Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:12

Ik heb een half jaar gedetacheerd gezeten voordat ik hier een jaar contact kreeg.
Beviel me prima hoor.
Zij is nu ook weer op zoek voor mij.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:52

Ik heb nog geen ervaring met detachering. Maar ga 1 oktober dus voor een detacheringsbureau werken. Het lijkt me echt heel leuk. Maar ik houd ook erg van afwisseling. Dus voor mij is het ideaal dat een opdracht vaak maar max een jaar is.

Eenzaamheid herken ik deels. Maar dat merk ik alleen op de dagen dat ik echt alleen ben en het regenachtige dagen zijn zodat ik niet lekker naar buiten kan.
Verder woon ik in een klushuis met klustuin en 4 paarden aan huis. En ik heb de afgelopen 2 jaar dat we hier wonen ontzettend veel leukennieuwe contachten opgedaan via bokt. Dus spreek veel met hen af. Ze zijn veelal wel een stuk jonger dan ik en gaan naar school. Maar hebben daardoor wel veel vrije tijd.
Dus trekken we regelmatig de bossen in. En de paarden staan er toch dus dat kost niks.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:41

Goedemorgen,

Inmiddels bijna 4 weken aan het werk en te horen gekregen dat ik mag blijven :D

Op het moment hebben wij meerdere vacatures open staan (uitzend basis), is er hier interesse wanneer ik ze plaats?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:25

We hadden toch een meeting topic geopend maar die is volgens mij langzaam weg gezakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:30

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:51

Bedankt Dimple ! Ik heb tot nu toe nog niks gehoord van de makelaar. Wel ben ik zo juist gebeld door een ander bedrijf waar ik maandag op sollicitatie kan komen. Nu zijn er twee bedrijven geïnteresseerd…. Ik wacht vandaag even af of ik iets hoor van de makelaar, als ik daar aangenomen wordt wil ik uiteraard daar werken. Maar als ik vandaag nog niks hoor ga ik maandag sowieso naar dat andere bedrijf.

Ik heb inderdaad nog geen nieuw contract getekend, maar ze hebben wel door laten schijnen dat ik mag blijven. Ik kan mijn contract bij mijn huidige werk inderdaad per maand opzeggen. Al hoop ik dat ik per 1 oktober ergens anders aan de slag ben :))

Ik vind het ook super dat je nog zo actief bent in dit topic Dimple ! Ik lees elke dag met jullie mee maar reageer niet veel… Wel wens ik jullie allemaal super veel succes en afwijzing naar afwijzing ken ik helaas. Werkt zeer demotiverend… Knuffel voor jullie
Ailill super dat je mag blijven, gefeliciteerd !
Laatst bijgewerkt door WinSel op 18-09-15 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:52

Eydis schreef:
Hebben jullie ervaringen met gedetacheerd worden of werken of via een bureau een baan vinden?

Ik werk voor een detacheringsbureau! Wat wil je graag weten? :-)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:46

Ok ik heb dus recht op bijstand maar worden geacht bij te lenen tot 700 euro en derest tot minimum loon wordt aangevuld door de bijstand is dat normaal ? Want werken ons alleen maar meer in de schulden op deze manier.

En weer 2 afwijzingen vanochtend :S

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:47

Wat raar, zo werk je je idd alleen maar meer in de schulden, lijkt me niet de bedoeling....

Balen van de afwijzingen, geven ze ook een reden ?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:49

Nee standaard afwijzingen en als je verder vraagt ben ik gewoon te oud of niet genoeg ervaring.

Ja snap er ook niet heel veel van moet denk ik maar wachten tot oktober wanneer ik de brief krijg met hoeveel ik precies krijg maar er wordt wel verwacht tot 700 euro zelf lenen enzo omdat me vriend 200 euro wajong krijgt en studifinanciering totaal 300 euro ontvangt hij ....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:52

Balen zeg, wat voor werk zoek je ?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:54

Maakt op dit moment niet uit pak alles aan zodat we hier kunnen blijven wonen. Het liefste wat ik wil is administratief met paard of dieren dus stamboeken of grotere bedrijven. Maar gewoon winkels of agrarisch maakt ook niet uit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:13

Zijn er hier nog mensen woonachtig in Zeist? Ik heb een schoonmaak vacature open staan.

