Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:07

Winged gefeliciteerd.
Ir1ne balen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:15

Gefeliciteerd Winged! :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:22

Gefeliciteerd Winged!

En jeetje Irene dat is even zuur zeg. Vooral omdat ze daar in het gesprek zelf helemaal niet op die manier over begonnen zijn. Hopelijk gaan jullie er nog uitkomen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:28

Gefeliciteerd Winged!
Ik krijg er nichtje/ neefje bij in mei :)

Bah Irene dat is zuur.
En eigenlijk niet zo netjes van't bedrijf dat ze op voorhand weten niet aan je verwachtingen te kunnen voldoen, maar dat niet laten weten.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:32

We komen dr vast wel uit. Ik weet niet wat de achterliggende reden is.. :) we zetten gewoon de schouders er weer onder :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:15

Ik heb een dilemma :roll:

De rotte appel is uit het bedrijf gegooid, dat scheelt een hoop.
Thuiswerken kan dus niet, want ik heb een AM functie binnendienst, dus op kantoor is van belang volgens mijn manager + directeur ook i.v.m. interne zaken.

Nu mag ik wel na de files gaan rijden en ook bijtijds weg als ik maar zorg dat ik mijn uurtjes maak, maar daar vertrouwen ze op.
Daarnaast voor de ''kosten'' die ik nu maak met eigen auto, kan ik ervoor kiezen om een auto van de zaak te krijgen. (lees: kleurenbom met gigantisch logo van de zaak erop) Deze kan ik ook privé rijden, kost me netto €80 in de maand.

Ik moet het snel laten weten..... *zucht* }:0

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:22

Fiebie schreef:

Thuiswerken kan dus niet, want ik heb een AM functie binnendienst, dus op kantoor is van belang volgens mijn manager + directeur ook i.v.m. interne zaken.

Nu mag ik wel na de files gaan rijden en ook bijtijds weg als ik maar zorg dat ik mijn uurtjes maak, maar daar vertrouwen ze op.
Daarnaast voor de ''kosten'' die ik nu maak met eigen auto, kan ik ervoor kiezen om een auto van de zaak te krijgen. (lees: kleurenbom met gigantisch logo van de zaak erop) Deze kan ik ook privé rijden, kost me netto €80 in de maand.

Klinkt goed, volgens mij zit de afweging dan in of je de reistijd wil maken. Dat is echt persoonlijk, ze zijn iig wel bereid je tegemoet te komen..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:24

xNathaliee schreef:
Ik heb meteen maar een ww aangevraagd het stomme is alleen dat we per 1 juni 2013 zijn overgenomen door een ander bedrijf. Die 2,5 jaar ervoor had ik dus een andere werkgever. Nu moest ik mijn laatste werkgever opgeven. Maar als ik hun aanklik dan berekenen ze alleen de gewerkte periode vanaf 1 juni. Betekent dit dat ik die 2,5 jaar ervoor gewoon kwijt ben?

Mij lijkt het niet, maar durf het niet zeker te zeggen. Heb je er echt vragen over, dan bel je toch even? :D Zou ik ook doen .....

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:27

Fiebie schreef:

Ik zou het maar doen...
En zorg dat je een trekhaak achter die auto krijgt :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:30

Fiebie dat maak het ineens wel weer een stuk interessanter zou kijken wat er mogelijk om buiten de spitsuren te reizen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:56

Kan niet, wordt een VW Up! :+

Ze komen me inderdaad tegemoet, maar ik weet niet of ik dit wil.
Want als ik hiervoor kies, zit ik er dan aan vast.... of niet.
En ik ben ook niet onwijs fan van laat thuiskomen etc. :o (verwend, i know)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:58

Moeilijk Fiebie. Als je denkt de reistijd vol te kunnen houden, is een lease-auto wel een goede optie.
Het betekent nog steeds niet dat je vast zit denk, je hebt vast een bepaalde opzegtermijn in je contract staan voor het geval je alsnog wilt stoppen. Al weet ik eerlijk gezegd niet precies hoe het dan met lease-auto's zit. Maar dat valt vast op te zoeken. :)

Ik ben net terug van een 2e gesprek. We zijn met 2 kandidaten over, het wordt spannend...

