Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:54

Goed zoeken en redelijk kunnen rijden, ben werkzaam geweest in Spanje, kreeg 1000 per maand, auto/appartement en een bepaald gedeelte van verkoop.

Denemarken betaalde nog beter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:54

Grappig dat er nu zo heftig op gereageerd wordt, een week geleden met de vacature bij Adelinde was dit niet het geval :P :') En dan ging het om een vrachtwagenchauffeur die in z'n vrije tijd wilde poepscheppen oid.

Ik denk dat het wat negatiever gelezen wordt dan ik het bedoel hoor. Prima als je er heen wilt, maar zoals Ailill zegt moet je wel erg veel geluk hebben en creatief zijn. Ik denk dat je daar nog wel een portie lef bij op mag gooien, wil je er ook daadwerkelijk iets mee bereiken.
Is dat niet je intentie of zit dat niet in je, dan vind ik het een leuke baan om een tussenjaar mee vol te maken. Helaas verwachten veel mensen er meer van dan het is. Blijkt ook uit de vele vacatures waar vaak heel duidelijk bij staat beschreven dat je geen eigen dieren mee mag nemen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:03

Da's niet helemaal waar Janine, geluk is inderdaad een factor, redelijk kunnen rijden, veel uren willen maken, passie en doorzettingsvermogen doen de rest. Daarnaast zijn de kansen in het buitenland veel hoger, zeker omdat men daar van mening is dat Nederland over veel kennis beschikt.

Eigenlijk is dit zo voor heel veel banen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:12

Janine, die vacature heb ik of heel vluchtig gezien of niet eens. Ik reageer specifiek op jouw reactie, ik hou niet van denigrerend gedrag. Ongeacht wat jij er van vindt, voor iemand anders kan het een toffe job zijn, en de gemiddelde groom weet echt wel dat het voornamelijk hard werken is, en weinig loon. Dat hoef je er dan imo niet nog eens zo dik in te wrijven. Dit topic is er om elkaar op te peppen en te helpen, niet om neerbuigend te doen over vacatures of interesses van mensen. En zo kwam het op mij over.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:59

Werd net gebeld voor een vacature voor catering, vrouw super enthousiast en gaat me voorleggen bij de werkgever maar ze zag het heel positief in :) hopelijk word het wat vind dat ook echt heel leuk om te doen. Wel 0 uren contract maar beter iets dan niets

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:16

0 uren contracten bestaan toch niet meer?
Wat ik tenminste begrepen heb, daarom krijg ik ook een 8-uurs contract

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:31

Jawel, dit mag tijdens het eerste/6 maanden contract. Na een aantal werkweken heb je wel recht op het gemiddeld aantal uren die je tot die tijd per week hebt gewerkt.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:32

O kijk dat wist ik nog geen eens :P Zal het in het gesprek wel horen wat het precies wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:08

Amandavd schreef:
Janine, die vacature heb ik of heel vluchtig gezien of niet eens. Ik reageer specifiek op jouw reactie, ik hou niet van denigrerend gedrag. Ongeacht wat jij er van vindt, voor iemand anders kan het een toffe job zijn, en de gemiddelde groom weet echt wel dat het voornamelijk hard werken is, en weinig loon. Dat hoef je er dan imo niet nog eens zo dik in te wrijven. Dit topic is er om elkaar op te peppen en te helpen, niet om neerbuigend te doen over vacatures of interesses van mensen. En zo kwam het op mij over.

Toevallig is mijn nichtje sinds bijna drie maanden werkzaam voor een bekende B-kader ruiter die een bijna identieke advertentie had geplaatst als Adelinde. En poepscheppen is niet aan de orde :+ Daar hebben ze sowieso al de nodige mechanica voor. Zij heeft nu dus de tijd van haar leven. Goed, het is geen mega betalende baan en ze moet flink aanpoten, maar ze kan er van leven, krijgt er gratis les bij en komt op plekken waar ze anders nooit zou komen. Natuurlijk moet je het treffen, maar er per sé negatief in staan is dus inderdaad niet nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:24

Ailill schreef:
Da's niet helemaal waar Janine, geluk is inderdaad een factor, redelijk kunnen rijden, veel uren willen maken, passie en doorzettingsvermogen doen de rest. Daarnaast zijn de kansen in het buitenland veel hoger, zeker omdat men daar van mening is dat Nederland over veel kennis beschikt.

