Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:35

Cayenne schreef:
Adelinde Cornelissen heeft een job offer :P fulltime stalmedewerker, volgens mij intern.
https://www.facebook.com/adelindecornelissen.nl

Brrrrrrrr... In geen 100 jaaar :P
Prachtige kans, maar de werkzaamheden zijn niet bepaald veelbelovend. Zo te zien moet je compleet C rijbewijs hebben, flinke investering. Dan kan je qua opbrengsten beter vrachtwagenchauffeur worden gok ik zo.

Ik heb net een reactie gehad op mijn brief van gisteren. Maar zal wel standaard zijn. Gesprekken zijn volgende week woensdag. Ergens geeft dat wat hoop :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:47

Cayenne schreef:
Adelinde Cornelissen heeft een job offer :P fulltime stalmedewerker, volgens mij intern.
https://www.facebook.com/adelindecornelissen.nl

Wel een mooi voorbeeld dat je echt geen paardenopleiding daarin nodig hebt, wordt niet eens om gevraagd :=

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:50

Kortom zoekt ze een vrachtwagenchauffeur die ook stront wilt scheppen als ie niet op de weg zit :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:52

idinn schreef:
Kortom zoekt ze een vrachtwagenchauffeur die ook stront wilt scheppen als ie niet op de weg zit :+

_O- Scherp!

En voor poepscheppersloon xD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:54

idinn schreef:

:')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:43

Via mijn FB:

Gezocht voor een grote stal in Duitsland: stalruiter voor het beleren van getalenteerde jonge paarden. Alle voorkomende stalwerkzaamheden, groomen op concoursen etc. Mogelijkheid meenemen eigen paard. Kost en inwoning. Voor meer info en bij serieuze interesse graag even pb. Delen mag

Mocht iemand interesse hebben breng ik je in contact met haar. ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:55

idinn schreef:

_O- _O-

Zo, beetje trots op mijzelf. Brief 3 van vandaag geschreven. Kijken of ik nog een paar ga schrijven deze week. Er is mij met de sollicitatietraining gezegd dat je iig 5 sollicitaties moet hebben lopen. Ik heb ze uitgelachen, want dat lukt niet in onze branche :+ Maar misschien ga het ik het deze week wel voor elkaar krijgen (al zoek ik nu wel vrij breed).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:09

Wow 5 lopende sollicitaties? Mag je dan degene meetellen waar je gewoon nooit meer wat van hoort? :+ Wel super goed dat je weer 3 brieven geschreven hebt! Ik ga morgenavond ervoor zitten. En misschien mn mini laptop weer eens opladen. Dan kan ik evt ook in de trein wat typen van/naar stal toe.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 06:59

ha ha ha, idinn.

Ik heb de weken hiervoor ongeveer twee brieven per week kunnen schrijven voor in het onderwijs, maar deze week is het bal. Niets te vinden. Wel begin ik vandaag met mijn vrijwilligerswerk. Daar heb ik wel weer veel zin in.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:35

Laatste brief van mij is alweer een week geleden. Er zijn zo weinig vacatures...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:18

Ik schrijf ook niet zoveel, maar dat is meer omdat ik het heel erg druk heb. Dus er ook niet aan toe kom.
Zag vanochtend nog wel eentje op Facebook, daar moet ik wel even naar kijken.

Scheelt in mijn geval dat ik een brede opleiding heb gehad. Kan veel solliciteren.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:33

Hier ligt het solliciteren ook even stil... ik ben een beetje lamgeslagen van alle afwijzingen. :(

Verder loop ik weer tegen onbegrip aan van familie. Tante blijft volhouden dat ik dan maar op een uur reizen moet solliciteren, bijvoorbeeld in Zwolle.
Ik heb echt 3 keer staan uitleggen waarom dat zinloos is; een baas uit Zwolle krijgt wel 100 brieven van mensen die om de hoek wonen. Dan gaan ze iemand uit Hoogezand echt niet aannemen.
Zelfs voor Assen en Groningen word ik soms al afgewezen vanwege de reisafstand. IK wil wel reizen, maar de werkgevers willen het niet!

