Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:57

wajo arme postbezorgens die om half 5 moeten lopen!!

pf ben benieuwd morgen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:11

Ik heb het vandaag ook weer overleeft. Voor iedereen die de auto wil pakken: je bent niet via je werk verzekerd als je met de auto schade rijdt tijdens het bezorgen met de auto.
Dat is alleen als je in een dienstauto van TNT rijdt. Bij ons wordt er op gehamerd dat we niet met de auto mogen bezorgen.

Maar het was vandaag beter te doen dan gisteren. Ik kon stukken fietsen, had meer grip in de sneeuw dan gisteren, gisteren waren de stoepen spiegelglad, nu door wat bevriezing van de sneeuw een stuk stroever.
Ik ben vanmorgen om 11 uur begonnen en was om kwart over 5 klaar.

@ Romytjuh: ik vind het logisch dat mensen jullie als aanspreekpunt zien. Jullie zijn de balie van het concern TNT, post wordt bezorgd door TNT, 1 en 1 is voor de klant 2.
Weet je niet toevallig het telefoonnummer van de Postbode plus uit jullie woonplaats?
Gewoon de klanten serieus te woord staan en de klachten over het bezorgen daarna doorgeven aan de betreffende postbode plus. Of aan het dichtstbijzijnde sorteercentrum. Ik neem aan dat jullie ook wel eens pakjes uitgereikt krijgen die niet uitgereikt konden worden en die de mensen moeten komen ophalen? Dat gebeurt bij ons door de postbode plus.

Het kan voor ons dat wel zo helder als glas zijn dat jullie vanuit de balie niets te maken hebben met het bezorgen, dat is het voor de klant niet.

Tancreda4

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:49

Ben gisteren en vandaag binnen gebleven, scheelt weer. Al was ik er gister niet heel blij mee, werd gek van het binnen werken en keek zo uit naar mijn wijkje. MOest ik nog meer binnen werken ... Van half 6 tot half 4. Ach, uurtjes maken := Vandaag hetzelfde, ook niet ee wijkje. Lijkt mij ook wel lastig met de sneeuw en de gladheid.

Wat betreft koude vingers, ik heb twee paar handschoenen. Fiets handschoenen die lekker warm en dik zijn, en voor het postlopen vingertop loze handschoenen. Ik loop vaak hard genoeg en blijft alles redelijk warm. Woensdag had ik het zelfs bloed heet met lopen, en door alle bloedstroom blijven mijn gvingers dan gelukkig ook warm.

Maar na 4en is het wel wat moeilijker mijzelf warm te houden. Helaas als ik de straat op zou moeten, zijn dat nu wel normale tijden... Gisteren zag ik nog iemand in het donker bezig :/

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:51

Iedereen die morgen moet werken mag zich wel heel erg warm aankleden. Voor morgen geven ze een gevoelstemperatuur van -10/-15 en in de vroege ochtend zelfs -15/-20. Brrr...

Ik ben benieuwd hoe laat ik morgen klaar ben. Vorig week veel het nog mee, maar het zal nu wel een stuk drukker zijn. Hopelijk heb ik deze keer maar 1 folder. Vorige 2 keer had ik 2 folders (AH en C1000) en dan heb ik al gauw 1 a 1,5 tas aan folders bij mij (gelukkig hebben veel brievenbussen een stickers er op).

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:56

Ik heb ongelooflijke mazzel dat ik morgen tóch vrij heb gekregen := ik zou eigenlijk naar het dolfinarium gaan met een vriendin omdat zij dolfijntjes ging aaien, maar ik zou geen vrij krijgen.
Dus legde ik me er daar bij neer. Word ik net gebeld dat ik toch vrij krijg.

