Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:09

@Mellis: Mijn plan ligt nu nog bij iemand die had aangeboden om me verder op weg te helpen (even een andere frisse kijk op de zaken). Stiekem had ik gehoopt dat ik afgelopen weekend feedback zou krijgen, maar dat is hem helaas nog niet gelukt, dus ik wacht nog even af. Uiteraard probeer ik in de tussentijd wel lekker verder te sleutelen aan het plan.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:19

:wave:

Thanks allemaal nog voor het hartelijke welkom! :D

MELISS: Wat leuk dat je ook HH hebt gedaan. Ook afgemaakt? In Maastricht? Wat doe je nu precies?

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:36

Ik heb inmiddels mijn eerste uren gedraaid, heerlijk gevoel dat er straks gefactureerd kan worden! :D

Met m'n eerste centen ga ik een professionele huisstijl laten maken, website neerzetten, visitekaartjes drukken etc. Website kan ik eventueel zelf in elkaar zetten met Wordpress, heb ik enige ervaring mee. Grafisch ben ik alleen niet top, dus mijn huisstijl wil ik laten maken door iemand. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Iemand nog tips/ideeën? :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:52

Daar ben ik echt helemaal niet in thuis Gwen09. Had je graag willen helpen.

Oh oh oh, mijn laptop is gecrashed. Althans, mijn knoppen werken niet meer.
Mag ook wel na 6 jaar. Heb gelezen dat de gemiddelde leeftijd van een laptop 4 jaar is. En hier staat hij 6 dagen per week, hele dagen aan. Dus ik mag niet klagen.

Enige nadeel is dat de laptop mijn hoofdcomputer is van de winkel. Onze computerkassa draait via de laptop wat alles bijhoud zoals producten, voorraad, etc.

Ik ga zo een nieuwe kopen, maar zie er nu al tegenop om alles over te zetten op de nieuwe laptop.
Heb gelukkig goede backups, maar het is zo verschrikkelijk veel werk.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:06

@gwen09

zorg ervoor dat je een lijstje maakt met je wensen, het is voor een grafisch ontwerper heel lastig als er geen vangrail bestaat.
mijn tip is kijk naar andere en schrijf op wat je mooi vind
maak een collage dat is een mooi uitgangs punt
en maak een opzet op papier of powerpoint met wat je in je website wilt en ga dan pas bouwen, dus bijvoorbeeld banner met daaronder navigatie, content over twee delen en een sub menu aan de linker of rechterzijde en dan de footer met de bijbehorende info. Als je dat vasthoud tijdens het bouwen scheelt dat veel tijd.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:15

@Horsetopshop ... sterkte!
@Gwen09... super leuk idee en geweldig dat je al zo'n mooie opdracht hebt... qua grafisch vormgeving.. ik ga maandag eens met vriendin praten die vormgever is. Maar tip van renep goed weten wat je wil en misschien met meerdere eens om tafel... huisstijl is wel zeer bepalend dus je wil dat degene die het voor je doet wel echt de sfeer pakt die jij wil uitstralen.

Ik zit vandaag bij een Seat2Meet om eens echt te typen aan mijn plan.... het krijgt al wel vorm maar ben te makkelijk bezig met de leuke dingen (of gewoon bokken of huishouden)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:06

Allemaal een beter 2014 dan mezelf gewenst!

Ben zaterdag in zwangere toestand van ponylief gestuiterd: hersenkneuzing en gebroken heup. Net thuis van week ziekenhuis en nu 6 weken niet op dat been steunen (is geopereerd en zitten pinnen in). Baby is ok.

Welkom Gwen!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:08

Jemig!!! Gebroken heup...is dat een handige combinatie met een groeiende baby in de buik...? :=
Ben je nu wel een beetje van je misselijkheid af? :)

Balen HTS.... ellende altijd als zo'n ding kapot gaat :n

Leuk Gwen! Qua plannen en huisstijlen zitten er ook hier in het topic zeker mensen die wel kunnen helpen denk ik :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:16

Wow foxy, dat is niet zo best. Gaat het een beetje? Gelukkig is alles goed met de baby.