Het kwartje valt niet.... |o

Kippetje, vind je het niet zonde om vrijwilligerswerk te doen in een sector waar je eigenlijk gewoon een betaalde baan zoekt? :o
Ik snap het wel hoor (zoek zelf ook vrijwilligerswerk), maar heb steeds meer het gevoel dat het betaalde banen verdringt. Net als de werkervaringsplekken.
Slechte ontwikkeling....
Laatst bijgewerkt door blingpiggy op 15-09-15 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:36

blingpiggy schreef:
Hier ligt het solliciteren ook even stil... ik ben een beetje lamgeslagen van alle afwijzingen. :(

Verder loop ik weer tegen onbegrip aan van familie. Tante blijft volhouden dat ik dan maar op een uur reizen moet solliciteren, bijvoorbeeld in Zwolle.
Ik heb echt 3 keer staan uitleggen waarom dat zinloos is; een baas uit Zwolle krijgt wel 100 brieven van mensen die om de hoek wonen. Dan gaan ze iemand uit Hoogezand echt niet aannemen.
Zelfs voor Assen en Groningen word ik soms al afgewezen vanwege de reisafstand. IK wil wel reizen, maar de werkgevers willen het niet!

Het kwartje valt niet.... |o

Kippetje, vind je het niet zonde om vrijwilligerswerk te doen in een sector waar je eigenlijk gewoon een betaalde baan zoekt? :o
Ik snap het wel hoor (zoek zelf ook vrijwilligerswerk), maar heb steeds meer het gevoel dat het betaalde banen verdringt. Net als de werkervaringsplekken.

Pffff, wat heeft je tante er ook mee te maken zeg... Niets van aantrekken hoor. Volgende keer gewoon zeggen: "Joh, als je het dan zo goed weet allemaal, regel jij toch even een baan voor me? Het is me nu wel duidelijk dat je twijfelt aan mijn inzet."

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:47

Dat ''niets van aantrekken'' vind ik lastig, maar je hebt wel gelijk....

Ik heb haar een vrij sarcastisch mailtje gestuurd met als bijlage mijn hele sollicitatiemap (vacatures, brieven, afwijzingen) waarin ik vraag wat ik volgens haar nog meer kan doen....?

Misschien ook niet de beste zet, maar het zat me vrij hoog....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:50

blingpiggy schreef:
Dat ''niets van aantrekken'' vind ik lastig, maar je hebt wel gelijk....

Ik heb haar een vrij sarcastisch mailtje gestuurd met als bijlage mijn hele sollicitatiemap (vacatures, brieven, afwijzingen) waarin ik vraag wat ik volgens haar nog meer kan doen....?

Misschien ook niet de beste zet, maar het zat me vrij hoog....

Oooh dat is zéker lastig hoor!

Zo'n mailtje is niet je beste zet inderdaad. Maar de boodschap komt vast wel aan :)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:53

Heb straks mijn eerste afspraak met de werkcoöperatie ben benieuwd wat die 8 afspraken inhouden en of het leerzaam is.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:38

Vanmiddag weer op gesprek bij een bedrijf, voor een binnendienst functie.
De voorwaarden lijken echt super, ik hoop dat de klik er is (klinkt wel alsof ik aan het daten ben := ) en de concurrentie meevalt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:47

Ik solliciteer ook op dingen die verder weg zijn. Ik heb voor mijzelf een (beetje ondoorzichtige) grens van 1 uur enkele reis met de auto genomen. Ik heb ook in Wageningen gewerkt een aantal maanden, en dat ging met de auto prima (was ook een uur enkele reis - als ik geen files had ;)).
Dat er 100 sollicitanten om de hoek wonen denk ik niet eens aan. Misschien ben ik wel veel geschikter, en ik heb gelukkig eigen vervoer etc. Dat vermeld ik ook altijd in mijn brieven als ik verderweg solliciteer. Ik heb ook bij het KNHS gesolliciteerd. Dat is voor mij iets meer dan een uur. Maar het ging om flexibele tijden en dat is fijn want dan kan je drukte omzeilen.