Wauw ehhh... heel erg bedankt! :D (had wel al gezegd dat ik dan gewoon zou komen werken :+ maar blijkbaar verkeerd begrepen)

Ik ga nu niet meer naar het dolfinairum, maar nu hoef ik mij ook niet te haasten voor een date in de middag + paardje doen := geluk bij een ongeluk, al heb ik wel iets van ehhh... tja, dank je maarre... ik had ook wel willen werken hoor...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:38

ik zit te twijfelen of ik ga met de auto. of met de scooter :S

En hopeljk geen huis aan huis

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:08

Tancreda4 schreef:
Maar na 4en is het wel wat moeilijker mijzelf warm te houden. Helaas als ik de straat op zou moeten, zijn dat nu wel normale tijden... Gisteren zag ik nog iemand in het donker bezig :/

Ben jij mij tegengekomen? :+

Ik hoop zo dat ik morgen maar 1 wijk moet, vandaag werd m'n wijk pas om 2u aangeleverd dus voordat ik klaar was, gingen de lantaarnpalen al weer aan... Ik heb het idee dat ik steeds langzamer ga werken, doe iedere dag 15 min langer over m'n wijk dan de dag ervoor :o?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:05

heb zo geeen zin in morgen wahha

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:02

Pff, wat een drukte! Ik zou eigenljk alleen binnenwerken, had daarom geen sjaal, handschoenen en muts. Maar moest iemand anders gaan helpen, dus toch naar buiten. Was erg koud :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:15

ik heb gewoon 4 over mijn wijk gedaan met lopen en 2 uur met voorbereiden van de wijk. en dan had ik nog gelukt dat met voorberijden me iemand ging helpen. Anders was ik nu nog niet klaar...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:02

Ik hoefde gelukkig maar 2 wijken voor te bereiden en 1 wijk te lopen. De andere wijk (voorbereiden + lopen) deed iemand anders. In principe hoefde iedereen die ook wijken voorbereidde, maar 1 wijk te lopen.
Ik was om half 3 klaar. Ik was net mijn wijk bezorgen begonnen toen mijn ouders me een thermosbeker met warme chocolademelk kwamen brengen. Ik begon dus warm aan mijn wijk, maar aan het einde begon ik het toch goed koud te krijgen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:07

joehoe!!! krantenbezorger meld zich!!! (telegraaf en locaal dagblad)
ik kan me erg in toekie verplaatsen!
ik heb er vanochtend met de dikke zaterdag krant bijna 2uur over gedaan om alles bezorgd te krijgen ik kon amper fietsen door de sneeuw en het ijs....... handen en voeten zien er ook altijd een beetje sneu uit :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:25

Veel kerstkaarten vandaag :oo Tot half 11 gezet met zn 2e en toen hoorde ik tot mijn vreugde dat de grote wijken door 2 man gelopen zouden worden. Dus ik was nu redelijk snel klaar.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:03

Ik moest eerst andere wijk voorbereiden, maar ik was alleen bezig en was echt veel post. Dus ik was toen de post voor mijn wijk die ik moest lopen daarheen gegaan, moest er daarna nog 1 en wilde met de schemer klaar zijn. Dus toen mijn baas: is die andere wijk af: Nee, maar ja, ik moet er nog 2 doen en wil beetje betijds klaar zijn. Nou dan blijf je nu die andere wijk voor bereiden en die 2e wijk die je moet lopen slijt ik wel aan iemand anders. Nou ja, uiteindelijk kwam het er nog op neer dat ik hem nog samen met een chauffeur heb weg gebracht, ging lekker met de auto en met z'n 2en is beter dan alleen.
Mijn andere collega had hulp van d'r vriendje gelukkig, anders was ik haar nog wel ff gaan helpen.

Wat voor mij de 1e dag in de sneeuw werken, alleen koude vingertopjes en beetje fris gezicht gehad, de rest was in gepakt, was hier zo'n min 5 volgens de auto.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:10

Bij ons -9 volgens de auto. Handschoenen waren geen overbodige luxe :=

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:14

In het zonnetje ging het nog wel, maar in de schaduw was het echt onwijs koud. De portiekjes met brievenbusblokken waren helemaal ijskoud.
Bij de eerste wijk die ik moest voorbereiden (gelukkig niet lopen) waren er echt onwijs veel kerstkaarten. Bij de 2e wijk die ik dus ook zelf moest lopen, viel het gelukkig mee. Ik vind die hele inimini kerstkaarten wel mega irritant, die vallen overal tussenuit.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:41

Zag net om 6 uur nog een postbode met post lopen de arme vent.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:01

Een vriendin van mij heeft haar postzakken weer op laten halen, want het was te donker om nog te kunnen bezorgen. Het schijnt ook zo te zijn dat je in het donker helemaal niet meer mag bezorgen ivm veiligheid.

