Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:45

Daphna schreef:
Valeria schreef:
@t Georgette zelf ben ik van italiaanse afkomst en het idee om een eigen zaak te beginnen in italiaanse stijl leek ons helemaal te gek. toen we op dit pand stuitten, een prachtig pand uit 1753 heel karakteristiek met terrasvergunning alles erbij en heel prijsgunstig (duitland is alles goedkoper :D ) was de keuze niet zo moeilijk.
het idee van een koffiehuis is gekomen na vele research die we hebben verricht met betrekking de standplaats van het pand, nergens in deze plaats kan je een fatsoenelijk kopje koffie drinken en op een terrasje zitten. in combinatie van de vele koffiespecialiteiten willen we ook nog gebak en kleine italiaanse hapjes op de menukaart doen. en nog een ander belangrijk punt lekker italiaans ijs. dat is in het kort even het idee.

Welkom! Klinkt heel aanlokkelijk om bij jou een terrasje te gaan pakken!

Je bent van harte welkom! :D

Nuage

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:02

Ik kan de bewuste foto's niet eens vinden :?
Vind het er allemaal prima uitzien :)

Gaaf zeg een italiaans koffiehuis!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:44

Ow Joyce, m'n vader of z'n vrouw stuurt je zo spoedig mogelijk een e-mail terug :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:00

Nuage schreef:
Ik kan de bewuste foto's niet eens vinden :?
Vind het er allemaal prima uitzien

haha, wat bedoel je?
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 09-01-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:16

Zoals ik het zei :)
Er was toch wat kritiek op enkele foto's, dus ik ben dan benieuwd. Kijken of ik dat ook vind.
Maar kon het niet vinden :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:21

@Georgette: Ik wacht rustig af :D Ben benieuwd, wie weet ben ik straks wel een nieuwe klant van hem ;)

@Valeria: Jammer dat het helemaal in Duitsland is, ik ben dol op Italiaans ijs en Italiaanse hapjes, ik lust alleen geen koffie... Maar heel veel succes in elk geval, het klinkt heel gaaf!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:16

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:27

11A, ik snap het commentaar wel. In je portfolio horen alleen foto' s thuis die niet alleen technisch in orde zijn, maar ook een waw geven. Bij deze foto mis ik actie door het moment waarop de foto is genomen.
Verder ben ik ook niet wild van de draffoto, maar dan gaat het me meer om het feit, dat het onderwerp niet centraal staat op de foto maar meer naar rechts gekadreerd is. Zelfde met de foto op de groen-witte hindernis.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:48

11AFotograaf schreef:
Maar ik denk dat alleen echte fotografen die punten misschien zullen zien...
Maar je wilt uiteindelijk toch 'perfecte' foto's? Dan moet je als fotograaf toch ook 100% tevreden zijn over je foto's?
Verder zijn ruiters en/of paardeneigenaren ook best kritisch. Dat zijn je klanten en die zijn niet blij met foto's waarop het paard met een hangend en ongelijk voorbeen springt, of wanneer er een balk wordt afgesprongen. Hoofdfoto's zijn vaak bij dressuurruiters wel populair, dus dat is wel goed dat je er daar een paar van in je portfolio hebt.

foxy80 schreef:
Verder ben ik ook niet wild van de draffoto, maar dan gaat het me meer om het feit, dat het onderwerp niet centraal staat op de foto maar meer naar rechts gekadreerd is. Zelfde met de foto op de groen-witte hindernis.
Fototechnisch zijn ze dan misschien niet 100%, maar het zijn wel foto's waar je een ruiter blij mee kunt maken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:25

@Foxy, sorry, maar de standaard recht in het beeld foto's worden al door iedereen gemaakt. Ik probeer juist foto's te maken waarbij het paard nog ruimte heeft om vooruit te gaan en niet het onderwerp centraal te plaatsen.

@Yvonne: Natuurlijk wil ik 'perfecte' foto's, maar ik hoop wel dat jij netzoals ik heel goed weet dat we de 'perfecte' foto nooit zullen maken!
Okey, daar kan ik wat mee! Lelijk is voor mij te algemeen, maar dat het niet mooi is dat ie met ongelijke voorbenen springt en dat daardoor iemand die foto niet wil, dat is voor mij logischer en daar kan ik iets mee.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:13

Daarom stond het woord perfect al tussen aanhalingstekens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:30

Wilde me er eigenlijk buiten houden, maar ga me er toch even in mengen met een kleine opmerking....