Hier blij met de nieuwe laptop. Minder blij met Windows 8. Wat een drama.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:18

Ze hebben de medicatie er toch op afstemd, en ook de operatie. Op dit moment zit ik nog op -4 kg dus nog geen buik die in de weg zit, maar later dan dit was toch wel heel oncomfortabel geworden! Hoop over 6 weken geen gigaton te hebben wanneer ik met de revalidatie mag starten (afin, hoop ik toch). Voor de rest moet ik nu rusten, kan niet werken dus lijkt me net goed voor de baby. Misselijkheid speelt nu soms in lichte vorm nog op maar heb niet meer moeten spugen sinds nieuwjaar. Alhoewel ik altijd een bakje in de buurt houd want snel naar de wc rennen zit er nu niet in natuurlijk. Hersenkneuzing is wel veel gebeterd al is mijn hoofdhuid nog wel gevoelig.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:38

een gebroken heup tijdens je zwangerschap.. hopelijk heb je alle pech van 2014 nu wel gehad!
Heel veel beterschap en hopelijk een snelle revalidatie

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:44

Jemig Foxy, dat is schrikken zeg! Zeker geen fijn begin van het nieuwe jaar zo.
Hoop dat het herstel allemaal voorspoedig loopt, veel sterkte!

Gwen09, super zo je opstart van je bedrijf! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:52

Wow, wat heftig, Foxy! Heel veel beterschap gewenst! Wel fijn dat je baby okey is.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:35

Tjee Foxy, hopelijk knap je snel op. Wel rustig aan blijven doen he. Fijn dat er met je kindje niks aan de hand is. Sterkte en beterschap!

HTS, gelukkig draait er weer een laptop. En windows 8 went vast wel snel.

Gwen, wrlkom hier en succes met je onderneming.

Het is me gelukt met de foto's. Wel via een grote omweg (pdf naar word omgezet, foto's in powerpoint gezet en bewekt en dan opslaan als jpeg) maar het werkt. De nieuwe horloges staan op de site.

Ondertussen ook weer een week aan het werk bij m'n werkgever. Ben die vakantie al weer vergeten hoor......

Nu eerst even een rondje bos doen met paard en morgen weer aan de slag voor de site.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:08

:wave:

RENEP bedankt voor je advies! Inderdaad een goed idee om voorbeelden van stijlen die me aanspreken te verzamelen, een goede omschrijving te maken en een moodboard! Bedankt voor de tip, had ik zelf nog niet aan gedacht! :)

EVELIJN leuk dat je vriendin grafisch ontwerper is! Ik ben vooral benieuwd hoe ik nu een goed bureau herken. Er is zoveel aanbod, maar veel huis-tuin-keuken sites heb ik het idee, maar weinig echte professionals. Met wat voor een plan ben je bezig? :)

FOXY jeetje wat ontzettend vervelend zeg! Heel veel beterschap en sterkte. Hoeveel weken ben je nu? Eerste kindje? Spannend!

PMARENA klopt, ik heb al een pb'tje gehad! ;)

En nog bedankt voor alle andere verwelkomingen! :):)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:47

@Gwen: Ook voor je website geldt; je zal zelf moeten uitleggen wat je zoekt, hoe meer details hoe beter! Ik was zelf niet helemaal ondersteboven van de websites die mijn webbouwer had gemaakt, maar dat kwam gewoon omdat zijn klanten geen super geavanceerde websites wilden hebben. In een gesprek werd al heel snel duidelijk dat hij wel precies voor mij kon maken wat ik zocht en hij dacht ook nog eens heel goed met me mee! Dat in combinatie met een goede prijs en zeer positieve verhalen van anderen, was de keus snel gemaakt en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:14

Denk dat afgaan op referenties wel een hele goede manier is, Gwenda. Dan weet je dat andere er goede ervaring mee hebben en is de kans groter dat deze persoon ook voor jou iets goeds kan maken.
Wat ik vooral gemerkt heb toen ik mijn nieuwe huisstijl liet maken was de klik met de grafisch ontwerper. Ik had eerst iemand gesproken met wie echt geen klik was en die mij probeerde over te halen naar een andere soort website die helemaal niet bij mij paste. Daar hoefde ik dus niet eens over na te denken, dat werd hem niet.
Ga dus vooral ook met mensen aan tafel zitten!
Als je wilt, dan weet ik nog wel wat mensen in de regio van Den Bosch die je zouden kunnen helpen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:54

Veel beterschap gewenst foxy :(:)

Oja, websites... Moet nog uitzoeken wat ik voor de mijne wil enzo.

