't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:58

Ik zou er inderdaad beste of geachte en dan naam neerzetten.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:06

Ik had toevallig net ook een vacature met alleen een voornaam... toevallig dezelfde? ;)
Maar heb gewoon alleen geachte gezet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:10

tis een vrij informeer/hip bedrijf dus denk dat ik maar voor Beste ga.

En SF, denk niet dezelfde vacature, dit is vanaf mij gezien de andere kant op (niet richting gouda iig :P )

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:12

Mri schreef:
hoe doen jullie het als er bij de vacature alleen een voornaam staat (om naar te reageren)

Beste *voornaam* ??

email adres kan ik verder ook niks mee, dat is *voornaam*@*bedrijfsnaam*.nl

Ik zou het geloof ik neutraler houden: geachte heer/mevrouw,

Aanvulling op de technische functies: kraanmachinist! Ook veel vraag naar :j. En op dit moment ook zeker hovenier!!!

Ik heb wel enige technische kennis en mijn handvaardigheid is uitmuntend, maar om nou halve dagen voorover gebogen te staan boven een auto trekt me ook niet bepaald aan :=.

Geen wonder trouwens dat een mens ziek wordt :+. Kom net terug van carrousel. Had een gewone rijbroek aan (de thermische ligt weer in de kast!) en een shirt met lange mouwen. Liep terug naar de auto en het zweet loopt gewoon mijn nek in... Misschien ook wel door de bodyprotector; had beter een shirt met korte mouwen aan kunnen doen 8-).

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:32

Heerlijk, zweten omdat de zon schijnt! Leve de lente.

Hier hebben de dames van het reïntegratietraject in hun oneindige wijsheid besloten dat ik niet meer 5, maar TIEN brieven per dag moet schrijven! 't Is toch ongelofelijk....

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:35

10 brieven per dag dat is nogal wat
heb je ook gevraagd waar naartoe dan in godsnaam?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:36

Geef mij toch maar de kou :o

10 brieven PER DAG?????? Zijn ze gek geworden of zo? Dan moet je dus op alles solliciteren terwijl overal bijstaat "acquisitie niet gewenst". Ik mag blij zijn als ik 1-2 vacatures PER WEEK vind die passend zijn ;(

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:39

*denkt terug aan de brief die ik hier geplaatst heb*

maar dan kan je toch geen serieuze brieven schrijven??? ik ben met een brief echt langer dan een uur bezig hoor :=

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:44

Te zot voor woorden hè?
Nee, fatsoenlijke brieven worden het niet, maar dat hoeft ook niet: ik mag nu nl. niet op de eerste plaats meer solliciteren op mijn niveau (goed passende vacatures zijn zeer schaars, zeg 3 per half jaar, maar er is natuurlijk ng meer dat ik kan doen, zij het dan niet aansluitend bij mijn opleiding), maar moet 'op alles' schrijven, en brieven voor productiemedewerker hoeven niet zo netjes te zijn.....
Zeer demotiverend!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:45

10 brieven PER DAG?? Hebben ze daar ook een goed argument voor? Welke studie heb je gedaan dan?

Hier nog wat leuks: Dagblad de pers is gestopt, RNW stopt ermee... Ofterwijl: Heel wat mensen met ervaring op de markt erbij. Ik ga mijn pijlen richten op de loterij winnen. Wie weet heb ik dan wel geluk. *sarcasme*

Ik haat die verdomde klere crisis. -O-

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:49

Geschiedenis.

Oh, da's balen voor jou zeg. Alternatief op loterij is: rijke man - maar dat valt ook niet mee, die zijn ook schaars. :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:50

Oh jeetje 10 brieven per dag? Ik dacht dat een vriend van mij opschepte toen zijn moeder ook 10 brieven per dag moest versturen... maar dat is dus echt zo? Absurd.

Even een klein lichtje in het duister... ik heb morgen voor het eerst sinds een paar maanden weer een sollicitatiegesprek :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:50

Vooral nu met de crisis ;) Ik zou toch voor die loterij gaan!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:04

Balen winged :\ ik ben het ook weer niet geworden voor de zaterdag bezorgers. Ik woon te ver weg.. 10km :\
en zit er ook écht aan te denken om de verzorging in te gaan ofzo :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:06

Nou leuke vent heb ik al gevonden :D Meneer heeft als het goed is straks wel een goede baan (zeevaart) Maarja, die moet eerst even zijn studie afronden.

Lynndenise: Succes!

Overigens wil ik aan het werk, wil niet afhankelijk zijn ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:12

Astaloca: wat is dat nou weer voor argument???? Ik woon 10,5 km afstand van mijn werk! En er komt een meisje op de fiets van minstens dezelfde afstand.

Vandaag mijn 1e salarisstrookje gehad :oo. Viel me 100% mee! Maar omdat dit geen werk is want ik tot mijn pensioen zou willen doen, blijf ik zoeken. Bovendien is het tijdelijk contract tot 15-9....

Ik hoop al jaren op die loterij :D. Helaas nooit meer dan 15 euro -O- en daar kun je niet van rentenieren hoor! En om mijn man nou te verlaten na bijna 20 jaar huwelijk.... Nee, dat vind ik ook geen optie.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:13

Zeevaart heeft mn broer ook gedaan, betaald wel goed :j

Damn, 10 per dag! Kom net aan de tien per 2 weken ofzo :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:35

Toch zou ik niet graag een partner hebben die op de zeevaart werkzaam is: te lang van huis :P
Mijn man werkt bij de NS, betaald ook zeker niet slecht door de onregelmatige diensten. Er worden nog steeds conducteurs gezocht :j. Misschien belangstellenden hier?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:48

Heb ik ook gezien.. Maar met die toenemende agressie, zelfmoorden enzo.. Brr

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:00

Conducteurs nodig? Er was pas een grote selectie gemaakt door Randstad met honderden mensen is mij verteld :+

Of blijkbaar paste ik niet goed in hun profiel, terwijl een conducteur zelf tegen mij zei dat ik het moest proberen _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:03

Zag inderdaad ook een oproep bij randstad een paar weken terug daarover.

Hebben jullie dat trouwens ook dat je niet echt kan genieten van het lekkere weer? Zit meer de hele tijd te stressen om werk. Niet goed dit. -O-
Denk dat ik mijzelf morgenochtend de tijd geef om dingen te zoeken, daarna is het afgelopen en ga ik lekker weekend houden. Even hoofd leegmaken van al die afwijzingen. Niet goed voor mijn ego werk zoeken...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:08

Mijn man werkt nu ruim 25 jaar als HC en heeft 4x een zelfdoding meegemaakt. Helaas is dat idd wel een onderdeel wat erbij hoort... (voor degene die dat niet weten: de HC moet de trein uit om het lichaam, of wat er soms van over is, te bedekken, niet de machinist). Sommige krijgen er nooit mee te maken, het zijn bekende stukken waar het "regelmatig" gebeurd.
Agressie valt wel mee hoor! Het is ook hoe je de mensen zelf benaderd ;). Maar je hebt geen baas die constant achter je aan rent en behoorlijk veel vrijheid op de trein. Je moet alleen wel tegen de onregelmatige diensten kunnen! Er zijn ook roosters met alleen vroeg of alleen laat.

Ik zie dat het mooi weer is, maar er van genieten :n. Zit alleen maar achter de laptop om wat anders te vinden lijkt het wel -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:38

SpikkelFire schreef:
Damn, 10 per dag! Kom net aan de tien per 2 weken ofzo :+

Dat vind ik eerlijkgezegd wel heel erg weinig :o Ik stuurde er 3 maanden lang wel 2 per dag ofzo, en toen pas vond ik mijn baan.

Overigens Winged, wat voor werk wil je dan precies doen? Want bij De Pers werken als journalist is best wel wat anders dan als communicatieadviseur of -medewerker werken. En heb je geen talenknobbel? Dan kun je evt. ook nog werken als vertaler?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:49

Ik ben afgestudeerd als journalist, audiovisuele richting. Liefst dus radio of tv. Maar heb ook een minor buitenland met communicatie gehad. Daarnaast nu een thuisstudie PR, voorlichting en marketing. Vertaler is volgens mij al helemaal geen werk in. Plus dat ik alleen vloeiend Engels spreek en dat is er meer dan genoeg -O-

Maar op het moment zou ik bijna alles aanpakken, maarja... Moeten ze het wel willen dat ik bij hen kom werken (te hoog opgeleid ed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:53

In vertalingen is er op freelance basis best veel hoor! Je moet alleen de kans krijgen je te bewijzen en dat doe je vaak door te beginnen met gratis vertalingen.