Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:59

Sommige verzorgsters... Hoop dat je gauw een goeie vindt.

Mijn tweede optie is helaas ook in rook opgegaan. Er stond een goede kennis van de bewoners van het huis in de top-10 en die is het natuurlijk geworden. Logisch, maar voor mij niet zo fijn. Al mijn hoop is nu gevestigd op de kamer in Zeist die ik pas maandag kan bellen. Ben uiteraard ook nog steeds op nieuwe dingen aan het reageren. Gelukkig heb ik in geval van nood een tijdelijk logeeradresje bij een kennis in Utrecht.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:12

dressagelady schreef:
Haha ze smste alleen 'sorry ik kan niet komen vandaag' zonder uitleg oid. Dus we hebben er maar een mail achteraan gestuurd dat we naar iemand nieuw opzoek gaan. Iedereen haakt hier ook af omdat er gewoon niet gereden mag worden. Die spullen zal ik gewoon op marktplaats zetten als ik jou was haha :+

ja dat idee had ik ook al, op marktplaats zetten, maar ja de eigenaresse van mn verzorgpaard vond het toch niet helemaal een goed idee :P
Bij mn verzorgpaard mogen ze gewoon rijden ook, dat ene meisje die het wel een paar maanden vol hield die deed ook niet anders, keertje longeren ofzo deed ze niet aan. En toen ze 1x beetje kreupel was, was haar reactie ook van oh vervelend zeg, ik hoor het wel wanneer ze weer goed loopt _-:( Ik heb gewoon gewandeld ermee enzo maar zij is pas weer gekomen toen ze weer kon rijden.

Dus aan het mogen rijden ligt het dan niet lijkt me :+ Maar ik vind het ook niet zo erg dat ze weg is :Y)

wel lastig soms, terwijl er ook zoveel meiden zijn die het juist super graag zouden willen doen. Die moet je alleen er tussen zien te vinden.

shetjessweet balen zeg hoop dat je toch snel wat gaat vinden! Kijk je via kamernet?

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:50

Pfffff problemen met verzorgers... Het is echt een RAMP af en toe!! Ik verzorg nu een kleine 10 jaar een tinker, het is net mijn eigen paard, doe er alles mee en kom al mijn afspraken na, het gaat gewoon heel fijn! Omdat ik studeer wilden de eigenaren voor door de week nog iemand er bij, wat een gedoe was dat zeg! Ik denk dat er de afgelopen 2 jaar wel een stuk of 7 verschillende mensen langs geweest zijn, van jonge meisjes tot volwassenen, en niks klikte goed. Geen afspraken na kunnen komen, veel beloven maar uiteindelijk komt er niks van terecht en zo voorts, om moe van te worden!

Ik pas nu toevallig 3 weken op het huis + dieren van de eigenaren dus kan lekker elke dag doen wat ik wil met 't paard, maar het is gewoon een stuk moeilijker dan gedacht om een fijne verzorger te vinden! Kan nu btw wel lekker oefenen met op mezelf wonen, hahaha :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:54

Ik kom al ruim 4 jaar op die stal en doe dit paard nu zo'n 2,5 jaar ofzo. Maar bij ons precies hetzelfde, ze dachten van is wel handig als er nog iemand bij komt, nou pff :')

haha ja alvast even oefenen :P

Blijf je die tinker wel doen als je op kamers gaat dan?

IkbenMarije

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:59

Je zou toch denken dat de mensen in de rij staan voor het ''gratis'' verzorgen van een paard? Ik kon mijn geluk niet op toen ik als meisje van 10 eindelijk een verzorgpaard kreeg en deed meer dan mijn best voor de eigenaren en het paard!! Heb de eerste 4 jaar zelfs alleen maar 2 tot 3 x in de week gepoetst, gewandeld en gelongeerd omdat hij veel te sterk voor me was. Geen seconde nagedacht dat het ''niet mogen rijden'' een reden was om te stoppen :\

Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik hem in de weekenden nog wel doen, maar eerst maar eens kijken hoe dat gaat als ik in Utrecht woon.. Vandaar dat er de laatste tijd nog meer potentiele verzorgers over de vloer zijn geweest, want de eigenaresse vind het echt belangrijk dat er door de weeks ook veel met 't paard gedaan wordt. Anders wil ze hem waarschijnlijk verkopen aangezien het zonde is voor zo'n jong paard om hele dagen niks te doen. We balen gewoon heel hard dat het steeds zo ongelofelijk tegenvalt... Maar een keer moet je ook de grens trekken, voor het paard ook niet goed om zo veel verschillende mensen te zien die er keer op keer niks van bakken!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:05

ja precies, ik begon toen ik bijna 16 was (kon ervoor nooit wat vinden omdat iedereen je dan te jong vind.) Die merrie was toen drachtig dus heb ook alleen gewandeld en gepoetst enzo. Daarom was de andere verzorgster er ook mee gestopt. Later was dan het veulen er, geweldig toch :D Daar mocht ik ook mee helpen enzo. Hele tijd later mocht ik dan soms wel rijden maar ook niet heel vaak ofzo. En nu rijd ik dan dus een andere en mag ik zoveel rijden als ik wil al vind ik het nog leuk om gewoon eens een keer te longeren of te wandelen.

Ik was ook al super blij dat ik iets kon vinden waar geen geld voor werd gevraagd.

Echt vervelend zeg, hoop dat je toch nog iets vind. Mooiste is altijd als je gewoon via via iemand vind waarvan je dan weet dat die gene wel betrouwbaar is.
Mijn vz paard staat nu ook te koop, denk deels ook omdat ik minder tijd heb al hebben ze dat er niet bij gezegd.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:31

Erg jamer Shetjesweet! Hopelijk wordt het Zeist. Anders moet je misschien net weer wat verder van Utrecht zoeken?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:45

Pff wat een verzorgersgedoe zeg. Zou persoonlijk nooit een verzorgster willen voor mijn paard. Ben blij dat ze thuis staan en dat mijn ouders + zusje doordeweeks de verzorging op zich nemen. Zelf probeer ik doordeweeks ook een keer heen en weer te reizen of op donderdag al terug te komen

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:47

Phylos schreef:
Pff wat een verzorgersgedoe zeg. Zou persoonlijk nooit een verzorgster willen voor mijn paard. Ben blij dat ze thuis staan en dat mijn ouders + zusje doordeweeks de verzorging op zich nemen. Zelf probeer ik doordeweeks ook een keer heen en weer te reizen of op donderdag al terug te komen

het kan ook prima gaan hoor. Maar ouders en zusje is helemaal handig natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:05

Vraagje, als jullie reageren op een kamer, wanneer krijgen jullie dan meestal reactie en wanneer mag je komen kijken? Ik kreeg om half 1 snachts een reactie terug, dat de dag erop tussen 12 en 1 (of tussen 1 en 2 oid :') ) de deur open stond om te komen kijken.. Is dit normaal dat hier allemaal zo weinig tijd tussen zit? :=

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:22

Ja dat had ik ook bij een advertentie, dus toen had ik maar terug gemaild dat ik dat niet ging redden :=
Maar dat was er maar 1 hoor, de rest had wel gewoon normaal gereageerd :P

morgen trouwens op vakantie :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:39

Anthea schreef:
Vraagje, als jullie reageren op een kamer, wanneer krijgen jullie dan meestal reactie en wanneer mag je komen kijken? Ik kreeg om half 1 snachts een reactie terug, dat de dag erop tussen 12 en 1 (of tussen 1 en 2 oid :') ) de deur open stond om te komen kijken.. Is dit normaal dat hier allemaal zo weinig tijd tussen zit? :=

Ik kreeg een telefoontje van de huisbaas wanneer ik langs kan komen. Hij belde mij als eerste omdat hij mijn berichtje zo leuk vond. :D Had gewoon echt iets standaards gestuurd haha.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:42

Ik had een advertentie op hyves geplaatst, dat ik wat zocht. En iemand had gereageerd. Hij wilde het niet op een site zetten, want dan zou hij honderd reacties krijgen en vind het zo lastig om een betrouwbaar persoon te vinden. Dus was hij zelf gaan zoeken. :) Dus oproepjes plaatsen werkt soms wel. ;)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:08

SimoneDV schreef:
shetjessweet balen zeg hoop dat je toch snel wat gaat vinden! Kijk je via kamernet?

