Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:05

Als je een afwijzing krijgt zonder redelijke melding. Bel er dan altijd achteraan!!!!!

Van elke afwijzing kun je iets leren. Zie het als een leerweg :Y)

Wederom een sms of ik beschikbaar ben.....zucht....heb me toch uitgeschreven? :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:23

Sollicitatie is het niet geworden die ik vandaag had. Ik heb er zelf vanaf gezien :) Voel mij wel een beetje een miep (het verdiende te weinig en kwam onder mijn ww). Maar dan ga ik liever tijd steken in nog meer zoeken naar een baan voor langere tijd waar ik wel mee kan rondkomen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:31

Tancreda4 schreef:
Sollicitatie is het niet geworden die ik vandaag had. Ik heb er zelf vanaf gezien :) Voel mij wel een beetje een miep (het verdiende te weinig en kwam onder mijn ww). Maar dan ga ik liever tijd steken in nog meer zoeken naar een baan voor langere tijd waar ik wel mee kan rondkomen.

Waarom ben je dan een miep? Ik vind dat niet meer dan logisch hoor...

idinn schreef:
Dat is dan het nadeel van terug bij Hotel Mama wonen en geen inkomsten hebben. Ik moet het doen met de inhoud van de voorraadkast hier. En daar ligt geen chocolade in. Plus sinds mijn zoektocht naar werk ik door troostvoer al 4 kilo aangekomen ben. Dus laat ik het eens zonder proberen vandaag :')

Super dat je dan toch op gesprek mag komen! Ik verwacht nooit ergens wat van, maar dan nog is een afwijzing teleurstellend haha.

Oeps... dat is de mindere kant van moeten solliciteren en thuis zitten. Gezonde vreterijen geen optie? Lekker aan de sla, worteltjes, komkommer en avocado?

Super Mando!

Ik zal vandaag ook even twee brieven schrijven. Ben vrij, dus kan er nu mooi mee bezig. Iemand gaat mijn brieven en cv ook even nakijken. Vind ik ook wel erg fijn!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:33

Oh Idinn, zo herkenbaar dat vreten! Dat thuiszitten is echt niet goed. Ben ik de hele dag op het werk of op stal is er neits aan de hand. Maar zoals nu met dit weer met een dekentje en laptop op de bank zoeken naar vacatures.... kan ik ook moeilijk van eten afblijven. En hier is de voorraadkast en kelder WEL goedgevuld! (ook hotel mama even tijdelijk)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:05

Heb nu een vacature waar geen adres in staat. Is bij een behoorlijk grote school.
Mijn best wel goede Google skills laten me nu in de steek. Wat doen jullie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:09

In dat geval zou ik even bellen om te vragen waar de locatie van de betreffende vacature is :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:12

idinn schreef:
In dat geval zou ik even bellen om te vragen waar de locatie van de betreffende vacature is :)

Standplaats staat er wel bij hoor...
Mailadres en dergelijke ook.

Maar het adres waar de 'brief' heen moet niet. Ik heb juist afgelopen weekend een sollicitatie verstuurd met het bedrijfsadres er wel in. Terwijl ik dat eerder niet deed... Omdat ik dat niet zag in voorbeeldbrieven. Of omdat men tegen mij heeft gezegd dat het ouderwets is? Geen idee...

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:17

Succes met de brieven janine! Kan je sollicitatie niet digitaal? Of wil je het adres zodat het ''netter'' lijkt in de brief? Geeft inderdaad een goede reden tot bellen....

Ik word juist zo lusteloos dat ik veel minder eet zonder werk := Ook niet ideaal als je puur moet gaan kledingshoppen door gewichtsverlies....

Hier 2 brieven verstuurd... heb ik eindelijk weer wat lopen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:22

blingpiggy schreef:
Succes met de brieven janine! Kan je sollicitatie niet digitaal? Of wil je het adres zodat het ''netter'' lijkt in de brief? Geeft inderdaad een goede reden tot bellen....

Ik word juist zo lusteloos dat ik veel minder eet zonder werk := Ook niet ideaal als je puur moet gaan kledingshoppen door gewichtsverlies....

Hier 2 brieven verstuurd... heb ik eindelijk weer wat lopen...

Ooooh ruilen? :') Ik kom er achter dat ik weer veel te veel ben aangekomen. En dat terwijl ik gewoon 4 dagen in de week werk, 's avonds op stal ben en in het weekend ook maar weinig thuis ben. :\

Ik wil inderdaad het adres omdat het netter lijkt. Maar dat is enkel op basis van wat ik afgelopen weekend op Carrieretijger vond. Dus als dat ouderwets is, wil ik er niet over bellen. Geeft ook weer zo'n beroerde indruk vrees ik.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:38

Idinn erg herkenbaar die eet buien .. Ook ik ben weer terug bij hotel mama, wat zal het toch fijn zijn om gewoon weer werk te hebben en om weer uit te checken in het hotel :)

Janine: Succes met de brieven schrijven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:40

Nou die functie ga ik toch maar niet meer op schrijven. Toch veel te hoog gegrepen. Ik kan niet eens een begin aan de brief maken. Vreselijk. En dan zijn de functie-eisen ook nog een vreselijk droog.
En dan moet ik bijna janken omdat ik me er niet toe kan zetten. Ik moet me niet zo aanstellen.

