Mensen die inmiddels op kamers wonen #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Re: Mensen die inmiddels op kamers wonen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:31

Ik had ook nog nooit gewassen, maar het is echt heel easy. :P
Alleen wollen vestjes neem ik vaak mee naar huis, omdat van onze wasmachine hier alleen t hoofdprogramma bekend is. :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:44

Ik neem ook mijn was mee naar huis, niet omdat ik niet kan wassen maar omdat je in de wasmachine hier in huis muntjes moet doen, die 2 euro kosten. := Ik ga geen 2 euro betalen om 1 was te kunnen doen, dan neem ik het nog liever mee naar huis haha.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:44

Das bij mijn vriendin ook. 1,60 voor een was. Echt stom is dat.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:34

Kikkie_ schreef:
Ik heb altijd de valleilijn :) ik snap alleen nog steeds niet waarom die lichtblauw moet zijn...

Zelfde stad, dus ik ook de valleilijn :P
Zal wel iets ermee te maken hebben dat dat van connexxion is en daarom een andere kleur heeft :+

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:47

xManon_@ en ik ga ook met de valleilijn.. helaas is in de trein de OV-chipkaart nog niet geboren, en in de rest van Nederland wel... Maar ik heb geen zin om iedere keer een treinkaartje te kopen... :o
Ze kunnen kijken of mijn ov het doet, en anders pech (en ik heb niet eens zo veel tijd op het station Amersfoort)
maar nog nooit gecontroleerd :)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:51

Ik had vanochtend wel een conducteur (voor het eerst in de valleilijn), maar als je je ov laat zien is het altijd al goed...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:53

je hoeft als je een studentenov hebt ook geen kaartje te kopen op de valleilijn toch.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:55

Ik check ook niet in met mijn ov hoor. Ze komen altijd langs en houden hem dan zelf voor zo'n apparaatje

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:59

Dat doen ze in de ns treinen ook niet eens bij mij :P
Ook alleen maar laten zien en dan is het goed...

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:00

bij mij doet de NS wel altijd (nou ja bij een vriendin... aangezien mijn studenten ov nog niet geldig....)

aah ze controleren toch wel op de valleilijn?? wow dat is voor 't eerst!
van amersfoort naar ede-wageningen??

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:08

Ja :j
Ik was idd ook nog nooit een conducteur tegen gekomen, dus ik had het eerst ook niet eens door wie hij was :')

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:14

Phylos schreef:
wwr: oh dat klinkt een stuk rustiger als de training bij de hardloopvereniging :P Misschien dat ik woensdag wel kom en dat ik dinsdag op de hardloopvereniging oversla.
Van wie krijgen jullie de training?

Van een man, ik heb geen idee hoe hij heet.
Hij is aan een oor doof.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:15

Never_Mind schreef:
Ik was idd ook nog nooit een conducteur tegen gekomen, dus ik had het eerst ook niet eens door wie hij was :')

:')

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:16

Hier nog een die zijn was mee naar huis neemt... wil wel wassen maar hier zijn de muntjes ook 2 euro per stuk... :\ Is prima als je alles bij elkaar in kunt gooien maar dat gaat natuurlijk niet op.

nathalie_v schreef:
xManon_@ en ik ga ook met de valleilijn.. helaas is in de trein de OV-chipkaart nog niet geboren, en in de rest van Nederland wel... Maar ik heb geen zin om iedere keer een treinkaartje te kopen... :o
Ze kunnen kijken of mijn ov het doet, en anders pech (en ik heb niet eens zo veel tijd op het station Amersfoort)
maar nog nooit gecontroleerd :)

StudentenOV is gewoon geldig op de Valleilijn. Is juist handig, zelfs in het weekend gratis (bij week OV), want als je je pasje ophoud is het al goed (ze kunnen niet controleren wat voor abonnement jij hebt).

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:32

ik reis zondag naar mijn kamer, en op donderdag na-middag weer terug naar huis.. ik moet dus altijd 1x betalen... (maar ben dan wel de hele vrijdag vrij :) dat vind ik zelf wel zo fijn
Ik heb een week OV, dus alleen geldig van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00
En ik bespaar toch mooi weer 90 cent :+

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:33

Never_Mind schreef:

hahaha!!! geweldig!
had hij zo'n pakje aan van de connexxion? ik kom wel vaak van die meiden tegen die mensen tellen, of voor enquetes (die ik vaak heel slecht beoordeel :o )

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:35

Geen idee, niet op gelet :')
Het enige wat ik zag is dat het donkerblauw was, maar dat zijn die van de ns ook :P
Maar ik neem aan dat het wel connexxion was, dat is toch gewoon zijn werkgever :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:19

Weet iemand hoe lang je aardappels in de koelkast kunt houden voordat je ze niet meer kunt eten?
Ik had dus laatst niet alles opgegeten, in een bakje gedaan en in de koelkast.. Maar ik weet niet hoe veilig 't is om ze nu te eten? :P

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:26

Ik weet het niet precies, maar ik zou ze niet langer dan een paar dagen bewaren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:33

Niet na een week nog? Wat zou er kunnen gebeuren? :P

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 17:33

Hitime@ ik heb van die voorgekookte dingen (die andere gaan rotten :+ ) en heb ze in de vriezer liggen, gaat prima :D
In de koelkast kan 't inderdaad ongeveer een weekje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:43

Ik ga 't gewoon opeten hoor.. Anders als ik morgen ziek word is m'n vriend er. :')
Maarre bedankt voor de advizen. :))

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 17:46

Nou zolang aardappels geen witte laag(je) krijgen, of blauw zijn kan je ze eten hoor :P
eetsmakelijk :P

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:46

NieneWiep schreef:
Ik neem ook mijn was mee naar huis, niet omdat ik niet kan wassen maar omdat je in de wasmachine hier in huis muntjes moet doen, die 2 euro kosten. := Ik ga geen 2 euro betalen om 1 was te kunnen doen, dan neem ik het nog liever mee naar huis haha.

Wow, ik betaal 2 euro per maand voor de wasmachine. Maar ik heb tot nu toe nog alles mee naar huis genomen. Vind dat toch iets praktischer, want hier heb ik geen droogrek / droger en ik moet vrijdag middag al haasten voor de bus als ik uit college kom, dus op vrijdag de was uit de wasmachine halen en ophangen gaat waarschijnlijk gewoon niet lukken. Bovendien wil ik doordeweeks geen droogrek van een huisgenoot in mijn kamer hebben staan omdat ik die leen, dan is mijn kamer gewoon vol vol vol.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:03

2 euro per maand!!
ik moet 20 euro per maand betalen voor de was! Ik neem het dus ook mooi elk weekend mee.
Ik vidn zondag avond altijd heel leuk in de trein, omdat je dan allemaal studenten ziet die terug gaan naar hun kamer. Ik heb laatst nog heel lang met een andere student uit breda lopen kletsen. Ik heb ook een koffertje mee, en die zit ook altijd goed vol :)