Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:31

Ja een simpele versie is toch wel fijn ter overbrugging , en kun je in een weekendje ook wel maken natuurlijk :)

Ik zit er aan te denken om zo'n caphoes bij je te bestellen , twijfel alleen of ik zoiets wel gebruik , is het niet zo dat je hem ook zonder cap kunt gebruiken , gewoon als je buiten aan het uitmesten bent ofzo , dat je dan de caphoes van dat sjaaltje af kunt halen ofzo :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:37

@sandra: heb je een boekhouder/administratiekantoor die je helpt?? Die kunnen je hier namelijk super bij helpen en zijn hun geld meer dan waard!

Pff... Hier ook leverancier problemen! Had pas een foto op aluminium besteld in een apart formaat. Duurde 4 weken voor ie binnen was ipv de beloofde 5 werkdagen! Dus wilde daar nog wel een mail over sturen, maar vergeten, maar ja, foutjes kunnen gebeuren en deze klant had geen haast.
vorige week woensdag weer een canvas besteld voor een klant die wel haast heeft, komt ie vanmorgen (dus netjes binnen de 5 werkdagen) binnen, maar heeft ie geen vernislaag, waardoor het canvas sneller beschadigd en niet schoon te maken is... De hoekjes beginnen zelfs als wit te worden... Dus maar weer gebeld, maar wordt straks terug gebeld voor een oplossing, omdat deze dus wel haast heeft...

dacht eindelijk weer een goede leverancier gevonden te hebben, maar dus weer niet :(

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:43

hoiii

wij hebben nog geen administratie/boekhouders kantoor omdat het uiteindelijk de bedoeling is dat ik al deze taken op me ga nemen :)
ik ga er een opleiding voor volgen via zo'n thuis studie....
tijdje terug is er ene belastingadviseur bij ons geweest voor een startersgesprek
wij gaan indd even op zoek naar een goed kantoor:)
bedankt voor de tips in ieder geval.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:00

11A ai da's heel vervelend. Welke heb je? Ik heb onlangs ook dat soort dingen meegemaakt en nog steeds geen goede gevonden. Volgens mij heb jij het ook vreselijk druk. Hier ook.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:06

@11A: Frustrerend dat soort dingen!! Hopelijk komen ze super snel met een super goede oplossing en heeft je klant verder nergens last van...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:13

pmarena schreef:
Ja een simpele versie is toch wel fijn ter overbrugging , en kun je in een weekendje ook wel maken natuurlijk :)

Ik zit er aan te denken om zo'n caphoes bij je te bestellen , twijfel alleen of ik zoiets wel gebruik , is het niet zo dat je hem ook zonder cap kunt gebruiken , gewoon als je buiten aan het uitmesten bent ofzo , dat je dan de caphoes van dat sjaaltje af kunt halen ofzo :P

Nou, dan is ie wel een beetje groot vrees ik :P . Want normaal zit natuurlijk je cap ertussen, dus dan zou het flapje wat normaal over het klepje zit wel eens voor je ogen kunnen hangen. Je zou misschien wel de hoes naar onderen/binnen kunnen slaan, zodat je alleen de sjaal hebt, maar ik weet niet of dat lekker zal zitten.

Net terug van de boekhouder, toffe vent :)) . Heerlijk ook hoe nuchter hij is en hoe hij het allemaal ziet (niet zo zwart-wit). Vooral mijn antiek is natuurlijk handel die moeilijk te controleren is, omdat mensen het komen ophalen en contant afrekenen. Vond hij zelf ook niet erg _O- . Als ik alles netjes aanlever gaat alles per jaar ongeveer 750 euro kosten. Telefonische vragen of even langsgaan kost niks, mocht ie nou echt uren zoekwerk hebben dan zal er wel een factuurtje komen.

Ik heb gisteren mijn eerste bestelling bij een groothandel geplaatst. 16 meter fleece besteld, kan alleen op rol _O- . Maar ze hebben niet zoveel kleuren, dus nu alleen donkerblauw en zwart besteld. Moet nu nog even een andere groothandel zoeken die meer kleuren op voorraad heeft, want ik wil natuurlijk wel gewoon allerlei kleuren/patronen blijven leveren.

