Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:16

Wat staat er op mijn loonstrook?
Van uw werkgever krijgt u een loonstrook. Hierop staat een specificatie van uw loon. Veel werknemers krijgen iedere maand een loonstrook, maar dat is niet verplicht. U krijgt in ieder geval een loonstrook bij de betaling van uw eerste salaris. Ook krijgt u een loonstrook als er iets verandert in het loon of in de loonheffingen.

Gegevens loonstrook
Aan de hand van uw loonstrook kunt u controleren of u het juiste salaris heeft gekregen. Op uw loonstrook staan de volgende gegevens:

uw brutoloon;
de bedragen waaruit uw brutoloon is opgebouwd, bijvoorbeeld uw basisloon en eventuele prestatietoeslagen;
het wettelijk minimumloon en de minimumvakantiebijslag die voor u gelden;
uw naam en de naam van uw werkgever;
de periode waarvoor u betaald krijgt, bijvoorbeeld de maand juli;
het aantal uren dat u werkt.
Wet uniformering loonbegrip
Sinds 1 januari 2013 is uw loonstrook anders. Er geldt 1 uniform loonbegrip. De Belastingdienst gebruikt de term Loonbegrip als basis voor de loonheffingen die uw werkgever betaalt aan de Belastingdienst. Het uniforme loonbegrip geldt voor de loonheffingen:

loonbelasting/premie volksverzekeringen (AOW, Anw, Wlz);
premies werknemersverzekeringen (WW, WIA);
bijdrage Zorgverzekeringswet.
Tot 2013 waren er verschillende definities en berekeningen voor deze loonheffingen. Door de invoering van de Wet uniformering loonbegrip worden de administratieve lasten voor uw werkgever lager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:00

En we zijn alweer 2 afwijzingen verder. Met als enig pluspuntje dat het ene bedrijf mijn CV qua opleiding/stages wel interessant vond. Maar uiteraard waren er mensen met meer ervaring (en die wel MLO hebben ipv HLO). Plus ze vast dachten wat moet die tussen de bloemen als ze uit de dierenwereld komt :')

Najah nu dus niks meer lopen. Vandaag weer lekker naar stal. Gister zalig 50 minuten met paardlief door het bos wezen crossen. Vandaag nog een keer. Morgen weer brieven schrijven!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:04

Ik heb ook weer een afwijzing binnen, maar heb net ook weer een brief de deur uitgedaan.

Het is heerlijk weer Idinn om buiten te rijden, veel plezier!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:41

Pff werd net gebeld voor een functie maar dat is ongeveer van 0-15 uur per week en niet verzekerd voor het aantal uur. Maar nu mag ik niet komen werken omdat ik bezig ben met het aanvragen voor de bijstand :S Ze wou geen goede reden geven uit eindelijk.

Is dat normaal?? moet je gewoon niet noemen dat je er mee bezig bent? Deze recruiter had het via de gemeente opgevraagd ofzoiets.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:25

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:39

Zal het morgen even met de werkcoöperatie bespreken vind dit toch wel een raar iets inderdaad ....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:53

Iloveiswan schreef:
Pff werd net gebeld voor een functie maar dat is ongeveer van 0-15 uur per week en niet verzekerd voor het aantal uur. Maar nu mag ik niet komen werken omdat ik bezig ben met het aanvragen voor de bijstand :S Ze wou geen goede reden geven uit eindelijk.

Is dat normaal?? moet je gewoon niet noemen dat je er mee bezig bent? Deze recruiter had het via de gemeente opgevraagd ofzoiets.

Mmm... ik zou contact opnemen met de gemeente en daar duidelijkheid vragen.
Het lijkt mij namelijk stug dat de gemeente dergelijk info zomaar aan derden mag geven :?
Ik zou daar in ieder geval verre van blij mee zijn.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:03

Sonja_vR schreef:
Iloveiswan schreef:

Mmm... ik zou contact opnemen met de gemeente en daar duidelijkheid vragen.
Het lijkt mij namelijk stug dat de gemeente dergelijk info zomaar aan derden mag geven :?
Ik zou daar in ieder geval verre van blij mee zijn.

