Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:02

Ailill schreef:
Diana_Mabel schreef:
Goede morgen dames mag ik mee kletsen?

Dames?

Vanaf nu ben je officieel een dame! :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:03

Amandavd schreef:
Ach germ, wordt je weer vergeten :')
Inderdaad. . . en ik heb nog wel wat banen in de aanbieding, ook in de regio houten -O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:03

kimberly1995 schreef:
Ailill schreef:
Dames?

Vanaf nu ben je officieel een dame! :+

Whoop whoop *\%/*

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:09

Pardon dames en heren....

Per 1 november ben ik werkloos. Mijn werkgever heeft mijn functie laten vervallen op papier, de functie iets veranderd en mij incompetent verklaard voor de nieuwe functie. Het uwv gaat hier helemaal in mee.
Dus dag vast contract, dag werkgever het waren 2 fantastische jaren waarin ik veel te hard heb gewerkt. Ik heb 40 uur in 18 gepropt, doe daar een ontslag boven op en je hebt een burnout. Ik zit nu dus in de ziektewet....
En hoe nu verder??? geen idee

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:12

Diana_Mabel schreef:
Pardon dames en heren....

Per 1 november ben ik werkloos. Mijn werkgever heeft mijn functie laten vervallen op papier, de functie iets veranderd en mij incompetent verklaard voor de nieuwe functie. Het uwv gaat hier helemaal in mee.
Dus dag vast contract, dag werkgever het waren 2 fantastische jaren waarin ik veel te hard heb gewerkt. Ik heb 40 uur in 18 gepropt, doe daar een ontslag boven op en je hebt een burnout. Ik zit nu dus in de ziektewet....
En hoe nu verder??? geen idee
Dat klinkt niet fijn, daar heb je natuurlijk niets aan. Ben je akkoord gegaan met ontslag? Hoe lang ben je in dienst geweest en hoeveel contracten heb je gehad?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:14

Jeetje wat klöte Diana...

Wat nu? Ik zou eerst maar eens jezelf de tijd gunnen om tot rust te komen en jezelf weer op de rit zien te krijgen.
Een Burnout is geen kattenpis en als je nu in de ziektewet zit ga je straks ziek uit dienst en bij het UWV de ziektewet in.
Dus ga jezelf alsjebloeft niet opjagen en druk maken, liever nu wat extra tijd in jezelf stoppen em straks weer lekker aan de slag ipv te snel willen en binnen no time weer ziek zijn.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:17

Ben niet akkoord gegaan met het eerste voorstel, daarna is het een uwv procedure geworden en het uwv heeft beslist dat mijn werkgever mij mag ontslaan. Ik kan nu nog naar de kantonrechter stappen maar ben huiverig voor de kosten. Ik heb er ruim 2 jaar gewerkt. Eerst een half jaar contract daarna vast.

Op dit moment ben ik inderdaad bezig om beter te worden er zijn dagen dat ik niets waard ben en ik zie me dan ook niet vol enthousiasme bij een nieuwe werkgever starten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:38

Diana_Mabel schreef:
Ben niet akkoord gegaan met het eerste voorstel, daarna is het een uwv procedure geworden en het uwv heeft beslist dat mijn werkgever mij mag ontslaan. Ik kan nu nog naar de kantonrechter stappen maar ben huiverig voor de kosten. Ik heb er ruim 2 jaar gewerkt. Eerst een half jaar contract daarna vast.

Op dit moment ben ik inderdaad bezig om beter te worden er zijn dagen dat ik niets waard ben en ik zie me dan ook niet vol enthousiasme bij een nieuwe werkgever starten.
Misschien een brutale vraag, maar gezien het feit dat je ruim 2 jaar in dienst bent geweest vraag ik me af of er is gesproken over een transitievergoeding?

lovelys

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:26

Hoi hoi, zou ik ook mogen meekletsen?

