Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:21

euhmmm ik moet de uwv eigenlijk nog bellen nadat ik me ingeschreven had online..... maar eigenlijk zie ik het nut er niet van in. ik ben afgestudeerd en heb de afgelopen 14 maanden niet gewerkt. (woon thuis bij me ouders, heb een auto op mijn naam) volgens mij heb ik toch geen enkel recht op een uitkering...
me vader zegt van wel en dat je verplicht moet melden bij de uwv??? weten jullie hoe dat zit?

ik ben zo niet thuis in baan zoeken, uitkering etc.

gelukkig donderdag eindelijk een orienterend gesprek.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:23

joyce2 schreef:
Volgens mij krijg je het idd aangevuld, ik heb namelijk ook eens gewerkt met iemand die vanuit een uitkering kwam en ik had haar gevraagd of ze al wat eerder wou starten met werken, dat ze een paar dagen mee kon draaien en wat ervaring op kon doen. Maar dat wou ze niet, omdat ze dan haar loon aangevuld kreeg door de uitkering, dus exact evenveel "verdiende" als wanneer ze thuis zat en niet hoefde te werken, dus ze zag er het nut niet van in om dan al te komen werken.

Edit: Ik ben trouwens vandaag voor het eerst gebeld door een bedrijf dat mijn CV online had zien staan! Ze wilden mij graag op gesprek hebben voor de functie als secretaresse, maar het is in Bilthoven, dus dat is me net iets te ver en het was ook echt voor 40 uur, terwijl ik het liefst 32 uur wil werken. Dus heb nee gezegd, maar ik baalde er wel een beetje van, als het wat dichterbij was geweest had ik die 40 uur nog wel overwogen!

zit met hetzelfde probleem,. wil ook graag 32 uur werken ivm huis en paard etc,.. maar nu hadden ze wat leuks voor 40 uur.. maar, dus ook 2 uur reistijd op een dag,.. zo moeilijk he,.. maar ze zou me voorstellen,.. dus wie weet,.. maar eigenlijk vind ik het teveel,.. met die reisuren ook nog eens,..

maar ja de tijd begint te dringen en beter teveel uren dan helemaal niks,..
het jammere is dat je daar zeker weten niet parttime mag werken, daarom moest de vorige weg (zij wilde 20 uur werken),.. zat al een constructie te bedenken van zij 20 uur, ik 20 uur en dan 12 uur erbij zoeken, al dan niet op een andere afdeling daar of ergens anders, dichter bij mij in de buurt,.. maar dat schijnt ongunstig te zijn met de belasting, 2 banen? Moet je dan 2x betalen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:27

Dan moet je het gewoon niet doen. Ik vond het best moeilijk om het af te wijzen, omdat ik zo graag een andere baan wil. Maar ik weet nu al dat ik vroeg of laat toch weer zit te balen van de reistijd, of toch zit te balen van die 40 uur werken. Ik wil juist wat speling, zodat ik met mn webshop aan de slag kan en lekker wat meer tijd voor de hond heb. Mijn mazzel is dat ik nog een baan heb en ik dus ook niet met elke baan genoegen hoef te nemen (al vind ik dat je dat nooit hoeft te doen).

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:05

klopt heb je helemaal gelijk in,... maar ik heb hetzelfde,... heb altijd maar genomen wat ik krijgen kon (ook als ik het niet leuk vond) of de afstand verder weg was,.. maar komt ook omdat ik wel moet,..
heb nu nog 3 weken de tijd om wat te vinden, zo lang heb ik nog wat,.. maar t valt niet mee,..

heel eerlijk gezegd wil ik ook juist meer ruimte en tijd,.. tijd voor de kat, tijd voor mn paard, tijd voor het huis, vrienden etc... ren me rot in mn eentje van hot naar her,.. heb ook al 1 baan geweigerd nu,.. en vond dat supermoeilijk, maar het verdiende echt te slecht en was ook 2 uur rijden per dag. Dan ben ik echt kapot als ik thuis kom en heb nog niet eens een fatsoenlijk salaris ook,..
Dit zag er qua salaris wel gunstiger uit vandaar dat ik het toch probeer,.. ,maar als ik het niet ozu worden dan moest het zo zijn en zoek ik echt naar iets voor 32 uur (heb toch al iets dat ik er altijd voor 4 uurtjes bij doe, dus zit dan toch altijd aan min.36 uur)

hey wat leuk, ik zit al tijden aan een webshop te denken,..
veel succes ermee!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:23

Ik meld me ook.
Ik ben tweedejaars student diergeneeskunde, 25 jaar oud en ik woon dus in Amersfoort.

