Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:30

Vraagje: ik heb van een leverancier een pdf gekregen met fotos er in. Nu heb ik de fotos afzonderlijk nodig. Hoe kan ik dat aanpakken?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:33

Mariska ik ken een paar programmas. Gaat je voorkeur naar een bepaald pakket uit?

Waar ga je de office cursus volgen, ikkeniet?

Zilfstar

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:37

Zo iedereen goed bezig hier! Ik heb vandaag een nieuw concept eruit gedaan: een business bulletin naar mijn klanten. Met daarin (naast de beste wensen) nieuws over de btw brieven (die de belastingdienst niet meer gaat sturen), een reminder over ibannummers met name ivm hun eigen facturen en ook mijn nieuwe website. Wil dit als stukje extra dienstverlening gaan doen wanneer er nieuws is of belangrijke zaken voor de administratie veranderen.

Ik hoop dit jaar er wat klanten bij te krijgen.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:25

Paan schreef:
Vraagje: ik heb van een leverancier een pdf gekregen met fotos er in. Nu heb ik de fotos afzonderlijk nodig. Hoe kan ik dat aanpakken?

Heb je toevallig Photoshop? Daar kun je pdf's in open en dan worden het platte lagen en kun je croppen en opslaan als jpg.

Ik stuur je even een persoonlijk bericht over het crm systeem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:30

Als het maar om een paar foto's gaat en je hebt weinig bijzondere programma's tot je beschikking dan kun je altijd nog een Printscreen maken en gewoon plakken en op maat knippen in Paint :P

Is Photoshop ook handig met PDF's ja...? :)

Hier ga ik de komende tijd denk ik weer flink werk krijgen aan het vertalen van de nieuwe catalogus van Barefoot.... beetje balen dat het elke keer een hele nieuwe is die nòg dikker is dan de vorige en anders van opzet, waardoor ik voor de zoveelste keer de omschrijving van allerlei artikelen die er al jaren zijn, weer kan vertalen....wilde dat ze die tekstvakken eens zouden hergebruiken :P

Hoe zouden jullie een catalogus in PDF-formaat vertalen?

Gewoon met...hoe heet het ook alweer.... InDesign? En dan ter plekke in het document de Duitse teksten vervangen door Nederlandse?

In het document zelf werkt het toch het beste vind ik, dan zie je direct of de tekst mooi uitkomt in de daarvoor beschikbare ruimte :)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:03

Misschien NTI of LOI.
6 maanden cursus, 6 uur per week.
Maar misschien weet iemand nog een andere organisatie

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:25

:wave:

Hallo,

Zou ik hier misschien mogen aansluiten? Ik heb op 23 januari een afspraak staan om me in te schrijven bij de KvK en zou graag hier meekletsen over het ondernemerschap! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:18

Welkom!
wat voor onderneming ga je starten?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:43

Welkom :wave:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:26

Welkom Gwen09! Ook ik ben nieuwsgierig naar wat je gaat starten :D

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:51

Dank je meiden, gezellig dat ik mee mag praten! :):)

Kleine intro van mezelf: Gwenda, 24 jaar, 7 jaar samen met m'n vriend en een zoontje van 1 <3 en we wonen in Nijmegen. Ik ben na de Havo begonnen op de Hoge Hotelschool in Maastricht, nadat ik al veel horeca-ervaring op hoog niveau had (top-100 restaurants, Herman den Blijker etc). Na een jaar ben ik geswitcht naar Small Business & Retail Management in Nijmegen, omdat ik de Hotelschool erg beperkt vond, niet alleen horeca, maar ze beperkten het echt tot hotelketens. Stukje horeca dus weg en dan kom je bij Small Business terecht. Een jaar geleden afgestudeerd op een strategisch marketingplan voor een fokkerij van dressuurpaarden :D en nu (sinds september) werkzaam bij een hogeschool op de afdeling marketing en communicatie. Hier organiseer ik evenementen als open dagen, introducties etc.

Maar, altijd is het blijven prikkelen om een eigen bedrijf te starten. Een bedrijf waarin ik mijn talenten en ambities ten volle kan benutten: een eigen evenementenbureau. Nu zijn er talloze evenementenbureaus, maar ik wil mij graag richten op een niche-markt, namelijk 'de zakelijke klant' waarbij 'kwaliteit boven kwantiteit' gaat. Dus geen grote festivals of cheapy achtertuinfeestje, maar classy feesten voor het bovensegment. Ik heb ervaren dat tijdens mijn 'horeca-tijd' ik in no-time erg ver ben gekomen doordat ik erg goede referenties kreeg en zo het netwerk dat ik opbouwde makkelijk opklom. Dus, ik trek de stoute schoenen aan en ga, naast mijn huidige baan (28 uur per week), het gewoon doen! :D

De eerste opdracht is al binnen: een event op een vliegveld voor piloten. En dat is 25 januari al!

