Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:46

sabby schreef:
ik heb het topic een beetje doorgelezen en ben blij dat ik niet de enige ben :o

mijn auto is er mee opgehouden (blijkbaar kapotte gloei spiraal of gloeidraad of iets) >
de auto van mn ouders kan ik niet lenen..
(ik ben bij mn ouders het weeknd omdat mn vader gister mn pols gebroken heeft..)
de treinen rijden NIET > bussen ook NIET..

bel ik vanmiddag om te zeggen dat ik heus wel morgen ochtend om 8 uur WIL beginnen maar echt echt niet weet hoe ik er moet komen..ik werk zo'n 50 km verderop (dichtbij waar ik in principe woon maar ben dus bij mn ouders)..
en krijg niet echt een positieve reactie als in'goh ik begrijp het, het is algemeen allarm dus ik begrijp het of wat dan ook> nee alleen maar van 'ja dus? zie maar dat je het regelt' :(

ik ga braaf morgenochtend proberen of ik er kan komen.. dus hoop dat de treinen weer rijden of wat dan ook, maar krijg het gevoel dat ik echt iets heel vreemds aankondig en dat ik 'verzuim'..
voel me zelfs nog schuldig ook!! heeeel vervelend want wil ECHT gaan maar hoe??
ja als ik nu begin te lopen heb je kans dat ik er morgenavond wel ben ja?!

ben blij dat meer mensen dit probleem hebben :+

Ja aan jou kant snap ik dat het lastig is, misschien zelfs bijna onmogelijk. Maar de kant van de werkgever begrijp ik ook goed...

Edit: Ik heb het geluk gehad dat ik eerder naar huis gestuurd werd door mijn baas, en dat ik niet op tijd was werd me ook niet kwalijk genomen. Maar ik heb ook hele andere werkgevers getroffen in het verleden :D
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 20-12-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:47

Ja maar als je auto kapot is en de bussen niet rijden en je woont te ver weg om te fietsen dan houdt het toch gewoon op?!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:52

Als er een negatief reisadvies is ga dan de weg ook niet op. K ben er net weer van t zout strooien en sneeuw schuiven. We zijn vanaf vanacht 2 uur bezig geweest en hebben de weg nu eindelijk schoon. En nog genoeg mensen vandaag overdag die wel in de auto stapten om naar de kerk te gaan. En genoeg die de sloot ingegleden zijn.
Het lukte gewoon niet om optijd de weg schoon te krijgen. Vanmiddag rond 5 uur was die eindelijk echt schoon.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:52

je vader heeft jouw pols gebroken??
maarre, als je in het gips zit mag je niet eens autorijden :n

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:53

sabby schreef:
..
(ik ben bij mn ouders het weeknd omdat mn vader gister mn pols gebroken heeft..)
de treinen rijden NIET > bussen ook NIET..

bel ik vanmiddag om te zeggen dat ik heus wel morgen ochtend om 8 uur WIL beginnen maar echt echt niet weet hoe ik er moet komen..ik werk zo'n 50 km verderop (dichtbij waar ik in principe woon maar ben dus bij mn ouders)..
en krijg niet echt een positieve reactie als in'goh ik begrijp het, het is algemeen allarm dus ik begrijp het of wat dan ook> nee alleen maar van 'ja dus? zie maar dat je het regelt' :(

Wat voor een werk doe je.... dat je met een gebroken pols kunt werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:55

:D :D Ik moet morgen ook weer gewoon werken, maar hoe ik er ga komen is de vraag, net als bij de meesten hier... Werk in het ziekenhuis, kan het dus niet maken om niet te komen :D

Baaaaaaaalen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:59

ik MOET morgen naar het werk omdat veel van mijn personeel niet naar het werk kan komen en ik ervoor moet zorgen dat alle clienten uit bed komen

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:00

Ik moet zo meteen werken moet 25 kilometer rijden hoop dat het te doen is normaal ga ik om 22.20uur van huis af nu ben ik van plan om om 21.45 uur te gaan hoop dat ik heel aan kom.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:06

moet vannacht weer 100 km over landweggetjes ed ...

