Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:16

Donderdag op gesprek .Gisteravond gereageerd via een uitzendbureau site, en donderdag gaan we babbelen. Een baantje voor een maand.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:59

Wow. 75 km....

Ik zou persoonlijk niet meer dan 25km willen reizen......mits je Wilt verhuizen dan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:04

Voor een supertoffe baan wil ik gerust een uur in de auto zitten :j maar heb heb mijn grens op 45 minuten staan. Lang genoeg om andere grotere steden aan te doen namelijk.

Voor een simpel baantje in bv schoonmaak vind ik 10 km wel genoeg := Als het niet relevant is voor mijn cv en puur is om geld te verdienen, is mijn actie radius ook een stuk kleiner.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:27

Ligt ook aan de reiskostenvergoeding moet ik zeggen. Want je moet er niet op inleveren. De baan in Wageningen was super leuk, maar ik werkte wel iig 1 uur per dag voor mijn reiskosten.... (en ik kreeg wel iets vergoed). Mijn afgelopen baan was in Leiden en ik had collega's uit Breda, Wageningen en Nijmegen. Soms moet je wat voor een baan die leuk is, en goed voor je cv is. Al weet ik niet of ik elke dag 3-4 uu rin de trein wil zitten naast een 8 urige werkdag....

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:52

Ja ik zou het ook alleen voor een heel interessante baan doen die ook nog eens iets toevoegt op mijn cv ;) (niet weer klantenservice bij voorbeeld).

Als jullie op gesprek gaan hoe plannen jullie de reistijd? Een kwartier van te voren aanwezig of stip op tijd? En maken jullie een verschil in eigen vervoer en ov ?
Ik ben altijd wel een half uur tot kwartier van te voren en dan zit ik met zenuwen in de auto te wachten ... Ook niet ideaal

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:54

Top Tancreda :) wie weet wat daar uit rolt...!

Idinn; je zou het kunnen proberen (adres van je oom en tante). Als dat je kans op gesprekken vergroot?
Ik speel ook wel eens met die gedachte... heb familie in het westen wonen. En ze blijven beweren dat daar veeeeel meer banen zijn (maar ook meer werklozen lijkt me...?? :') )

Hoe bevalt het bij je ouders trouwens? :(:) Meen me te herinneren dat je terug bent verhuisd vanwege financiën?

Carika; hier zelfde tactiek... ik kom dan ook liever te vroeg....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:07

blingpiggy schreef:
Top Tancreda :) wie weet wat daar uit rolt...!

Idinn; je zou het kunnen proberen (adres van je oom en tante). Als dat je kans op gesprekken vergroot?
Ik speel ook wel eens met die gedachte... heb familie in het westen wonen. En ze blijven beweren dat daar veeeeel meer banen zijn (maar ook meer werklozen lijkt me...?? :') )

Hoe bevalt het bij je ouders trouwens? :(:) Meen me te herinneren dat je terug bent verhuisd vanwege financiën?

Carika; hier zelfde tactiek... ik kom dan ook liever te vroeg....

In het westen heb je ook meteen minder te besteden gok ik zo. Een wat hoger salaris tegen veel hogere woonlasten.
Is er niets in de Eemshaven voor je?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:09

Ben ook wel benieuwd naar donderdag. Ene kant wil ik dolgraag aan de slag. Maar het ligt eerlijk gezegd ook wel aan wat het gaat opleveren. Als het minder is dan mijn uitkering vidn ik het eigenlijk zonde... In die zin dat ik dan beter wat kan vinden en verder kan gaan zoeken dat nog meer bij mij past. Opzich heb ik geen gat op mijn cv omdat ik vrijwillig meeloop bij een vriend van mij, maar goed, dat seizoen is straks ook over....

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:52

Blingpiggy, gedeeltelijk heb je wel gelijk.

