Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:54

Leuke actie, Joyce! Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem niet in mijn nieuwsoverzicht heb langs zien komen, maar er wordt inderdaad goed op gereageerd! vind het ook origineel!

@Holly: wat wil je weten over Instagram? Ik gebruik het wel, maar vooral om foto's mee te posten op facebook en twitter, niet echt als marketing doeleind.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:20

Welkom Plien :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:36

*Vloekerdevloek*

WEER storing!!! Kan nu weer niet inloggen op de Rabo..... wat een boel gezeik de laatste tijd met die *vloek* banken zeg _-:(

Heb echt alle begrip voor een storing zo af en toe, het blijft techniek....maar dit is gewoon echt niet leuk meer zo >;)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:39

Vervelend zeg! Zo vervelend als je zo niet verder kunt!

Mijn visitekaartjes zijn net binnen gekomen! :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:04

Bedankt allemaal!

Wat vervelend pmarena dat je niet kunt inloggen bij de Rabobank. Bij mij is er iets misgegaan bij de aanvraag voor m'n zakelijke rekening, ik kan er (nog) niet mee internetbankieren. Zal er zo even achteraan bellen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:08

11AFotograaf schreef:
Leuke actie, Joyce! Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem niet in mijn nieuwsoverzicht heb langs zien komen, maar er wordt inderdaad goed op gereageerd! vind het ook origineel!

Thanks, tja niet alle likers zullen het bericht op hun tijdlijn krijgen, Facebook hé... }:0
Komende dagen nog maar een paar keer reageren en delen, kijken of hij dan bij andere mensen in beeld komt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:39

Balen, Pmarena! Ik heb er vanochtend gelukkig geen problemen mee gehad!

@Yucca: klopt... Of het komt omdat ik dit weekend vrij weinig op facebook heb gezeten... Maar lang niet iedereen zien je updates inderdaad... Zo jammer!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:42

Nou gelukkig kon ik net weer inloggen...

Hebben andere webshophouders hier eigenlijk al een beetje werk gemaakt van het voldoen aan de nieuwe regels die volgend jaar in lijken te gaan?

Het schijnt dat als je voorwaarden niet duidelijk op de website staan, als je pech hebt klanten nog tot een jaar na aankoop hun producten terug kunnen sturen, zonder opgaaf van reden en gebruikt....

Zit er al maanden tegenaan te hikken om het eens goed uit te zoeken hoe & wat ik hiermee ga doen :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:03

Ik weet nog niet precies wat de nieuwe regels in gaan houden. Voor zover ik weet zijn mijn algemene voorwaarden wel goed vindbaar, ze staan bij de info en het komt ook nog voorbij voordat mensen hun bestelling definitief maken (ze moeten ook een hokje aanvinken dat ze akkoord gaan). Veel duidelijker dan dat kan het volgens mij niet ;)

Maar wat de andere regels zijn... Daar moet ik inderdaad ook nog eens in gaan duiken!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:43

Hier is alles volgens de nieuwe regels. Maar dat was het altijd al :) Behalve die bestelknop. Daar is gewoonweg geen mogelijkheid voor.

Ik heb een ikhebvandaaggeenzin-dag. Pffff. Maar ik moet.
Er is heel veel te doen en ik moet ook nog heel veel dingen afwerken.

Joyce: http://www.dezaak.nl/nieuwe-regels-voor ... 63540.html

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:37

Nieuwe regels moet ik ook nog bekijken en toepassen. Pfff, ik weet even niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Maar het komt vast wel goed. Gelukkig straks 2 weken vrij van m'n werk. En alles omtrent de verhuizing van m'n schoonmoeder is ook afgehandeld. Hopelijk komen we nu even weer in wat rustiger vaarwater.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 14:36

Regels regels regels, om gek van te worden. En dan het meest van het steeds veranderen daarvan. Bv zoals met die cookies.

Ik had op FB geschreven dat er deze week een kleinigheidje bij de bestellingen die verzonden worden zit. Geinig om dan te zien dat sommige dan reageren met, bij mij ook? Ja bij jou ook. Leuk.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:02

Is inderdaad heel leuk, Holly! Fijn dat er ook zo positief op gereageerd wordt!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:00

Gefeliciteerd Foxy! Hoop voor je dat over een paar weken de misselijkheid ook weer weg is en je dan kunt genieten van je zwangerschap.
Hier is het nu even rustig na een drukke periode. Wel jammer, lag zo mooi voor op schema qua gemiddeld aantal honden per week. Hopenlijk trekt het straks weer aan. Maar ik ga in januari ook een weekje dicht dus hoop niet dat ze allemaal in die periode willen. Hihi.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:11

Ik heb ook weer een kleinigheidje bij de bestelling op de planning staan voor de komende feestdagen. Nog even een finishing touch en dan kunnen ze verzonden worden. Een van mijn trouwste klanten had zondag wat voor haar hond besteld, dus die heeft hem er alvast bijgekregen. Zou het zo banketstaaf vinden als ze net op een weekje mis zou grijpen!