Ik ben sinds april afgestudeerd in psychologie en heb direct een werkervaringsplek aangeboden gekregen op mijn oude stage adres. Nu na 5 maanden heb ik te horen gekregen dat daar verder geen vervolg in zit en ik per 1 november op straat sta. Ik ben nu dus op zoek naar iets anders. Het liefst een baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:36

Misschien wel handig om te vermelden in welke regio je zoekt :) Mocht iemand toevallig dan wat voorbij zien komen in jou buurt, kan het hier geplaatst worden.

Ik heb bijna motivatie bij elkaar geschraapt om weer een brief te schrijven (ok eigenlijk moet het meervoud zijn, maar eentje zou alweer een overwinning zijn). We gaan voor de makkelijke weg, dus kies straks een vacature uit die niet teveel eisen stelt aan motivatiebrieven (een 'vul dit formulier in en beschrijf in 3 zinnen waarom je wilt komen werken bij ons' type vacature). Wie weet kan ik er dan zelfs wel 2 versturen vandaag. Echt waardeloos zo'n periode met afwijzingen voor de motivatie :+

Ik las net DE tip: schrijf enkel je motivatiebrief als je in een goed humeur bent. Dan kan ik wel stoppen met schrijven denk ik :')

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:12

Denk dat je bij de eerste paar brieven nog wel enigszins goed gehumeurd ben, maar daarna wordt het toch al snel minder.

Wat een vervelende situatie Diana. Helemaal omdat uwv ook mee gaat met je werkgever. Het belangrijkste is dat je nu eerst met jezelf bezig gaat om je weer goed te voelen. Daarna komt de rest!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:19

hahah sorry, voor een baan als psycholoog ben ik bereid om te verhuizen. Ik woon op dit moment in Groningen.

Gisteren mijn eerste sollicitatie uit de deur gedaan. Net terug gebeld dat ze erg blij waren dat ik had gesolliciteerd. Ze hadden wel een functie, maar hebben nog niet alles gereed om heel specifiek te zijn. Mocht nu alvast een aantal formulieren invullen en hopelijk wordt ik snel gebeld om op gesprek te komen voor de functie. Het is niet als psycholoog, maar wel met jongeren werken. Ik ben benieuwd en hopelijk kom ik niet te lang thuis te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:37

Zou ideaal zijn als dat wat gaat worden!

Ik kwam net een erg leuke vacature tegen! Nu met kopje thee beetje bedenken wat ik in mn brief wil zetten. En dan vol goede moed schrijven *\o/* Dit is iets wat wel aansluit bij mijn CV. Dat scheelt blijkbaar een hele boel voor de motivatie haha.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:47

Wat fijn Idinn! Ik vind brieven schrijven echt heel erg moeilijk. Het is zo moeilijk inschatten wat een ander kan waarderen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:58

lovelys schreef:
Wat fijn Idinn! Ik vind brieven schrijven echt heel erg moeilijk. Het is zo moeilijk inschatten wat een ander kan waarderen.
Toen ik afgelopen zomer aan het schrijven was heb ik veel online onderzoek gedaan, zoek eens naar die websites. Ik had aan een website in het bijzonder veel goede tips, kan hem zo snel niet vinden maar ga vanavond nog eens zoeken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 18:59

Idinn, denk aan mij als je brieven gaat schrijven. Met dit hopeloze geval is het ook goed gekomen! Hou vol!!!

Diana, wat balen zeg! En wat ontzettend raar dat UWV akkoord geeft. Hebben ze jou een dossier laten zien? Als ze je zo willen ontslaan moeten ze wel een goed dossier hebben. Had je contract onbepaalde tijd?
Op basis waarvan heeft UWV akkoord gegeven?
Het is nl zo dat UWV enorme ondercapaciteit heeft en ik denk zo dat ze bepaalde zaken maar snel akkoord geven om er vanaf te zijn in de hoop dat jij niet verder denkt dat de neus lang is.

Heb je rechtsbijstandverzekering?

