Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:56

Kinke schreef:
Zag net ook weer een vacature op internet voorbij komen…salarisindicatie 10-12 euro bruto per uur…zucht...

bruto? weet niet hoe oud je bent maar vind nog vrij weinig, al is het beter als niks !

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:56

Nee salaris moet wel passen, starter of niet ;)

Ik ben wel te paaien met extra legale voordelen, dat wel O:)

10/12 BRUTO per uur? Ik verdiende meer als student?!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:57

vrij weinig….hartstikke weinig vind ik dat :)
Ben 'al' 43….

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:58

Kriel schreef:
Een case is toch bedrijfs/situatie afhankelijk.
Je krijgt een mogelijk praktijksituatie voor je neus je je zo goed mogelijk moet zien op te lossen

Aha :) oke....

Naja. Voor een starter valt 12 euro best mee. Alleen het begrip starter relateren ze soms aan leeftijd en dat vind ik niet helemaal terecht..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:59

Ben nu al gespannen dat ik maandag op intake moet komen. Moet dan een geldig id en geldige bankpas meenemen. En ik moet af en toe nachtdiensten draaien, hopelijk is dat goed te doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:59

voor 43 zeker te weinig! ik ben 26, en als de baan leuk is zou ik het zelf wel aannemen en dan wel tussentijds verder zoeken

Kriel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:02

Volgens mij ben jij ook redelijk ongeschoold toch Mioux? Daar zit natuurlijk ook wel een klein nuance verschil in.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:06

Kriel schreef:
Volgens mij ben jij ook redelijk ongeschoold toch Mioux? Daar zit natuurlijk ook wel een klein nuance verschil in.

Dat klopt ook, maar ik kreeg een aanbod voor geschoold werk ( HBO, diverse competenties benodigd ) wat nog ( veel! ) minder was dan wanneer je ongeschoold werk gaat doen ( heftruckchauffeur/schoonmaker oid )

Tis schandalig. Daarnaast is het na je 23e niet meer leeftijdsgebonden hoeveel je krijgt, maar aan je opleiding/ervaring/competenties.. geloof ik. Tot 23 val je in de jongerencategorieen als ik het niet verkeerd heb.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:33

Kriel schreef:

Weet niet wat je ongeschoold noemt? Ik heb Detailhandel marketing gedaan en erna Assistent bedrijfsleiding, Zorg en Welzijn breed en Dierenhouderij. Ook nog veel cursussen gedaan in de voeding.

Ik zou gewoon eerder wat aannemen met minder salaris als de baan erg leuk is, en dan heb je in iedergeval wat

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:38

Dat zeg je wel zo mooi, maar t moet wel realistisch zijn. Ik heb me niet voor niks 10 jaar uit de naad gestudeerd :) :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:39

Kinke schreef:
Zag net ook weer een vacature op internet voorbij komen…salarisindicatie 10-12 euro bruto per uur…zucht...

Tja daar zou ik gewoon voor aan het werk gaan, maar zou dan ook niet veel slechter zijn dan de baan die ik nu nog in de huishouding had. Ben trouwens 36 jaar. :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:42

Ir1ne schreef:
Dat zeg je wel zo mooi, maar t moet wel realistisch zijn. Ik heb me niet voor niks 10 jaar uit de naad gestudeerd :) :')

Nee dat klopt, maar ik bedoel meer als je niks hebt, en deze baan misschien dan een tijdelijk inkomen kan geven en je tijdelijk aan de slag kan tot je wat beters hebt gevonden, zou ik het wel doen. Je kan ten slotte altijd erna nog verder kijken maar dan heb je in iedergeval een inkomen

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:48

Als dat loon minder is dan mijn WW dan passeer ik toch echt. :Y)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:49

Ir1ne schreef:
Als dat loon minder is dan mijn WW dan passeer ik toch echt. :Y)

Word de WW dan niet aangevuld zeg maar? Of was dat bij de bijstand... geen idee ! Maar snap inderdaad je punt wel,dan ga je er wel op achteruit!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 12:52

Ja achteruit gaan is niet de bedoeling, maar ik zou er niet op achteruit gaan. Alleen als het een full-time baan is voor 10 euro per uur dan ga ik al op vooruit en dat alleen door de uren al.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:44

**EGO-BERICHT**

WOEHOEOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEE *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik mag op gesprek!!!!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:45

owww leuk fiebe!!! gefeliciteerd!

