Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:05

Vervelend Goof! Hopelijk knap je snel op, veel beterschap.

Wij gaan met examenklas schaatsen vrijdagochtend. De andere 3 leerjaren hebben een eindejaars ontbijt aankomende vrijdag. Normaal nemen ze allerlei lekkernijen van thuis mee, (super leuk op een klein, maar multiculturele school) maar dat mag dit jaar niet helaas. School zorgt voor wat te eten en te drinken.

Ik hoop dat we naar school mogen blijven gaan en er geen aanpassingen zijn ivm de besmettingen.

berthe

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:27

Vond het een grote verrassing vandaag dat het basisonderwijs ook dicht gaat. Ik was op stagebezoek in een basisschool, het kwam daar ook onverwacht.
Gaan jullie al lesgeven deze week? Op de basisschool waar ik was, overwogen ze of ze dat nog wel gingen doen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:31

Onze leerlingen zitten net in een inhaalweek voor alle gemiste toetsen. Morgen horen we meer van school...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:00

Je bedoelt online Berthe?
Ja, we zullen wel moeten. Het valt echt rauw op m'n dak dit, had dit totaal niet aan zien komen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:39

Ik had de lockdown wel zien aankomen. De besmettingen lopen weer in rap tempo op. Op onze school namen de besmettingen de laatste weken vreemd genoeg juist af.

Wij zitten middenin een toetsweek. De toetsen van morgen gaan door, de andere toetsen uiteraard niet.

Goof, beterschap gewenst!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:40

Adamootje schreef:
Ik had de lockdown wel zien aankomen. De besmettingen lopen weer in rap tempo op. Op onze school namen de besmettingen de laatste weken vreemd genoeg juist af.

Wij zitten middenin een toetsweek. De toetsen van morgen gaan door, de andere toetsen uiteraard niet.

Goof, beterschap gewenst!

Ja lockdown wel, maar dat ook al het onderwijs plat zou moeten niet.
En dat feit vind ik op zich niet zo erg, wel dat het zo kort van tevoren wordt aangekondigd. Gelukkig niet gelijk morgen al dus er is een beetje speling, maar leuk is het niet. De Jonge zou toch moeten weten dat je als docent niet eventjes een volledig nieuw lesprogramma opzet voor over 1,5 dag :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:56

Je hoeft toch ook niet een volledig nieuw lesprogramma te schrijven?

Ik baal ervan. Ben nog steeds ziek, maar had gehoopt misschien vrijdag even gedag te zeggen op school en de vakantie leuk in te luiden. Eer dat we weer naar school mogen (als we de 18e weer mogen) heb ik anderhalve maand binnen gezeten. Knettersuf. En ik haat online lesgeven, ik word daar heel droevig van.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:04

Ik vind het ook vreselijk Goof. Ik had sowieso nog steeds zo’n 2/3 van de lessen online. Nu dus weer naar 100% En we zijn natuurlijk ook weer de laatste die weer naar live lesgeven terug mogen. Ik zag het allang aankomen voor het HBO maar moest alsnog stevig slikken...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:11

Nee, niet compleet nieuw, maar wel zaken die je tot nu toe op locatie hebt kunnen doen ineens online moeten doen. We hadden juist de fysieke activiteiten gereserveerd voor kleinschalig contact maar om dat niveau van contact te krijgen is echt niet makkelijk. Je ziet die studenten al zo weinig.
Daarnaast heb ik morgen een tentameninzage, ik ben super blij dat die nog (deels fysiek) door kan gaan, want ik moet hen verplicht deze inzage aanbieden maar online kan er maar 1 tegelijk kijken :o Dat zou me waarschijnlijk dus al gauw 2 volle dagen kosten. Nu kan ik het gros morgenmiddag doen en daarna nog een paar via Zoom die niet in staat waren om langs te komen.

M'n vriend zei vandaag al: anders las je het toch gewoon af? Maarja dat wil ik écht niet, die studenten hebben het al niet makkelijk :(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:13

Er bestaan wel programma’s waarbij je dingen individueel kan laten inzien. Ik bespreek dus zo nog steeds toetsen na.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:15

lenaa_tje schreef:
Er bestaan wel programma’s waarbij je dingen individueel kan laten inzien. Ik bespreek dus zo nog steeds toetsen na.

Klopt. Maar de software waarin ze dit hebben gemaakt staat het niet toe. En dit was de software die we moesten gebruiken :( dit is degene die zit gekoppeld aan dat proctoring gedoe.
Volgende keer hopen we een on-campus tentamen te kunnen houden en anders gewoon thuis zonder proctoring. Geen zin meer in die onzin :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:18

Magrathea schreef:
lenaa_tje schreef:

Klopt. Maar de software waarin ze dit hebben gemaakt staat het niet toe. En dit was de software die we moesten gebruiken :( dit is degene die zit gekoppeld aan dat proctoring gedoe.
Volgende keer hopen we een on-campus tentamen te kunnen houden en anders gewoon thuis zonder proctoring. Geen zin meer in die onzin :=

Wat stom zeg. Wij gebruiken test correct (ik ben geen hele grote fan nog ..) maar het zorgt er wel voor dat leerlingen niks anders kunnen gebruiken op hun computer tijdens de toets en ik kan nog nabespreken.
Exam.net heb ik eerder wel is een toets van een leerling ingescand en laten uploaden. Kunnen ze het dan ook mee zien (is normaal ook een website waar mee je toetsen afneemt )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:19

