VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:53

sHaKiEjLaVeR schreef:
En wanneer heb je die? Succes met leren alvast:)

Bio heb ik om kwart voor 11 vandaag...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:55

Ilsiie schreef:
Oh man, Alquin, praat me er niet van.. Het enige wat wij doen in lessen is leesvaardigheid oefenen (lees: oude examens maken) en luistervaardigheid. Soms kijken we film of zitten we in de mediatheek om een paper (=schrijftoets) of presentatie voor te bereiden, dan dat is dan wat wij doen.. Jottum :7
Maar ik ben ook zó slecht in engels, lezen en luisteren is een ramp, schrijven en spreken gaat dan gelukkig nog wel..

Phylos; waar gaat bio allemaal over? Welke methode heb je?

Wij hebben week 2 in januari pas onze eerste SEweek...

Ik wou dat wij dat deden! wij zijn dus alleen maar met die stomme Alquin en grammatica bezig. Terwijl het CE toch echt leesvaardigheid is.
Ik ben dus zo'n hopeloos geval die in geen van de onderdelen goed is en al helemaal niet in het spreken..
Maar jij kent Alquin dus wel?

Anoniem

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:00

Wij hebben ook Alquin. Als je alles braaf maakt, krijg je een bonus op de toets. :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:05

Nueve schreef:
Wij hebben ook Alquin. Als je alles braaf maakt, krijg je een bonus op de toets. :)

Wah! een bonus! dat wil ik ook wel :P kan ik goed gebruiken

Ik geloof dat onze economie leraar wel gaat beginnen met 'bonuspunten' op de toets. We moesten steeds allemaal stencils maken enzo. En aangezien ik economie wel leuk vind had ik het altijd af en zat ik vaak ook met vragen die ik dan aan hem stelde en kreeg steeds het 'compliment' van hem dat ik er zo serieus mee bezig was...dus kom maar op met die bonus :D :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:18

Bij economie hebben wij ook een bonus. Met die zelftesten enzo.

Voor natuurkunde en scheikunde hebben we dan weer prétoetsen. Als je die toets hoger maakt dan je echte proefwerk, dan telt de prétoets voor een bepaald percentage mee.
Echter kreeg ik gisteren een 1,0 terug voor die natuurkunde prétoets. :') Was binnen 1 minuut weg, haha.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:30

Nueve schreef:
Bij economie hebben wij ook een bonus. Met die zelftesten enzo.

Voor natuurkunde en scheikunde hebben we dan weer prétoetsen. Als je die toets hoger maakt dan je echte proefwerk, dan telt de prétoets voor een bepaald percentage mee.
Echter kreeg ik gisteren een 1,0 terug voor die natuurkunde prétoets. :') Was binnen 1 minuut weg, haha.

jeetje wat een 'bonussen' allemaal zeg! wel relaxt! kun je je cijfer nog mooi ophalen enzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:33

Ja maar bij economie is het wel klote.. Als je alle zelftesten helemaal perfect maakt, krijg je 0,4 er bij op. Bij heel goed krijg je 0,3. En zo door, tot 0,1 voor de moeite. :+
Maar bij de prétoetsen heb ik altijd dikke onvoldoendes, omdat ik dan de moeite er niet voor neem om het te leren.
Bij Engels is het ook niet zo dat je hem zomaar haalt, afgelopen keer waren een jongen uit mijn klas en ik de enige met bonus, terwijl we met 32 leerlingen zitten.
Maar dan nog kan het idd wel handig zijn.. :j

Dilemma dilemma. 6e en 7e uur valt uit, dan 8e uur nog eco. To go or not to go? :')

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 13:04

Ligt eraan wat ze behandelen Tessa :)) En of je iets te doen hebt op school.
Ik zou me iig ziekmelden maar i kben echt heel slecht hoor.