En als ik nu naar mezelf kijk, waar ik op let.............een goede brief doet heel veel! Daar kan je al zoveel over de persoon uithalen als je het goed in je eigen stijl schrijft. Schrijf zoals je bent!
Bedrijven zijn vaak op zoek naar een persoonlijke match. Heel veel als het CV subliem is, maar je moet vooral bij het bedrijf passen. Ik heb nu een vreselijke lastige (maar leuke) functie in te vullen. Ik weet wat de persoon moet kunnen, maar we zoeken ook heel duidelijk een bepaald persoon. Soort van speld in een hooiberg.

WinSel, hoe staat het bij jou??

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:05

Ik ben in afwachting :D Hoor het morgen of woensdag.
Gesprek ging weer erg goed, ze was positief. Het zou eerst gaan om 32 uur. Het is een familiebedrijf en ze hebben nog nooit iemand van buitenaf aangenomen, ze gaat dus nu met accountant in overleg over loon/contract e.d. Werkzaamheden klinken erg leuk, dus het lijkt mij nog steeds super !

Jeetje Diana das wel erg heftig zeg ! Even een knuffel voor jou

Ik heb veel gehad aan de tips van Dimple qua brieven :D Ben nog steeds tevreden over mijn brief.

Idinn ik duim voor je !

Lovelys welkom :) Jij ook veel succes !

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:20

Hallo Koos en Toos werklozen! ;)

Graag meld ik me hier ook. Ik heb in juni mijn diploma gehaald en ben sinds drie weken aan het solliciteren. Nog maar kort dus, maar ben er nu al zat van. Al dat wachten, onzekerheid... Hopelijk heb ik wat aan de tips & tricks die hier voorbij komen :)

Spannend WinSel, hopelijk wordt het wat.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:21

Welkom :) waar en wat zoek je ? :)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:23

Dankje!

Ik zoek een juridische baan, het liefst richting privaatrecht maar mijn interesse is vrij breed. HBO of WO niveau en boven Zwolle (voorkeur omgeving Groningen).

Heb morgen een gesprek met een uitzendbureau. Zij hebben echter nog geen concrete vraag van de opdrachtgever, maar dit is een voorselectie omdat ze die vraag binnenkort wel verwachten. Ben benieuwd.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:51

Pff wat sneaky Diana... vreemde gang van zaken... vrij snel een vast contract gekregen en dan nu op straat?
Als je dat aanvecht, en wint... zal de sfeer er ook vast niet beter op worden en dikke kans dat ze je dan wel wegpesten :( Lijkt me een lastige afweging!

Hallo nieuwe mensen :wave: Succes met de zoektocht!

Stinkmodder en lovelys; Ken je noorderlink? Staat vrij veel op.

Spannend Winsel! Huidige baas weet nog steeds van niets?

Ik heb zowaar 2 gesprekken staan morgen :):) !! Nu maar hopen dat ik niets door elkaar ga halen... :P
De ene is een speeddate-sessie (nog nooit meegemaakt.... maar ze zoeken meerdere mensen en proppen dus alles in een sessie...) En dan 3 uur later nog een gesprek bij een ander bedrijf.

Hoop dat er bij 1 van de 2 toch wel wat uitrolt... als het afwijzingen worden moet ik mezelf helemaal bij elkaar schrapen om nieuwe motivatie te gaan vinden.... ;(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 04:48

Ailill schreef:
Marcella schreef:
Heb een contract verlenging ook weer binnen voor 11 maanden en snap al de redenatie van de 11 maanden. Zitten ze niet aan mij vast voor onbepaalde tijd, maar ben in ieder geval wel weer voor 11 maanden onder de pannen met een vast uren contract.
Ook hoeven ze geen transitie vergoeding te betalen, vooral voordelig voor de werkgever.

En ook gelijk opzegtermijn in het contract gezet dat deze dus niet verlengd word. :+

Maar kan dus voorlopig op mijn gemakje verder kijken naar een andere baan. :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:25

Dimple schreef:
Idinn, denk aan mij als je brieven gaat schrijven. Met dit hopeloze geval is het ook goed gekomen! Hou vol!!!