Maar mensen kiezen mij nu niet omdat ik geen werkervaring heb. En ik voelde me wat onzeker om na drie jaar niet in het onderwijs te hebben gezeten zo maar invalwerk te gaan doen. Dat vrijwilligerswerk is ook maar twee, maximaal drie maanden en dan is het genoeg voor het doel wat ik voor ogen heb. Namelijk mijn eigen zelfvertrouwen verbeteren.
Dan ga ik vol het invalwerk in.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:55

Hoelaat ik op mijn werk ben?
Als ik begin heb, om 07:30 dan zorg ik dat ik er net iets voor half ben, ben toch alleen.....
op andere dagen ben ik sowieso een kwartier eerder en soms nog wel iets meer. Kan ik in alle rust de pc opstarten, koffie pakken even naar de wc en dan is het dat ik aan het werk kan :Y)

Ik houd er niet van om te laat te komen :x

Tip voor sollicitanten op commerciële functies: ga eerst bellen, zonder bellen val je vaak al af, want wat doe je voor een commerciële functie als je niet eens belt of contact zoekt?

Ik had alweer een aanbieding, :') Now way dat ik hier wegga :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 20:42

Nou ik zal je zeggen.............ik ben aan het werven voor sales functie.

Ik zag in mijn rechterooghoek een mail binnen komen van een sollicitant. Ongeveer op hetzelfde moment ging mijn telefoon. Hij belde zijn sollicitatie even na.........
Hij leek wel on speed.............druk, hyper, mij niet laten uitpraten etc. Op zich goede CV, maar de 1e indruk was niet goed.
Toch nog een x gebeld. Begon rustig, maar eenmaal op gang........ =:) .....ik kon hem niet meer volgen.
Afgewezen dus, puur op telefonische intake.

Dus bellen oke,........maar geef mensen ook de kans je CV te kunnen beoordelen.

Kaatje, hoe bevalt je nieuwe baan? Ben super benieuwd!

Gomir......zit je nog lekker goed daar?

En wat betreft te laat komen. Ik had er eentje die vandaag 30 min te vroeg was :+ Zo kan het ook. Better safe then sorry. Ik parkeer liever mijn auto ergens om tijd uit te zitten dan te laat te komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:52

Ik moest voor mijn gesprekken 200 tot 400 kilometer rijden, dan bouw je wel wat marge in. Gelukkig kun je in ziekenhuizen heel onopvallend koffie drinken en de tijd uitzitten :P

Ik heb het nog erg goed naar mijn zin Dimple, verlenging gekregen tot 1 februari dus daar ben ik erg blij mee. Hou de vacatures natuurlijk nog steesd in de gaten, maar in de afgelopen vier maanden niets geschikts voorbij gekomen :=

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 21:00

1 februari is wel heel fijn hoor!! Duim voor je dat het wat structureels oplevert! :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:24

Ik hoop het, want het is echt een hele fijne plek om te werken!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:23

Dimple. Ik bedoel eerst bellen en informatie opvragen en dan aan de hand daarvan je brief schrijven ;)
Inderdaad niet direct nadat je je cv hebt verstuurd bellen. Kun je er beter een week overeen laten gaan.

Werk is Super! Zooooo druk. Net wat ik moet hebben :):)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 07:23

Argghhh sta vandaag op als reserve, moet nu van 7.00 tot 10.00 u zitten wachten thuis of dat ik moet komen. Vind ik niet leuk, vroeg opgestaan en al onder de douche geweest. Zit me nu te vervelen op de bank.
De dienst waarbij ik op reserve sta is van 6.00 tot 12.30...
Heb al begrepen van collega's dat als ze bellen, ze er ook nog vanuit gaan dat je dan langer blijft omdat je later gekomen bent. Zo stond een collega laats ook reserve en die hebben ze rond half negen gebeld... Uiteindelijk heeft ze al met al tot zeven uur 's avonds moeten werken.
Ik vind dat ze dat eigenlijk niet kunnen maken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:27

Over dat verder weg werken: nee heb je en ja kan je krijgen. Ik heb ook bijna een uur van huis gewerkt terwijl er meer dan genoeg kandidaten waren. Maar mijn ervaring bij een specifiek bedrijf was net datgene dat de doorslag had gegeven. Toch een dik half jaar daar gezeten (vervanging).
Uiteraard moet je wel kijken naar je vergoedingen. Als het je meer kost aan benzine dan je lief is en je hebt geen optie om naar daar te verhuizen is het misschien minder aanlokkelijk. Of wanneer je omwille van je gezin niet kan permiteren om een uur van huis te werken. Maar als de enige reden is "omdat ik er toch nooit bij zal geraken", zou ik zeggen: wie niet waag, wie niet wint.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:47

Ik kom even binnenvallen. Ik lees nog steeds mee maar heb nu jullie tips nodig...