Zelf bezorg ik in een buitengebied met de auto en dat was nog redelijk te doen. Helaas had ik een auto met open cabine, dus heel erg warm werd het in de auto niet :n maar het raam werkte daarin tegen weer wel :D Het rijden over de ijswegetjes verliep ook geheel soepel. Wel ben ik 1x bij het uitstappen op mijn snufferd gegaan := De straat zag eruit alsof hij onbevroren was, maar in werkelijkheid was het 1 grote ijsbaan :oo
Gisteren heb ik ook ingesloten gezeten op een bedrijventerrein!! Toen ik het erf op reed stond het hek aan het begin van de oprijlaan nog open... maar toen ik het erf weer af wilde zat hij dus dicht :oo Uitgerekend dan is de batterij van je telefoon bijna leeg en is er niemand op het terrein aanwezig :roll: Snel een vriend van mij gesmst dat ie iemand moest regelen om mij te komen redden := Net toen de hulptroepen in actie kwamen kwam toevallig net de eigenaar aanrijden :P Die kwam 5 straten verderop nog naar buiten om te vragen of ik lang had staan wachten: "Owww!! Was dat hek van u! :D" haha

Weer een andere collega van mij had zich vast weten te werken, waardoor zijn auto niet meer van zn plek af kwam := Die is met een trekker van zn plek afgehaald, zodat hij weer verder kon.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:14

Hier viel het gisteren gelukkig erg mee, had de helft van het aantal zakken dat ik normaal heb. Maar 2,5 uur vond ik al errug lang in die kou!

Morgen breekt hier de hel los zeiden ze al, dus ik bereid me alvast voor op 10u lang in de sneeuw ploeteren :\

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:19

Ik had nu 4,5 zak post en nog 1 zak reclame, was echt veel meer dan ik gewend was voor dat dorp, meestal red ik het wel met 2 zakken of 2,5 zak en dan meestal 1 tas reclame, ben een van de weinige die er op zaterdag meestal 1 minder heeft dan de rest. (oke uitgezonderd degene die industrieterreinen doen).

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:48

Ja, morgen word thet luek hoorde ik... leuk met die extra veel sneeuw dat vandaag is gevallen. hoop dat ik morgen binnen mag blijven :o Maar dat zal wel niet.

Gisteren viel wel mee, moesten hulp geven bij een van de depots, en heb ik samen met een gozer een grote wijk weggebracht. je werkt wel strontlangzaam zo met die sneeuw en ijs zeg, en doordat je niet lekker door kunt lopen en voorzichtig moet doen is he lastig warm houden. Zwaar respect voor de mensen die aleen maar buitenlopen!!! Ik leef met jullie mee :(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:51

Ik moet morgenochtend m'n urenbriefjes inleveren, misschien kom ik je wel tegen :D

Moet wel weer 2 wijken doen dus ik hoop echt dat die eerste gewoon om 10u klaar staat!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:59

Voor morgen maar eens de slee preparen met krat enzo, zodat ik morgen met de slee de post kan bezorgen, op de fiets zie ik het me niet doen morgen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:53

Ikke heb mijn slee + constructie klaar staan voor morgen := ik ben vandaag drie keer onderuit gegaan zonder wat dan ook óp mijn fiets, dus ik waag het niet met mijn dunne-bandjes fiets en zware fietstassen.
Mijn broer heeft heel lief van planken een pyramide gebouwd op ons sleetje van vroeger waar mijn tassen op kunnen. :) Ik heb al een testrondje gemaakt; het zit wel stevig. Ben benieuwd naar morgen.

TNT Post: de Hel van '09 8-)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 19:54

Hihihi :D

Goed idee van die slee!
Ik moet dinsdag pas, maar grote kans dat het dan nog nodig is. :=