Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:58

Net mijn ww aangevraagd wat een gedoe zeg... bah.. krijg 3 maanden.. maar hoeveel geen idee.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:02

Tancreda4 schreef:
Ja, zoiets dacht ik al.... Zit een beetje te kijken, want mocht ik op mijzelf beginnen zit er mogelijk een opdracht in voor 3 maanden. Dus vandaar dat ik maar eens wat meer informatie ga inwinnen. Mocht dat zo zijn, kan mijn WW stop, want dan verdien ik gewoon naar behoren die maanden. Maar goed, na die 3 maanden zit je dan, want verder is het zomer werk... Lastiggggg. Ik heb het ook weggeschoven van; 'na ww periode misschien erbij', maar zou zonde zijn als ik dan een mooie begin opdracht misloop. Lastig lastig :)

Ik val even binnen.... Ik ben zelf mijn bedrijf begonnen via UWV, voor mij was het een super oplossing! Een klein basisinkomen en verder de mogelijkheid om in 6 maanden mn bedrijf op te bouwen. Ik had wel vooraf al werkelijk alles klaar, dus zodra ik groen licht had kon ik vol aan de gang. Ken meerdere mensen die deze kans genomen hebben en er nu blij mee zijn. Mocht je vragen hebben PB gerust...

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:09

Zooo, mijn cv en motivatie brieven voor verschillende werkgevers zijn af! Eindelijk.
Maar nu komt het volgende.. Ik werk al 4 jaar bij een bedrijf als student, morgen moet ik terug gaan voor in de namiddag te werken en ik zou graag daar mijn cv en motivatie brief af geven. Enkel, hoe doe ik dat? Gewoon afgeven? Of vroeger gaan en een gesprek vragen? Of nog anders?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:13

WinSel, je kan ook aangeven dat je thuis nog even rustig alles doorleest en m maandag meeneemt. Of het gesprek vervroegen?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:28

LOLLYYwood schreef:
Zooo, mijn cv en motivatie brieven voor verschillende werkgevers zijn af! Eindelijk.
Maar nu komt het volgende.. Ik werk al 4 jaar bij een bedrijf als student, morgen moet ik terug gaan voor in de namiddag te werken en ik zou graag daar mijn cv en motivatie brief af geven. Enkel, hoe doe ik dat? Gewoon afgeven? Of vroeger gaan en een gesprek vragen? Of nog anders?

Ik zou een gesprekje aanvragen :j Jij kent hun zij kennen jou maar om toch nog even duidelijk je verhaal te kunnen doen en te voorkomen dat je toch op een stapel beland, is face-to-face een babbeltje maken lijkt mij alleen maar bevorderlijk. Succes!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:28

Milatje wat bedoel je ? :) Ik heb vrijdag 2e sollicitatie gesprek.... Week er op loopt mijn contract af bij mn huidige werk

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:40

Dankjewel Renee! :D Spannend, heb nog nooit gesolliciteerd namelijk :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:45

Ik zou het niet aangeven als het niets wordt voor hun een rede om toch je contact niet te verlengen een dan heb je niets

Geen oude schoen weggooien voordat je een nieuwe heb

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:55

WinSel schreef:
Milatje wat bedoel je ? :) Ik heb vrijdag 2e sollicitatie gesprek.... Week er op loopt mijn contract af bij mn huidige werk

Kan dat gesprek niet vervroegd worden? Zou het nog niet zeggen hoor. Pas als het zwart op wit staat. Anders zit je straks zonder, dat zou zonde zijn!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:03

Nee het kan helaas niet eerder omdat ze het zo druk hebben. Ik heb na dat gesprek nog een aantal dagen tot mn contract af loopt.

Waar ik alleen tegen aan hik als ik nu nog niks zeg. Ik moet om 4 uur daar zijn en werk normaal tot 5. De vorige keer zei ik al dat ik naar dokter moest, als ik nu weer zo iets zeg weet ik niet of dat geloofwaardig is....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:34

Feestje van een neefje/nichtje. Jong kindje?
Rij je wedstrijden? Zo moeilijk hoeft het niet te zijn toch? Waarom zou je baas je niet geloven?

