Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:21

lenaa_tje schreef:
Dat is bij ons dus de reden dat ze halve klassen doen. Kan je ze op 1,5 meter uit elkaar zetten.
Rest zit thuis. Daar zie ik wel tegenop want ik vond die combinatie van de helft thuis en de helft op school heel erg zwaar.

Maar hoe kun je dan ook de overige klassen nog online lesgeven? Of ga je de gesplitste klasse de helft van de tijd lesgeven?

Ik vind 10 kinderen in een lokaal nog teveel, incl alle collega's die je in de docentenkamer tegenkomt.

Het devies is max 2 personen per dag.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:28

PSvanLot schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat is bij ons dus de reden dat ze halve klassen doen. Kan je ze op 1,5 meter uit elkaar zetten.
Rest zit thuis. Daar zie ik wel tegenop want ik vond die combinatie van de helft thuis en de helft op school heel erg zwaar.

Maar hoe kun je dan ook de overige klassen nog online lesgeven? Of ga je de gesplitste klasse de helft van de tijd lesgeven?

Ik vind 10 kinderen in een lokaal nog teveel, incl alle collega's die je in de docentenkamer tegenkomt.

Het devies is max 2 personen per dag.

De gesplitste leerlingen zijn er dus online die dag. En de dag erna komen die dan op school en volgt de andere helft de les op school.

Verder geef je, je overige klassen op school online in je eigen lokaal waar je dus ook moet blijven. Of je gaat naar huis als dat lukt.
Ik weet nog niet wat ik moet vinden, ik woon in het noorden waar er wel minder besmettingen zijn. Dat maakt het misschien nog enigszins anders ..

Ik vind de situatie lastig :)

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:46

Ik begreep dat bij ons de examenklassen gewoon fysiek les blijven krijgen. Dat betekent dus dat ik 3 ochtend op school moet zijn. Ik vind dat zelf superfijn, maar het is even goed plannen met reistijd en andere lessen dan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:48

Goof schreef:
Ik begreep dat bij ons de examenklassen gewoon fysiek les blijven krijgen. Dat betekent dus dat ik 3 ochtend op school moet zijn. Ik vind dat zelf superfijn, maar het is even goed plannen met reistijd en andere lessen dan.

Ik vind het voor de leerlingen ingeval heel goed. En ik vind het voor m’n eigen lessen ook fijner
Maar zelf voelt het wel dubbel.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:07

Wij gaan volledig online, voor alle klassen. Wij hebben een busmaatschappij voor leerlingen, omdat sommige in zulke uithoeken wonen. Dus we kunnen niet een uitzondering maken voor enkele klassen, dat is gewoon niet te doen.

Ik ben er wel blij mee. Meeste besmettingen zijn in de examenklassen momenteel. Wij hebben nauwelijks besmettingen bij leerlingen en docenten. In totaal nu 4 leerlingen en 5 collega's. Op een school van 650 leerlingen en 80 man personeel is dat in mijn optiek, weinig.

Van mijn mentor leerlingen hoor ik wel alleen maar verhalen van feestjes en onbekenden ontmoeten. Dus ik hou graag afstand van de examen leerlingen.

Lockdown ben ik wel over verbaasd. Had het niet verwacht en ben bang voor de mentale klappen die leerlingen weer gaan krijgen.
Maar aan de andere kant het is maar twee week. Hopelijk kan een ieder in de vakantie wat bijkomen en opladen voor die twee week online onderwijs.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:16

Jullie hebben nu dus geen online les meer Daphne?
Wij dus wel, maar wij hadden al ‘geoefend’ dus de overstap viel mee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:31

Daphne, hier hebben kinderen het ook over hoe vet nieuwjaar wordt. Heel eerlijk geloof ik ze ook dat ze elkaar opzoeken.