11A: was er hier niet iemand een tijdje geleden met hetzelfde probleem? Of was jij dat? Echt rot zeg! Ook balen dat de kwaliteit gewoon niet is die je verwacht.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:14

@Hilda: Zie pb ;)

@Joyce: Thanks! Ik wacht hun telefoontje af, tot het einde van de middag ;) Als ik dan nog niets gehoord hebt, dan bel ik zelf weer ;)

@Rinske: Fijn dat je een goede boekhouder hebt gevonden en dat je fleece hebt kunnen bestellen!!
Nee, dat was ik niet...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:20

Net gebeld door de groothandel, order kan niet geplaatst worden omdat je minimaal 250 euro moet bestellen -O- . Daar kan ik niet aankomen omdat ze alleen zwart en donkerblauwe fleece hebben. Nu maar weer zoeken naar een andere leverancier :\ .

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:22

Rinske: 750 euro, en dan nog zelf alles netjes aanleveren? Is dat niet erg prijzig :oo ?

Wat ik niet snap, over het afgelopen jaar heb ik geen apart inkomstenbelastingformulier voor de trimsalon/atelier gehad, dus dat is verwerkt op mijn formulier voor de loondienst.
Krijgen jullie dat ook niet apart, is dat niet raar?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:31

Remy schreef:
Rinske: 750 euro, en dan nog zelf alles netjes aanleveren? Is dat niet erg prijzig :oo ?

Valt toch wel mee? Ik heb veel prijzen van 1250 euro voorbij zien komen := .

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:51

Mariska, ik heb niets binnen...

750 voor zelf alles netjes aanleveren vind ik behoorlijk veel geld hoor.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:11

Ik vind het ook aardig wat geld... Ik betaal iets meer dan 500,- per jaar en ik kan gewoon alles opsturen, hoef verder niets te doen en ook de privedingen van mn vriend en het huis worden dan gedaan aan het einde van het jaar!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:18

Dat is idd wel een stuk goedkoper joyce! Heb nu ook maar een afspraak gemaakt met een ander kantoor, alhoewel ik vrees dat die nog een stuk duurder gaat zijn omdat dat een accountant is :P .
Zit er iemand in mijn buurt die een goede boekhouder voor een mooie prijs weet? Ik vond het gesprek heel prettig vanmorgen hoor, dus waarschijnlijk ga ik gewoon voor dit kantoor, maar meer offertes/info is nooit weg.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:57

@Rinske: Het is idd behoorlijk veel geld! Mijn boekhouder vraagt maar de helft of zoiets.
Misschien dat het iets voor je is... weet niet hoe ver Gemert voor je reizen is, anders zou ik ze eens bellen als ik jou was: www.geoadmin.nl

Pff... net telefoon gehad van mijn leverancier. Ze gaan een nieuw canvas drukken en vandaag of morgen opsturen! De oude hoeft niet terug, dus die krijgt m'n klant er voor niets bij! Gelukkig dus toch goed opgelost!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:59

Rinske, wat ik bedoelde is of het niet wat is om de caphoes en het sjaaltje (zeg maar) deelbaar te maken , zodat je ook alleen het sjaaltje zou kunnen gebruiken bijvoorbeeld ? Stukje klittenband er tussen ofzo :)

Een nomale sjaal is weer zo lang en lomp , als je alleen zo'n kort sjaaltje om zou kunnen doen is dat best lekker om uit te mesten / alle klusjes in de wei te doen enzo denk ik :j

Kosten vallen nogal mee , ik betaalde jaarlijks 1750 euro geloof ik....en dan leverde ik al alles netjes aan... alle Rabo afschriften met daarachter de bijbehorende facturen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:07

Is het niet mogelijk om een caphoes van stretch-materiaal (bestaat dat stretch-fleece?) te maken zodat hij ook zonder cap past?? (ik probeer mee te denken hoor! :o )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:11

Haha ja of met een tunneltje met elastiek er in , dat je een mooi strak hoesje om je cap hebt....of zo'n verrimpeld petje zonder cap :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:20

Fleece is al behoorlijk stretch :P . Nog kleiner maken dan wordt het heel krap over de cap vrees ik. Een afneembare is wel een idee, alleen de sjaal loopt niet rechts, dus dan gaat het er misschien een beetje gek uitzien _O- . Maar is wel een idee om over na te denken!

