Ailill schreef:Diana_Mabel schreef:Goede morgen dames mag ik mee kletsen?
Dames?
Vanaf nu ben je officieel een dame!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Diana_Mabel schreef:Dat klinkt niet fijn, daar heb je natuurlijk niets aan. Ben je akkoord gegaan met ontslag? Hoe lang ben je in dienst geweest en hoeveel contracten heb je gehad?Pardon dames en heren....
Per 1 november ben ik werkloos. Mijn werkgever heeft mijn functie laten vervallen op papier, de functie iets veranderd en mij incompetent verklaard voor de nieuwe functie. Het uwv gaat hier helemaal in mee.
Dus dag vast contract, dag werkgever het waren 2 fantastische jaren waarin ik veel te hard heb gewerkt. Ik heb 40 uur in 18 gepropt, doe daar een ontslag boven op en je hebt een burnout. Ik zit nu dus in de ziektewet....
En hoe nu verder??? geen idee
Diana_Mabel schreef:Misschien een brutale vraag, maar gezien het feit dat je ruim 2 jaar in dienst bent geweest vraag ik me af of er is gesproken over een transitievergoeding?Ben niet akkoord gegaan met het eerste voorstel, daarna is het een uwv procedure geworden en het uwv heeft beslist dat mijn werkgever mij mag ontslaan. Ik kan nu nog naar de kantonrechter stappen maar ben huiverig voor de kosten. Ik heb er ruim 2 jaar gewerkt. Eerst een half jaar contract daarna vast.
Op dit moment ben ik inderdaad bezig om beter te worden er zijn dagen dat ik niets waard ben en ik zie me dan ook niet vol enthousiasme bij een nieuwe werkgever starten.
lovelys schreef:Toen ik afgelopen zomer aan het schrijven was heb ik veel online onderzoek gedaan, zoek eens naar die websites. Ik had aan een website in het bijzonder veel goede tips, kan hem zo snel niet vinden maar ga vanavond nog eens zoeken.Wat fijn Idinn! Ik vind brieven schrijven echt heel erg moeilijk. Het is zo moeilijk inschatten wat een ander kan waarderen.
Ailill schreef:Marcella schreef:Ook hoeven ze geen transitie vergoeding te betalen, vooral voordelig voor de werkgever.Heb een contract verlenging ook weer binnen voor 11 maanden en snap al de redenatie van de 11 maanden. Zitten ze niet aan mij vast voor onbepaalde tijd, maar ben in ieder geval wel weer voor 11 maanden onder de pannen met een vast uren contract.
Dimple schreef:Hier kan ik mij bij aansluiten, een goed C.V. kan een hoop doen. Ook ik heb een aantal lastige vacatures open staan, extra uitdaging! Ik let voornamelijk op schrijfstijl, een foto springt er ook vaak uit en een originele + passende motivatiebrief is ook fijn (je wil niet weten hoe vaak mensen een standaard brief gebruiken). Uiteraard is dit allemaal een soort van uiterlijk vertoon, de persoon moet natuurlijk wel bij de vacature en functieomschrijving passen.Idinn, denk aan mij als je brieven gaat schrijven. Met dit hopeloze geval is het ook goed gekomen! Hou vol!!!
Diana, wat balen zeg! En wat ontzettend raar dat UWV akkoord geeft. Hebben ze jou een dossier laten zien? Als ze je zo willen ontslaan moeten ze wel een goed dossier hebben. Had je contract onbepaalde tijd?
Op basis waarvan heeft UWV akkoord gegeven?
Het is nl zo dat UWV enorme ondercapaciteit heeft en ik denk zo dat ze bepaalde zaken maar snel akkoord geven om er vanaf te zijn in de hoop dat jij niet verder denkt dat de neus lang is.
Heb je rechtsbijstandverzekering?
En als ik nu naar mezelf kijk, waar ik op let.............een goede brief doet heel veel! Daar kan je al zoveel over de persoon uithalen als je het goed in je eigen stijl schrijft. Schrijf zoals je bent!
Bedrijven zijn vaak op zoek naar een persoonlijke match. Heel veel als het CV subliem is, maar je moet vooral bij het bedrijf passen. Ik heb nu een vreselijke lastige (maar leuke) functie in te vullen. Ik weet wat de persoon moet kunnen, maar we zoeken ook heel duidelijk een bepaald persoon. Soort van speld in een hooiberg.
WinSel, hoe staat het bij jou??