Eentje zei, weet je hoe het nieuwjaar wordt... Nu moet je zelfs voor de politie rennen... Koekoek.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:46

Mag ik hier heel brutaal een vraag stellen aan leerkrachten over thuis onderwijs? Betreft specifieke vraag, wil eigenlijk eerst een input hebben voordat ik contact op neem met school :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:47

Ja hoor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:53

PSvanLot schreef:
Daphne, hier hebben kinderen het ook over hoe vet nieuwjaar wordt. Heel eerlijk geloof ik ze ook dat ze elkaar opzoeken.

Eentje zei, weet je hoe het nieuwjaar wordt... Nu moet je zelfs voor de politie rennen... Koekoek.

De keet is hier ook nog veel gebruikt inderdaad...

@saskia9 ja hoor.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:53

Fijn!

Mijn vraag is eigenlijk of het zin heeft om de leerkrachten van dochter te informeren /contacteren. Zij zit in groep 3.
Eerst kregen we mail dat er sommige klassen elke ochtend via zoom instructies krijgen en daarna aan het werk moeten. Maar dat er ook bepaalde groepen zijn doe vooraf instructie filmpjes opnemen en dat je die kunt bekijken wanneer het past.
Nu zit het zo, ik heb ook een zoon op het speciaal onderwijs, oa autisme en sociale/emotionele leeftijd tussen de 1,5 en 3. Wie zijn veilige wereld nu ingestort is.
Wat betreft hem ga ik kijken wat we kunnen doen, maar hij is dus wel 'bepalend' in het gezin.
Ik vraag me dus eigenlijk af of ik contact moet opnemen met leerkrachten van dochter, om te vragen of wij geen verplichte schema's hoeven aan te houden. Of dat raar is om te vragen zegmaar.
Gaat pas in na de 4e,maar heb hier nu al enorm stress van.. Afgelopen lockdown was met zoon enorm heftig. Wellicht gaat het nu beter maar wil een bepaalde 'zekerheid' qua druk voor mezelf en de kinderen inbouwen..
Sorry voor de lap tekst, ik zit er erg mee wat ik hiermee moet.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:09

Saskia, dit zou ik sowieso aangeven en overleggen met de leerkrachten. Zelf heb ik altijd liever dat ouders een keer 'te vaak' contact met me opnemen dan een keer te weinig!

Wij gaven al een kleine maand 'hybride' les aan alle leerjaren (helft van de klas in het lokaal en de andere helft doet mee via Teams) en gaan daar met de examenklassen mee door. Andere klassen gaan over op volledig online.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:11

Hmm ja, daar heb je gelijk in.
Ben altijd te bang dat ik ze lastig val. Omdat ik iets vraag wat anders is, en ze hebben het al zo druk...
Maargoed, je hebt ergens gelijk. Ze kunnen er maar beter vanaf weten.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:16

Zeker en het hoort ook bij ons werk, dus gewoon doen!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:29

Zelf werkzaam in deze doelgroep en mailen is meer dan prima. Zelfs een soort van extra begeleiding is mogelijk.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:33

Dankje coby.
Mijn vraag is dus eigenlijk niet voor zoon bedoeld, maar meer voor de leerkrachten van dochter op regulier onderwijs. Hoe je het wendt of keert krijgt zij daar natuurlijk ook een staartje van mee. Maar voel me ergens een soort van, kunnen die leerkrachten ook niets aan doen, geen extra moeilijkheden geven, geen slapende honden wakker maken. Misschien gaat het perfect, maar wil gewoon de optie of goedkeuring hebben dat het prima is als we een wat alternatievere aanpak hebben..
Maar ik ga morgen zeker even contact opnemen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:34

Ja, ik denk dat als je de situatie uitlegt er vast wel wat mogelijk is. Misschien hebben haar leerkrachten nog een ander idee.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:33

lenaa_tje schreef:
Jullie hebben nu dus geen online les meer Daphne?
Wij dus wel, maar wij hadden al ‘geoefend’ dus de overstap viel mee.