Terwijl ik er nog eentje heb liggen, waar ik een creatieve brief voor mag schrijven. Of alternatieve vormen van een brief. Medewerker PR & Communicatie. Dat ligt mij beter denk ik. Past ook beter bij wie ik ben.

Maar gezien het CAO vast ook wel weer te hoog gegrepen.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:36

Ik kan me er ook heel slecht toe zetten omdat ik afwijzing na afwijzing binnenkrijg.. met alleen de tekst dat ze zoveel reacties hebben dat ze geen reden geven. Deze week werk ik wel veel bij mijn nieuwe 'bijbaan', maar doordat het horeca en dus veelal ook 's nachts is merk ik dat ik niet toe kom aan solliciteren. Volgende week heb ik twee dagen helemaal niks te doen en moet ik van mezelf ook twee dagen gaan solliciteren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:19

Gittekit schreef:
Ik kan me er ook heel slecht toe zetten omdat ik afwijzing na afwijzing binnenkrijg.. met alleen de tekst dat ze zoveel reacties hebben dat ze geen reden geven. Deze week werk ik wel veel bij mijn nieuwe 'bijbaan', maar doordat het horeca en dus veelal ook 's nachts is merk ik dat ik niet toe kom aan solliciteren. Volgende week heb ik twee dagen helemaal niks te doen en moet ik van mezelf ook twee dagen gaan solliciteren.

Ooh ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is zeg! Vind dan inderdaad maar weer de moed om door te gaan met solliciteren. En als je inmiddels een ander baantje hebt, die je hele dag-nacht ritme in de war schopt!

Ik heb toch nog eentje verstuurd. Minder uren dan ik nu heb, maar wel meer loon.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:03

Ik leef zo ontzettend met jullie mee meiden. Je hebt geen idee!

Als geen ander weet ik hoe dat k ut gevoel is, je waardeloos voelen, vreetbuien etc. Ook dat geklets van iedereen om je heen........ -O-

Iedereen dikke knuf, als ik iets kan doen, laat het me dan weten.

Wellicht is het klein aandeel wat ik heb, maar met deze informatie én de manier waarop ik zelf behandeld ben geweest doe ik zo stinkende mijn best netjes om te gaan met mijn kandidaten. Al is het maar een klein aandeel wat ik kan doen.

:(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:48

Oh ja, dat geklets.... ik vind het de laatste tijd al lastig aansluiting te blijven vinden bij vrienden. Immers gaat iedereen zo'n beetje naar de fase kindjes, trouwen, huis kopen.... en ik ben single. Nu ik ook geen werk heb, mis ik het extra. Het werkloos zijn geeft mij ook wel echt een 'eenzaam' gevoel soms. Vrienden zie ik niet dagelijks, de aansluiting behouden is lastig. Toch wat anders dan collega's waar je het elke dag gezellig mee hebt.

Gisteren met mijn ex collega's afgesproken en een middag gezellig gedaan. Merkte dat ik ze echt had gemist. Zo doodzonde, want wat een leuk, gezellig team waren we toch, we vulden elkaar zo goed aan tot 1 geheel!! Moeten we vaker doen afspreken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:13

Werkloos & Eenzaam ... dat gaat geloof ik hand in hand samen! Wat dat betreft misschien nog een voordeel van Hotel Mama, dat ik niet continu alleen zit thuis. In de trein kan ik ook echt jaloers worden op al die studenten die onbezorgd naar college gaan :') Zeker vaker eens afspreken met je ex-collega's. Zonde als dat contact gaat verwateren en wie weet levert het nog iets op. Geef anders maar een gil om eens iets af te spreken!

Lastig Margit als je door je bijbaan zo uit het normale ritme bent! En die afwijzingen helpen inderdaad niet echt mee. Waar werk je nu (tijdelijk)? Iig wel heel prettig om wat inkomen te hebben. Hopelijk lukt het komende week in je vrije dagen om te solliciteren. De moed niet opgeven hoor!

Janine, heb ik soms ook.. dat een brief maar niet wilt lukken. Dan denk ik uiteindelijk ook maar dat de functie misschien toch niks voor mij is. Hoe enthousiast ik er ook over leek. Als de schrijfinspiratie weg blijft, klopt er toch iets niet. Hopelijk lukt die creatieve brief schrijven beter! Minder uur, meer loon.. dat is fijn!

Dimple, nog steeds super fijn dat je daar zo op je plek zit! En je vanuit je eigen ervaring zo je best doet om netjes om te gaan met kandidaten. Alle beetjes helpen.

Vandaag een sollicitatie naar een warenhuis eruit gestuurd. Ook weer wat wijzer geworden door een test over mijn werkgedrag. En nu bezig met een volgende sollicitatie voor een labfunctie, niet mijn niveau of richting. Maar wel in de buurt en klinkt interessant/nuttig en als een leuk bedrijf.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:18

Mag ik mij aanmelden !

