[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:31

Ik heb het weer even opgezocht, hij had het voor mij opgeschreven.
Het gaat om 'propranolol' en dan een hele kleine dosis.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:47

Ik lees ook even mee als dat mag. Ik heb volgende week mijn praktijk examen := . Ben benieuwd. Vooral hoe zenuwachtig ik ga zijn.... :P

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:50

Ik heb ook propanolol geslikt voor examen, idd een hele lage dosis (via huisarts, met hogere dosis mag je sws niet autorijden geloof ik) en wel een keer testen van te voren! Is niet dat je niet meer zenuwachtig kan worden maar je hartslag gaat niet zo snel omhoog waardoor je bijv. niet helemaal gaat trillen etc. Bij mij hielp het goed want als ik nu dacht: oh oliebol stress, dan kreeg ik niet echt bevestiging van m'n lijf dat er stress was dus bleef ik veel rustiger :')

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 07:31

Ik heb voor mijn examen een paar bananen gegeten, en had wel echt het idee dat ik hierdoor een stuk rustiger was! Was natuurlijk wel zenuwachtig, maar had wel een beetje het gevoel dat ik mijzelf rustiger hield dan dat ik verwacht had!
Voor de rest heb ik geen kalmerende middelen gehad, ben sowieso altijd erg voorzichtig met die dingen. Je reactie vermogen enzo moet er natuurlijk niet van achteruit gaan en een beetje spanning zorgt er misschien ook wel voor dat je net iets beter je best doet om het goed te doen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:03

Rijbewijs opgehaald en zelf naar huis gereden, straks naar werk toe rijden. Hallo vrijheid! :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:09

Ik ben jaloers, Tigress!! Super hoor :D

Ik moest eigenlijk vandaag afrijden, maar aangezien ik al vanaf zondag ziek ben heb ik het maar afgezegd... Zag het niet echt zitten om met 38 graden koorts achter het stuur te kruipen :=

Zal binnenkort mijn nieuwe datum wel krijgen, hopelijk duurt het niet al te lang voor ik weer kan afrijden!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:00

Aii wat balen dat je precies nu ziek bent Char_lotte!
Hopen dat je gauw weer beter bent en dan lekker kan gaan afrijden :) snap wel dat je het met koorts niet ziet zitten!

Heerlijk he Tigress! Ben je gelijk alleen gegaan? Of nog wel iemand naast je?

Ik had voor mn laatste examen helemaal niks genomen/gegeten, kreeg van de zenuwen echt niks voor mn keel :o
De eerste keer was ik eigenlijk heel kalm, maar dat hielp dus niks tijdens het examen :')
En het 2e examen kon ik bijna de koppeling niet bedienen zo erg was ik aan het trillen, nu kan ik er om lachen, toen niet _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:10

Vanaf gemeentehuis zat mijn moeder naast me, en zojuist naar werk was ik echt in mijn uppie :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:23

Char_lotte schreef:
Ik ben jaloers, Tigress!! Super hoor :D

Ik moest eigenlijk vandaag afrijden, maar aangezien ik al vanaf zondag ziek ben heb ik het maar afgezegd... Zag het niet echt zitten om met 38 graden koorts achter het stuur te kruipen :=

Zal binnenkort mijn nieuwe datum wel krijgen, hopelijk duurt het niet al te lang voor ik weer kan afrijden!

Ik neem aan dat je door je instructeur naar de huisarts bent gestuurd voor een doktersverklaring, dat is de enige manier om evt kosten vergoed te krijgen.

Beterschap!!!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:05

Moderatoropmerking:
In overleg binnen het team hebben wij besloten om van dit topic een centraal topic op STW te maken.
Alle vragen omtrent het rijbewijs of rijexamen, ook het praten over hoe zenuwachtig je bent of wanneer je mag afrijden mag besproken worden in dit topic. Let wel op dat het niet offtopic gaat.
Ook is in dat overleg een titelwijziging besproken, de nieuwe titel luidt nu: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Wij wensen jullie veel plezier in het nieuwe centraal. Bij 500 pagina's mag er een nieuw centraal aangemaakt worden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 19:19