Ik zoek, omdat student zijn nu eenmaal armoede is, een bijbaan waarmee ik dus lekker kan gaan verdienen.
Mijn eisen:
- het liefst wel iets met dieren/buitenlucht zodat ik ervaring op kan doen
- weekendwerk, of makkelijk te plannen doordeweeks, halve dagen ook mogelijk... in principe wil ik bijna alles dat ik vrij heb wel werken, geen probleem, zolang ik bv. ook nog naar de manege kan en mijn lessen kan volgen
- geen horeca... ooit geprobeerd, is niet voor mij weggelegd
- seizoenswerk is ook geen probleem

Maar goed, blijkbaar bestaat er niets. Ben al die sites al af gegaan en weet nu niet waar ik moet zoeken. Ben ook al bij plaatselijke dierentuinen en bv het Dolfinarium gaan kijken. Evt. ga ik een sollicitatiebrief (open?) naar beide instellingen sturen, maar ik weet niet hoeveel zin dit heeft.

Ik ben niet echt geneigd (nog) naar een uitzendbureau te gaan, want vanwege mijn vorige bijbaantjes willen die me altijd op een kantoor zetten, maar daar krijg ik RSI van. Ik heb al zoveel baantjes na een week of twee weer moeten opzeggen, en ze blijven me maar aanpraten "dit kan jij best!" Blijkbaar is RSI nog een mysterie voor intercedenten.

Heeft iemand tips voor mij om ook echt iets te gaan vinden, of ben ik gewoon te veeleisend?
Ik werk al als vrijwilliger bij een kinderboerderij hier, maar dat is iedere 3 weken in het weekend even 's ochtends een uurtje en betaalt natuurlijk niets.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:27

Naja, ik hoop ook gewoon in de toekomst wat inkomsten te kunnen halen uit de webshop, maar dat zal nog wel even duren. Eigenlijk moet ik dus gewoon een leuke baan hebben, met niet al teveel verantwoordelijkheden en waarbij ik wat flexibel met uren om kan gaan (als filiaalleidster of directiesecretaresse kun je vaak niet makkelijk ff een dagje dr tussenuit). Maarja, of ik zoiets vind is natuurlijk nog maar de vraag ;)

@Nemurin: Open sollicitatie naar dierenpark amersfoort hoef je niet te proberen, heb ik laatst ook al gedaan maar ze nemen op het moment niemand aan (behalve schoonmaak, horeca en stagiaires). Aan de andere kant, niet geschoten altijd mis, voor hetzelfde geld hebben ze net iemand nodig!

Verder weet ik dat callcenter werk goed betaald en heel flexibel is, maarja, daar moet je maar net zin in hebben... En weet ook niet of dat gaat met je RSI.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:29

Horeca heb ik in Dierenpark Amersfoort dus al eens geprobeerd, was geen succes. Ben het trouwens ook niet altijd eens met hoe ze de dieren houden, dus vooruit. :=

Callcenter werk heb ik dus ook al eens gedaan, na een week begon ik toch weer vreselijke pijn te krijgen (je moest elke keer een telefoontje aannemen door op een bepaalde volgorde knopjes te drukken en diezelfde beweging maken steeds brak me op) en daar baalde ik van want het was zo'n callcenter waar je gebeld WERD... ideaal dus! Was erg leuk werk.
Ik legde het bij m'n baas neer en die zei gelijk van dan hoef je niet meer terug te komen. Dat kon gewoon omdat ik nog in mijn proeftijd zat. :=

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:46

@ Realmagic,
Hoe is je dat proefdraaien gegaan?

Ik ben nog druk bezig met zoeken, zoeken, zoeken, solliciteren, solliciteren en solliciteren, maar echt de ene na de andere afwijzing komt binnen helaas. Of ze hebben al iemand gevonden, of ze gaan met andere mensen door in de volgende selectieronde etc.

Maar ik blijf hoop houden..Vriendlief en ik zijn ook druk op zoek naar een huisje, op zijn loon redden we het wel, maar mijn extra centjes zouden wel fijn zijn!

