Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:58

Wordpress en Drupal zijn CMS'en, systemen waarmee je de inhoud van je site beheerd. Je kan dan een volledige site bouwen, maar met een degelijk inlog en bewerksysteem zodat iedereen (met rechten) teksten kan wijzigen of pagina's kan toevoegen.

Wordpress is wat meer gericht op blogs en Drupal op volledige sites. Maar Wordpress kan ook prima voor een volledige site, en drupal voor een blog gebruikt worden. :-)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:36

Echt te irritant dat pakweg 15% van de bezoekers tegenwoordig (not provided) is in Analytics!

Het komt dus doordat Google de zoekwoorden via beveiligde pagina's (https) niet vrijgeeft. En iedereen die ingelogged is bij Google (Youtube, G+, Gmail, ...) is tegenwoordig secure aan het zoeken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:40

Wat betekent dat in gewone-mensen-taal? :')

Wij hadden gisteren overigens een mooie actie :+ Tijdens de Utrecht Trade Mart zijn we naar een firma toegegaan waar wij wel producten wilden inkopen. Deze firma is een Nederlandse distributeur van de producten van haar Duitse moederbedrijf. Maar we werden daar afgebekt dat webshops hopeloos zijn en dat ze daar écht geen zaken mee doen.
Gisteren hebben we de stoute schoenen aangetrokken en het Duitse moederbedrijf een mail gestuurd, met uitleg van ons concept en dat we interesse hebben in hun producten. Meteen kregen we een mail terug dat ze dat heel goed klinkt! We hebben nu al prijslijsten binnengekregen en kunnen nu al bestellen als we willen :D En we blijven werken via dat moederbedrijf, zonder tussekomst van die Nederlandse distributeur 8-)
Dat voelde even heel erg geweldig O:) Door de een afgewezen worden, en de ander ontvangt je met open armen.. En dat binnen hetzelfde bedrijf.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:42

heerlijk is dat he Szan. Wij hebben dat zelfde ook gehad. En we kunnen met het duitse bedrijf prima afspraken maken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 12:45

In jip en janneke taal betekend dat dat je achter de schermen niet kunt zien via welke zoekwoord iemand op je site is gekomen en dat is frut.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:48

Mooi stom! Zeker omdat veel google-gebruikers (zoals ik) standaard ingelogd staan, ik verwacht dat dat steeds meer mensen worden...

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:49

Szan, dat is heel mooi! Heb je het moederbedrijf ook laten weten wat hun distributeur tegen jullie gezegd heeft?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:55

@ holly: ah, ik snap het. Dus dat is ontzettend vervelend eigenlijk..

@ paan: klopt, het gaat prima zo! Wat ook meespeelt (denk ik), is dat mijn vriend Duits is. Daardoor kan de correspondentie ook gemakkelijk in het Duits gevoerd worden.

@ Susanne_: dat hebben we zeker verteld. Het moederbedrijf bood toen haar excuses aan namens de distributeur. Het moederbedrijf zei dat webshops een nieuwe markt zijn, en dat ze met ons zich beter op die markt konden richten en dat we elkaar waarschijnlijk erg goed kunnen helpen.. :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:04

Jeetje wat gaan jullie hier hard opeens! Veel technisch gepraat, snap het niet altijd maar pik mee wat ik er wél van snap.

Ik zit hier een beetje in een dip. Vorig weekend een super druk weekend gehad met 2 beurzen waar ik erg veel leuke reacties heb gehad, maar helaas (nog) geen enkele klant...

En de wasmachine is stuk gegaan terwijl ik in de maanden jan-febr-maart echt veel te weinig heb verdiend waardoor ik nu met kloppend hart naar mijn bankrekening kijk.

*zucht* haha :+

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:18

Susanne_ schreef:
Mooi stom! Zeker omdat veel google-gebruikers (zoals ik) standaard ingelogd staan, ik verwacht dat dat steeds meer mensen worden...

Dat dus ja.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:19

Yucca schreef:
Jeetje wat gaan jullie hier hard opeens! Veel technisch gepraat, snap het niet altijd maar pik mee wat ik er wél van snap.

Ik zit hier een beetje in een dip. Vorig weekend een super druk weekend gehad met 2 beurzen waar ik erg veel leuke reacties heb gehad, maar helaas (nog) geen enkele klant...

