Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:37

Goof schreef:
Ja bizar. Ik heb nog nooit mee gemaakt in het onderwijs dat je zoveel jaarcontracten kreeg. Doorgaans kijken ze het 1 jaar aan en krijg je vervolgens een contract voor onbepaalde tijd (mita je dus bevoegd bent). Mijn huidige school is de eerste die ik mee maak die 2x een jaarcontract geeft. Ik heb geregeld dat ik in het 2e jaar alsnog een vast contract kreeg, want ik ben bevoegd met 15 jaar ervaring, dus ik vond het echt bullshit :+
Daar gingen ze gelukkig in mee.


Zeer begrijpelijk met zoveel ervaring en bevoegdheid.

Goof

Berichten: 29119
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:50

Ik ben trouwens door de nasleep van corona totaal niet in staat om hele dagen te werken. Echt bizar en ik baal er onwijs van.
School werkt superfijn mee en ik ga in ieder geval de komende 3 weken heel beperkt werken. Alleen contact met de leerlingen in mijn mentorklas en les aan 4 mavo. Alle overige lessen en werkzaamheden laat ik vallen. Concreet betekent dat 3 ochtenden in de week een blokuur les en voor die les coachgesprekken met mijn mentorleerlingen. En dan weer naar huis. Ik was gisteren en vandaag zo moe van die korte ochtenden dat ik 3 en 2,5 uur op bed heb gelegen daarna. Echt bizar ;(

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:23

Ja, de meeste scholen waar ik gewerkt heb deden ook eerst aan meerdere jaarcontracten geven voor je een vast contract kon krijgen. Ik ben echt ontzettend blij dat ik meteen na mijn eerste jaar ook een vast contract aangeboden heb gekregen, want dat is niet zo vanzelfsprekend heb ik ervaren.

Wat vervelend dat het nog zo slecht met je gaat, Goof! :(

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:30

Hier hetzelfde! Tijdens studie contracten gehad, toen ik was afgestudeerd kreeg ik vast contract!

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:51

Flying_Angel schreef:
Hier hetzelfde! Tijdens studie contracten gehad, toen ik was afgestudeerd kreeg ik vast contract!


Mag ik vragen hoeveel je er gehad hebt bij 1 school? Want ik twijfel nu dus of ze 2 of 3 jaarcontracten mogen geven.

Wat vervelend Goof!

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:52

Amandavd schreef:
Flying_Angel schreef:
Hier hetzelfde! Tijdens studie contracten gehad, toen ik was afgestudeerd kreeg ik vast contract!


Mag ik vragen hoeveel je er gehad hebt bij 1 school? Want ik twijfel nu dus of ze 2 of 3 jaarcontracten mogen geven.

Wat vervelend Goof!

3 keer, daarna vast!

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:53

Ik ook aldoor tijdelijk tot ik was afgestudeerd, daarna meteen vast :)

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:55

Flying_Angel schreef:
Amandavd schreef:

Mag ik vragen hoeveel je er gehad hebt bij 1 school? Want ik twijfel nu dus of ze 2 of 3 jaarcontracten mogen geven.

Wat vervelend Goof!

3 keer, daarna vast!


Dankjewel allemaal, duidelijk!

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:01

Ik heb dus 2x een LIO contract gehad (in het derde jaar van de lerarenopleiding kreeg ik eigen uren) en daarna 1? 2? jaar een jaarcontract.
Die LIO contracten liepen tot de zomervakantie en na de zomervakantie startte dan mijn nieuwe contract :roll:
Volgens mijn loonstrook werk ik nu 8,5 jaar daar, maar dat is dus eigenlijk 10,5 jaar.
Geen idee of dat wel klopt wat ze hebben gedaan :=

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:29

Bij mijn stages heb ik helemaal geen contract gehad. Kregen jullie dan ook betaald?

Ik heb volgens mij 2x een tijdelijk contract gehad en de derde was vast. Ik heb twee of drie jaar steeds invalwerk gedaan.

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:30

Tijdens mijn derdejaarsstage een stagevergoeding gekregen, daarna een half jaar gewerkt met contract en eigen klassen en versneld de opleiding gedaan (vrijstelling van minor). Toen ‘lio-stage’ maar had gewoon eigen klassen + mentoraat en weer contract van 0,6 fte.

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:36

Annetje schreef:
Bij mijn stages heb ik helemaal geen contract gehad. Kregen jullie dan ook betaald?

Ik heb volgens mij 2x een tijdelijk contract gehad en de derde was vast. Ik heb twee of drie jaar steeds invalwerk gedaan.

Ik heb in mijn tweede jaar stagevergoeding gehad, verder alleen stageovereenkomsten. Nu dus wel betaald, nog een maand als stage en daarna als werk.

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:28

Annetje schreef:
Bij mijn stages heb ik helemaal geen contract gehad. Kregen jullie dan ook betaald?

Ik heb volgens mij 2x een tijdelijk contract gehad en de derde was vast. Ik heb twee of drie jaar steeds invalwerk gedaan.

Ja, maar ik was dan ook gewoon in dienst. Onbevoegd weliswaar, vandaar een lio contract.