Allemaal erg spannend, maar ik heb er erg veel zin in!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:16

Gaaf!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:18

Dat klinkt super gaaf Gwen, heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:26

Dank je en doe ik! :D Natuurlijk ben ik ook heel benieuwd naar jullie ondernemingsverhalen, maar ik zal jullie profielen en websites eens bekijken! ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:55

Gaaf plan, Gwenda! Heel veel succes ermee!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:03

Dat klinkt als een hele leuke uitdaging zeg, stoer om meteen op het hoge segment te mikken! Maar met genoeg ervaring gaat dat vast lukken.

Ik ben al 3 dagen niet te bereiken per telefoon, super irritant. Heb een ander abonnement genomen en nummerbehoud en simkaart activeren gaat blijkbaar niet samen...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:10

Dat is lastig, Yucca! Veel succes ermee!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:17

Wat super Gwenda! Leuk dat je zo snel een toffe opdracht hebt.
Yucca, ik heb hier bijna het zelfde probleem. Heel irritant inderdaad!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:27

Welkom Gwenda! En mooi verhaal heb je hier neergezet! Gaat vast wel goed komen als ik het zo lees. Gaaf hoor :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:38

Stoer hoor +:)+

Mooi dat je dan zo tijdens je studie een gat in de markt hebt kunnen vinden, dat is een ideale situatie :)
Hopelijk gaat het goed lopen :j

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:47

YUCCA: vervelend zeg dat het zo lang duurt met het overzetten. Maar als er al 3 dagen voorbij zal het vast niet lang meer duren... :)

IEDEREEN: bedankt voor jullie leuke reacties! PMARENA: ik heb niet het idee dat ik een gat in de markt heb gevonden. Ben inmiddels een jaar afgestudeerd. Heb meer het idee dat dit heel erg bij mij past en hopelijk gaat dat wat opleveren! Ik heb echt een marktafbakening gedaan omdat er zoveel evenementenbureaus zijn dat ik me wil onderscheiden en ook om mezelf te beschermen... dat ik niet verwater zeg maar en wil aan mijn doel blijf werken: zakelijk en kwaliteit! :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:20

Denk dat een markt afbakening ook goed is, geeft duidelijkheid en je profileert je als expert :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:22

pmarena schreef:
Als het maar om een paar foto's gaat en je hebt weinig bijzondere programma's tot je beschikking dan kun je altijd nog een Printscreen maken en gewoon plakken en op maat knippen in Paint :P

haha zo doe ik het inderdaad ook altijd! Werkt perfect en super gemakkelijk. Succes met vertalen. Begrijp ik dat je de catalogus vertaalt en de nieuwe tekst in de catalogus plaatst? Dus je bent eigenlijk de volledige vertaler? Of vertaal je ze voor je eigen website bij de productomschrijvingen? Klinkt iig als een hele klus, succes!

Welkom Gwen! Klinkt heel erg goed. Hier ook een oude hoge hotelschool student.

Hoe gaat het met de uitwerking van je nieuw idee Joyce?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:28

Paint rouleert, ideaal programma :P

Is een beste klus inderdaad...

Ach, is bij vorige edities van de catalogus ook gelukt, en alle omschrijvingen van alle producten staan al op mijn website dus ik hoop dat ik het met knippen, plakken en inkorten van mijn bestaande teksten ga redden...dat zou al een hele hoop werk schelen.

Ben wel in overleg met Duitsland hoe we het nu het beste aan kunnen pakken, ik vind het echt niet tof om elke nieuwe catalogus (i.v.m. constante uitbreiding assortiment) weer alles opnieuw te moeten vertalen... zou wel graag willen dat de artikelen / tekstvakken die ik nu doe, gewoon zo qua opmaak behouden blijven voor een volgende catalogus.... de meeste artikelen hebben we al jaren en zullen ook nog wel een poos blijven, beetje jammer als je dan elke keer weer veel werk hebt aan iets dat je al eerder gedaan hebt, daar word ik persoonlijk niet zo heel vrolijk van :P

Vind het geen enkel probleem om heel intensief ergens aan te werken voor een supergoed resultaat, maar dan moet het niet zo zijn dat ik exact hetzelfde toch nog eens paar keer opnieuw moet doen... -O-

Voor nieuwsgierigen: dit is de nieuwe catalogus, ik vind hem supermooi!
Heel leuk apart formaat is het ook, groter dan de vorige A5-formaatjes en toch weer niet lomp groot, kleiner dan een A4 in de gedrukte versie :)

http://barefoot-saddle.com/de/out/pictu ... e-9-13.pdf

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:01

Welkom en succes, Gwenda!