En de wasmachine is stuk gegaan terwijl ik in de maanden jan-febr-maart echt veel te weinig heb verdiend waardoor ik nu met kloppend hart naar mijn bankrekening kijk.

*zucht* haha :+

Als ik iets roep waarvan je de helft snapt, geef dan aan welke helft niet dan verjipenjanneke ik het.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:49

Gosh, het 'Nederlandse Bedrijven Register' heeft me net lekker laten schrikken. Krijg een rekening van 279,65 voor iets waar ik nog nooit van heb gehoord. Gelukkig was de eerste hit op google gelijk van Fraudemelding.

Nieuw woord geleerd vandaag; spooknota :) .

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:57

Van welk bedrijf?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:30

Vraag je dat aan mij Lottie84? In dat geval staat 't in mijn post: Nederlandse bedrijven register.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:07

Let ook op met de Gele Gids, da´s dus niet de Gouden Gids en als je per ongeluk wat tekent krijg je voor 12.000 aan rekeningen verspreid over 3 jaar en daar zit je juridisch gezien dan aan vast.

Wat betreft een website maken zonder dat je een webshop hebt, waar hebben jullie dat laten doen?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:11

Ffortuna schreef:
Let ook op met de Gele Gids, da´s dus niet de Gouden Gids en als je per ongeluk wat tekent krijg je voor 12.000 aan rekeningen verspreid over 3 jaar en daar zit je juridisch gezien dan aan vast.

Wat betreft een website maken zonder dat je een webshop hebt, waar hebben jullie dat laten doen?

Ik bouw websites :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:19

Ah, dat onthoud ik :) dank. Ik zie op je website dat je er dan ook een CMS bij levert, welk type gebruik je daarvoor? Even nieuwsgierig.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:35

Drupal. Specialiteit is SEO (vindbaarheid/indexeerbaarheid), al ligt dat wel heel erg aan het soort site hoe haalbaar het is.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:56

Szan schreef:
@ paan: klopt, het gaat prima zo! Wat ook meespeelt (denk ik), is dat mijn vriend Duits is. Daardoor kan de correspondentie ook gemakkelijk in het Duits gevoerd worden.

Dat is wel nakkelijk, een duitse vriend. Gelukkig spreek ik zelf erg goed Duits en is m'n schrijfvaardigheid na een cursus op het werk ook weer op het oude niveau. Dus als we naar die groothandel gaan, doe ik meestal het woord. Maar mijn man begint het ook al aardig te leren.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:04

Hihi, Duits kunnen is geen overbodige luxe! (Zeg ik, die op kantoor zit op een camping op Ameland / in een restaurant werkt op Ameland ;-)) Gelukkig gaat het mij heel erg goed af, ondanks dat ik vrijwel geen les heb gehad in Duits. Al heb ik twee jaar terug wel op een manege in Duitsland ponykampen begeleid voor 6 weken. Daar pakte ik het na een klein weekje al weer makkelijk aan gelukkig.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:02

Paan ken jij dit bedrijfje? Want jullie hebben iets van elkaar :oo

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:14

Is van m'n broer :+ . Nee hoor, dat krijg je met een logo van Vistaprint helaas. Maar het staat op ons lijstje om dit jaar aan te passen zodat we wel iets unieks hebben.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:27

Oh oepsie :D
Ik vond het juist een erg leuk logo, herkende het dan ook meteen toen ik het voorbij zag komen bij hen op twitter.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:30

eknein schreef:
Gosh, het 'Nederlandse Bedrijven Register' heeft me net lekker laten schrikken. Krijg een rekening van 279,65 voor iets waar ik nog nooit van heb gehoord. Gelukkig was de eerste hit op google gelijk van Fraudemelding.

Nieuw woord geleerd vandaag; spooknota :) .

Ik heb ze al 2 keer aan de telefoon gehad.. dat ik nu zogenaamd een basis vermelding heb en of ik die wil upgraden...
dan moet je er dus duidelijk bijzeggen dat je helemaal geen basis hebt, anders sturen ze je zo de rekening voor een basis vermelding! ze zijn echt link!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:31

Ik lees ook nog altijd mee, maar heb niet veel bij te dragen.

Verjippenjanneke'n vind ik wel een schitterend werkwoord! :D