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:26

Goof schreef:
Ik ben trouwens door de nasleep van corona totaal niet in staat om hele dagen te werken. Echt bizar en ik baal er onwijs van.
School werkt superfijn mee en ik ga in ieder geval de komende 3 weken heel beperkt werken. Alleen contact met de leerlingen in mijn mentorklas en les aan 4 mavo. Alle overige lessen en werkzaamheden laat ik vallen. Concreet betekent dat 3 ochtenden in de week een blokuur les en voor die les coachgesprekken met mijn mentorleerlingen. En dan weer naar huis. Ik was gisteren en vandaag zo moe van die korte ochtenden dat ik 3 en 2,5 uur op bed heb gelegen daarna. Echt bizar ;(


Jeetje Goof, wat ontzettend k*t! Ik hoor het meer dat covid een ontzettend lange nasleep met vermoeidheid kent.

Qua contracten: vorig jaar was ik stagiaire en kreeg ik een stagevergoeding. Dit jaar ben ik bij dezelfde school LiO en ontvang ik ook een salaris.

Vandaag heb ik de uitslag ontvangen van de lkt. Die ging onwijs k*t voor mijn gevoel, want ik had weinig aan voorbereiding kunnen doen en kwam in tijdnood. Heb dus niet alle vragen kunnen beantwoorden.

Nou...mijn mond viel open van verbazing en ik heb mijn slb'er nog gemaild of ik het wel goed zag. Gehaald met een 7 terwijl het landelijk gemiddelde een 5,5 was. Hij antwoordde dat het klopte en dat ik het hoogste cijfer van onze groep had. :')

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:33

Gefeliciteerd met de LKT! Die zijn echt rot!

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:34

Proficiat!

Goof

Berichten: 29119
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:35

Wow, supergoed gedaan!!

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:08

Ik had hetzelfde westernfreak! Geen idee wat het gemiddelde bij mij was, maar ook een 7. Heel verbaasd.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:12

Gefeliciteerd!! Wanneer moet je eigenlijk zo'n toets maken?

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:16

Sheran schreef:
Gefeliciteerd!! Wanneer moet je eigenlijk zo'n toets maken?

Bij de tweedegraads lerarenopleidingen in het 4e jaar. Een soort examen over alle stof!

Goof

Berichten: 29119
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:20

Ik ben zo blij dat ik dat nooit gehad heb 'vroegah'. Ik zou het nooit van mijn leven gehaald hebben :+

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:27

Heftig! Ben ook blij dat mij dat bespaard is gebleven :)

PSvanLot

Berichten: 10226
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:42

Idem haha

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:22

Ik heb geen idee wat het is maar goed gedaan! *\o/*

Van de week heb ik gesproken met mijn stageschool! Degene met wie ik sprak had een heel uitgebreid verhaal over dat het echt een toffe school was, maarja ook straatcultuur, maar ook echt een toffe school, maar ook beveiliging bij de ingang, maar echt een toffe school... Kijk ik laat me er niet door afschrikken maar hij leek z'n woorden zo zorgvuldig te wegen dat ik het idee kreeg dat het wel eens mensen heeft weggejaagd :o
Kon wel gelijk een vooroordeel wegnemen want mijn middelbare school is óók in het nieuws geweest recentelijk, een zekere school in Rotterdam.

Ik heb er echt zin in hoor! Begin februari is er een introdag en dan begin ik ook ergens. Hun stijl is wel van "zo snel mogelijk voor de klas" dus ik hoop dat het gaat lukken :D

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 06:33

Westernfreak schreef:
Goof schreef:
Ik ben trouwens door de nasleep van corona totaal niet in staat om hele dagen te werken. Echt bizar en ik baal er onwijs van.
School werkt superfijn mee en ik ga in ieder geval de komende 3 weken heel beperkt werken. Alleen contact met de leerlingen in mijn mentorklas en les aan 4 mavo. Alle overige lessen en werkzaamheden laat ik vallen. Concreet betekent dat 3 ochtenden in de week een blokuur les en voor die les coachgesprekken met mijn mentorleerlingen. En dan weer naar huis. Ik was gisteren en vandaag zo moe van die korte ochtenden dat ik 3 en 2,5 uur op bed heb gelegen daarna. Echt bizar ;(


Jeetje Goof, wat ontzettend k*t! Ik hoor het meer dat covid een ontzettend lange nasleep met vermoeidheid kent.

Qua contracten: vorig jaar was ik stagiaire en kreeg ik een stagevergoeding. Dit jaar ben ik bij dezelfde school LiO en ontvang ik ook een salaris.

Vandaag heb ik de uitslag ontvangen van de lkt. Die ging onwijs k*t voor mijn gevoel, want ik had weinig aan voorbereiding kunnen doen en kwam in tijdnood. Heb dus niet alle vragen kunnen beantwoorden.

Nou...mijn mond viel open van verbazing en ik heb mijn slb'er nog gemaild of ik het wel goed zag. Gehaald met een 7 terwijl het landelijk gemiddelde een 5,5 was. Hij antwoordde dat het klopte en dat ik het hoogste cijfer van onze groep had. :')


Ik dacht,maar weet ik niet zeker, dat je bij lkt of een 5 krijgt voor onvoldoende of een 7 krijgt voor voldoende.