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:59

Spannend NoeskaMoos! :):)

Opzegtermijn heb ik sowieso..... Maar ik doelde inderdaad op de lease-auto. :o
Zal dat nog even navragen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:08

Spannend Noeska!

Hmm Fieb ik weet dat toen mijn vader van bedrijf verhuisd is (nu vier jaar geleden) hij leasewagen van 't oude bedrijf mocht houden tot zijn nieuwe bestelde van nieuw bedrijf binnen was OF er eentje uit de vloot beschikbaar was.
En die is ook zelf vertrokken.

MAAR beide bedrijven zaten wel bij dezelfde leasemaatschappij, dus dat vergemakkelijkt het misschien wel.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:14

Fiebie schreef:
Kan niet, wordt een VW Up! :+

Ze komen me inderdaad tegemoet, maar ik weet niet of ik dit wil.
Want als ik hiervoor kies, zit ik er dan aan vast.... of niet.
En ik ben ook niet onwijs fan van laat thuiskomen etc. :o (verwend, i know)

For the time being is het toch een prima oplossing?
Je hebt immers nog geen andere baan. En zolang dit de situatie is zou ik het mezelf zo makkelijk mogelijk maken :o
Dat is niet meteen een committent voor eeuwig hoor ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:18

Je kunt ook vrij vroeg op pad gaan, dan kun je ook eerder weg ( toch? ) om de spitstijden heen. Vind ik altijd wel fijn... ik zou het doen!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:30

Dat doe ik inderdaad ook hoor. Ga meestal tussen 6 en half 7 rijden en ben dan om een uur of 4 weer weg.
net voor de files aan

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:31

Pcies. Nu hebben we hier in Grunn niet echt files... als je het vergelijkt iig.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:33

wacht maar tot de reconstructie van de A7 van start gaat :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:50

Och jaaaaaa... De 'heb ik werk soap' gaat door. Ze willen me opeens gaan korten op uren. Ik ga maar eens peilen wat mijn rechten zijn gezien ik op uitzendbasis werk.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:06

:/ Volgens mij zijn die bedrijven helemaal van lotje. Ik dacht dat ik niet eens onredelijk was qua loon maar iedereen gaat voor een dubbeltje en een stuiver aan het werk. Als men mn huur nou ook aanpast naar dat bedrag, dan kan ik er nog wat mee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:08

Ir1ne schreef:
:/ Volgens mij zijn die bedrijven helemaal van lotje. Ik dacht dat ik niet eens onredelijk was qua loon maar iedereen gaat voor een dubbeltje en een stuiver aan het werk. Als men mn huur nou ook aanpast naar dat bedrag, dan kan ik er nog wat mee.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik gestudeerd heb voor professioneel vrijwilliger. Helaas moet mijn huur en eten wel met geld betaald worden in plaats van gratis lucht en zonneschijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:09

Ik zou dan ook gewoon om 6 uur in de ochtend gaan rijden voor de spits, en dan lekker voor de middagspits naar huis :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:10

Ir1ne schreef:
Je kunt ook vrij vroeg op pad gaan, dan kun je ook eerder weg ( toch? ) om de spitstijden heen. Vind ik altijd wel fijn... ik zou het doen!
Kriel schreef:
Dat doe ik inderdaad ook hoor. Ga meestal tussen 6 en half 7 rijden en ben dan om een uur of 4 weer weg.
net voor de files aan

Dat zou kunnen als er niet van mij verwacht werd dat ik tot 5/6 aanwezig moet zijn.
''Want je hebt een commerciële functie'' :roll:

Dus dat eerder weggaan 's ochtends kan wel.... Maar dagen van 12 uur incl. reistijd blijf ik niet doen.

Die auto wordt dan speciaal voor mij besteld. Ik zou het banketstaaf vinden als ik de maand erna opzeg. :o

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:21

Fiebie schreef:
Ir1ne schreef:
Kriel schreef:
net voor de files aan

Dat zou kunnen als er niet van mij verwacht werd dat ik tot 5/6 aanwezig moet zijn.
''Want je hebt een commerciële functie'' :roll:

Dus dat eerder weggaan 's ochtends kan wel.... Maar dagen van 12 uur incl. reistijd blijf ik niet doen.

Die auto wordt dan speciaal voor mij besteld. Ik zou het banketstaaf vinden als ik de maand erna opzeg. :o

Ja snoes, that's life....