*psht heb zo mini gevoel dat je beetje blij ben hahaha) :P

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:47

ONWIJS blij :D

Oh dat zou wat zijn jongens...... <3

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:15

Fiebie schreef:
ONWIJS blij :D

Oh dat zou wat zijn jongens...... <3

Bij die om de hoek ? :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:06

Ik vind het doodeng om maandag op mijn allereerste gesprek te gaan :')
(Al een jaar aan het solliciteren... T is ook te gek voor woorden...)

Wat moet ik wel voorbereiden en wat niet? Lees mij zeker nog in over het bedrijf, maar heeft verdere voorbereiding echt zin? Met de mond vol tanden sta ik sowieso niet snel :')

Mocht ik die baan krijgen, dan is mijn enige voorwaarde; ik wil niet minder verdienen dan nu haha

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:15

Hallo iedereen :wave:
Mag ik me ook melden hier?
Zit een beetje met mijn handen in het haar...
Ben sinds juli werkzoekende maar het wil niet vlotten...
Ik heb MBO-2 dierenartsassistende diploma en ervaring met horeca, gastvrouw en administratie.
Het liefst ga ik de administratieve kant op maar daar zijn maar weinig vacature's voor. En als ik er een vind krijg ik een reactie terug "er hebben 300 mensen gesolliciteerd en u bent het niet geworden". -O-
Heb net Tempo-Team gebeld en zij zeiden, meld je maar aan op de website. Maar ik kan geen CV of iets uploaden daar? Langskomen doen ze in principe niet meer of alleen op afspraak.
Kan iemand me aanmoedigen? -O-
Zit er toch ook weer over na te denken om alsnog een opleiding te gaan doen. Maar het probleem is, wat, waar, hoe, wie?
Zie even door de bomen het bos niet meer...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:26

Ja, dr reageren veel mensen. Zorgen dat je eruit springt! kan op diverse manieren, afhankelijk van wat je zoekt en wat de vacature inhoudt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:29

Wat ik zelf merk is dat je het vooral moet hebben van je netwerken en niet van de uzb's ed.
Bedrijven zoeken voornamelijk een bepaald poppetje die goed erbij zou passen in het bedrijf, dus als je iemand hebt in je netwerk die je kan promoten en dus een beeld van je kan vormen, dan heb je meer kans om op een gesprek te komen.

Maar echt aanmoedigen kan ik niet, ben ook al ruim een jaar klaar met de studie en verder dan blijven hangen bij de bijbaan ben ik niet gekomen nog!
(O nee, heb nog een paar maand een werkervaringsplek gehad :j dus tussendoor wel wat anders gedaan; dankzij het netwerk!)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:47

even een egopostje :o

Want jongens ik geloof dat ik mezelf officieel van dit topic mag gaan ontslaan :D Mag lekker vast minimaal 4 dagen per week aan de slag *\o/* Ze zijn heel blij met me, en ik met hun, dus echt helemaal super!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:58

Hallo allemaal

Ik lees al een tijdje mee, maar moet me helaas nu ook echt definitief bij jullie gaan melden. Mijn 3e contract loopt eind december af en wordt waarschijnlijk niet omgezet in een vaste aanstelling. Misschien is er nog een draaideurconstructie mogelijk. Ik heb Kunstbeleid en Management gestudeerd en ben nu 6 jaar in de mediawereld werkzaam.