Deze kamers waren via de SSH, maar ik ben momenteel ook aan het rondkijken op kamernet. Ik heb het geluk dat ik al een jaar ingeschreven sta bij de SSH. Anders heb je daar weinig kans, de gene die het langst ingeschreven staan mogen nl. komen hospiteren.
Laatst bijgewerkt door shetjessweet op 28-07-11 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:11

shetjessweet schreef:
SimoneDV schreef:

Deze kamers waren via de SSH, maar ik ben momenteel ook aan het rondkijken op kamernet. Ik had het geluk dat ik al een jaar ingeschreven stond bij de SSH. Anders heb je daar weinig kans, de gene die het langst ingeschreven staan mogen nl. komen hospiteren.

ja ik heb me echt veel te laat ingeschreven bij ssh al heb ik nog niet echt haast voor een kamer, maar ik studeer nu al 2 jaar en sta pas paar maanden in geschreven. :+ Maar omdat steeds niet zeker was of ik door kon gaan dacht ik ja ik doe het maar niet want anders zit ik straks alsnog in een andere stad enzo. Achteraf gezien had ik het dan alsnog gewoon moeten doen maarja.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:15

SimoneDV schreef:
shetjessweet schreef:

Deze kamers waren via de SSH, maar ik ben momenteel ook aan het rondkijken op kamernet. Ik had het geluk dat ik al een jaar ingeschreven stond bij de SSH. Anders heb je daar weinig kans, de gene die het langst ingeschreven staan mogen nl. komen hospiteren.

ja ik heb me echt veel te laat ingeschreven bij ssh al heb ik nog niet echt haast voor een kamer, maar ik studeer nu al 2 jaar en sta pas paar maanden in geschreven. :+ Maar omdat steeds niet zeker was of ik door kon gaan dacht ik ja ik doe het maar niet want anders zit ik straks alsnog in een andere stad enzo. Achteraf gezien had ik het dan alsnog gewoon moeten doen maarja.

Ja en zelfs met een ruim een jaar tijd opgebouwd hoef ik nog niet te proberen om op kamers te reageren in Utrecht zelf (behalve als ze hele specifieke eisen stellen waar ik dan toevallig aan voldoe). In Zeist heb ik nog wel kans en ook bij particuliere kamers zijn vaak minder geïnteresseerden.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:19

eigenlijk echt te gek voor woorden maarja.

Ik zou zelf wel graag op de uithof een kamer willen maar dan ben ik denk ik al klaar met studeren ofzo :')

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:31

Tja, er zijn gewoon te veel mensen die een kamer willen en te weinig kamers. Dan krijg je dat.
Kun je niet via kennissen of de studentenvereniging iets vinden? Vaak mogen de bewoners van een huis zelf ook mensen aandragen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:38

studenten vereniging heb ik geen tijd voor. Maar ik heb er nu niet heel erg haast mee ofzo en ik ga sowieso wel beetje om me heen kijken via via ofzo :) Ligt ook een beetje aan mn verzorgpaard, deels voor haar ben ik thuis blijven wonen maar ze staat nu te koop.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:50

Anthea schreef:

Met de kamer waar ik nu zit ging het zelfs zo .. ik las die ochtend dat ik een uitnodiging had voor een hospiteer avond diezelfde dag (was wel de dag ervoor verstuurd). Had eigenlijk helemaaal geen zin om te gaan, toch maar gedaan en ik had de kamer :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:52

SimoneDV schreef:

Ik zou zelf wel graag op de uithof een kamer willen maar dan ben ik denk ik al klaar met studeren ofzo :')

In die flats op de uithof zijn ook particuliere huizen! Echt geweeeldig, hartstikke groot en alles heel nieuw! Voor maar 350 per maand heb je daar echt een kamer van 18m2 ofzo _/-\o_

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:57

dressagelady schreef:
SimoneDV schreef:

In die flats op de uithof zijn ook particuliere huizen! Echt geweeeldig, hartstikke groot en alles heel nieuw! Voor maar 350 per maand heb je daar echt een kamer van 18m2 ofzo _/-\o_

echt waar? Dat wist ik helemaal niet. Wow in verhouding valt dat heel erg mee ja 350 voor 18 vierkante meter. Weet alleen nog niet of ik dat dan kan betalen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:04

Ja en er is iets van 30m2 geru, super geregeld allemaal daar :j maar je moet echt geluk hebben daar, ze zitten zo weer vol haha. Staan soms wel kamers van op kamernet!

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:15

Ik meld me hier ook :) vandaag eindelijk een kamer gevonden in Wageningen. In onderhuur weliswaar maar ben toch blij dat ik voorlopig iets heb, zeker nu de introductie zo dichtbij komt...
Utrecht lijkt me moeilijk om een betaalbare kamer in te vinden, heb zelf de kamers daar nog in de gaten gehouden toen ik diergeneeskunde wilde gaan doen, maar pfoe die prijzen...

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:19

Het valt mij wel op dat de kamers van de SSH goedkoper zijn dan de kamers die op kamernet staan.