mijn werkgever. Ik was een kwartier te vroeg en moest netjes wachten op de juiste etage. K heb meer dan een uur zitten wachten en meerdere keren gevraagd wanneer we nou geholpen zouden worden en elke keer kregen we te horen "Ik ga het even aan hem vragen hoor" paar minuten later komen ze terug "Nog even geduld, hij is zo klaar". Uiteindelijk heb ik gewoon iemand aan z'n jasje getrokken, zo van, waar zit die man, want m'n moeder moet zo weer aan het werk (die was mee voor support) en we kunnen gewoon niet veel langer mee blijven. Puntje bij paaltje, waren ze me vergeten aan te melden bij die persoon en die persoon was al tig keer langs ons gelopen en had niet zoiets van "goh, laat ik eens vragen of dat het meisje is wat een afspraak met me heeft". Die mensen die voor mij zouden vragen hoe lang het nog zou duren, hebben het dus blijkbaar ook nooit aan hem gevraagd, want hij zei dat hij niet wist dat ik op hem zat te wachten. Die man had me notabene de dag ervoor nog aan de telefoon gehad om de afspraak te maken en hij had mijn telefoonnummer! Als ik braaf was blijven wachten, hadden ze me gewoon nooit geholpen.

- Een keer een afspraak gemaakt voor een gesprek met een arts bij UWV, telefonisch alles doorgenomen, want ik zat in een rare situatie waarbij ik van het kastje naar de muur werd gestuurd. Ze hadden voor mij toen een uitzondering gemaakt, zodat ik toch bij ze terecht kon (want bij andere instanties werd ik niet geholpen) en toen ik daar eenmaal zat, werd ik weer naar huis gestuurd, want ze konden me toch niet helpen! En dat kreeg ik dan ook te horen nadat ik daar al 3 kwartier zat... Vervolgens krijg ik vlak daarna een telefoontje, dat ze mijn dossier die ochtend niet konden vinden en dat ze daarom niet hadden gezien dat ik een uitzondering op de regel was (ondanks dat ik dat zelf al tig keer had uitgelegd), dus dat ik toch maar weer op moest komen draven die week erop.

En zo kan ik nog wel wat dingen noemen, daar word je gewoon niet blij van, vooral niet als je al in de stress zit. Maar de telefonisten hebben me altijd super keurig geholpen, heel meelevend, altijd duidelijke antwoorden gekregen en als ze het even niet wisten, belden ze me altijd keurig terug! En als ik eenmaal geholpen werd op kantoor, was dat ook altijd heel netjes en prettig.