Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:33

Tja het is wel een zakelijke overeenkomst... maar doordat het bekende zijn en het niet goed beschreven is wat je nu echt voor het geld krijgt zijn dit wel lastige dingen. Om tafel gaan zitten met alles wat je eerder hebt opschreven/besproken en vertellen dat je ontzettend ontevreden bent. Kijken wat ze nog wel willen doen en of je de website niet gewoon over kan nemen zodat iemand anders het kan doen (dat kan lang niet altijd omdat de makers vaak eigenaar blijven van wat ze gebouwd hebben)
Dus opbellen en face-to-face afspraak maken.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:58

Lisann__ schreef:
Nu was de afspraak dat ze afgelopen woensdag (en anders afgelopen weekend) mijn tijdelijke website online zouden hebben. Zodat mensen die mij zoeken geen lege internetpagina krijgen. (iets met: website wordt gemaakt o.i.d.)
mhh ene 1000,- voor een volledige werkende webshop of reklame website ?
Een index.html of index.php op de server maak je in kwartiertje zodat je klanten in ieder geval iets te zien krijgen als ze je adres gaan opzoeken.

Paar mooie bedrijfslogo's kun je zelf ook maken natuurlijk binnen de gegeven kaders.
Heb je ze voorbeelden gegeven ? of veel vrije hand gegeven ?
Zo ja, wat zijn je voorbeelden hoe je site eruit moet zien ?

Vindt het nogal een aardig bedrag voor goed uitziende website.
Zit werkdag werk in, meer niet.
Website bouwen is veel plakwerk binnen bestaande layouts en kaders, en hier en daar stukjes code aanpassen.
Complete webshop online brengen & op maat gemaakt is ander verhaal.

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:10

Daar ben ik het niet mee eens, Peetstap. Wil je een echt goed en sterk logo is daar wel wat tijd voor nodig, zo ook voor een website. Het idee dat je iets simpel kunt doen binnen een bestaand wordpress thema, vind ik niet kloppen. Je wilt toch de wensen van de klant in de website voegen. Een simpele website maken vraagt toch al snel zo'n 15 uur.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is de exacte reden achter het ontbreken van subkoppen en of het bij dit bedrag blijft of dat er nog meer achteraf betaald moet worden.
De reden voor de subkoppen klopt namelijk niet... HTML heeft standaard de optie om heel makkelijk subkoppen in te voegen via de code <h..>. Op die puntjes komt dan een cijfer tussen 1 en 6 te staan. 1 is heel belangrijk, 6 het meest onbelangrijke. Maar als je dus h2 of h3 gebruikt, kun je makkelijk een andere vorm van subkop toevoegen. Kwestie van het aanpassen van de lettergrootte en evt. kleur in het css. Dat is dus wel maar 10 minuten werk...

Maar ik denk dat Joyce gelijk heeft en dat jullie eens goed met elkaar aan tafel moeten gaan zitten. Wat is het dat jij precies zoekt (heb je vooraf voorbeelden aangedragen?) en wat bieden zij. Kunnen ze je wensen eigenlijk wel vervullen?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:14

@Peetstap: Het is een reclame website, geen webwinkel, logo is al gemaakt. :) Het zijn ook maar 4 verschillende pagina's en helaas zonder subpagina's. Het bedrag vind ik ook wel reeël, maar dan wil ik wel krijgen wat ik heb gevraagd en zonder beperkingen achteraf terwijl ik heb aangegeven een professionele website te willen.

Ik heb 2 weken terug met hun afgesproken, aangeven dat ik tijdelijk iets op de site wil hebben staan, gezien het feit dat mensen mijn site op een visitekaartje krijgen, maar mijn site vervolgens niet bestaat. Toen zei de een: "woensdag kan ik er iets op hebben staan", waarop de ander zei: "ga maar uit van komend weekend, maar woensdag/donderdag zal het er wel op staan" En het lijkt mij indd niet veel werk op even mijn logo op die website te zetten, met daarbij: aan de website wordt gewerkt en zal per 1-1-14 online zijn. oid. :)

Edit: de ontwerpen van de website zijn ook al volledig af. Die heb ik ook al ontvangen. Ze zijn nu bezig met het maken van de foto's voor op de website en dergelijke.