Ik ben op dit moment werkzaam als commercieel medewerker binnendienst, wat totaal niet mijn droombaan is.
Nu heb ik gisteren een sollicitatie gehad bij een makelaar voor de functie van secretaresse ( hiervoor heb k mijn diploma ) dit gesprek ging erg goed en ben de enige kandidaat. Ik hoor het deze week. Maar ik heb er een goed gevoel over.

Nu zie ik alleen al behoorlijk op tegen het gesprek wat ik moet voeren met mijn huidige werkgever. Ik weet nog helemaal niet of ik ben aangenomen maar ik ben een schijterd dus maak me helemaal druk.

Zij weten niet dat ik aan het solliciteren ben en mijn contract loopt per 1 oktober af maar wordt verlengd omdat ze zo tevreden zijn over me.

Iemand tips hoe k Dit kan aanpakken mits ik wordt aangenomen uiteraard, maar ben graag voorbereid haha

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:55

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 11:19

WinSel, jij kunt lekker de reactie afwachten van de makelaar. Pas je huidige baan opzeggen als je een ander getekend contract in de pocket hebt.

Dus ook tegen de makelaar zeggen dat je snel reactie wilt horen én ook snel wilt tekenen zodat je tegen je huidige baas kan zeggen dat jij het contract niet wilt verlengen.

Zij hebben aangegeven wel te willen verlengen en ik neem aan dat je daar nog iets voor moet tekenen? Zorg dat je eerst duidelijkheid hebt van de makelaar voordat je dat tekent.

Twijfelt de makelaar, dan teken je de verlenging. Kijk eerst even goed of daar een opzegtermijn in zit of dat je de hele periode weer moet uitdienen.

Succes, je kunt het!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:49

Dat was wel een hele enthousiaste Dimple!
Ik zocht ook alleen in de buurt op max een uur afstand. Maar ja toen werd ik dus benaderd door een bureau uit Utrecht. Moet het contract nog tekenen want daar moest hij nog even wat in aanpassen. Maar dan ga ik er ook echt voor.

Ik kom ook altijd liever te vroeg. Ik zorg meestal voor een half uur te vroeg en dan wacht ik even een kwartiertje in de auto...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:34

Mag ik me ook melden hier, kan wel enige morele steun gebruiken met het zoeken naar een baan. Ben nu 22, net afgestudeerd als organisch chemicus op het HLO. Momenteel ben ik nog bezig met een project waarvoor ik een beurs heb ontvangen maar dit is afgelopen per begin oktober en tijd begint me echt in te halen! Ik heb me al aangemeld bij verschillende lab recruiters, maar dit heeft me nog niets opgeleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:04

Vandaag dagje brieven schrijven. Eerst even de mail bekijken: hoppaaaa weer een afwijzing. Echt goede motivatie om te solliciteren -O- Adem in, adem uit, kopje thee en gaan...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:49

en vergeet niet dat stukje chocolade.

Ik had naar een leuke functie gesolliciteerd en vandaag bericht dat ik volgende week op gesprek moet.
Was er nog niet echt mee bezig en deze dacht ik... ach laat ik het doen en dan mag je nog op gesprek komen ook.

Verder zijn alle detacherings bureaus druk bezig voor me.

Over 1,5 week gesprek met een detacheringsbureau in Groningen dan ook maar eens zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:06

Dat is dan het nadeel van terug bij Hotel Mama wonen en geen inkomsten hebben. Ik moet het doen met de inhoud van de voorraadkast hier. En daar ligt geen chocolade in. Plus sinds mijn zoektocht naar werk ik door troostvoer al 4 kilo aangekomen ben. Dus laat ik het eens zonder proberen vandaag :')

Super dat je dan toch op gesprek mag komen! Ik verwacht nooit ergens wat van, maar dan nog is een afwijzing teleurstellend haha.