Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:43

Ook op de grote middelbare school waar ik destijds op zat werd Maatschappijleer gegeven door geschiedenis docenten. Dat kwam bij ons volgens mij ook doordat er eigenlijk een overschot aan docenten geschiedenis was. Had er wel een geweten die ze wat mij betreft mochten schrappen :')

Gelukkig heb ik hem maar één jaartje gehad, en kreeg ik daarna beurtelings de zucht-en-zwijmel-docent en de hij-spoort-niet-hij-is-echt-knettergek-maar-hij-kan-verdomd-goed-je-aandacht-erbij-houden-docent :D

Ik ben net naar de bieb geweest. Moet nog een boek lezen voor m'n leeslijst Nederlands. Eline Vere -O- Ik wist al dat het een dik boek was, maar toen ik het net open sloeg besefte ik me ook dat ik óf oud word en een leesbril nodig heb, óf dat het wel piepkleine lettertjes zijn. Gelukkig ben ik een snelle lezer :')

Op naar m'n papiertje zodat ik Engels kan gaan doen :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:46

Och, ml wordt gelukkig steeds meer voor vol aangezien maar met alle gammavakken zit je toch een beetje met het stukje van collega's en directie uit: kun je nu van die 1 geen 5 maken want jouw vak is toch niet zo belangrijk... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:49

Oh lekker dan :+

Zou willen dat ze dat destijds bij mij hadden gedaan na een depressie van twee maanden waarbij ik niet op school was geweest (en twee enen had gehaald voor schoolexamens voor Engels waardoor ik daar een 5 (alsnog!!!) voor stond :') ).

Ik ben toen buiten Engels en -ik geloof- Aardrijkskunde (ook een vijf) blijven zitten op TEKENEN!!!!!!!!

Ik stond er een 5.4 voor, en die #$*#&^@#!% wilde er niet één tiende punt bij rekenen _-:(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:53

Bij examens werkt het iets anders omdat daar ook een docent van een andere school nakijkt en samen moeten ze eruit zien te komen wat het wordt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:57

Ja Engels had ik ook geen problemen mee, die docente wilde zó graag wat voor me doen, maar m'n cijfer kon niet hoger omdat ik buiten die enen alleen maar tienen had gehaald :')

Aardrijkskunde lag ook aan de schoolexamens (en was ook zeer terecht dat ik bleef zitten).

Tekenen waren geen examens, gewoon beoordeelde tekeningen. Okee, ik was absoluut niet de beste leerling en zeker tijdens mijn depressie was m'n motivatie ver te zoeken, maar die ene tiende punt had ze erbij kunnen doen, het was bij haar een kwestie van willen.

Haar woorden: "Hoewel jij mijn vak niet serieus neemt doe ik het wel. Je hebt totaal geen interesse getoond, ik heb je twee maanden lang niet in mijn klas gezien. Nee ik pieker er niet over om je die punten kado te geven, jij verdient het niet om over te gaan!"

En dat was dan dat -O-

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:18

Wat flauw zeg. := Vooral met dat commentaar erbij komt het over alsof jij zwaar hebt moeten boeten voor al die mensen die het vak tekenen niet serieus nemen.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:21

Arabesk schreef:
ik verrek het om meer uren te gaan werken dan waarvoor ik ben aangenomen, in mijn vorige baan moest ik elk kwartiertje verantwoorden (ook niet leuk). Als de werkdruk te hoog ligt, ga ik schrappen; een SO'tje minder, een verslag minder.

Vergaderingen op mijn vrije dag ga ik sowieso niet heen en schoolkampen ook niet, ik weiger gewoonweg om mijn nacht door te brengen in werk-verband. En wil de school liever iemand die zich over de kop werkt, prima; zoeken ze maar een andere docent NaSk, die lagen toch al voor het oprapen }:)

Voorlopig vind ik het alleen maar mooi om met de kinders op kamp te gaan :D . Misschien als ik later groot ben dat ik ook wel zoiets heb van zoek het uit en mij niet gezien ;) . Afgelopen jaar heb ik 5 dagen gewerkt, en ook dit jaar heb ik 1,0 fte, dus gelukkig, geen vergaderingen op vrije dagen voor mij.
Het schrappen doe ik trouwens wel, laat ik ze iets maken, alleen om af te tekenen oid, ipv helemaal te becijferen.