Diana, wat balen zeg! En wat ontzettend raar dat UWV akkoord geeft. Hebben ze jou een dossier laten zien? Als ze je zo willen ontslaan moeten ze wel een goed dossier hebben. Had je contract onbepaalde tijd?
Op basis waarvan heeft UWV akkoord gegeven?
Het is nl zo dat UWV enorme ondercapaciteit heeft en ik denk zo dat ze bepaalde zaken maar snel akkoord geven om er vanaf te zijn in de hoop dat jij niet verder denkt dat de neus lang is.

Heb je rechtsbijstandverzekering?

En als ik nu naar mezelf kijk, waar ik op let.............een goede brief doet heel veel! Daar kan je al zoveel over de persoon uithalen als je het goed in je eigen stijl schrijft. Schrijf zoals je bent!
Bedrijven zijn vaak op zoek naar een persoonlijke match. Heel veel als het CV subliem is, maar je moet vooral bij het bedrijf passen. Ik heb nu een vreselijke lastige (maar leuke) functie in te vullen. Ik weet wat de persoon moet kunnen, maar we zoeken ook heel duidelijk een bepaald persoon. Soort van speld in een hooiberg.

WinSel, hoe staat het bij jou??
Hier kan ik mij bij aansluiten, een goed C.V. kan een hoop doen. Ook ik heb een aantal lastige vacatures open staan, extra uitdaging! Ik let voornamelijk op schrijfstijl, een foto springt er ook vaak uit en een originele + passende motivatiebrief is ook fijn (je wil niet weten hoe vaak mensen een standaard brief gebruiken). Uiteraard is dit allemaal een soort van uiterlijk vertoon, de persoon moet natuurlijk wel bij de vacature en functieomschrijving passen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:28

Hier ook nog steeds opzoek. Heb in de tussentijd wel wat en hoop dat ik kan blijven plakken :')

Succes allemaal. En geweldig voor diegene die een baan hebben gevonden. Post hier niet heel veel maar lees nog altijd mee en zit met een lach op mijn gezicht als iemand ergens is aangenomen!! :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:42

Dimple en Ailill als jullie brieven krijgen maakt het dan ook uit of er een gekleurd randje of iets dergelijks bij zit? Bedoel meer een meer opgemaakte lay-out en niet een wit vel. Foto valt zeker al wat meer op maar als ik naar mezelf kijk sta ik niet graag op een foto en weet genoeg mensen die een stuk beter overkomen op een foto. Wil echter niet zeggen dat deze beter in hun werk zijn :+ Maar snap het wel hoor.

Zelf heb ik ook bij gesprekken gezeten voor een nieuwe collega. Ik heb ook meer gekeken of het iemand was die binnen ons groepje paste en waar ik goed mee door een deur zou kunnen en als het dan even lukte een makkelijk iemand om onze dagen mee af te stemmen. We hadden namelijk eerst echt een leuke meid, lekker vlot, snelle babbel, zag er leuk uit. Echter.... vaak net iets te vroeg naar huis, net te laat binnen, te gemakkelijk met een dag vrij nemen, te vrij met bellen en internet. Nu heb ik daar met iemand die zich bewijst door hard te werken, dingen goed op pakt en weinig fouten maakt geen probleem maar niet iemand die net pas bij een nieuwe werkgever werkt. Hier hebben we het geluk dat we ook echt om 17 uur naar huis kunnen en wordt niet echt verwacht dat we langer blijven (wel indien echt nodig is).

Maar goed ze is naar een andere afdeling gegaan en nu hebben we meer een boerse dame. Komt wat bot over maar werkt hard, is makkelijk mee te overleggen met schuiven van dagen, is qua werk niet de beste maar geeft het wel eerlijk aan wat ze wel en niet kan. We hebben het werk dan ook zo verdeeld dat ik de klusjes voor het nadenken krijg en de makkelijkere klussen gaan naar haar. Doen het wel veel samen maar toch een kleine onderverdeling.