Als dit het beste is dat je hebt qua dressuurfoto's (11A) dan heb je er óf geen feeling voor óf heb je het nog te weinig gedaan. Ik zag vanmorgen in het HK-topic een aantal indoorfoto's langs komen waarbij er al 3 betere drafmomenten onder elkaar stonden.... Van één event. Zo moeilijk is het niet om een paar goede drafmomenten in je portfolio op te nemen. Heb je er nog te weinig om te kunnen plaatsen in je portfolio, dan zou ik zeggen: pak je camera, bezoek een wedstrijd/evenement en kom thuis met betere alternatieven :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:45

@Nouks: Het klopt dat ik nog niet genoeg werk in mijn portfolio wat dat betreft heb staan. Waarschijnlijk kan ik in mijn archieven al een paar foto's vinden die wel het juist moment hebben, maar waarbij er net iets anders is....
Persoonlijk vind ik het moeilijk om de beste foto's uit te zoeken, aangezien dit mijn beste werk is, voor mijn gevoel, maar wellicht niet helemaal volgens 'de regels'... Wat is dan belangrijker? De regels of je eigen stijl??

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:47

Ik wou hier even een oproepje plaatsen, het is alleen nog een beetje onzeker, omdat ik niet weet of het is toegestaan. Maar ik wil voordat ik het vraag weten of er iemand interesse in heeft :)

Ik heb dit weekend gemaild voor een plekje op Paard 2011, dit is van 20 t/m 23 januari in Hardenberg.
Nu is mij een plekje van 3 bij 3 aangeboden voor 4 dagen, ik kan echter maar 1 a 2 dagen, ivm met school en vervoer. Is er iemand die misschien het plekje met mij zou willen delen? Dus die er op donderdag en vrijdag en eventueel zondag er zou willen staan?

Nogmaals, ik weet nog niet of dit mag van de organisatie.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 10-01-11 13:48, in het totaal 2 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:48

Citaat:
@Foxy, sorry, maar de standaard recht in het beeld foto's worden al door iedereen gemaakt. Ik probeer juist foto's te maken waarbij het paard nog ruimte heeft om vooruit te gaan en niet het onderwerp centraal te plaatsen.

Het is net de kunst van je onderwerp netjes centraal te hebben dacht ik. Ik krijg bij deze foto geen ruimtelijk gevoel sorry :o

Ik ben trouwens op zoek naar een fotograaf voor een indoor shoot bij ons op stal maar dat is toch moelijk. In alle online portfolio' s vind ik zeer dikwijls alleen outdoor beelden of als het indoor is, van grote evenementen met dito belichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:03

11AFotograaf schreef:
@[***]: Het klopt dat ik nog niet genoeg werk in mijn portfolio wat dat betreft heb staan. Waarschijnlijk kan ik in mijn archieven al een paar foto's vinden die wel het juist moment hebben, maar waarbij er net iets anders is....
Persoonlijk vind ik het moeilijk om de beste foto's uit te zoeken, aangezien dit mijn beste werk is, voor mijn gevoel, maar wellicht niet helemaal volgens 'de regels'... Wat is dan belangrijker? De regels of je eigen stijl??

Wat mij betreft je eigen stijl, ik vind zelf ruiters/amazones echt de grootste zeikerds die er zijn. "Oh daar heeft mijn paard een oor scheef", "oh, daar heb ik mijn mond raar" of "nee, die is niet genoeg bergop". Rijd je paard meer bergop, houd je mond normaal en leer je paard zijn oren recht te houden, denk ik dan altijd maar bij mezelf :+

Wat betreft open en gesloten drafmomenten heb ik zelf altijd het idee gehad dat dat meer te maken heeft met het lichtrijden (lees: in B/L tijdens lichtrijden zal gesloten drafmoment vaak gelijk staan aan sta-moment) dan met de beenzetting, maar dat kan aan mij liggen... :+ Vind zelf "niet staan" een belangrijker criterium dan "open" of "gesloten". Daar hoor je mij persoonlijk ook niet over. Wel zou ik die foto's (alle drie) persoonlijk niet in mijn portfolio plaatsen omdat ik het gewoonweg geen fantastische foto's vind. Niet qua licht, niet qua achtergrond, niet qua perspectief en standpunt...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:17

Alle 3? De draf foto, de 'audi' foto en ???