Mijn OP is ook niet erg relevant meer... _O-

Carr_friesje

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:43

Ik kom hier maar even aanschuiven.
M'n topic is net op slot gegooid -O-

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:43

ja ik zag het, hier is het ook gezellig

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:14

na wat zoeken kwam ik op dit topic uit!
ik wilde net mijn theorie examen aan gaan vragen, en twijfel nu tussen de normale of degene met extra tijd. voordeel van degene met extra tijd vind ik dat de vragen voorgelezen worden (had ik ook met scooter, vond ik toen wel fijn) zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? en hoe word het examen afgenomen? is al een tijd geleden dat ik het deed namelijk :o was toen met zn allen op een rijtje met een toetsenbordje in de tafel en er hingen schermen

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:20

Bij mij waren het allemaal computers naast elkaar in een U-vorm met schotten ertussen.
Mijn praktijk is de 29e en ik ben nu al stikzenuwachtig want na 50 lessen krijg ik nog steeds te horen dat het eigenlijk niet echt goed genoeg is en dat merk ik zelf ook maar ik wil er zo graag vanaf zijn. Ik ben er al een jaar mee bezig en ik moet ontzettend veel laten voor de lessen wat ik het ondertussen niet meer waard vind :(

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:44

Loolotte schreef:
Bij mij waren het allemaal computers naast elkaar in een U-vorm met schotten ertussen.
Mijn praktijk is de 29e en ik ben nu al stikzenuwachtig want na 50 lessen krijg ik nog steeds te horen dat het eigenlijk niet echt goed genoeg is en dat merk ik zelf ook maar ik wil er zo graag vanaf zijn. Ik ben er al een jaar mee bezig en ik moet ontzettend veel laten voor de lessen wat ik het ondertussen niet meer waard vind :(

Hoe vaak per week les je?
Heb je nog de mogelijkheid om een extra rijles te doen bij een andere rijschool?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:02

Als je 50 lessen hebt gehad in een jaar dan les je gemiddeld 1x per week volgens mij.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:09

Ik les ook al een jaar. Begon de eerste maanden met 2 lessen in een week (achter elkaar), maar inderdaad al heel lang 1 les per week. 1 les = 1 uur bij ons.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:22

Polly schreef:
Als je 50 lessen hebt gehad in een jaar dan les je gemiddeld 1x per week volgens mij.

Ja in principe wel. Maar ken er een aantal die vaker lessen en een pauze hebben gehad in de tussentijd.
Ik les zelf namelijk 2 a 3x in de week en dat gaat veel beter dan dat er een week tussen zit. Nu heb ik helaas pas 27 mei mijn examen staan en ga dan tussendoor 2x een week niet lessen en dan 2 weken voor het examen weer meer lessen.

Nu heb ik 3 verschillende instructeurs gehad bij dezelfde rijschool (nu nog maar van 2 les). Maar anders zou ik een les willen volgen bij een andere rijschool en dus instructeur.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:02

Mijn voorkeur gaat ook uit naar 2-3x per week lessen, op die manier word de lesstof meestal veel sneller opgenomen.

Rijscholen zijn vaak niet zo happig op een tussendoor les van een andere rijschool dus dan zou het al een proefles moeten zijn of evt voor overstappen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:02

Ik had trouwens een vraagje... Ik bleef het maar in mijn hoofd houden..

Stel je rijdt op een kruising. Waar je op het midden stil kan staan. Je steekt de eerste weg over en gaat in het midden staan. En er staat aan de overkant een auto. Jij wilt naar links en hij naar rechts (dus dezelfde kant op). Wie heeft er voorrang?
De auto aan de overkant, toch? Want die heeft de 'korte bocht'?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:18

Celine_Famke schreef:
Ik had trouwens een vraagje... Ik bleef het maar in mijn hoofd houden..

Stel je rijdt op een kruising. Waar je op het midden stil kan staan. Je steekt de eerste weg over en gaat in het midden staan. En er staat aan de overkant een auto. Jij wilt naar links en hij naar rechts (dus dezelfde kant op). Wie heeft er voorrang?
De auto aan de overkant, toch? Want die heeft de 'korte bocht'?

Jij, want jou bocht is de korte bocht. Hij staat aan de overkant dus moet nog een weghelft over om op goede weghelft te komen om naar rechts te gaan.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:29

Nee hij hoeft juist niet nog een weghelft over :D Hij staat aan de overkant en wilt naar rechts (voor hem). Dus hoeft niet over te steken. En ik sta in het midden en wil naar links, dus dezelfde kant op.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:31

overkant mag eerst

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:31

Volgens mij heeft hij dan voorrang. Toch? :=