Ik kom trouwens weer even binnenhuppelen als dat mag! Ik was een week in Londen en nu ben ik druk aan het 'leren' voor mn eerste schoolexamenweek...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:31

Phylos schreef:
Ilsiie schreef:
Oh man, Alquin, praat me er niet van.. Het enige wat wij doen in lessen is leesvaardigheid oefenen (lees: oude examens maken) en luistervaardigheid. Soms kijken we film of zitten we in de mediatheek om een paper (=schrijftoets) of presentatie voor te bereiden, dan dat is dan wat wij doen.. Jottum :7
Maar ik ben ook zó slecht in engels, lezen en luisteren is een ramp, schrijven en spreken gaat dan gelukkig nog wel..

Phylos; waar gaat bio allemaal over? Welke methode heb je?

Wij hebben week 2 in januari pas onze eerste SEweek...

Ik wou dat wij dat deden! wij zijn dus alleen maar met die stomme Alquin en grammatica bezig. Terwijl het CE toch echt leesvaardigheid is.
Ik ben dus zo'n hopeloos geval die in geen van de onderdelen goed is en al helemaal niet in het spreken..
Maar jij kent Alquin dus wel?

Jep, ken Alquin dus wel. Wij hebben zowel de tijdschriften als de examenbundel, die laatste is wel echt superhandig (oude examens ook, zowel havo als vwo). Tijdschriften vond ik geen bal aan, deed ik ook nooit :P

Maar alle oude examens etc. staan ook op internet, dus je zou met je docent kunnen overleggen of jij ipv Alquin oude examens mag maken? :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:00

alquin ken ik ook,maar krijg alleen toetsen over de literatuur alquin, die ander meoten we altijd lezen en vragen maken maar we doen er niks mee,... heb je dus niks aan.
Bonustoetsen kregen we ook in de 4e, als je dan een 6 had gehaald voor die toets kreeg je o,6 erbij, 7 gehaald => 0,7 erbij maar onder de 6 kreeg je niks :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:06

@ Ilsiie..
Inderdaad wij hebben van alquin ook die examenbundel (is toch een heel dik boek met teksten?) na de toetsweek als ik het weer iets rustiger heb wil ik daar ook elke week 2 teksten minimaal uit gaan maken.
Met die leraar van mij is niet te praten, dus denk dat ik het wel kan vergeten met ipv alquin examens maken..ik denk dat hij dan met het argument komt dat alquin ook lezen is en dat je daar ook vragen bij moet maken...nou ja we zullen zien..anders maar een 5 voor engels op mijn eindlijst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:12

Okee, geen economie dus. :+ Ga wel nakomen in de toetsweek, gewoon leren haha.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:44

Haay :)
Oeps, ben hier al een tijdje niet meer geweest O:)
Ik ben vandaag begonnen met m'n toetsweek..
Filosofie ging vandaag wel okay, had het beter verwacht dus was niet helemaal tevreden, maar goed.
Wiskunde heb ik(zoals verwacht) echt heel erg slecht gemaakt, dit onderwerp ligt me echt totaal niet..

Morgen natuurkunde, dus ga maar weer eens leren :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:45

Wij doen ook aan Alquin, vind het een beetje onzinnig, en erg makkelijk. Maargoed, CSE is leesvaardigheid, dus geoefend moet het wel. :D

Wij hadden vorig jaar tijdens het CSE een oefenexamen van Engels. Dus een echt examen (2005 was het volgens mij), in de echte examenzaam inc. koffie en thee. :Y) En telde als een SE. Was heel erg slecht gemaakt, maar ik had een 7,4. *\o/*

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:05

nou gelukkig hebben wij vorig jaar nog geen SE's gehad van engels. Alleen de cijfers van dit jaar tellen mee. Is maar goed ook want vorig jaar had ik dus maar 2 of 3 voldoendes voor engels. Voor de laatste tekst (op de laatste schooldag) had ik zelfs een 3 (samen met nog een stuk of 10 andere geloof ik..)
Laatst bijgewerkt door Phylos op 29-10-09 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:07

_Daphne schreef:
Haay :)
Oeps, ben hier al een tijdje niet meer geweest O:)
Ik ben vandaag begonnen met m'n toetsweek..
Filosofie ging vandaag wel okay, had het beter verwacht dus was niet helemaal tevreden, maar goed.
Wiskunde heb ik(zoals verwacht) echt heel erg slecht gemaakt, dit onderwerp ligt me echt totaal niet..