Je hebt wel gelijk en ik ga er ook hard aan werken! Helaas is dit alles wat ik momenteel heb, dus meer keuze heb ik niet! Maar het voorjaar komt er weer aan, dus ruimte genoeg om hier aan te gaan werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:22

De 3 dressuurfoto's van datzelfde paard als die draffoto :)

Dus: die van schuinvoor in een bocht,
Die hoofd + ruiter uitsnede,
De draffoto die hier al uitgebreid besproken is

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:38

Okey, ik snap je! Dus niet die van achteren?? Die wel laten staan?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:49

Zooooo, kom ook weer onder de stenen vandaan :+ Af en toe heb ik van die dagen dat ik gewoon niks met bokt te maken wil hebben _O-

Mijn boekhouder is mijn moeder :j Ben ik erg blij mee, scheelt een hoop kosten :+ In het boekhoud programma maak ik zelf de facturen, productenlijst etc. Maar de rest inboeken laat ik aan mijn boekhouder over, op haar verzoek.... Het scheelt namelijk heel veel tijd als je iets direct góed kan inboeken of dat je eerst een hoop dingen moet corrigeren _O-
Mijn plannen voor 2011 krijgen steeds meer vorm, veel dingen staan al gepland/in lijnen opgesteld om uit te voeren :j (qua promotie etc) Ik hoop toch meer op lokaal niveau meer bekenheid te krijgen, het is toch wel fijn als je ook opdrachten vlak bij huis kan hebben. Maar met de minipaarden fotografie hoop ik nu toch echt goed door te breken in Europa (vooral Engeland staat dit jaar in de planning :j )

@ Georgette: Al iets gehoord over de foto's van je leverancier?
@ Nouks: leuke projecten!
@ Joyce2: Kijk anders eens wat er bij je in de buurt ingeschreven staat via de site van de KvK :j Heb ik ook gedaan met ons dorp en ik viel bijna van mijn stoel bij het zien van het aantal bedrijven dat in ons piep kleine dorpje staan ingeschreven!
@ 11AFotografie: een portfolio samen stellen is altijd lastig :j Als ik een nieuw portfolio samenstel, laat ik deze altijd aan andere zien om te zien hoe zij er tegen aan kijken :j Daarna worden sommige foto's weg gehaald, andere weer bijgevoegd :j Soms kan je op je eigen werk 'blindstaren', dus advies vragen bij andere mensen werkt altijd goed (althans, bij mij ;) )! Jou portfolio zou ik terug brengen naar zo'n 20 á 25 foto's, maar kan ik je later een PB over sturen als je wilt :j .
@ Valeria: Wat leuk! Waar ongeveer in Duitsland, kom ik een keer langs als het open is :+

Nouks schreef:
Wat mij betreft je eigen stijl, ik vind zelf ruiters/amazones echt de grootste zeikerds die er zijn. "Oh daar heeft mijn paard een oor scheef", "oh, daar heb ik mijn mond raar" of "nee, die is niet genoeg bergop". Rijd je paard meer bergop, houd je mond normaal en leer je paard zijn oren recht te houden, denk ik dan altijd maar bij mezelf :+

_/-\o_ Sluit ik mij helemaal bij aan :j Sommige mensen verwachten dat je van een ezel een prachtige arabische hengst maakt, ik kan veel maar ergens houden je middelen op :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:00

Daar sta ik wel open voor, Kaisa! Ik hoor graag wat andere vinden van mijn portfolio, om dit te blijven verbeteren! Ik ben het met je eens dat het fijn is als er meerdere mensen overheen kijken!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:14

Welkom Valeria. Leuk idee ook. Enne als we hard schreeuwen kunnen we elkaar misschien wel horen. Ik woon 10 km onder jouw woonplaats.

Mariska, ook ik wil je met alle plezier helpen een goed portfolio samen te stellen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:16

Dat zou ik zeer op prijs stellen, Hilda!!! Alle hulp is welkom!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:20

@11A: Ik denk vooral dat je kritischer mag zijn. Met 3 rijen van 6 foto's met alleen je beste werk maak je denk ik veel meer indruk dan met 7,5 rijen vol...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:21

foxy80 schreef:
Ik ben trouwens op zoek naar een fotograaf voor een indoor shoot bij ons op stal maar dat is toch moelijk. In alle online portfolio' s vind ik zeer dikwijls alleen outdoor beelden of als het indoor is, van grote evenementen met dito belichting.
Waar ben je precies naar op zoek? Ik heb toch wel redelijk wat foto's in 'gewone' binnenbakken gemaakt. Bijvoorbeeld de foto's van diverse Ibop's.

Met zoveel hulp krijg je vast een mooi portfolio Mariska!