Eigenlijk is dit zo voor heel veel banen :)

Sorry, ik mis even wat je bedoelt in mijn reactie :o

Amandavd schreef:

Mij zul je doorgaans niet denigrerend horen praten over mensen die ik niet ken, of interesses die ik niet deel. Mijn bericht was erg kort, dus ik begrijp dat het zo wordt geïnterpreteerd.
Ik word er alleen niet heel erg gelukkig van dat dergelijke vacatures zo rooskleurig worden voorgesteld. Dat is overigens niet alleen in deze vacature zo hoor, dat vind ik van veel vacatures.
Misschien is dat juist waar ik niet goed tegen kan, dingen die er mooier uit zien dan ze zijn. En dat kwam er nu heel erg hard uit.

Want echt, mij zul je never nooit negatief of denigrerend horen over de mensen die het werk doen. De mensen zelf zal ik niet over oordelen.

Mijn excuses dat het zo is overgekomen, want zo is het totaal niet bedoeld.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:29

Ik bedoelde dat je niet heel erg veel geluk moet hebben, gewoon een gezonde dosis en leuk kunnen rijden. Er zijn veel verschillende banen binnen de paardenbranche, al moet ik wel eerlijk zijn en vertellen dat ik nooit werkzaam ben geweest als groom. Wel veel samengewerkt met grooms, zij hebben het werk altijd als leuk ervaren :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:41

Janine van mij ook excuses hoor want dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd! Nu snap ik veel beter wat je bedoelt.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:47

*\o/*
Ik heb morgen twee gesprekken!
Bij het eerste bedrijf is het al de tweede rond, en er is nog maar een andere kandidaat.
Het tweede is een eerste ronde met nog twee andere kandidaten. :D

Ik denk dat ik bij het tweede bedrijf beter op mijn plek ben, maar wat nou als het eerste bedrijf mij kiest?
Kan ik dan nog wel zeggen ik wil er een nacht over slapen, dat klinkt ook zo stom?
Beide bedrijven weten dat ik nog ergens anders gesolliciteerd heb.
Wil ook niet riskeren om de eerste al af te zeggen voordat ik zekerheid heb van de tweede...
Ik wil het liefste eerst afwachten hoe de gesprekken gaan, maar wil ook voorbereid zijn voor het geval dat ze er meteen uit zijn bij bedrijf 1 en ik dan moet zeggen of ik daar begin.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:02

Gewoon direct aangeven, zij hebben immers ook gesprekken met anderen, het is heel normaal dat jij dit ook hebt. Ik heb ook dagelijks gesprekken met sollicitanten en soms geven zij aan dat ze met nog meer bedrijven in gesprek zijn.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:10

Wat goed dat je morgen op twee gesprekken mag komen. Ik zal het gewoon aangeven dat je bij een ander bedrijf ook wat heb lopen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:29

Ik morgen om 9 uur ook mijn sollicitatie gesprek.
Eerste sollicitatie die ik er echt uitstuurde en ik mag komen
En dat terwijl ik dacht te oud te zijn. (49)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:52

Amandavd schreef:
Janine van mij ook excuses hoor want dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd! Nu snap ik veel beter wat je bedoelt.

Geeft helemaal niks hoor! Mooi dat je me nu ook begrijpt!

Toppie Mando en Carika!!! Super!
Heel veel succes morgen!

Ik moet vanavond ook weer even schrijven, gisteren weer een afwijzing gekregen voor een MBO functie (projectadministratie), helaas...

Nu toch maar mijn LinkedIn aanpassen (wat ik niet zo zie zitten omdat ik mijn baas ook op LinkedIn heb), oud collega gooi ik er eerst af, want die hangt zo aan de bel bij mijn baas.
Werd ook toegevoegd door iemand uit de omgeving die ik verder eigenlijk niet ken, maar die heeft een eigen bedrijf. Wat doen jullie daarmee?

Ailill schreef:
Ik bedoelde dat je niet heel erg veel geluk moet hebben, gewoon een gezonde dosis en leuk kunnen rijden. Er zijn veel verschillende banen binnen de paardenbranche, al moet ik wel eerlijk zijn en vertellen dat ik nooit werkzaam ben geweest als groom. Wel veel samengewerkt met grooms, zij hebben het werk altijd als leuk ervaren :)

Gezonde dosis wat?? Volgens mij vergeet je een woord, en ik kan het even niet plaatsen :P

Het werk zal ook zeker leuk zijn als je realistisch bent en weet wat het inhoud!