Als ik vraag of ik eerder weg mag, is dat nooit een probleem. Het zijn mijn vrije uren, heb ik voor gewerkt. Dus heb ik ook het recht om ze op te nemen. Net als jij.
Als er geen afspraken zijn is er toch niets om jou voor op het werk te houden?

Bovendien: wie verwacht er nu dat zijn werknemer op vrijdagmiddag om vier uur een sollicitatie heeft? ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:07

Pak gewoon de middag brij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:33

Winsel: neem gewoon lekker een middagje vrij die dag dat je naar dat gesprek moet. Niet heel vreemd om je weekend beetje te verlengen toch? En zeker niet je huidige werkgever of makelaar wijs maken van andere gesprekken. Straks wil de makelaar je toch niet en ziet je huidige werkgever een verlenging niet zitten. Aangezien je blijkbaar ergens anders wil gaan werken. Gewoon lekker alles voor jezelf houden nog even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:23

Op zulke momenten wil ik wel graag mijn rijbewijs halen. Maar kan mij er niet toe aanzetten met lessen te beginnen. Zo duur allemaal. En zoveel werk wat kan zonder rijbewijs. Maar ja.... ook werk zat waarbij het wel een eis is.

Maar misschien iets voor iemand hier?

http://www.indeed.nl/m/viewjob?jk=770a8 ... &from=serp

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:26

Annettu: Tijdens het aanvragen van je WW is wel naar voren gekomen, wat je dagloon zal worden. Met dat bedrag kun je uitrekenen wat je deze drie maanden gaat ontvangen. Mocht dit niet terug te halen 1ijn, je krijgt binnen 10 werkdagen ook een brief van het UWV thuis gestuurd met daarin meer duidelijkheid over wat je maandelijks gaat ontvangen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:42

Ik moet er nog maar s even over na denken wat ik ga zeggen....
Ik ben vorige week al eerder weggegaan ivm 'dokter' ( eerste sollicitatiegesprek ) en afgelopen vrijdag was ik ziek.... Ik wil dus niet dat het op gaat vallen zeg maar....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:45

WinSel schreef:
Ik moet er nog maar s even over na denken wat ik ga zeggen....
Ik ben vorige week al eerder weggegaan ivm 'dokter' ( eerste sollicitatiegesprek ) en afgelopen vrijdag was ik ziek.... Ik wil dus niet dat het op gaat vallen zeg maar....

Je maakt er een te groot probleem van hoor...
Echt who cares als jij een middag vrij neemt. Om mijn part een hele dag omdat een vriendin uit de andere kant van het land ergens komt...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:47

Ja ik maak me er waarschijnlijk ook te druk om hoor, ik weet het wel haha
Alleen mijn huidige werkgever is een echte hork....

Ik vraag inderdaad gewoon vrij denk ik, daar heb ik recht op

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:57

WinSel schreef:
Ja ik maak me er waarschijnlijk ook te druk om hoor, ik weet het wel haha
Alleen mijn huidige werkgever is een echte hork....

Ik vraag inderdaad gewoon vrij denk ik, daar heb ik recht op

Ach ik ben ook wel eens bang dat ze lezen wat ik hier schrijf. Waarom??? Ik zou het niet weten...
Maar ik maak me er wel eens druk om ja. Dus ik begrijp je ook wel hoor!

Vraagt jouw baas/werkgever wel eens waarom je vrij vraagt?

Een paar weken geleden organiseerde mijn club een wedstrijd. Ik zit in de commissie en moest schrijven, dus moest eigenlijk een uurtje eerder weg. Kwam ik een beetje laat mee (woensdag om vijf uur, vrijdag was de wedstrijd en ik ben op donderdag altijd vrij), dus ik vraag mijn baas. Hij zegt lachend nee. Dat betekent gewoon ja. En hij denkt er niet over om te vragen waarom ik vrij wil hoor. Hij heeft er überhaupt niet om gevraagd eigenlijk. Het kan, dus waarom moet ik met argumenten komen?