Ik heb vrijdag weer een afspraak met ze staan om de teksten te leveren, dan zal ik nogmaals beginnen over de subkoppen, en de tijdelijke website (als die dan nog niet online is)

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:43

Als het een site met 4 paginas en een logo is neem ik aan dat het slechts een informatieve website is met misschien een contact form, dan vind 1000 euro wel erg veel.

Alleen lees ik ook dat zij de fotos maken dus is het al meer dan enkel webdesign en logo ontwerp maar zou voor dat geld op zijn minst klanten database, afspraken agenda en makkelijke cms zodat je dat zelf kan bijhouden.

Weet niet in hoeverre dit allemaal verwerkt word of is maar mijn gevoel zegt dat het goedkoper moet kunnen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:52

Oei, lastige situatie. Zou toch eens om de tafel gaan om te kijken of je er samen uit kunt komen.

Ik ben ondertussen bezig met het schrijven van kerstkaarten. Voor mij het eerste jaar dus ik ben aan het piekeren wat ik er richting klanten op ga zitten. :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:04

Jeeh je hoort het toch wel heel erg vaak dat het een gedoe is met een websitemaker.
Zelf geen last van gehad. Iemand gevonden die gewoon een vaste prijs heeft of het nu 4 pagina's is of iets met tig pagina's en subkoppen. Kost allemaal 800 ex. Geen extra kosten voor dit of dat en ook niet als je bijvoorbeeld de eerste ontwerpen afkeurt een meerprijs.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:10

Mijn shop is heel standaard... heb alleen de kleuren aangepast. Header & logo wel laten ontwerpen maar dat was lang niet zo duur als wat ik bij jullie voorbij zie komen. Grappig genoeg kreeg ik gisteren nog bericht van een leverancier uit Denemarken dat ze mijn site zo mooi vond en vroeg waar ik het had laten ontwerpen. :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:33

Tot nu toe doe ik het allemaal zelf... heb ook nog niet voldoende concrete ideeën om het uit te besteden (en laat staan budget) dus nu eerst maar eigen website geknutseld en daarnaast m'n Etsyshop. Al doe ik daar de laatste tijd weinig mee... ga op een kerstmarkt staan als soort proef of mijn ideeën wel aanslaan en daar druk mee bezig. Daarvoor moet website wel beetje aangekleed zijn want ik verwijs bij aantal spullen naar mijn website voor de gebruiksaanwijzing.
(wie nieuwsgierig is http://www.diyprojectbox.nl )

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:59

Ik denk dat ik alleen voor mijn ontwerp-klanten een kerstkaart doe met misschien een kado erbij. Ik vind al jaren de kado's van Oxfam Novib zo ontzettend leuk: je kan dan ipv een kerstpakket een geit kopen voor iemand in een derde wereld land. Maarja, dan geef je je klant nog steeds niets...haha dus ik moet even kijken hoe ik dat doe.

Voor mijn (particuliere) fotografieklanten heb ik een leuk extraatje bedacht (of nouja, heb het niet helemaal zelf bedacht, haha) en dat kan ik via de mail sturen. Als ik het verstuurd zal ik het hier wel even laten zien!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:07

Websites maken heb ik geen kaas van gegeten. Zou me er best wel in willen verdiepen.

Wij hebben voor onze leveranciers wijnflessen laten ontwerpen met ons logo erop. Gaaf joh :D

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:27

Evelijn:

kan het dat de link naar je etsy niet werkt? ik zit ook op etsy, vandaar dat ik aangenaam verrast was dat er nog iemand actief is daar.
Geef je shopnaam of link eens door ajb?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:51

Wat die website betreft, ik heb hetzelfde gehad met een student (vriend van mijn broertje). Ik heb uiteindelijk de handdoek in de ring gezet en daar heeeel veeel van geleerd! Toen ik een andere webdesigner had gevonden, wist ik precies wat ik wel en niet wou en heb ik alles heel goed vast laten leggen.

Ik zou dus heel snel een afspraak maken en laten weten dat je niet tevreden bent. Ik snap ook niet wat het probleem is met zo'n subknop/menu....

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:58

En mocht je nog een andere webdesigner zoeken, joyce en ik kennen een hele goede.