Twee vragen:
- mijn financiële administratie doe ik ism mijn accountant in een online programma. Vanuit mijn penningmeestertijdperk ben ik qua administratie gewend in een map de rekeningafschriften te doen en daar de facturen en bonnen per afschrift achter te leggen. Op enkele bonnen na heb ik nu voor m'n bedrijf vrijwel alle facturen digitaal, kan ik het ook allemaal opslaan op mijn computer en dan de bonnen inscannen? Hoe doen jullie dat?

- voor degenen die hun hoofd- of enige inkomen uit hun onderneming halen: hebben jullie een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Waarom wel /niet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:58

Och Foxy, vergeet ik nog helemaal op jou te reageren! Wat schrikken zeg, maar gelukkig is met jullie kindje alles goed. Ga je (als je hersteld bent) wel weer paardrijden, of wacht je door dit voorval tot na de bevalling? Denk dat ik er niet meer op zou durven tot na die tijd! Heel veel beterschap in elk geval.

@Plien: Ik print alle digitale factuur uit en stop ze in een map. In het boekhoudprogramma voer ik dan de facturen in, daar krijgen ze automatisch een nummer en dat nummer schrijf ik dan op de factuur in mijn map.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:16

Oké, wel printen dus. Misschien ook wel zo overzichtelijk omdat je het digitaal nooit in 1 overzichtelijk bestand krijgt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:27

Ik vind het op die manier heel prettig, maar misschien dat anderen in het topic wel een heel andere werkwijze hebben hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:33

Ik heb 4 ordners op een rijtje staan.

In de eerste (roze) gaan alle nieuwe bestellingen.
Zodra deze betaald & verzonden zijn gaan ze naar de tweede (blauwe) map (afgewerkt).
Dan heb ik nog een derde (oranje) map waar alle facturen van uitgaande betalingen in gaan.
En achteraan staat een vierde (groene) map waar mijn Rabo-afschriften in gaan.

Zodra ik weer afschriften krijg stop ik die dus in de groene map, en ga transactie na transactie afvinken en daar de bijbehorende facturen bij zoeken. Die gaan dan inderdaad achter het betreffende afschrift en na 3 maanden (OZB-periode) haal ik het hele ding leeg en stop dat complete kwartaal in een zwarte ordner en zet daar dan op op welk jaar en kwartaal het gaat en ik kijk daar nooit meer naar :P

Manlief kijkt ze nog wel door als hij de administratie in Excel zet voor het uitrekenen van de BD ellende :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:50

Ik print ook al mijn facturen uit. Heb nu nog 1 ordner met 5 tabbladeren:
- Facturen (mijn uitgeschreven facturen)
- Afschriften (incl. alle bonnen en facturen)
- Contacten bonnen
- Spaarrekening
- Overige (voor alle papieren van mijn verzekering, VAR verklaring en dat soort dingen)

In de eerste week van de maand print ik al mijn eigen facturen uit en doe die achter het eerste tabblad. Dan print ik mijn rekeningafschrift uit en ga alles afvinken en alle bonnen en facturen die ik betaald heb achter het 2e tabblad stoppen, met daarbovenop mijn afschrift.
Dingen die ik contact betaald heb gaan dan achter het derde tabblad en de afschriften van mijn zakelijke spaarrekening gaat achter het 4e tabblad.
En met die ordner ga ik dan naar mijn boekhouder die alles invoert in zijn systeem.
Deze week heb ik ook wat uren overzichten en zo uitgeprint die dan ook in die map gaan om voor mezelf het jaar compleet af te sluiten.

Ik zorg dus dat alle bonnen en facturen kloppen, mijn boekhouder zorgt voor de rest!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:50

joyce2 schreef:
Och Foxy, vergeet ik nog helemaal op jou te reageren! Wat schrikken zeg, maar gelukkig is met jullie kindje alles goed. Ga je (als je hersteld bent) wel weer paardrijden, of wacht je door dit voorval tot na de bevalling? Denk dat ik er niet meer op zou durven tot na die tijd! Heel veel beterschap in elk geval.

.

Ik kruip er niet meer op tot twee maanden na de bevalling. Want nu kan ik niet, daarna ben ik te ver gevorderd waarschijnlijk en wil geen bekkeninstabiliteit riskeren dus ik wacht goed lang tot na de bevalling.
En daarna zie ik wel: het is maar de vraag of het lichamelijk nog kan en verder wil mijn vriend het liever niet. Stapritjes mogen nog maar dat is het zo' n beetje. Dit is trouwens mijn derde fikse breuk in 11 jaar (en telkens met bijhorende operatie).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:50

Pff bagger zeg... Hopelijk voel je je snel weer wat beter!