@ goeroe & Rock: opleidingen zijn stom, de opdrachten hopeloos en de stages te kort. Maarrrr, als je je papiertje dan eenmaal mag tekenen, heb je ook wat. Namelijk de bevoegdheid voor het mooiste vak van de wereld.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:27

het is in elk geval beter dan de hele dag achter de computer rapporten tikken :+

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:28

Precies :D

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:28

Ik bedoel, ik weet ook best wat leukers te doen, maar als ik dan wat moet, heb ik dit toch echt wel het liefste :)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:51

Moet ik eigelijk toegeven dat ik wel wat zenuwachtig ben om deze opleiding te beginnen... Mensen zeggen dat ik het wel ga kunnen, maar toch. Wat als ik ineens stilval? :+ Ookal ben ik een babbel en geef ik al paardrijles enzo, 't is toch anders, nee? Gelukkig heb ik maar 2 weken 'kijk'stage dit jaar :)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:20

@ zwieke: helaas heb je maar 2 weken kijkstage... Je kan er beter meteen maar voor staan, ben je ook van die zenuwen af.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:37

't Is dat ik weet hoe ik zelf was voor stagaires :+

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:37

En dat is niet omdat het stagiares waren, maar omdat kinderen ruiken dat je het eng vindt :P . En dus moet je zo snel mogelijk zorgen dat je zoveel mogelijk lesgeeft (het liefst ver weg, kom je ze iig niet meer tegen ;) ), zodat je het niet meer bang bent, en ze dus gewoon braaf naar je luisteren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:26

Da's wel jammer, zelf ben ik in het eerste jaar ook gelijk een half jaar voor de klas gegaan (en grotendeels alleen!) en dat is eng, en je gaat natuurlijk keihard op je bek omdat je nog allerlei fouten maakt en niet weet hoe je dingen op moet lossen. Maar beter in een keer erdoor wat mij betreft, want in het tweede jaar is het echt niet minder eng!

En als je echt niks weet te zeggen, kun je dat ook gewoon zeggen. Het zijn geen monsters :D Als jij met jezelf lacht dat je even een blackout hebt oid snappen die kinderen het best. Vaak als je ze erop aanspreekt dat je stagiaire bent en het spannend vind, gaan ze je nog 'helpen' ook, door klasgenoten stilhouden voor je enzo.

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 01:41

Hallo!
Mag ik mij misschien ook melden?

Ik ga per 1 september LVO Engels studeren, ben 3 weken geleden aangenomen op Windesheim in Zwolle :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:14

Egopost, maar dat mag vast wel even :o

GESLAAAAAAAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Engels was mijn beste vak! Maar goed dat ik dat dus ga studeren :')

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:51

Proficiat Rock! *D +:)+

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:17

Zijn er trouwens nog meer mensen die dit jaar beginnen op de Educatieve Hogeschool van Amsterdam? Ik heb 25 augustus mijn introductiedag, spannenndddd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:33

Ikke :j deeltijd... Ik heb de 25e ook introductiedag... Krijg een test en een rondleiding door het gebouw :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:23

Ik begin er niet dit jaar, ga naar het tweede jaar.
Maar wel op de EHVA :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:59

gefeliciteerd Rock :D

Ik zit ook op de EHVA, maar nu in het 4e jaar ( collegegeld-brief is ook weer verstuurd, weer een rib uit mijn lijf :( )

Maar eerst nog even genieten van de vakantie! ben helaas al weggeweest, dus ik moet hier er maar het beste van maken :=
maar heb nog genoeg te doen aan schoolwerk (verslagen), mag weer op een huisje passen met kat, 2 verzorgpaarden naast Miek :=
En 5 september een strandrit! lekker vroeg opstaan :( Miek moet 6 uur s'ochtends al in de trailer staan :o

en jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:49

Zooooo... boeken besteld :):)

Zou willen dat ik ze nu al kon verslinden, maar mag ze pas eind augustus halen bij de campuswinkel -O-

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:13

hahaha ken het gevoel :P
maar dat raak je ook snel kwijt :=

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:25

Haha, lekker enthousiast Rock! :D

Ik ben behoorlijk aan het twijfelen geslagen nu de stagevergoeding zoveel problemen geeft. Ik wist wel dat dit mentaal een zwaar jaar zou worden, maar nu blijkt het dus ook een forse financiële investering te vragen. Geen of weinig stagevergoeding betekent voor mij namelijk gewoon nog een jaar langer doorlenen, oftewel een aantal duizenden euro's extra studieschuld. Als het al zo moeilijk is om stageplaatsen voor LIO's te vinden vraag ik mij af of ik volgend jaar wel aan de slag kom. Ik heb geprobeerd om er een pure kosten-batenanalyse op los te laten en dan kom ik helaas tot de conclusie dat het een slechte deal is. Ik heb mijn begeleidster een e-mail gestuurd en ga nu ook even contact opnemen met de opleiding. Wie weet komt er toch nog ineens geld beschikbaar. Het kan ook zijn dat ik de brug nu al achter mij verbrand heb, maar dat zie ik dan wel. Ik moet bekennen dat het enige dat me tot nu toe weerhoudt van het definitief doorhakken van de knoop het ontbreken van een plan B is. :o