Eventueel ook nog productiewerk in Hazerswoude.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:34

Zouden jullie laten weten aan de makelaar dat ik maandag ook op gesprek kan bij een ander bedrijf ?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:35

Persoonlijke zou ik dat niet doen, uit angst om m'n eigen glazen in te gooien.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:22

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:11

Ik zou idd niks doorgeven aan andere bedrijven waar je mee bezig bent :n
Wat zouden ze verder met die info moeten/kunnen?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:50

Oeh antwoord gehad op een sollicitatie als laborant :):) mijn gegevens zijn doorgestuurd en ik hoor over het vervolg snel meer, ik hoop dat ik uitgenodigd wordt voor een gesprek!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:57

Ik heb nog een sollicitatie lopen, en de reageerdatum verstrijkt vandaag dus zou nu binnen twee weken iets moeten horen. En verder is er gewoon niks, pfff.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:21

Iemand ervaring met op jezelf gaan beginnen vanuit de WW? Of een eigen bedrijfje, als 'erbij', wat als je dan 'werkloos' wordt omdat je geen opdrachten binnen krijgt? Ben een beetje aan het orienteren om te kijken of ik niet wat zelf moet opstarten. Alleen gaat het dan wel om seizoenswerk...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:14

Spannend Renee, ik duim voor je !
Amanda, spannend zeg ! hoop dat je iets hoort.

Ik heb geen ervaring om iets voor jezelf te beginnen vanuit de WW....

Ik ben zo juist gebeld door de makelaar, vrijdag om 16 uur 2e gesprek.
Het is een klein bedrijf, werken nu 3 mensen. Ze zullen alle 3 aanwezig zijn tijdens het gesprek en we gaan dan kijken wat zij willen en wat ik wil. Ben nog steeds positief :) Spannend
Ik denk dat ik het nu wel moet melden aan mijn huidige werkgever... Ik heb dat gesprek de 25ste en mijn contract loopt tot 1 oktober.....

Kan hij mijn contract niet gaan verlengen omdat ik aan het solliciteren ben ? Mocht ik het bij de makelaar niet worden....

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:24

Ik zou het niet zeggen eigenlijk.. Wellicht is het een reden om idd je contract niet te verlengen, al zullen ze het dan waarschijnlijk anders inpakken. Ik zou het eerder ter sprake brengen bij de makelaar.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:29

Makelaar weet dat mijn contract afloopt per 1 oktober en dan bij hun kan beginnen....

Ik weet alleen niet wat ik dan moet aangeven bij mn huidige werk, vorige keer moest ik naar de dokter... Kan moeilijk weer zeggen dat ik daar heen moet.

Maar mag een werkgever je verplichten om niet te solliciteren dan

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 18:40

Tancreda, ik!
Ik heb uiteindelijk besloten niet te starten gedurende WW fase. Je moet meteen een bepaalde gedeelte van je uitkering inleveren. Het is al zo weinig, daarbij is een eigen bedrijf investeren en zij zetten je meteen terug naar 50%^...........

Ik heb op de achtergrond wel voorbereidingen getroffen, informatie inwinnen, websites bezoeken en markt bepalen (mag eigenlijk ook niet) Live gaan zou ik niet doen. Ze kunnen echt lastig worden en dan kan je al je ontvangen uitkering terug betalen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:22

Ja, zoiets dacht ik al.... Zit een beetje te kijken, want mocht ik op mijzelf beginnen zit er mogelijk een opdracht in voor 3 maanden. Dus vandaar dat ik maar eens wat meer informatie ga inwinnen. Mocht dat zo zijn, kan mijn WW stop, want dan verdien ik gewoon naar behoren die maanden. Maar goed, na die 3 maanden zit je dan, want verder is het zomer werk... Lastiggggg. Ik heb het ook weggeschoven van; 'na ww periode misschien erbij', maar zou zonde zijn als ik dan een mooie begin opdracht misloop. Lastig lastig :)