Ja, dit gaat om een mastertentamen. We gaan een beroep doen op "hoor eens als je nu nog je vakken moet halen door te spieken moet je misschien even je diploma heroverwegen straks " :=
Het is ook geen makkelijk tentamen voor ze verder, ze moeten op een heel andere manier studeren dan ze gewend zijn (technische studenten die wat medische beeldvorming krijgen, veel lezen / feitjes dus ipv sommetjes maken)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:21

Magrathea schreef:
Ja, dit gaat om een mastertentamen. We gaan een beroep doen op "hoor eens als je nu nog je vakken moet halen door te spieken moet je misschien even je diploma heroverwegen straks " :=
Het is ook geen makkelijk tentamen voor ze verder, ze moeten op een heel andere manier studeren dan ze gewend zijn (technische studenten die wat medische beeldvorming krijgen, veel lezen / feitjes dus ipv sommetjes maken)

Toch geloof ik echt dat er mensen zijn die het doen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:29

lenaa_tje schreef:
Magrathea schreef:

Toch geloof ik echt dat er mensen zijn die het doen :')

Zeker. Maar goed. Andersom zijn er ook zat mensen die heel goed leren en het vak goed doorhebben en het tentamen toch niet halen (ik was er zo een!). Of mensen die amper leren en geluk hebben dat ze net die vragen krijgen die ze wel weten. Dus ja :=

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:44

Mijn basisschool geeft vandaag nog les, vrijdag mogen de kinderen langskomen om een Chromebook te halen en een kerstwerkboekje. Na de vakantie start het digitaal lesgeven weer.
Ik moet na deckerstvakantie weer aan de slag na mijn verlof. Ik krijg een nieuwe groep en moet dus online kennis met ze maken :+ helaas

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:11

lisanne87 schreef:
Mijn basisschool geeft vandaag nog les, vrijdag mogen de kinderen langskomen om een Chromebook te halen en een kerstwerkboekje. Na de vakantie start het digitaal lesgeven weer.
Ik moet na deckerstvakantie weer aan de slag na mijn verlof. Ik krijg een nieuwe groep en moet dus online kennis met ze maken :+ helaas

Succes! Wij hebben ook een collega die online moest beginnen met zijn nieuwe klassen.
Op de basisschool lijkt mij dat helemaal een uitdaging.

Hoe doen de VO collega’s dat met de examenleerlingen? Ik ben benieuwd hoe andere scholen dit aanpakken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:12

Wij krijgen ook een nieuwe college ivm verlof voor een ander. Zij begint dus ook op en nieuwe school met nieuwe klassen online. Ik heb het met haar te doen!

Onze examenleerlingen komen na de vakantie 1 week naar school en daarna de toetsweek.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:15

Ahja bij ons hetzelfde, al starten wij iets later dan gepland met de toetsweek. Wel doen wij halve klassen, 32 leerlingen bij elkaar voelde niet juist.

Toetsrooster kon daardoor redelijk gelijk blijven, scheelde toch een hoop georganiseer.
Deze week zijn ze bij ons wel thuis, al hebben wij nog wel eind presentaties.

Edit. Haperende telefoon :')
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 15-12-20 22:18, in het totaal 3 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:15

Ik ben vanaf 4 januari aangenomen op mijn stage voor ziektevervanging. Begin dus online, ga 4 klassen lesgeven. Vind het heel vervelend maar er zitten ook voordelen aan

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:16

@Lenaatje: alle klassen vanaf morgen online lessen, behalve de examenklassen. Zij krijgen op school les.

Bij jullie?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:17

theadora99 schreef:
Ik ben vanaf 4 januari aangenomen op mijn stage voor ziektevervanging. Begin dus online, ga 4 klassen lesgeven. Vind het heel vervelend maar er zitten ook voordelen aan

Heb jij wel een coach gekregen om je te begeleiden online?
Gefeliciteerd trouwens :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:18

Wij beginnen 4 januari pas. Niet meer goed te regelen zo snel.

Klas 4 ook op school les, de rest online. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het begrijp maar heel bijzonder vind dat klas 4 gewoon op school komt en dat ik voor een klas moet gaan zitten met ruim 25 leerlingen.
Ik ga dus ook online lesgeven vanuit thuis aan deze kinderen.

Ik verwacht namelijk echt dat de kinderen oudjaar gewoon gaan samenkomen en dan zit ik er 3 dagen later mee in een lokaal...

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:19

lenaa_tje schreef:
theadora99 schreef:

Heb jij wel een coach gekregen om je te begeleiden online?
Gefeliciteerd trouwens :)

Nee, maar wel een direct leidinggevende die ik ook al ken en die ik altijd aan kan spreken. En mijn huidige stagebegeleidster blijft beschikbaar :) Dankje!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:20

@theodora fijn! Wel vragen stellen hoor, goede start is toch belangrijk.

@psvanlot Dat is bij ons dus de reden dat ze halve klassen doen. Kan je ze op 1,5 meter uit elkaar zetten.
Rest zit thuis. Daar zie ik wel tegenop want ik vond die combinatie van de helft thuis en de helft op school heel erg zwaar.