Ik weet dat het niets voor mij is, maar ik denk dat rijden ook niets voor mij is. Ik kan best wel leuk rijden voor de basissport. Maar zelfs in de basissport hoef ik geen 8 paarden per dag te rijden en elk weekend op concours.
Ik zou best wel in de paarden willen werken, een kledingmerk of iets dergelijks. Maar de moed ontbreekt me om daar iets voor te verzinnen. Laat staan om daar aan te beginnen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:02

Die voeg ik dan niet toe
Ik ben wat dat betreft vrij selectief zeg maar net als met fb

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:16

Mando schreef:
Die voeg ik dan niet toe
Ik ben wat dat betreft vrij selectief zeg maar net als met fb

Daarom twijfel ik heel erg, ik ben dus ook heel selectief op FB. Maar dat is meer omdat ik het idee heb dat FB af en toe een verkapte datingsite is. Twee weken geleden ook gigantisch gelachen, kwam er een jongen aan de balie die reclameborden kwam ophalen. Bekende van mijn collega in de werkplaats kennelijk, want hij begroette hem heel vrolijk. Was ook een aardige jongen en ik ben ook aardig, dus ik doe aardig tegen hem.
Werkelijk, nog voordat hij wegrijdt (ik zat alweer op kantoor) had ik een vriendschapsverzoek op FB.

Vind ik best wel zielig.

Maar nu gaat het om iemand met een eigen bedrijf, wat volgens mij best leuke business is. En hij is getrouwd. Bovendien lijkt me dat iemand met een eigen bedrijf geen date zoekt op LinkedIn :')

Maar ja, dan heb ik ook weer mijn oud collega, die jan en alleman op LinkedIn toe ging voegen. Werkelijk, ieder profiel dat hij bezoekt... Dat kan nu ook het geval zijn...

Dus ik twijfel enorm...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:55

Bij twijfel niet doen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:58

Succes met de gesprekken!

LinkedIn maak ik zoveel mogelijk vriendjes :) Weet nooit waarvoor de connecties handig zijn. Soms bv om via diegene in contact te komen met een wel interessant persoon.

Volgende week heb ik een gesprek bij het UWV. Ik dacht al wanneer zal dat toch komen. Gaan we het hebben over mijn sollicitaties etc. Geen idee wat ik er van moet verwachten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:02

Tancreda4 schreef:
Succes met de gesprekken!

LinkedIn maak ik zoveel mogelijk vriendjes :) Weet nooit waarvoor de connecties handig zijn. Soms bv om via diegene in contact te komen met een wel interessant persoon.

Volgende week heb ik een gesprek bij het UWV. Ik dacht al wanneer zal dat toch komen. Gaan we het hebben over mijn sollicitaties etc. Geen idee wat ik er van moet verwachten.

Twee jaar geleden was m'n moeder werkloos, moest ze ook op gesprek komen bij het UWV. Is volgens mij gewoon een voortgangsgesprekje hoor. M'n moeder solliciteerde veel en ook heel erg serieus.

Kreeg te horen van het UWV dat ze zichzelf wat meer rust moest gunnen in het solliciteren, omdat hij vond dat ze te veel druk legde op het solliciteren. Nog wat tips meegekregen en ze ging met een heel goed gevoel weer naar huis.
Dus wees gerust, als je een compleet dossier hebt aangelegd, dan heb je weinig te vrezen. :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 20:13

Oei ja.........FB.........daar had ik van de week ook een twijfelmomentje.
Meisje/vrouw die mij heeft ingewerkt heeft en de vriendin van de eigenaar is, wilde me toevoegen.
We hebben goed contact en het is allemaal heel informeel. Maar toch de vriendin van mijn werkgever (zij werkt er zelf ook)

Toch toegevoegd, heb niks te verbergen, maar ga dubbel goed opletten wat ik er op zet :j
Heb er toch geen tijd meer voor.

Wij werken ook met 0 uren contracten. Het payroll bedrijf waar wij mee werken heeft een eigen CAO en daardoor veel flexibeler dan bijv NBBU uitzend CAO.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:24

Dimple schreef:
Oei ja.........FB.........daar had ik van de week ook een twijfelmomentje.
Meisje/vrouw die mij heeft ingewerkt heeft en de vriendin van de eigenaar is, wilde me toevoegen.
We hebben goed contact en het is allemaal heel informeel. Maar toch de vriendin van mijn werkgever (zij werkt er zelf ook)

Toch toegevoegd, heb niks te verbergen, maar ga dubbel goed opletten wat ik er op zet :j
Heb er toch geen tijd meer voor.

Wij werken ook met 0 uren contracten. Het payroll bedrijf waar wij mee werken heeft een eigen CAO en daardoor veel flexibeler dan bijv NBBU uitzend CAO.
Ik werk voor een uitzendbureau, ook payroll en aangesloten bij de NBBU & ABU, in mijn optiek zijn die twee juist flexibel qua 0-uren.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 20:37

Wij hebben nog een andere variant, nog flexibeler. Even uit mijn hoofd........7 jaar flexibel mogen werken.
Daar gaat het ea in veranderen, maar dat moet ik nog in kaart brengen.