Ook wij zouden de site door een kennis laten maken. Dat is ook niet goed gegaan. Daar ook veel van geleerd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:03

Haha ja beiden dezelfde vervelende ervaring met een kennis en daarna beiden een hele goede ervaring met Michiel :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:52

kynshiri schreef:
Evelijn:

kan het dat de link naar je etsy niet werkt? ik zit ook op etsy, vandaar dat ik aangenaam verrast was dat er nog iemand actief is daar.

Volgens mij heb ik de link nu goed... wil je even controleren? Thanks :) Heb Etsy echt als beetje opstapje heb al wel wat verkocht maar niet veel.. en denk ook eigenlijk niet dat mijn spullen er echt thuis horen. Wil me ook helemaal niet internationaal / op Amerika richten.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:17

Zo, ik kom heel even binnenvallen :wave:

Ik heb volgens mij al een aantal van jullie opmerkingen zien plaatsen dat enig commerciele post/topic verwijderd wordt. Maar op zowel Uit de kunst als Fotokunst staan tegenwoordig best wel wat commerciele aanbiedingen verpakt als show off topic. Echter wel met verwijzingen naar hun website wat het in mijn ogen een commercieel topic maakt.

Enkele voorbeelden:
Wat sieraden van afgelopen maanden Onder aan topic duidelijke verwijzing naar website
Een overzicht van http://www.focussed.nl Verwijzing in topictitel naar website
[FOTO] XiNa Shots jaaroverzicht Onderaan topic duidelijke verwijzing naar website

De eerste van die sieraden ben ik al vaker tegengekomen, ik begrijp niet dat dat niet als commercieel topic gezien wordt.
Wat vinden jullie daar van? Ben ik de enige die mij daar aan stoort?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:45

Evelijn schreef:
kynshiri schreef:
Evelijn:

Volgens mij heb ik de link nu goed... wil je even controleren? Thanks :) Heb Etsy echt als beetje opstapje heb al wel wat verkocht maar niet veel.. en denk ook eigenlijk niet dat mijn spullen er echt thuis horen. Wil me ook helemaal niet internationaal / op Amerika richten.

ja nu werkt het. heb je shop ook ff als favoriet toegevoegd.
Op etsy zijn heel veel zeer degelijke ambachtsmensen actief intussen, dus je moet je shop wel goed profileren om er wat uit te halen. Voor mij is het net wel een goeie aanvulling omdat ik niet heel mijn website nog eens in het engels wil zetten ook momenteel. Amerikanen kopen toch via etsy als het om handmade, eco en dergelijke gaat.

En ik moet ook wel zeggen dat de meeste items via etsy effectief naar de USA gaan bij mij.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:53

Annash schreef:
Mijn shop is heel standaard... heb alleen de kleuren aangepast. Header & logo wel laten ontwerpen maar dat was lang niet zo duur als wat ik bij jullie voorbij zie komen. Grappig genoeg kreeg ik gisteren nog bericht van een leverancier uit Denemarken dat ze mijn site zo mooi vond en vroeg waar ik het had laten ontwerpen. :')
strakke webshop, overzichtelijk en misschien inderdaad standaard maar dat bied dus wel duidelijkheid naar de klanten toe.
Liever dit als een vol behangen layout met drukke fimpjes e.d.
Heb overigens niks met de aangeboden artikelen :=

Nette sources codes, daar kun je volop zelf mee editen.
layout doet me dus denken aan veel basics oscommerce winkels.
OScommerce is open-source = gratis.

vindt "over ons, klantenservice en mijn account" blokje niet daar thuis horen rechtsbovenin dwars door je logo heen.
Staan al in rechterkolom waar ze thuis horen.

Basis is een seoshop design ? & je bent nog maar net los aan data te zien ?