Ze hadden mijn cv zien staan bij de werkcoperatie van de gemeente dat is gewoon openbaar en iets waar dus bijstandsgerechtigen opstaan omdat die dat programma volgen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:30

Iloveiswan schreef:
Ze hadden mijn cv zien staan bij de werkcoperatie van de gemeente dat is gewoon openbaar en iets waar dus bijstandsgerechtigen opstaan omdat die dat programma volgen

Denk dat je dan dus aan het werk gaat en aanvullend bijstand krijgt. Dat ze dat niet willen? Omdat je nog maar net aanvraagt etc. Dus verwachten dat je relatief snel aan het werk zult zijn?
Max 15 uur is immers niets...

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:10

Janine1990 schreef:
Iloveiswan schreef:

Denk dat je dan dus aan het werk gaat en aanvullend bijstand krijgt. Dat ze dat niet willen? Omdat je nog maar net aanvraagt etc. Dus verwachten dat je relatief snel aan het werk zult zijn?
Max 15 uur is immers niets...

Ja denk dat ze zo denken. Had wel gezegd dat ik al 3 maanden bezig ben met baan zoeken dus echt niet binnen een week ergens anders aan het werk ben...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:23

Bel anders gewoon even naar de gemeente :) Ben wel benieuwd hoe ze het uitleggen. Misschien is het ook wel omdat je het programma nog niet hebt voltooid? Of hebben ze een andere uitleg die voor jou in ieder geval heel zinvol is.

Bah, ik moet zo nog even twee pakketjes inpakken. Wat opzich niet erg is. Ware het niet dat een van mijn collegas daar een opgerookte peuk op heeft uitgedrukt en niet heeft weggegooid. Echt zó vreselijk goor. Ik ben toch geen poetsvrouw?? :r Ze weten allemaal dat ik die tafel als enige gebruik.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:21

Ik kreeg zelfs per briefpost een afwijzing op de mat. Terwijl ik wel online had gereageerd. Jammer adt het een afwijzing was :) Nog een bevestiging & uitleg van de procedure van een andere in mijn mailbox. Er lopen er nu 3. Vandaag wilde ik eigenlijk ook zoeken/ reageren, maar er komt echt 0,0 uit mijn handen vandaag. Gisteren verdrietige dag gehad (en vandaag idem) dat helpt niet om te concentreren.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 17:51

Ik heb heel snel een ervaren telefonische verkoper nodig die ervaring heeft in de energiemarkt.

Is voor een tijdelijk project van ongeveer 2/3 maanden. Goede verdienste!! ;)

Als jullie iemand weten? Ik hoor het graag!

Nu even bijlezen :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:07

Tancreda4 schreef:
Ik kreeg zelfs per briefpost een afwijzing op de mat. Terwijl ik wel online had gereageerd. Jammer adt het een afwijzing was :) Nog een bevestiging & uitleg van de procedure van een andere in mijn mailbox. Er lopen er nu 3. Vandaag wilde ik eigenlijk ook zoeken/ reageren, maar er komt echt 0,0 uit mijn handen vandaag. Gisteren verdrietige dag gehad (en vandaag idem) dat helpt niet om te concentreren.

Goh, dat hoor je ook niet veel zeg...

Een :(:) voor jou...

Dimple, helaas zit ik in de verkeerde regio, dus ik zou niemand voor je weten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:17

Glock zoekt een groom, gave vacature, is wel intern, misschien iets voor iemand hier?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:18

Amandavd schreef:
Glock zoekt een groom, gave vacature, is wel intern, misschien iets voor iemand hier?