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:07

sorry mn bericht was steeds weg als ik bijna klaar was met typen (grr)..
dus ik heb het deze keer niet meer nagelezen na het typen!

nee mijn vader heeft ZIJN pols gebroken vandaar dat ik hier ben.. en vanwege controle in het ziekenhuis komende dagen kan ik hun auto niet meenemen..

ik begrijp de reactie ook wel hoor.. in dit geval is de reactie ook heeel begrijpelijk helaas; er wordt nogal gauw de nadruk gelegd op wat een ander WEL goed doet of lukt en mij bijvoorbeeld niet (is bij allemaal zo)..
dus dat vergroot mijn ergenis ook al en denk ik nu: tuuuurlijk moet je ook in dit geval (algemeen probleem zeg maar), net doen ik IK het bedacht heb..

maar ik vind het echt heel vervelend dat ik niet KAN komen

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:08

KiWiKo schreef:
ik MOET morgen naar het werk omdat veel van mijn personeel niet naar het werk kan komen en ik ervoor moet zorgen dat alle clienten uit bed komen

ja das ook lastig! pff het is voor niemand handig zo die sneeuw :(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:17

Ik moet morgen en overmorgen de post bezorgen ben heel benieuwd of het een beetje gaat lukken.
We moeten ook nog kerstshoppen ergens de komende dagen hopelijk wordt de weg snel weer een beetje begaanbaar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:51

ik moet sowieso 2 x per dag naar de paarden, die moeten ruwvoer en water en dan ben ik al een end op weg naar mijn werk, dus dan rij ik maar gewoon ff door. Het ergste stuk (langs het water, onverhard pad, spekglad) heb ik dan toch al gehad. Snelwegen zijn goed te doen en winterbanden scheelt een stuk!

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:06

Ik ben vandaag ook niet naar stal geweest vond het veel te gevaarlijk. Ze staat 20km verderop, Gelukkig komen ze altijd in de middag buiten en gingen ze vandaag ook. Minder lang dan normaal maar ze gingen wel. Morgen ochtend gaat mijn zusje hopen dat de snelweg dan beter is en het laatste stuk gaat ze dan lopen.
Ik hoop ook dat de bussen morgen weer rijden anders moet ik lopen naar het werk en ben dan denk ongeveer 1,5 uur onderweg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:14

Oke, ik zie buienradar en denk nee.
En m'n moeder roept nog even heel boos dat ze echt om zeven uur weggaat en dat ik anders maar moet zien hoe ik er kom...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 23:17

Volgens mij gaat er vanacht niet veel sneeuw vallen hier hoor Janine, meer in West-Friesland en aan de kust.
Ik zag net wel een bliksemflits en hoorde 1x gedonder. Dat vind ik wel een rare gewaarwording met dit weer, wist niet eens dat het kon?!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:18

hier bliksemde het ook net..............

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:20

Ik werk voor de thuiszorg,maar ga morgen en overmorgen maar lopen morgen werk ik in de buurt en overmorgen een kilometer of 2/3 verderop, lekkere wandeling is goed voor me!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:25

hier flitste het net :j

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:37

ok dat klinkt goed haha (NOT!)..
wie weet slaat de bliksem ook nog ergens in bij het spoor rijden er de hele week geen treinen :))

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:41

ja, helaas zijn de voorspellingen voor morgen wb het treinverkeer ook nog niet echt hoopgevend.....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:43

heb sinds een week nieuw werk en moet eerst 2 weken cursus volgen.. als ik daarvan 1 dag mis dan lig ik er al uit.. mag dus echt niks missen
maar als morgen de wegen niet begaanbaar zijn en het openbaar vervoer ook niet rijd, heb ik dus mooi wel een probleem..
ik mag hopen dat ze daar soepel mee omgaan.. anders ben ik mijn werk kwijt

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:48

ik vind het wel geruststellend dat er meerdere topics zijn over mensen die problemen hebben met op het werk komen! ik begrijp wel dat het voor de baas vervelend is maar dit is dus wel echt overmacht!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:49

LimaMambo schreef:
heb sinds een week nieuw werk en moet eerst 2 weken cursus volgen.. als ik daarvan 1 dag mis dan lig ik er al uit.. mag dus echt niks missen
maar als morgen de wegen niet begaanbaar zijn en het openbaar vervoer ook niet rijd, heb ik dus mooi wel een probleem..
ik mag hopen dat ze daar soepel mee omgaan.. anders ben ik mijn werk kwijt

Lima, goed te horen dat je werk hebt. Ja, je moet alles op alles zetten om er te komen joh !! Ik vertrek morgen om half 6 om op half 9 op mijn werk te zijn....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 23:58

Jeetje Slimmerik en de terugweg ook?
Nou mn baas kan vergeten dat ik 2x 3uur zou gaan reizen om op mn werk te komen :o