Toen pas realiseerde ik me wat ik naar jou schrijf :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:01

Nee hij vraagt het niet omdat ik zelf altijd zeg waarom haha.
Ik weet wel, ik hoef niet te zeggen waarom ik vrij wil, maar dan voelt het voor mij geloofwaardiger ofzo. Ik kan het niet echt omschrijven haha

Omdat ik hier een half jaar contract heb en we verplicht 3 weken vrij hadden in de bouwvakvakantie zijn daar veel vrije uren aan op gegaan, ik weet dus ook niet hoeveel uren ik nog heb staan....
Staat helaas ook niet op loonstrookje

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:15

WinSel schreef:

Hhmm dacht dat dit wettelijk verplicht was om te vermelden op loonstrook. :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:20

WinSel schreef:
Nee hij vraagt het niet omdat ik zelf altijd zeg waarom haha.
Ik weet wel, ik hoef niet te zeggen waarom ik vrij wil, maar dan voelt het voor mij geloofwaardiger ofzo. Ik kan het niet echt omschrijven haha

Omdat ik hier een half jaar contract heb en we verplicht 3 weken vrij hadden in de bouwvakvakantie zijn daar veel vrije uren aan op gegaan, ik weet dus ook niet hoeveel uren ik nog heb staan....

Je krijgt per jaar 4 werkweken vrij als ik me niet vergis.
Dus ik werk 32 uur per week, ik krijg per jaar 4 x 32 vrije uren. Dus gewoon 16 vrije dagen...

Gewoon even langs personeelszaken lopen en vragen hoeveel vrije uren je nog hebt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:26

Er staat zo weinig op dit loonstrookje, allemaal heel vaag....
Ik zal het morgen eens aan mn werkgever vragen hoeveel dagen ik nog heb en of ik vrijdag vrij kan krijgen....

Weet je wat het is, als hij nou al van mn sollicitatie weet , is de stap om te zeggen dat ik ander werk heb gevonden niet zo groot meer haha. Ik ben gewoon een scheiterd, maja ik moet voor mezelf kiezen en niet voor hem....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:37

WinSel schreef:
Er staat zo weinig op dit loonstrookje, allemaal heel vaag....
Ik zal het morgen eens aan mn werkgever vragen hoeveel dagen ik nog heb en of ik vrijdag vrij kan krijgen....

Weet je wat het is, als hij nou al van mn sollicitatie weet , is de stap om te zeggen dat ik ander werk heb gevonden niet zo groot meer haha. Ik ben gewoon een scheiterd, maja ik moet voor mezelf kiezen en niet voor hem....

Oooh dat laatste is heel erg herkenbaar inderdaad :j

Ik zeg ook niets, ik hou ook altijd een smoes klaar voor het vrij nemen als het straks zover komt. Want ik weet ook dat solliciteren niet echt heel erg op prijs wordt gesteld bij ons. En bij mij moet het contract in januari ook verlengd worden, maar dan voor onbepaalde tijd. Dus als ze het nu weten is de keus natuurlijk heel erg makkelijk voor hen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:40

Ja vreselijk gevoel is het he haha

Bij mij is contractverlening ook voor onbepaalde tijd, alleen is dit werk gewoon totaal niet leuk ( advertentieverkoop fulltime )

Het is alleen nu zo kort dag, vrijdag gesprek en die woensdag er op is laatste dag van het contract....
Ik hoop dat de makelaar het gelijk laat weten zodat ik het kan vertellen als ik aangenomen ben.... Kan er helaas niks aan doen dat het allemaal zo kort dag is, deze kans biedt zich nu aan en die wil ik echt niet af slaan