Poepschepper, net als bij Adelinde, maar dan wat vriendelijker verpakt.
Oh en je hoeft geen C rijbewijs te hebben :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:20

Janine1990 schreef:
Amandavd schreef:

Poepschepper, net als bij Adelinde, maar dan wat vriendelijker verpakt.
Oh en je hoeft geen C rijbewijs te hebben :D

Wat een negativiteit meteen weer. Er is vast iemand voor wie die baan hartstikke tof is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:26

Inderdaad, flauwe opmerking.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:28

Amandavd schreef:
Wat een negativiteit meteen weer. Er is vast iemand voor wie die baan hartstikke tof is.

Ooh dat zal vast.
Ik denk dat het komt doordat ik ooit (jaar of vier/vijf geleden) een collegaatje had, ze was iets van 10 jaar ouder dan ik (zal nu dus 35 zijn) met een universitaire opleiding die groom was geweest bij een internationale stal. Veel gereisd. En uiteindelijk had ze nog geen cent om d'r kont mee te krabben en was ze weinig wijzer geworden en had ze niets gedaan met haar universitaire opleiding. Doodzonde.

Als je nu een paard mee mag nemen vind ik het heel iets anders. Maar je kan dus gewoon tegen kost en inwoning (en een vast niet al te hoog loon) een pennymeisje uithangen. Ik vind het zonde van je ontwikkeling. Ook met betrekking tot je eigen sport (mocht je dat uitoefenen) ga je gewoon stilstaan.

Dus ja, ik ben behoorlijk negatief over dit soort functies.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:31

En dus moet je maar meteen je mening spuien en het wellicht voor een ander verpesten?

Ooit gehoord van, als je niks aardigs kan zeggen, zeg dan gewoon niks?

Ik denk ook wel eens bij functies, ah pfff, dat is drie keer niks maar dat betekent nog niet dat een ander dat ook vindt. Ik heb zelf in de paarden gewerkt, en nee, deze functie zou ook niet voor mij passend zijn, maar zat meiden die dat wel vinden. Het lijkt mij juist dat we in een topic als dit elkaar moeten motiveren, en niet zo'n negatieve sfeer erin moeten laten sluipen.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:39

Een stalgenootje loopt stage bij Silfhout daar hadden ze haar ook een baan aangeboden. Zij heeft dit afgeslagen, omdat ze eerst haar universitaire opleiding gaat afmaken (is net begonnen) en daarna wil ze best eens kijken wat de mogelijkheden bij hem zijn. Slimme keuze!

Wat betreft de vacature bij Glock. Ik denk ook dat er inderdaad wel mensen zijn die dit een droombaan vinden. Lekker tussen de paarden en lekker buiten aan het werk. Ieder moet zijn eigen keuze maken waar hij/zij gelukkig van wordt zonder zich hiervoor te schamen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:43

Ik zou het ook een veredelde poepschep functie hebben genoemd. Maar niet perse met een heel negatieve ondertoon, want dat lijkt mij nog best een leuke baan!! Ik heb laatst ook contact opgenomen met een stal die een voerder/uitmester zochten, eigenlijk lijkt mij dat wel heel leuk! Maar goed, betaald niet top en toch ook vaak parttime. Daar kan ik niet van leven (en op een stal als Glock zou ik niet snel blij worden denk ik, niet mijn wereldje)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:44

En de mensen die met paarden werken weten heus wel dat ze geen dikke bankrekening eraan over houden.. Waarom moet je het een poepschep functie noemen? Ik denk dat de gemiddelde groom wel weet wat de job inhoudt..........

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:28

Toch kun je aardig geld verdienen binnen de paardenbranche, al moet je wel geluk hebben en creatief zijn. Heb zelf jaren goed rond kunnen komen en zelfs kunnen sparen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:39

Ailill schreef:
Toch kun je aardig geld verdienen binnen de paardenbranche, al moet je wel geluk hebben en creatief zijn. Heb zelf jaren goed rond kunnen komen en zelfs kunnen sparen :)

Dat is mij nooit gelukt haha, maar ik geloof zeker wel dat het kan. Verder zijn werkgevers als Glock of de VDL Groep niet bepaald arm en zal je waarschijnlijk wel iets meer verdienen dan het minimumloon.