Ik heb trouwens de stoute schoenen aangetrokken en nog meer offertes aangevraagd :P . Gemert is best ver rijden, vind ik een beetje lastig, heb liever iets wat iets dichterbij zit :P . Vrijdag een afspraak met een andere accountant, kijken wat die voor offerte opstuurt. Lijkt me alleen wel ff verstandig om het kantoor te bellen waar ik vanmorgen ben geweest, dat ze niet alles al in orde gaan maken terwijl ik dadelijk misschien wel voor iemand anders kies := .
Laatst bijgewerkt door Rinske op 19-10-11 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:22

Nee , is de sjaal asymmetrisch...?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:22

Ja, sjaal loopt bij je gezicht wat naar beneden, anders zou hij voor je ogen zitten _O- .

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 16:05

Wat getob met die leveranciers zeg.

Ik had het laatst.
Mijn leverancier (buitenland) heeft een nieuwe postbezorger, of hoe noem je dat. Het is op die manier verdorie veel langer onderweg. Nu bestel ik altijd vooruit wat ik nodig ga hebben, maar de eerste keer liep mijn planning hierdoor wel gezellig in de soep.

Nouja wel heb ik ooit Joyce, dat is toch wel asociaal hoor.
Heb je enig idee waar ze woont?

Hallo Sandra (toch?)
Het is altijd fijn om van elke euro een deel opzij te zetten. Zo kom je niet snel voor verrassingen te staan.
Ook zou ik alvast opzoek gaan naar een boekhouder die jullie begin volgend jaar kan helpen bij de aangifte (als je de ob tenminste wel zelf doet, anders nu al)
Dit geeft jou ruimte om mee te kijken hoe hij/zij het doet en om, als je wil, tijd te nemen voor je studie.

Rinske als je een goede, die niet zoveel hoeft te kosten, hebt gevonden zou je me dan een berichtje willen sturen?
Na een paar te hebben versleten heb ik het zelf gedaan, maar dit jaar heb ik denk ik wat hulp nodig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:10

@Holly: Het plan wat ik jou heb ge-pb't wordt in werking gezet. Toevallig heeft iemand via google mijn berichten hier op Bokt gevonden (ook een gedupeerde ondernemer) en heeft zich hier aangemeld om via PB met mij te overleggen over het probleem. Hij had hetzelfde idee als ik en is het op dit moment aan het uitvoeren... Ben benieuwd hoe hem het vergaat! Wel jammer dat ik niet de eerste meer ben dan :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 16:18

Ja dat is echt van de zotte. Ze naait zichzelf zo'n groot oor aan. Waarom doe je in hemelsnaam zo dom he?

Hoe staat het ondertussen met de spulletjes? Weet je al of je ze ergens anders mag halen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:21

joyce2 schreef:
@Holly: Het plan wat ik jou heb ge-pb't wordt in werking gezet. Toevallig heeft iemand via google mijn berichten hier op Bokt gevonden (ook een gedupeerde ondernemer) en heeft zich hier aangemeld om via PB met mij te overleggen over het probleem. Hij had hetzelfde idee als ik en is het op dit moment aan het uitvoeren... Ben benieuwd hoe hem het vergaat! Wel jammer dat ik niet de eerste meer ben dan :D

Het wordt bijna een spannend soap <<) <<) <<) .

Maar eigenlijk gewoonweg super balen. Op zich is het fijn als je weet dat je niet alleen staat, maar het is klote dat je weet dat je gewoon genaaid bent...

Holly, ik laat het je zeker weten! Heb morgen een telefonische afspraak met Kubus uit Made, en maandag een gesprek in Oisterwijk. Verder moet ik nog 2 offertes (of iig mails/belletjes) ontvangen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:33

Hahaha idd, best een sappig verhaal he :D Ik hou jullie op de hoogte ;)

Wat betreft het andere bedrijf, ik heb gister een formulier in moeten vullen met alle bedrijfsgegevens en ik heb een lijst doorgegeven met spullen die ik wil bestellen. Ze werken namelijk op een iets andere manier en hebben niet alles op voorraad, daarom gaan ze nu voor me kijken of ze wel alles kunnen krijgen wat ik nodig heb. Ben nu nog op antwoord aan het wachten en als ik weet hoe of wat gaat de bestelling de deur uit. Dus jullie moeten even voor me duimen dat ze alles kunnen bestellen, anders moet ik toch nog klanten teleur gaan stellen....