Nee, wij hadden donderdag staan als kerstviering en jaarafsluiting.
Vrijdag was een lesvrije dag voor de leerlingen.
Om voor 1 dag online les te geven heeft ook geen zin, dus ze hebben lekker al vakantie.
Ondertussen vandaag vooral besprekingen gehad met verschillende vakgroepen, handig als je 3 vakken lesgeeft, om te kijken hoe we online les gaan geven en puntjes op de i zetten.
Plannen lagen er al, nu alleen het uitvoeren en afstemmen. Wel fijn om zo de vakantie in te gaan.

PSvanLot schreef:

Ja, ze zoeken elkaar zeker op.
Vooral hier op het platteland is het gebruikelijk om in de weekenden bij elkaar te zitten met grote groepen.
Ik merk dat vooral de jongens er makkelijk in zijn, meisjes nemen het over het algemeen wat serieuzer op en denken aan hun naasten en de vele besmettingen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:38

Wij hebben nu trouwens weer bericht n.a.v de vo-raad webinar van vanochtend dat we maar één week online les gaan geven en daarna gewoon weer open gaan.

Lekker verwarrend. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:47

SdaphneS schreef:
Wij hebben nu trouwens weer bericht n.a.v de vo-raad webinar van vanochtend dat we maar één week online les gaan geven en daarna gewoon weer open gaan.

Echt? Wij hebben onze hele toets week nu gebaseerd op geen andere klassen op school :+

Hier de leerlingen op school gehad voor een eind presentaties. Een paar die verkouden thuis waren die het online hadden gedaan maar die gaven zelf al aan dat, dat eigenlijk niet goed wil. We zijn blij dat we het op school hebben gedaan.
De hele dag 6 zenuwachtige mentorleerlingen om mij heen gehad. Dan is online les geven helemaal uitdaging. :j

Morgen nog een dag thuis online en dan vakantie. Ga nog 2 toetsen afnemen.

Edit.
https://www.nu.nl/coronavirus/6097131/m ... nsing.html

Middelbare scholieren mogen examens spreiden en krijgen extra herkansing

Typisch dat we dit via een nieuwsbericht te horen krijgen en niet via examenblad maar goed.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:05

Onze leerlingen hadden toetsweek, maar deze is uiteraard stopgezet. Na de vakantie starten we met de online lessen.

Erg verwarrend inderdaad, Daphne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:41

Wij hebben deze week alleen nog maar (inhaal) toetsen voor de (voor)examenklassen.
Rest heeft vakantie op nog 1 online mentorles na

Op 4 januari starten we met een mentorles en daarna volgens normale rooster online les.
Vanaf 11 januari komen dan de examenklassen naar school, rest nog online
Alle leerwerk traject leerlingen komen vanaf 4 januari wel naar school en we zijn nu aan het inventariseren wie de kwetsbare leerlingen zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:11

SdaphneS schreef:

Dat is toch ook raar of niet?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:24

We hebben een mailtje van Examenblad.

Examens kunnen in twee tijdvakken gemaakt worden en er is dan nog een derde voor herkansingen.
De leerlingen krijgen ook twee herkansingen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:30

PSvanLot schreef:
SdaphneS schreef:

Dat is toch ook raar of niet?

Ja, het heeft ermee te maken dat wij als school een uitzondering zijn. Wij zijn een groene vmbo school, waarbij een groot gedeelte van de lessen praktijklessen zijn. We hebben dus de plicht om dit door te laten gaan en de lessen te geven.
Aangezien alle leerjaren bij ons dus praktijk (beroepsgerichte lessen) krijgen gaat de school open en hanteren wij hetzelfde systeem als voor de lockdown.

Leerjaar 1 en 2 zijn 1 dag in de week vrij. Klas 3 loopt 1 dag per week stage en klas 4 is alle dagen op school.

Ik vind het ook bijzonder, maar dit is uit de vo-raad gekomen.
Laatst bijgewerkt door SdaphneS op 16-12-20 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt