Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:dejavu schreef:Wow, Goof. Heftig dat je nu nog zo moe bent. Je lijkt me een betrokken docent. Is het een mogelijkheid om je een week ziek te melden? Even een marge opbouwen en je lijf de kans geven om wat beter op krachten komen? In die laatste 3 dagen kun je dan je nakijkwerk wegwerken?
Hybride lesgeven vind ik ook pittig hoor. Het idee dat je een klas onderwijst, leerlingen thuis instrueert en dat ouders meeluisteren maken het best tot een uitdaging. Vind het best kwetsbaar dat ouders meeluisteren. Maar goed! Ik heb niks te verbergen en handel naar alle eer en geweten. Het zal wel weer goedkomen.
Heb je ook echt het idee dat de ouders mee zitten te kijken? (Ik neem aan dat je PO lesgeeft trouwens?)
Sheran schreef:Ik vind het vooral half-half niet fijn. Ik wil niet dat ouders meekijken als ik een keer een leerling terecht niet wijzen of aan moet spreken of gewoon even mijn dag niet heb
Goof schreef:Bij ons was toen al helder dat deze collega niet functioneerde, er lag al een dossier.
Ik denk dat heel veel docenten niet goed functioneren, maar in het ritme van alledag net meekomen en net niet opvallen. Maar goed, dat is een hele andere discussie
PSvanLot, ja, terechte vraag. Dit was een docent met meer dan 25 jaar ervaring die ook digitaal handig was een aangaf dat alles lukte en dat hij betrokken was bij de leerlingen. Omdat hij mijn directe collega was en les gaf aan mijn mentorklas had ik direct door dat deze collega niets deed en voor leerlingen onbereikbaar was. Ik heb het diverse malen met de collega zelf besproken en bij mijn toenmalige teamleider neergelegd. Die had er inderdaad veel meer achteraan gemoeten. Het geval was dat deze collega aan het einde van het jaar niet mocht blijven, dus ik vermoed dat beide partijen geen zin meer hadden er energie in te steken ofzo
SdaphneS schreef:Goof schreef:Bij ons was toen al helder dat deze collega niet functioneerde, er lag al een dossier.
Ik denk dat heel veel docenten niet goed functioneren, maar in het ritme van alledag net meekomen en net niet opvallen. Maar goed, dat is een hele andere discussie
PSvanLot, ja, terechte vraag. Dit was een docent met meer dan 25 jaar ervaring die ook digitaal handig was een aangaf dat alles lukte en dat hij betrokken was bij de leerlingen. Omdat hij mijn directe collega was en les gaf aan mijn mentorklas had ik direct door dat deze collega niets deed en voor leerlingen onbereikbaar was. Ik heb het diverse malen met de collega zelf besproken en bij mijn toenmalige teamleider neergelegd. Die had er inderdaad veel meer achteraan gemoeten. Het geval was dat deze collega aan het einde van het jaar niet mocht blijven, dus ik vermoed dat beide partijen geen zin meer hadden er energie in te steken ofzo
Dit soort verhalen ken ik helaas ook teveel. Mensen die niet functioneren en waarvan iedereen weet dat iemand niet functioneert en er zelfs rekening mee gaat houden. 'Oh, je hebt die collega gemaild? Nee, die gaat niet reageren. Je kunt beter hem persoonlijk opzoeken'.
Omgekeerde wereld. Iemand ontslaan is een moeizaam proces wanneer iemand al lang werkzaam is bij de organisatie.
Maaar anyway.
Ik ga maandag starten met een week online onderwijs. We hebben de lessen verkort tot een half uur. Dus ik mag van half negen tot twaalf voor de webcam en daarna voorbereiden en vergaderen.
De week erop gaan we weer naar school, waarbij elke dag een leerjaar thuis is. Bijvoorbeeld maandag klas 1 thuis, klas 2,3 en 4 op school. Alleen de examenklassen hebben geen 'vrije dagen', die zijn alle dagen op school. CSPE zit er al aan te komen, dus ze kunnen ook echt niets missen.
Goof schreef:Sheran schreef:Ik vind het vooral half-half niet fijn. Ik wil niet dat ouders meekijken als ik een keer een leerling terecht niet wijzen of aan moet spreken of gewoon even mijn dag niet heb
Wag vind je er vervelend aan dan? Ik begrijp het oprecht niet zo, sorry![]()
Ik ga maandag in gesprek op school om te kijken wat de mogelijkheden zijn komende weken. Ik ben nog zo vermoeid van corona dat ik echt stress krijg bij de gedachte dat ik weer moet werken. Ik lig iedere dag nog een paar uur op bed 'smiddags, dus ik ga het nooit volhouden.
Hoop dat ik me kan/mag richten op de examenklassen en vanuit daar verder kan gaan kijken.
Goof schreef:theadora99 schreef:Jullie maken me nog bang![]()
Ik begin dus maandag met 4 nieuwe klassen en ik hou 1 stageklas. Heb die leerlingen nog nooit gezien dus ik ben benieuwd.
Spannende en bijzondere start zo, succes!
PSvanLot schreef:SdaphneS schreef:Dit soort verhalen ken ik helaas ook teveel. Mensen die niet functioneren en waarvan iedereen weet dat iemand niet functioneert en er zelfs rekening mee gaat houden. 'Oh, je hebt die collega gemaild? Nee, die gaat niet reageren. Je kunt beter hem persoonlijk opzoeken'.
Omgekeerde wereld. Iemand ontslaan is een moeizaam proces wanneer iemand al lang werkzaam is bij de organisatie.
Maaar anyway.
Ik ga maandag starten met een week online onderwijs. We hebben de lessen verkort tot een half uur. Dus ik mag van half negen tot twaalf voor de webcam en daarna voorbereiden en vergaderen.
De week erop gaan we weer naar school, waarbij elke dag een leerjaar thuis is. Bijvoorbeeld maandag klas 1 thuis, klas 2,3 en 4 op school. Alleen de examenklassen hebben geen 'vrije dagen', die zijn alle dagen op school. CSPE zit er al aan te komen, dus ze kunnen ook echt niets missen.
Wat voor onderwijs zit je dat ervoor gekozen wordt het zo te doen?
Goof schreef:Volgens mij niet alhoewel ik wel enkele uitzonderingen ken.
Volgens mij is een bevoegdheid een vereiste voor een vast contract.