Hmm krijg net telefoon van een uitzendbureau waar ik me zowiezo minimaal 2 jaar geleden ingeschreven heb, dat ze een vacature hebben voor internationaal chauffeur. Heb maar vriendelijk bedankt, denk niet dat dat een goed plan is :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:27

Tja ik moet me toch echt ook eens op een uitzendbureau gaan melden.
Studentenuitzendbureaus, iemand ervaring mee?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:10

ook net weer een brief de deur uit gedaan, helaas maar voor 20-24 uur maar ja bij gebrek aan geschikte uren ook dit maar proberen en er dan wat bijzoeken,..
is wel ideaal dichtbij,... Zou heel mooi zijn als het wat wordt, hou dan fijn tijd over voor mn paardje savonds, want die staat daar 10 minuutjes vandaan ;-)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:24

Poeh gesprek zit erop. Was erg pittig.... kreeg ook te horen dat er nog 4 andere waren uitgenodigd. Maar dat die wel veel meer ervaring hadden... Maar ze waren door mijn brief wel erg nieuwsgierig geworden. Morgen hoor ik meer.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:53

Iris spannend hoor! Oh morgen hoor je al meer, dat is fijn.

Jee ik zit te stunten hier,... hoe spreek je een mr. aan?
Officieel staat er; Weledelgestrenge heer ....
Maar dat klinkt me zo oudbollig in de oren hahah, maar goed, ik heb hier ook zelden mee te maken.
Ergens staat ook Hooggeachte heer,... dat klinkt al iets moderner,..
Maar hoe sluit je je brief dan af? Hoogachtend dan maar?

Iemand hier ervaring mee?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:57

Voor zover ik weet kun je een sollicatiebrief gewoon openen met geachte heer *naam*, en dan inderdaad afsluitend met vriendelijke groet of hoogachtend. :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:05

ja een "normale" brief wel,.. maar een meester in de rechten spreek je anders aan (volgens internet) :D, vandaar mijn twijfels even,...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:26

Oh gatver, dat weet ik eigenlijk ook niet dan.
Ik heb niets gezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:32

Qizz schreef:
ja een "normale" brief wel,.. maar een meester in de rechten spreek je anders aan (volgens internet) :D, vandaar mijn twijfels even,...

Maar solliciteer je rechtstreeks bij deze meester in de rechten of bij P&O?

Spannend Iris!

Ik kom me hier ook melden, nu nog een baan maar daar niet meer naar mijn zin, dus in overleg besloten dat ik op zoek ga naar iets anders. Liefst zou ik voor mezelf beginnen in de paarden, maar dat zit er voorlopig nog niet in (iig niet fulltime). Zoek nu dus iets anders, in de paarden, dierverzorging of het onderwijs, maar wil mezelf wel kunnen blijven ontwikkelen. Heb al meerdere balletjes opgegooid maar nog weinig reacties gehad, en ook op mijn CV op paardenwerk loopt het helaas nog niet zo hard..... Jullie nog tips?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:20

ja je solliciteert rechtstreeks bij hem inderdaad,...

hmm werk met paarden zou ik zo ook niks weten behalve die site van paardenwerk..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:51

@ Haike, al eens op http://www.eurohorsegrooms.nl/ gekeken?
En er is nog een grote site, maar dat is ook voor buitenlands werk enzo.. Kan er nu even niet opkomen.

Had laatst een email ontvangen van een mevrouw de 2 stalmedewerkers zocht, maar dat is fulltime.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:06

VonDutch: je bedoelt yardandgroom denk ik? Fulltime kan eventueel ook, was het in de buurt?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:10

Ja yardandgroom inderdaad :)
Het was in Kaatsheuvel, als je geintereseerd bent kan ik je het emailtje wel pben.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:40

Maar verdiende dat niet heel slecht, als groom werken?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:15

Nog niks gehoord....

Ik krijg net een mailtje van mijn afstudeerbedrijf dat ze daar een functie vrij hebben :D
Dus ik ga gelijk solliciteren!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:46

Amanda_T schreef:
@ Realmagic,
Hoe is je dat proefdraaien gegaan?

Ja ging super, heb echt een hele leuke dag gehad, nu hopen dat als die andere man ook een dag geweest is ze mij verkiezen. hij heeft al een baan ik niet ;(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:05

x_Irisje_x schreef:
Nog niks gehoord....

Ik krijg net een mailtje van mijn afstudeerbedrijf dat ze daar een functie vrij hebben :D
Dus ik ga gelijk solliciteren!

Leuk!
Wat voor bedrijf was dat waar je hebt stagegelopen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:42

Net gebeld door een bedrijf waar ik gister een sollicitatie naartoe had gestuurd, maar ook weer voor 40 uur en geen mogelijkheid om 32 uur te werken, echt zo balen want het lijkt me een super leuke functie! Aaargh...