Alleen ik merk wel dat mensen niet voor het "hebbedingetje" gaan, ik heb wel vaker een extra'tje bij de bestelling gegeven, maar ik zie geen stijging in het aantal bestellingen en ik krijg er zelden reacties op van klanten. Dus super leuk dat klanten bij jou wel zo positief reageren Holly!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 21:11

Oh maar mijn hebbedingetje is ook gewoon zomaar omdat het sinterklaas is hoor. Vond ik leuk.
In de dagen voor kerst krijgen alle bestellingen een kerstkaartje mee, ook gewoon zomaar omdat ik dat leuk vind.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:17

Bij al mijn bestellingen stop ik altijd minimaal een handgeschreven briefje, maar vaak doe ik er ook nog wat lekkers bij. Alleen dat is geen lokkertje op mijn website, gewoon een leuke verrassing voor de klant. Daar krijg ik wel regelmatig leuke reacties op (vaak bedanken ze voor het lieve briefje en voor het lekkers).

Voor de feestdagen wil ik dus wat extra's doen, even een iets groter hebbedingetje en dat kondig ik wel aan. Dat heb ik al wel eerder gedaan, bijvoorbeeld met flyer acties, maar daar krijg ik dus weinig response op. Vaak lijkt korting beter te werken :D

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 01:10

Een tijdje geleden me hier in het topic al een keer gemeld. Verder wel telkens meegelezen maar niet meer gereageerd.
Inmiddels echt begonnen met mijn bedrijfje, website is nog niet helemaal naar mijn zin maar al wel in de lucht en druk bezig met flyers maken.
Ik merk dat het aan de ene kant allemaal veel tijd kost, aan de andere kant krijg ik er ook weer veel energie van als iets dan lukt of af is!

Leuk om zo te lezen met die cadeautjes bij webshops. Ik vind het als klant altijd erg leuk om een kleinigheidje erbij te krijgen!
Ben nu met een vriendin een samenwerking aan het bedenken (zij is masseur voor mensen) en dan willen we er ook een klein cadeautje bij gaan geven.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:17

Zorg even dat de linken in je onderschrift werken!
Ik was nieuwsgierig maar omdat ze niet werken laat ik het erbij.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:02

Hier exact hetzelfde als Zooist, ik wou even klikken, maar hij werkt niet. Dus toen dacht ik, nah, ik kijk een andere keer nog wel eens.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:24

Dank jullie, ik ga even puzzelen om het werkend te krijgen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:53

Het werkt!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:52

bjarni: dat ken ik! kruipt allemaal veel werk in voor het is zoals je het wilt!

op mijn site moeten ook nog wat serieuze verbeteringen aangebracht worden. meer prentjes waarop je kunt doorklikken, leukere prentjes,... en daarnaast genoeg materiaal natuurlijk.

wel leuk is dat er toch al regelmatig vraag komt voor een patch met een naam, een naam op een vestje, een naam op een badhanddoek,... zijn geen grote bedragen, maar wel leuke extraatjes en tot nu toe mooie resultaten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:27

Brr.. ik ben een beetje pissig, ik heb 2 oud klasgenoten gevraagd mijn website en logo te maken.
Bijna 1000,- voor betaald. Omdat ik bewust een professionele website wilde.

Krijg ik ineens een mail omdat ik 2 subkoppen wilde, maar dat willen ze nu niet doen omdat het meer werk is voor de website maker, en dus duurder, en daar hadden ze de offerte niet op gemaakt.. >;)

Ze hadden naar hun zeggen een offerte gemaakt voor een "simpele website" iets waar ik helemaal niet om gevraagd heb, heb juist ook voorbeelden genoemd, waarom ik zeker GEEN simpele site wil. Op de offerte staat ook gewoon "website + logo" geen simpele website.

Ik heb dit dus aan hun terug gegeven, en ze hebben een oplossing bedacht, maar ik krijg dus geen subkoppen meer... :x

Nu was de afspraak dat ze afgelopen woensdag (en anders afgelopen weekend) mijn tijdelijke website online zouden hebben. Zodat mensen die mij zoeken geen lege internetpagina krijgen. (iets met: website wordt gemaakt o.i.d.)

Het is nu dinsdag en nu is mijn website nog steeds leeg.. Ik heb ze een bericht gestuurd, maar nog geen reactie. Ik vind het erg moeilijk omdat het oude klasgenoten zijn, en ik voor hun koos onder het mom van "elkaar helpen".

Als het geen bekende waren had ik al lang mijn geld terug gevraagd, maar dat wil ik nu niet zomaar doen.

Wat vinden jullie er van?

Edit: zij zijn ook gewoon een onderneming met zijn 2e trouwens.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:31

Pak de telefoon en zeg gewoon dat je niet tevreden bent en hoe hun dit denken te gaan oplossen. Maak een afspraak en ga met elkaar om de tafel zitten zodat jullie het toch goed kunnen afsluiten.

Je geld helemaal terugkrijgen kan natuurlijk niet: hun hebben er wel werk voor gedaan.