En die baan in Wageningen was ik verkozen boven verschillende mensen die gewoon om de hoek in Wageningen woonden :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:51

Tancreda4 schreef:
Ik solliciteer ook op dingen die verder weg zijn. Ik heb voor mijzelf een (beetje ondoorzichtige) grens van 1 uur enkele reis met de auto genomen. Ik heb ook in Wageningen gewerkt een aantal maanden, en dat ging met de auto prima (was ook een uur enkele reis - als ik geen files had ;)).
Dat er 100 sollicitanten om de hoek wonen denk ik niet eens aan. Misschien ben ik wel veel geschikter, en ik heb gelukkig eigen vervoer etc. Dat vermeld ik ook altijd in mijn brieven als ik verderweg solliciteer. Ik heb ook bij het KNHS gesolliciteerd. Dat is voor mij iets meer dan een uur. Maar het ging om flexibele tijden en dat is fijn want dan kan je drukte omzeilen.

En die baan in Wageningen was ik verkozen boven verschillende mensen die gewoon om de hoek in Wageningen woonden :D

Maar jij hebt wel een wat specifiekere opleiding gehad dan Blingpiggy, die volgens mij bijna hetzelfde heeft gedaan als ik?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:54

Oh geen idee? Even niet in mijn hoofd welke branche jullie zitten :) Heb idd een specifieke opleiding gedaan (Ecologie). Maar daar had die baan niet heel veel mee te maken, dat was computerwerk en er werd een beetje basis biologie gevraagd :D Was ook wel verbaasd dat ik het toen was geworden, eigenlijk wilde ik ook vanwege de afstand niet reageren :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:55

Ik vind het altijd bijzonder dat ze voor iemand bepalen wat te ver is. Je weet toch heel goed waar je solliciteert? Ik heb geen rijbewijs/auto, dus moet met de trein. Maar kijk altijd of dat vanaf waar ik nu tijdelijk woon haalbaar is. En omdat ik een vouwfiets heb, kan ik ook op plaatsen komen waar bv geen bus komt. Ik vermeld idd ook altijd dat vervoer en/of verhuizen geen probleem is. Soms in de brief, soms in de mail zelf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:02

Blingpiggy zoekt iets administratief. Dat is heel breed natuurlijk ;)

Ik wil juist niet te ver reizen. Een uur is voor mij wel echt de max. Verhuizen wil ik ook niet, daar werd ik vorig jaar al over gebeld of ik in het zuiden wilde wonen. Ja doei! Geen eigen paard, maar ik heb het zo goed voor elkaar met de paarden nu en hier zit zoveel toekomst in. Dat ik echt niet ga verhuizen, ja hooguit om dichter bij de paarden te gaan wonen :P Maar dan heb ik het over 10km (enkele reis is nu bijna 17km, mijn werk is dichterbij). Ik ben er bijna elke avond, en vaak tot heel laat. Dus extreem ver reizen hoeft van mij niet zo nodig.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:03

Ik solliciteer ik ook tot 75km afstand met de auto of 1 uur met de trein en het meest positieve gesprek was 70km hier vandaan. Uiteindelijk hadden ze een kandidaat met 20 jaar ervaring in het vak en hebben ze hem gekozen, maar door de afstand zou ik me niet laten afschrikken.
Ik heb een heel algemene opleiding (Commerciele economie).

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:22

Klopt, ik zit in de administratief/facilitaire hoek, en dan ook nog in een slechte regio.
Ik zie steeds vaker de functie-eis staan dat je maar maximaal 10 (soms 30) kilometer van de plaats af mag wonen. Ze weten dat het aanbod groot genoeg is.
Ik schrijf alsnog de brieven wel, waarin ik duidelijk aangeef auto te hebben en dat reizen geen probleem is. Maar alsnog kom je op de Nee-stapel.

Kan me voorstellen dat je bij specifiekere functies dan wel weer kans maakt (ondanks afstand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:25

Ja ik solliciteer dus juist wat verder weg, maar ik wil dan ook heel graag die kant op verhuizen. Mijn paard heb ik speciaal al daar neergezet. Ook omdat de omgeving gewoon veel beter is dan bij mijn ouders. Zit weleens te twijfelen om gewoon het adres van mijn oom en tante te gebruiken die wel daar wonen :')

Maar ben wel realistisch dat ik in begin langer moet reizen. Dus als werktijden beginnen om 6:00 dan valt het af. Want zo vroeg kan ik er met de trein meestal niet komen.