Mij naam is Annette ben net 21 en net mijn ontslag gekregen helaas. Na vastcontract van 1,5 jaar.

Heb mijn mbo 3 diploma en eigelijk alleen dus nu dierenwinkel ervaring ( plv bedrijfsleider )

Helaas helaas.. nog thuiswonend, leuke haflinger dunja die helaas niet veel kan dus wou eigelijk net een 2de pony erbij kopen maar lijkt mij nu niet verstandig..

Nu zit ik echt in een glitch.. wat wil ik ? school ? werken ?

enige wat ik nu ( denk dat ik ) wil is veel werken en veel geld verdienen om dat andere droompaardje erbij te halen :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:25

Ik vind het ook nog steeds een leuk idee om een keer met ze allen af te spreken.

Gewoon ook om er even uit te zijn. Voor sommige is het wat ver om midden in het land af te spreken. Ik wil ook ons huis wel open stellen om de kosten te kunnen beperken.

Laat maar weten of er interesse is. ;)

En wat betreft netwerken op LinkedIn, voeg me gerust toe. Mijn netwerk breidt zich best snel uit en wie weet dat ik iemand van jullie er mee kan helpen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:26

@Gittekit: Hèèl herkenbaar, de ene na de andere afwijzing krijgen. En daar dan depri van worden en geen zin meer hebben nog moeite te doen.. :\ Gisteren nog een afwijzing gekregen van een dierenpension, iets dat me echt ligt..

@Dimple: Ik vind het fijn dat je nog in het topic zit en niet direct bent weggegaan toen je een baan kreeg. Je aandeel in het topic wordt zeer gewaardeerd :) En de manier waarop je met kandidaten omgaat ook, dat weet ik wel zeker.

@Tancreda: Ook ontzettend herkenbaar. Ik heb al niet veel vrienden (meer) van school, het contact met ex-collega's is ook verwaterd en met de mensen die ik nog heb merk ik enorm dat ze inderdaad in een heel andere ''levensfase'' zitten dan ik.

Welkom Annette :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:29

Goed dat je er toch nog eentje hebt verstuurd Janine!

Brenda, dat jaloers worden op de mensen die nog studeren is hier ook heel bekend haha :D. Ik werk nu weer bij een horeca uitzendbureau (niet mise en place), wat fijn is om weer wat geld binnen te krijgen hoor! Maar niet wat ik de rest van m'n leven wil gaan doen met m'n masterdiploma..

Welkom Anette, vervelend dat je je ontslag hebt gekregen.. :( Heb je de tijd en mogelijkheden om rustig na te denken wat je wil?

Ik ga zo opnieuw werken (2e keer vandaag), van 21:30 tot 05:00. Reacties van anderen vind ik momenteel ook vaak erg vermoeiend, hoe lief bedoeld ook. De vraag "heb je al een baan?" wordt hier nu ook standaard beantwoord met "Nee. Hoef het er ook niet over te hebben." :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:47

Zelfs mijn eigen zus had een grote mond over dat zij wel zo een baan zou hebben en er niks van begreep waarom mensen niet aan de bak kwamen. Zo makkelijk oordelen vanuit een baan.....

Ik heb vandaag gesproken met een super enthousiaste jongeman van dit bedrijf http://www.team-werk.nl/

Zij bemiddelen vanuit UWV of Gemeente mensen naar werk. Je krijgt een contract bij hen. Hij gelooft wel in mensen zoals wij. Hij schuift niet meteen je CV aan de kant omdat je een gat hebt of weet ik wat.

Ik weet niet precies wat de eisen zijn om ingeschreven te staan, maar wilde het toch onder de aandacht brengen. Wie weet!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:59

Daar ga ik zo wel even op kijken :) Morgen intake gesprek voor bijstandaanvraag. En vandaag de 2de cursus dag gehad van de werkcorporatie met een kwaliteitenspel :P

En de afwijzingen vliegen om me oren heen :( Hopelijk morgen positief over de bijstand

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:34

Hebben jullie ervaringen met gedetacheerd worden of werken of via een bureau een baan vinden?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:43

Nee, geen ervaring. Altijd via het bedrijf zelf gesolliciteerd. Maar nu wel verschillende via uitzendbureaus/ detacheringsbureaus open staan of geschreven. Ben wel een tijdje via Payroll ergens in dienst geweest.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 01:41

Echt top dat je zo fanatiek blijft reageren Dimple! :D
Afspreken lijkt mij ook wel een keer leuk, mits niet te ver uit de richting....

Jammer Janine :(:) anders laat je ze een dagje liggen, misschien heb je dan wel inspiratie? Maar ik herken wat je bedoeld...
Welkom anette!

Werkloos en eenzaam, hier ook best herkenbaar.... Nu heeft vriend ff vakantie maar als hij aan het werk is spreek ik verder ook weinig mensen ''live'' :\