Je doorverwijzing naar je eigen page geeft een site waarvan de basis ook zo is te gebruiken voor
diverse doeleinden.
Zo'n site kun je zelf via: editmysite layout: fancybox bijhouden, en bouwt iemand met ervaring echt in een dagje om naar klantenwens.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:02

Websites, blegh, ik vind ze nu al stom. De site van het bedrijf wat ik overneem vind ik echt níet mooi dus die ga ik op zeer korte termijn aanpakken. Heb vandaag zelf al wat geprobeerd, maar ik vind het A) lastig en B) ik heb er weinig inzicht voor, dus ik ga maandagavond met een bevriende webdesigner aan de slag om het i.i.g. een eerste update te geven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:58

Met vrienden of bekenden handelen is mij tot nu toe zeg maar 9 van de 10 keer zeer slecht bevallen en zal ik dan ook echt niet meer zo snel doen :n

Kost altijd een berg geld en het resultaat is matig, je koopt vaak veel frustratie en irritatie, je vewacht eigenlijk iets meer van een bekende dan van een onbekende.... maar op 1 of andere manier beschouwen zij het als een vriendendienst waar ze niet zo'n haast mee hoeven te maken / niet zo hun best voor hoeven te doen...terwijl je aan hen verdorie achteraf gezien nog meer geld kwijt bent geweest dan bij een ander waarbij je meer kans had gehad op een nette, zakelijke afhandeling die niet ellenlang sleept, waar ne stukje advies ontbreekt of weet ik wat er fout gaat :P

Super jammer want ik ben heel erg zo van: ik gun het liever iemand die ik ken, dan een onbekende waarvan ik maar af moet wachten of het een geschikte knakker is. Zo denk ik nu eenmaal maar ik heb me plechtig voorgenomen dat ik volgende keer wel 10x nadenk voordat ik weer in die valkuil stap.... hopelijk lukt het me :P

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:09

Plien als je wat wilt informeer eerst even heel goed en bedenk ook of je wilt doorgaan met de bevriende webdesigner nav de hier vertelde dingen.
Ik ken helaas ook alleen maar nare verhalen over zaken doen met vrienden.
Mocht je in de regio wat willen kijk dan erns bij Gewoon Nomi. Nuchtere dame die niet aan extra kosten doet achteraf.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:47

Remy schreef:
Zo, ik kom heel even binnenvallen :wave:

Ik heb volgens mij al een aantal van jullie opmerkingen zien plaatsen dat enig commerciele post/topic verwijderd wordt. Maar op zowel Uit de kunst als Fotokunst staan tegenwoordig best wel wat commerciele aanbiedingen verpakt als show off topic. Echter wel met verwijzingen naar hun website wat het in mijn ogen een commercieel topic maakt.

Enkele voorbeelden:
Wat sieraden van afgelopen maanden Onder aan topic duidelijke verwijzing naar website
Een overzicht van http://www.focussed.nl Verwijzing in topictitel naar website
[FOTO] XiNa Shots jaaroverzicht Onderaan topic duidelijke verwijzing naar website

De eerste van die sieraden ben ik al vaker tegengekomen, ik begrijp niet dat dat niet als commercieel topic gezien wordt.
Wat vinden jullie daar van? Ben ik de enige die mij daar aan stoort?

Dit was mij nog niet opgevallen, maar ik zit dan ook maar in een bepaald aantal topics en lees verder niet zo veel hier. Maar dit is gewoon een commercieel topic. Dit mag dus niet. Als je je er aan stoort, kun je dan niet temmen of zo?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:52

Bij de eerste vind ik t idd een reclame topic. Tweede valt mee. Bij derde staat de link niet onderaan het topic maar in haar onderschrift. Dat vind ik toch anders

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:26

Wat balen dat overeenkomsten met bekende mensen niet zo goed uitpakken!
Ik heb zelf geen probleem met reclametopics. Ik stoor me er niet aan, misschien omdat ik zelf ook een degelijk soort reclame in mijn onderschrift heb?

Hier loopt het opeens erg storm. veel mailtjes en belletjes gehad de afgelopen tijd. We moeten zelfs nu mensen afwijzen omdat we al vol zitten! Erg jammer natuurlijk. Waar ik soms wel een beetje van baal is dat mensen 2 a 5 dagen voor vertrek ons contacteren. Als het spoed is dan is het natuurlijk niet anders, maar een wintersport- of zonvakantie.. Een kennismaking zit er dan voor hun ook niet bij. Ik vind het heel fijn dat we dan zo'n betrouwbaarheid uitstralen, maar het gaat toch op een of andere manier tegen mijn principe in. Ik vind het dan ook wel lastig hoe ik hier nou professioneel mee om moet gaan.