Morgen natuurkunde, dus ga maar weer eens leren :)

Wiskunde A of B?
Bio was apart vandaag (zoals altijd) de 2 vragen voor 3 punten heb ik (waarschijnlijk) wel goed..maar vraag 1 meteen al fout :P
Nu druk bezig met Duits (alle grammatica + signaalwoorden) en Nederlands (poezieanalyse..echt geweldig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:32

Bij ons telt elke toets al mee sinds de 4e voor je SE. :=
Helaaaaas.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:36

NieneWiep schreef:
Wij doen ook aan Alquin, vind het een beetje onzinnig, en erg makkelijk. Maargoed, CSE is leesvaardigheid, dus geoefend moet het wel. :D

Wij hadden vorig jaar tijdens het CSE een oefenexamen van Engels. Dus een echt examen (2005 was het volgens mij), in de echte examenzaam inc. koffie en thee. :Y) En telde als een SE. Was heel erg slecht gemaakt, maar ik had een 7,4. *\o/*

wooow haha! jij bent gewoon supergoed in engels! :P
wij hebben het engels examen van 2009 gemaakt in de les, dus in totaal denk ik 80 minuten gehad ervoor ofzo, en dan ook niet iedereen is stil en we hadden het dus bijan allemaal niet af en ik had een 3 of een 4 ofzo :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:37

Nueve schreef:
Bij ons telt elke toets al mee sinds de 4e voor je SE. :=
Helaaaaas.

hier ook, met uitzondering van nederlands: vanaf de 5e en engels: vanaf de 6e...

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:51

ik zat vorig jaar in vwo 6, het enige wat wij inderdaad met engels hebben gedaan is Alquin oefenen. maar opzich goed om te doen, want aan het einde merk je dat het je wel echt heeft geholpen ;)
en als je er geen zin meer in had, wij hadden altijd ook van die boeken met antwoorden er in haha

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:02

Pff, vandaag ook alles weer slecht gemaakt. Ik denk dat ik nu al weet dat ik ga zakken, snel hé :Y)

Engelse brief ging wel, alleen is mijn grammatica bar slecht..
Duits ging dan weer wel
De rest heb ik verpest. Zelfs de engelse woorden haalde ik allemaal door elkaar, was ook behoorlijk gaar na 6 uur examen moet ik zeggen..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:12

Wij (nou ja, mijn klas) hadden eind 4e een toetsweek, alle cijfers daarvan telde mee als SE (voor mij niet want ik zat toen voor de 1e keer in de 5e)
In de 5e telde alle duitse cijfers als SE. Van de rest van de vakken alleen bepaalde toetsen, alleen van engels dus geen een. Bij frans hadden ze vorig jaar ook nog geen SE's

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:49

Oeh! K heb net te horen gekregen dat ik een afspraak heb met een onderzoeker van het alzheimer centrum in Amsterdam voor mn pws! :D

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:58

sHaKiEjLaVeR; Ik heb maar 2 SE weken in dit jaar en dan het CE. De eerste heb ik dus over 2 weken en de tweede ergens begin maart. Hebben jullie er allemaal 3 dan?

Ik heb vandaag voor mijn engels mondeling (spreekvaardigheid en boeken) 2 keer een 7,8 gehaald! Ben er zo blij mee, want mijn engels is niet echt fantastisch..
Alquid oefenen wij ook veel mee, maar ook de examenbundel komt veel voorbij.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:05

Wij hebben 3 SEweken, maar voorderest geen punten van vorige jaren die meetellen.

Gaan er hier trouwens naar eindexamencursussen in Leiden? :)